Children of the Corn 666: Isaac's Return (1999)

Horror

geregisseerd door Kari Skogland
met Natalie Ramsey, John Franklin en Paul Popowich

Jaren zijn voorbij gegaan sinds de gruwelijke gebeurtenissen in Gatlin. Hannah Martin is op weg naar Gatlin om haar echte moeder op te zoeken. Onderweg pikt ze een vreemdeling op die haar de toekomst voorspelt aan de hand van Bijbelteksten. Aangekomen in Gatlin ontmoet ze een vreemde gemeenschap, die opgegroeid is rond de begraven herinneringen aan een zwarte cultus. Een handvol oud-leden gelooft nog steeds in de bizarre cultus en dat wanneer alle leden van de tweede generatie verenigd zijn, een nieuw ras zal ontstaan. Met de komst van Hannah ziet Isaac zijn kans schoon om de cultus weer nieuw leven in te blazen en zijn duistere profetieën uit te laten komen.

avatar van JustMike
heel zwak, saai, ik verveelde me gewoon... Maar ik snap niet waarom ze Isaac hier nu laten terugkomen...

avatar van Richard_Voorhees
Tjah, wat voor uitleg heeft deze film nog nodig. Het 'einde' (Revelation even niet meegeteld) van de serie en ook het dieptepunt van de serie.

avatar van sabsabsab
Ik vond deze film redelijk.
Ik snap niet waar die slechte reacties vandaan komen.

sabsabsab schreef:
Ik vond deze film redelijk.
Ik snap niet waar die slechte reacties vandaan komen.

uit mensen die de film niet leuk vinden.

avatar van sabsabsab
Ow...

avatar van JustMike

haha, ik dacht, k meld het even

avatar van JustMike
ik snap mezelf eigenlijk niet, dat ik dit nog een 1.5 durf te geven. 1.0 dan maar.

avatar van Phantasm
Waardeloze rotzooi, het allerslechtste deel tot nu toe, slecht geregisseerd, slaapverwekkend allemaal en dan ook nog te donkere opname's, hoop dat het volgende deel beter is, weg met deze.

Clapboy
Heb een zwak voor de children of the corn filmpjes dus toch 2 sterretjes.

niet de beste in de reeks.maar best te pruimen.

Clapboy
Toch verhoogt naar drie sterren. Het is een beetje saai allemaal maar heeft wel een heel eigen sfeertje. Jammer dat de kinderen in de maisvelden verdwenen zijn, op een scene in het begin na. Je merkt dat ze eens wat anders wilden proberen voor dit vervolg en dat is deels geslaagd vind ik.
De film bevat wel het verhaal uit de eerdere films "He who walks behind the rows" e.d. en heeft zelfs de originele Isaac uit de eerste film die hier probeert een nieuwe cultus te ontwikkelen.
Al met al best aardig maar miste toch de maisvelden en kinderen uit de eerdere delen, maar toch weleens leuk ook om er eens een andere draai van te zien. Verder een degelijke film die er goed uitziet en wel een creepy sfeertje uitademt. Ook met Nancy Allen.

avatar van Woland
Om het maar eens positief te bekijken, hij beviel me beter dan Children of the Corn 2. En deze Children of the Corn 666: Isaac's Return is tenminste geen directe kopie van het origineel. Maar verder is het een matig geacteerd standaardhorrorfilmpje, waar een vrouw terechtkomt in het oorspronkelijke Gatlin, en het zal niet verbazen dat het er wederom niet pluis is. Warrig gedoe over een profetie, een hoofdpersoon die een film lang compleet idiote beslissingen maakt, bad guys die weinig indruk maken, en een chronisch gebrek aan gore; maar toch had ik op grond van de 3.7 op IMDb erger verwacht. Het had nog wel een redelijk sekte-sfeertje en echt heel vervelend werd het ook weer niet.

avatar van BlueJudaskiss
Saai en stom. Natalie Ramsey heeft een leuk snoetje en het is leuk dat twee van de oorspronkelijke hoofdrolspelers terug komen, maar een warrig verhaal en onderbelichte scenes zorgen voor een saai vervelend filmpje.

avatar van Boeikens
En nog een om het af te leren