Children of the Corn (2009)

Alternatieve titel: Stephen King's Children of the Corn

Horror

geregisseerd door Donald P. Borchers
met Daniel Newman, David Anders en Kandyse McClure

Het getrouwde stel Burt en Vicki rijdt op het platteland, richting het dorpje Gatlin, recht hun onheil tegemoet. Hier in Gatlin, Nebraska, leven bloeddorstige kinderen onder leiding van de jonge predikant Isaac en zijn hulp, de bloeddorstige beul 'Malachi'. Ze hebben alle volwassenen afgeslacht. Nu zijn er opnieuw twee buitenstaanders aangekomen die het maar vreemd vinden dat er niemand lijkt te zijn. Al snel verandert ook hun leven in een hel...

avatar van boozebelly
Ach, ze zijn er wel degelijk slechter.

Het origineel heb ik héél lang gelden eens gezien, maar daar herinner ik mij niks meer van. Een vergelijking kan ik dan ook niet maken.

Maar het verhaal van deze film op zich is wel aardig en het verlaten stadje ziet er ook leuk gemaakt uit. Ook was het nog wel redelijk spannend en wil je als kijker toch wel weten hoe het af gaat lopen.
Het acteerwerk van de 2 volwassenen is te doen, alleen die kinderen bakken er niet zo veel van. Wanneer die tegen elkaar stonden te praten leek het wel een toneelstuk op de basisschool.
Het einde vond ik overigens volkomen ruk. Die achtervolging in het maisveld had wel spannender gekund en het werd mij ook niet helemaal duidelijk hoe die Burt nou uiteindelijk te pakken werd genomen.

Die flashbacks over Vietnam werkten ook op de lachspieren, maar daar viel nog wel doorheen te prikken. Trouwens ook wel een beste marinier die verdwaald raakt in een maisveld

2,0 sterretjes.

avatar van Roger Thornhill
Ja, die kinderen, die waren ook niet best. Op één uitzondering na: de jongen die Malachai speelde, die zag er mooi eng uit. Ook al omdat je automatisch associaties krijgt met Witness deed hij me denken aan Alexander Godunov uit die film.

Ik zie op IMDb dat dat trouwens amper een jongen is, want hij was ten tijde van deze film al 28 jaar. Ene Daniel Newman -- en naar blijkt de kleinzoon van Paul Newman...

avatar van boozebelly
Hij had wel wat van Ola Toivonen

avatar van Roger Thornhill
Ja maar die leek toch weer op Owen Wilson ?

avatar van Rick126
Zieke & trieste zooi....

avatar van m1chel
De remake vond ik persoonlijk beter dan het origineel. Maar goed daar valt over te twisten aangezien het origineel een redelijke klassieker is geworden op horror gebied.

avatar van Daan258
Ik heb nog nooit zo'n facking slechte horror film gezien.
geen spanning, geen schrikmomenten, helmaal niks
ECHT NIET KIJKEN.

brujeria
sinds wanneer is toch die arbarmelijke verarming verschenen, dat horrorfilms tegenwoordig afgerekend worden op "de schrikmomenten" ?

avatar van Phantasm
Het orgineel heb ik afgelopen Donderdag gezien en nu dan de remake die een stuk slechter is uitgevoerd, dat had toch wel wat beter gekund. En dan het einde, waardeloos, sloeg nergens op.

avatar van cassie1997
echt een slechte vage film

avatar van FilmProduction
Het was geen geweldige film, maar meer waard dan zijn gemiddelde

avatar van John Lee Hooker
Begon behoorlijk dramatisch met een vrouw in de auto die continu lag te zaniken over van alles en nog wat. Dat sloeg echt nergens op. Maar goed, ik heb hier maar doorheen gekeken en op een gegeven moment belandden we in een verlaten dorp. Natuurlijk is bellen niet mogelijk, lijkt het VVV-kantoor gesloten en is de boel zo uitgestorven als een dinosaurus rex. Met dat 'onbekend terrein' - sfeertje blinkt deze Children of the Corn ook niet uit maar ik vond de claustrofobische scènes in het maïs best aardig overkomen en het feit dat de echtgenote vrij snel het loodje legt is eens wat anders dan anders. Die cadillac werd ook lekker hard aangepakt, hier en daar zit een grove steekwond en de herinneringen aan het slagveld van Vietnam waren er soepel tussen gegoten.
Het geloof in God had wat meer op de achtergrond mogen blijven en die snotneus met zijn grote hoed was vrij irritant maar voor een simpele no-brainer vind ik deze 90 minuten acceptabel.

avatar van roeman
Ze kunnen het gewoon niet (een uitzondering daar gelaten, The Shinning, Carrie, Cujo) boeken van King verfilmen. Maar deze is toch wel heel slecht. Denk de slechtse verfilming in de reeks. De acteurs waren elkaar alleen maar aan het vervelen en de kinderen waren niet eng en zeker niet overtuigend om te doen geloven dat het godsfanatisie waren.
Nee jammer van de zendtijd en mijn tijd.

