The Art of War (2000)

Verenigde Staten / Canada
Actie / Thriller

geregisseerd door Christian Duguay
met Wesley Snipes, Anne Archer en Donald Sutherland

Net voor de ondertekening van een handelsverdrag tussen de Verenigde Staten en China wordt in de haven van New York een achtergelaten container gevonden, met daarin de vele lijken van gestikte Chinese vluchtelingen. Omdat de onderhandelingen dreigen in het slop te geraken, krijgt Neil Shaw, een agent van het Secretariaat Generaal van de Verenigde Naties, de opdracht deze pijnlijke zaak tot op het bot uit te spitten.

avatar van Jordy
Jordy (admin)
Erg origineel, weer een actiefilm over de relatie tussen Amerika en China. De film is één grote aaneenschakeling van clichés, en Snipes is ook geen schim meer van de "action hero" die hij vroeger was. Liefhebbers van actiefilms zullen het misschien nog wel een bevredigend filmpje vinden, ik vond 'm erg matig. 2 sterren.

Actie...matig...verhaal...heelslecht. Ik vind Wesley Snipes persoonlijk een van de beste en meest overtuigende actie-acteurs. Het komt bij hem tenminste overtuigend over. Toch heeft hij nooit in een echte grote box-office films gespeeld en dat vind ik toch best wel vreemd (Alleen Blade en Demolition Man waren een beetje een hit). Ook deze film is erg slecht. Ik vind het echt maar een zo'n B-film die je in de videotheek ziet liggen. De film brengt qua actie echt werkelijk niets bijzonders en ook het verhaal is gewoonweg slaapverwekkend en soms ook onduidelijk. Er zijn ook geen verrassende verhaallijnen, hoewel de makers dat wel hebben geprobeerd (je ziet alles allang aankomen namelijk). Het laatste halfuur van de fil heb ook niet echt meer gezien, omdat ik stees in slaap viel. Van mij krijgt de film 2,5 ster en dan ook echt niet meer!

Nogal jammer vind ik deze film......wel wat stoere actie en een redelijk verhaal maar de film heeft het net niet gewoon.........

Snipes is de MAN..........er kon alleen wel wat meer actie in de film want het was niet echt wat je normaal van een snipes film verwacht........maar verder zeker de moeite waard 3 sterren

neo (crew)
best wel leuke actiefilm.ik heb alleen wel wat kritiek op het jatwerk van andere films.
Zo word er verhaallijn uit goldeneye gejat en scenes uit seven.Het domste is nog wel dat sommige special effects van de the matrix gewoon gejat zijn.toch wel geinig dat dit rommeltje nog een beetje leuke film oplevert.

hoezo voorspelbaar ik wist gewoon precies wie het gedaan had, het verhaal was dus niet echt vernieuwend en de actie scene op het laatst ongeloofwaardig. Crap dus.

avatar van Armin
Hoe heet het ook al weer ???
Beter goed gejat dan....
***

.......slecht nagedaan zoals Art Of War

Standaard actiefilm van 10 in een dozijn, the art of war dan met een hoger budget. Paar aardige actiescenes een te verwaarlozen verhaal. Tja je weet het allemaal wel maar daarom is de film nog niet slecht. Verwacht niks bijzonders en dan is deze film prima te verhappen

**1/2 uit *****

avatar van Goodfella
Jaren '80 retro-actie in een bij elkaar gejat zooitje. Hoewel je dit eigenlijk als "lekker videovoer" zou moeten kunnen bestempelen kon ik er maar met de grootste moeite doorheen komen. Bagger, pulp, flut... knake dus.

Wel cool in de koffie roeren door de agent!!

Ik begrijp echt niet waarom de meeste deze film zo slecht vinden en 2 sterren geven. Natuurlijk is er veel gejat uit de film en weet je al snel dat hij verraden wordt door zijn partner, maar dat neemt niet weg dat de film spectaculair in elkaar gezet is en je echt niet verveelt!

nou werd er ook nog gezeikt dat er gejat was uit de Matrix. Lekker boeiend!!! Gaf juist een extra demensie aan de film en maakte de scene veel heftiger!!

voor mij dus 3,5 *

avatar van sn@ke
redelijke actiefilm. Het is al lang geleden maar ik vond hem zeker niet geweldig. Het boeide me niet en de actie viel aardig tegen. 2,5*

Viel best mee, maar al te best was het niet. 2*

avatar van Captain Pervert
Goodfella schreef:

Deels mee eens, ik kon er nl. meer van genieten dan jij Want doh, Cary-Hiroyuki Tagawa zit erin! Die is in zijn eentje al goed voor anderhalve ster

djelle
medium vermaak. 2,5

Cicero
Normaal ben ik gek op Snipes, maar dit keer wist ik het zelf ook niet. Matig verhaal, erg saai en langdradig, zielige actie. (0,5)

avatar van Purmerend
Matig en saai zijn de eerste woorden die in me op komen na het kijken van deze film. Leuke scene's: kapot geschoten paraplu en dat die agent zijn koffie roert met zijn vingers.1,5*

deze film is teh bomb

5 Sterren!!!!!!

avatar van SniPes
Wel vermakelijk.

avatar van Vooisje
Ik vroeg me af of het iemand ooit op is gevallen dat
wesley snipes ik dacht in de film Passenger 57 het boek The Art Of War aan het lezen is in het vliegtuig.

avatar van jurriaan15
iman schreef:

ik sluit me volledig bij iman aan

avatar van Quentin
Al zo vaak gezien, 1,75*

Quentin schreef:
Al zo vaak gezien, 1,75*

dat wordt dus 2*

De film is verre van origineel, ik zat naar een schaamteloze kopie van een scène uit Se7en te kijken, en op het laatst kwamen er wat stukken voorbij die verdacht veel leken op The Matrix en Face/Off. Jammer...

avatar van Quentin
aldert007 schreef:
dat wordt dus 2*
Ja heb soms moeite om een film dan bv 2* te geven.

edit: toch maar 1,5*

Quentin schreef:
Ja heb soms moeite om een film dan bv een echt 2* te geven.

dat heb ik soms ook, maar als ik zit te twijfelen tussen bijv. 2* of 1,5* dan wordt het meestal de laagste van de 2

avatar van IcU
IcU
Stomme film. Totaal geen verhaal. Na 3 kwartier uit geknikkert.

avatar van U-96
Drie kwartier is nog minder dan de helft van de film, maar toch stem je? Vind ik toch wel raar.