Children of the Corn V: Fields of Terror (1998)

Horror

geregisseerd door Ethan Wiley
met Stacy Galina, Alexis Arquette en Eva Mendes

Een groepje vrienden neemt een verkeerde afslag en komt aan in een mysterieus dorpje. Ze ontdekken dat het dorpje beheerst wordt door een cultus van kinderen, die bezeten zijn door de duivel. Één van de vrienden komt erachter dat haar broertje zich aangesloten heeft bij de cultus en besluit hem te redden voordat het te laat is.

avatar van Hemdale
De enige in de Children Of The Corn trilogie die ik nog niet gezien heb... ik hoop in ieder geval dat het beter is dan COTC666!!!

avatar van U-96
Zeer slecht....0,5

MaTtIeBoY
Vond hem in ieder geval een stuk beter dan 666 Isaaks Return.Zeker Eva Mendes van 2 fast 2 furious was het kijken meer dan waard

avatar van Ralfke
Lachwekkend deze sequel; wederom een kinderlijk eenvoudig plot, slecht uitgewerkte overige verhaallijnen en acteerprestaties om te schreien. Toch vond ik deze rolprent stukken beter dan 'deel 1' (Children Of The Corn). * (m.n. uitgeloofd voor de aardige, bloederige effecten).

avatar van Sjan
Behoorlijk waardeloze en totaal niet spannende film. Het einde is wederom totaal verwacht en het acteren is tamelijk triest en daar veranderd die Eva Mendes niks aan, want wat zij is ook geen acteren maar eerder 'leven voor de camera'. 1* voor hier een daar nog wel een leuk bloederig shotje. En wat was dat kleine gastje ontzettend irritant zeg...

Troep. Wanproductie. Waardeloos.

En Eva Mendes is waarschijnlijk een van de minst ongeloofwaardige actrices ooit.

Ik vond deel 1 al zeer matig, deze was daarom al helemaal een dieptepunt. Waarom kijk ik uberhaupt nog naar deze reeks? *

avatar van Flipman
Nee, slechte film. Kon me niet boeien. Ik wilde 'm toch afzien, maar was zonde van m'n tijd.

avatar van Naomi Watts
Gewoon CotC 4: the Gathering gaan zien.

Alleen omdat Naomi Watts meedoet?

avatar van Naomi Watts
Ja, eigenlijk wel.

Misschien omdat CotC IV zo speciaal is voor mij dat ik hier Naomi leerde kennen. Maar als Naomi fan is het sowieso beter kijken Al is 4 niet veel beter, denk ik.

echt nep saaaaaaaie film

avatar van nickvanzutphen
wat zat ik me te ergeren aan die kleine flapdrol

avatar van Word_Play
keeeenker wat een boutfilm.

avatar van Flipman
Klinkt heel overdreven allemaal, maar dat is 't niet want jullie hebben gelijk !

Diesel schreef:

Minst geloofwaardige bedoelde ik natuurlijk.

Niet se beste, maar toch nog te bekijken 1 X op een maand.

Hemdale schreef:

de enigste in de trilogie , er zijn 7 films van children of the corn, dus hoe kom je bij trilogie

Huilen met de pet op.

Deel 5 wringt zich in het tienerhorror jasje. Vooral Alexis Arquette is hilarisch slecht in z'n rol. Leidt tot een hoop vreselijke scenes.

Het verhaaltje is verder weinig soeps, effecten slecht, acteerwerk nog slechter.

avatar van Linn
Deze vond ik dan wel gaan. Nog geen film op hoogstaand niveau, maar op zich best aardig. Ik heb me wel doodgeergerd aan Alexis Arquette. Wat een ontzettende derderangs acteur. Ook Eva Mendes was vreselijk. Je hoopt gewoon de hele film lang dat ze vermoord worden.

Verder zaten hier dan wel weer een aantal creepy kids in, waar het dan ook wel een beetje om draait in deze films. 2*

avatar van uberjason
saai deel, en het einde is nog minder. gelukkig dat deel 666 wel weer een andere richting op gaat, want die vond ik stukken beter.

in deel 5 zit wel een leuke cameo van Kane Hodder (Jason Voorhees) als bartender. ik heb deel 7 nog niet gezien, en weet ook niet hoe ik hem kan krijgen, want heb toch wel zoiets van, ik wil de reeks compleet hebben in mn collectie. is er iemand die me kan helpen?

Children of the Corn 5 is leuk voor misschien een keertje kijken, maar hij zal je niet echt bij blijven, sorry

avatar van blisteringdude
Had ik ooit eens gezien als klein jongentje. Is ook de enigste die ik heb gezien van deze ''geweldige'' reeks. Vroeger vond ik hem wel een beetje eng dus een 2.5 voor de moeite en het sentiment.

avatar van notorious_kim
Het verhaal begint nu echt wel afgezaagd te worden, er is niets vernieuwend meer aan.

deze is inderdaad wat minder dan de anderen maar wel leuk om naar te kijken

avatar van Aapje81
Zwakke aflevering waar nog best veel bekende namen in zitten maar dat maakt dit geen goede film.

avatar van Richard_Voorhees
Een aantal acteurs en actrices die nu bekend tot redelijk bekend zijn, alleen in deze film begonnen ze nog maar net, dat zie je ook terug in het acteerwerk. Een matige/redelijk slechte film.

avatar van Phantasm
Dit deel komt wat traag op gang, maar voor de rest wel te pruimen, leuk om een keertje gezien te hebben.

avatar van Friday the 13 th
Wat een slappe reeks is dit toch. De late nineties kenden even een slasher revival, vandaar ook dat children of the corn probeert mee te liften op deze trend. Alles komt erg teenage over. Het begin met het hollen door de maïs is erg spannend, maar als het religieuse verhaal de kop opsteekt is de fun er weer vanaf. Weeral te veel van hetzelfde en erg zwakke kills. Bovendien zijn de special effects weeral bijzonder amateuristisch.

Eva Mendez in een horrorfilm is zeker niet ongewoon, maar dit lijkt me toch een foute keuze van haar. Ook erg gek dat een reeks als deze zoveel vervolgen kan krijgen. De koek is al lang op!

Clapboy
Ach ja, gegeven van moordende kinderen in maisvelden die een bepaalde cult aanbidden blijft een fascinerend gegeven maar jammer van de goedkope/amateuristische uitvoering ervan telkens weer in de vervolgdelen. toch 2.5 voor de basis en enkele leuke stukjes/kills.

niet de beste uit de reeks. maar best te pruimen.

avatar van BlueJudaskiss
Bah. Leuk dat Kane "Jason Voorhees" aan het begin opduikt, voor de rest... Deel 1 t/m 3 hadden nog wel enige charme, dit is huilen met de pet op.

avatar van Boeikens
Pfff