• 10.519 nieuwsartikelen
  • 8.962.087 stemmen

Children of the Corn (1984)

Horror | 93 minuten

Genre: Horror

Alternatieve titels: De Satanskinderen / Stephen King's Children of the Corn

Geregisseerd door: Fritz Kiersch

Met onder meer: Peter Horton, Linda Hamilton en John Franklin

Gesproken taal: Engels

Releasedatum: 13 maart 1986

Plot Children of the Corn

"In their world adults are not allowed... to live."

In het dorpje Gatlin zijn moeilijke tijden want de maisoogst is mislukt. De gelovige mensen uit dit droge, onvruchtbare gebied bidden voor regen. Maar dan verschijnt er een vreemde jongen die eigenlijk een gevaarlijke sekteleider is en Isaac heet, en hij weet de kinderen zover te krijgen dat ze naar hem luisteren. Alleen het bloed van de volwassenen kan weer leven schenken aan de verschroeide aarde en aan het mais, zegt hij. De kinderen kunnen niet tegen 'Isaac' en zijn bloeddorstige beul 'Malachi' op en zo gebeurt het dat alle volwassenen één voor één worden vermoord. Drie jaar later komt een jong stel in Gatlin dat eerst denkt dat er niemand meer is...

avatar van blackwolves

blackwolves

wanneer je gewoon bent om naar horror films te kijken dan weet je meestal dat er vervolgen komen en dat is met deze het zelfde. verhaal een demon die verborgen zit in het korenveld neemt bezit van een kind en geeft alle kinderen de opdracht elke volwassen te vermoorden zo dat er enkel nog kinderen zijn. film gebaseerd op de boeken van stephen king. deze is het begin van 6 vervolgen oke horror gehalte is redelijk niet erg overdreven gewoon wat leuke horror film

scorsese

Matige film over een koppel die terecht komt in een klein stadje waar vreemde dingen gebeuren. Een horrorfilm met moordlustige kinderen is natuurlijk altijd wel leuk, maar er zijn betere binnen dit genre. Vooral de eerste helft is nogal saai en langdradig. Hierna wordt het wat beter, de muziek is ook prima en de twee leiders van de kinderen zijn goed gecast.

avatar van teigertje

teigertje

Na deze film te hebben herzien,is die inmiddels helaas een stuk minder.

En gedateerd geraakt

Een goede griezelige horror film, maar niet bijzonder meer.

avatar van ibendb

ibendb

Vreemd dat ik deze nog niet gezien had.
Het kortverhaal van Stephen King heb ik enige tijd geleden gelezen en vond er niet zo veel aan. Deze film kon het ook niet interessanter maken. Jammer, want ik ben een grote King-fan.

De kinderen zijn best vervelend en hun acteerwerk is niet zo best. De enige die noemenswaardig speelt is Linda Hamilton. Het jammere is de afwijkingen van het originele verhaal. Soms kan dit werken, maar als je de tragiek van het onheilspellende einde verandert naar een happy ending dan sla je toch de bal mis.
Het eerste uur gebeurt er werkelijk niets en wanneer de climax komt, ogen de effecten enorm gedateerd aan.

2,5* voor de fenomenale soundtrack en het feit dat ik me niet helemaal verveeld heb.

avatar van Supernatural

Supernatural

Vandaag weer herzien.heb me wel weer prima vermaakt,maar heb met een halfje verlaagd.3.5 ster.4 is toch te hoog voor deze stephen king verfilming,er zijn betere verfilmingen van stephen king.de cast speelt het wel prima,maar heel erg spannend is het ook weer niet.maar verders is de film prima te doen.op naar deel 2

avatar van Fisico

Fisico (moderator films)

Als tiener heb ik het boek gelezen. Niet dat ik er me veel van herinner, maar die titel is me steeds bijgebleven. En de film slaagt ook gedeeltelijk in het opzet om een bepaalde status te handhaven. Die maisvelden die ook bij ons welig tieren, hebben iets creepy. Je creëert een claustrofobisch effect en tegelijkertijd blijft diegene verborgen die niet gezien wil worden.

Mooi camerawerk in dat opzicht wanneer de wagen de hele tijd in de gaten wordt gehouden door de maisaren heen. Ook de onheilspellende soundtrack bekrachtigde dat alleen maar. De idee van de losgeslagen kinderen slaat aan, zeker als ze de occulte weg opgaan van devil worshipping.

Alleen vond ik de aanpak niet zo geweldig. Die werkelijke demon hoefde niet perse. Met bijgeloof alleen al kom je ook al ver. En zoals hier ook gezegd moest dat dystopische karakter van de film gewoon het einde overleefd hebben. Dan pas heb je een film die blijft hangen, daar waar het normale leven onder druk komt te staan. Linda Hamilton was alvast een jonge frisse verschijning. In hetzelfde jaar maakte ze ook haar opwachting in de eerste Terminator.