avatar van moviemafketel
Geen zin om hier veel woorden aan vuil te maken. Gedrocht van een film. Niet eng, niet spannend, irritante kinderen, irritant echtpaar. Belachelijk plot. Ging nergens meer over. Alsof ze met die lullige wapentjes van ze echt het hele dorp hebben kunnen afslachten. De meesten van die jonkies konden hun eigen gat nog niet eens afvegen. Nee, echt een ergerlijk stuk stront was dit.

avatar van TragieStar.*
Nee, helaas is deze film me erg tegen gevallen. Het begon al weer met de nodige irritatie: en ruziënd koppel. Waarom moet dit nou altijd terug komen in horrorfilms? Dit is niet leuk meer. Als het even aanblijft is het niet erg, maar ze gingen maar door en door tot dat Vicki doodging. Had bijna de moeite genomen om de film uit te zetten. Al vond ik het eerste deel nog wel te doen, bleef nog een beetje spannend en mysterieus, maar je wist waar het naartoe ging. Vicki ging best snel dood en toen bleef Burt nog over, toen zakte de film in. Het bleef zich maar afspelen in dat maisveld op den duur, dat ik me aandacht helemaal verloor. Enorm saai kan je deze film zeker noemen.

Ben eigenlijk wel benieuwd naar het origineel, wat ik zeker wil zien net zoals de rest van de delen. Ik denk dat deze remake gewoon de verkeerde kant is opgegaan.

Behoort zeker in het rijtje thuis van slechtste films die ik ooit gezien heb.

Sfeervolle en harde film, toont meer hoe het verhaal van Stephen king is waar het origineel niet de echte storyline volgt. Het einde had ik niet verwacht vanwege de originele gezien te hebben en vond het wel leuk om te zien.

avatar van Matthiasc88
what a load of crap!

Eindconclusie: dus........?!?!?!?

Ik hou echt van foute en slechte horrorfilms, maar dit is toch wel echt met stip de allerslechtste film die ik ooit heb gezien :-| En helaas bedoel ik niet leuk slecht, maar echt slecht!

Wat een waardeloos verhaal, ineens is een van de hoofdpersonen dood, wat op zich best eens leuk is, maar dan is het wel fijn om het verhaal er omheen te snappen. Ineens is de film af en blijf je achter met een huh? gevoel, was dit echt het einde? Slecht acteerwerk, bijna geen spannende scene's. All over: boring! Zonde van je tijd wat mij betreft!

avatar van jssmrz
De kinderen zijn echt zo ongeloofwaardig wauw

avatar van Drivers
Verschrikkelijk wat een slechte film.

avatar van Chainsaw
Chainsaw (moderator)
Dat deze film slechte beoordelingen krijgt, is geen verrassing. Maar het is niet alsof deze Children of the Corn remake de slechtste uit de serie is. De twee voorgaande delen (Isaac’s Return en Revelation) waren groter prul dan dit. En het feit dat het een remake is, zegt ook niet zoveel; elke film in deze franchise is volledig losstaand, de serie is nu niet bepaald op een goede continuïteit te betrappen. En deze 2009 versie van Children of the Corn (die volgens mij soms beter Children of the Vietcong had kunnen heten) is niet het ergste wat de serie te bieden heeft. Sterker nog; bepaalde elementen aan deze remake zijn zelfs een verbetering op die eerste film. Want in tegenstelling tot het origineel is deze een heel stuk minder saai en bevat ook nog eens een veel beter einde.

Maar dat neemt niet weg dat ook de film behoorlijk crap is; geen enkele film uit deze franchise is immers goed. Deze Children of the Corn aflevering is op sommige vlakken zelfs onvoorstelbaar klote, namelijk op het gebied van Vicky en Isaac. Vicky is werkelijk het meest zeikerige personage in de geschiedenis van de mensheid. Haar voortdurende geschreeuw, geklaag en gejammer laat je bijna juichen voor de satanistische kinderen. Maar aan die kant heb je Isaac, in het origineel nog de ster van de show. Hier een jochie waar werkelijk geen enkele dreiging vanaf komt. Hij kan niet eens overtuigend wijzen of boos kijken, laat staan preken. Los van deze twee aspecten is de film sowieso niet moeders mooiste; net als de eerste film zie je dat het verhaal met moeite een film van anderhalf uur kan vullen en voelt het allemaal nogal gerekt aan. Alsnog is deze remake minder saai en futloos dan de 1984 versie en het feit dat het slecht afloopt voor onze twee hoofdpersonen is een sterke toevoeging. Beter dan dat bespottelijke slot van de eerste film. Alsnog is Children of the Corn dom. Maar dat domme maakt het hier en daar stiekem enigszins vermakelijk.

2 sterren.