The Art of War (2000)

Verenigde Staten / Canada
Actie / Thriller

geregisseerd door Christian Duguay
met Wesley Snipes, Anne Archer en Donald Sutherland

Net voor de ondertekening van een handelsverdrag tussen de Verenigde Staten en China wordt in de haven van New York een achtergelaten container gevonden, met daarin de vele lijken van gestikte Chinese vluchtelingen. Omdat de onderhandelingen dreigen in het slop te geraken, krijgt Neil Shaw, een agent van het Secretariaat Generaal van de Verenigde Naties, de opdracht deze pijnlijke zaak tot op het bot uit te spitten.

avatar van Buurman Zijlstra
Het begon veelbelovend met Snipes op het dak en die even wat ass kickte op die nieuwjaarsreceptie. Ik dacht een lekkere verstand op nul en rammen maar film voorgeschoteld te krijgen. Maar helaas het bleek een verhaal gebasseerd op de belevenissen van "Pim Mulier" . Moet je gewoon niet doen.

avatar van Spetie
Standaard actiefilmpje met Wesley Snipes, zoals Snipes ze in periode eigenlijk aan de lopende band maakte.

De film begint aardig, maar verzinkt al snel in een weinig bijzondere film vol clichés, en weinig bijzondere gebeurtenissen. Her en der zitten er nog een paar redelijke actiescènes door de film verweven, maar daar buitenom heeft de film niet zo heel veel te bieden en slaat de verveling soms toe. Typisch dertien in een dozijn werkje, dat nergens bijzonder is en verder weinig inspirerend oogt.

Kortom, een film waar je weinig aan mist, als je hem niet gezien hebt.

leuke film om te kijken als er verder niets op tv is. Verstand op 0 en gaan.

avatar van Phantasm
Aardig aktiefilm die lekker wegkijkt.