Children of the Corn III: Urban Harvest (1995)

Horror / Thriller

geregisseerd door James D.R. Hickox
met Daniel Cerny, Ron Melendez en Jim Metzler

Twee jongetjes uit Gatling komen bij pleegouders in de stad terecht, nadat de oudste van de twee hun ouders heeft vermoord. Het jongste broertje heeft een zakje met geheimzinnige zaadjes meegenomen en nadat hij de zaadjes in de tuin heeft geplant, blijkt plotseling de mysterieuze 'He Who Walks Behind The Rows' in de stad te zijn.

avatar van Stewie Griffin
'T was een hele goeie film, totdat dat monster op het einde kwam, dat had niks met het verhaal te maken en het sloeg helemaal nergens op...

avatar van Richard_Voorhees
Ik vond de 'special effects' sowieso wel een beetje dramatisch, maar veel anders kan je natuurlijk ook niet verwachten van een film als deze. Hij is uit te houden, maar goed is het niet.

avatar van Boeikens
Redelijk.

Het eerste deel blijft voor mij het beste deel maar deze is misschien net iets beter dan deel 2.
Redelijke sfeer, de moorden zijn inventiever, de gore is verbeterd maar inderdaad, de fx is barslecht om over het einde, zoals gewoonlijk in deze reeks, maar te zwijgen.

avatar van JustMike
JustMike schreef:
ik had geen zin om deze te kijken, maar ik vond het zo'n goede film.
Alleen de special effects zijn echt zo slecht.

Dit is dus echt het beste deel. Want hij is:
+ Vermakelijk
+ Spannend
+ gevuld met "Corn"
Gewoon kijken. Het enige minpunt is echt te zien bij elke COTC
- (Special) Effects

Het acteren is hier al beter vond ik zelf. Zeer spannend.
4.5

avatar van JustMike
Stewie Griffin schreef:

door dat monster een 1.5? wat had je gegeven als het monster niet voorkwam?

avatar van Phantasm
Ietsje beter dan het 2-de deel, verder best vermakelijk, al vond ik het monster op het eind dan wel weer belachelijk.

Clapboy
Vond deze middelmatig. Niet goed, niet slecht. Alleen special effects op het einde zijn om te huilen.

avatar van K. V.
Na het redelijke tweede deel, ook deel drie nog eens geprobeerd. Deze was ook nog te pruimen. Nu draaide het weer meer rond één kwaadaardig kind en dit deed het prima.
Het verhaal wist me ook te boeien en er vloeide af en toe ook wat bloed.
Enkel het einde is wat over-the -top, maar voor de rest toch opnieuw een goed vervolg.

ook weer een heel leuk vervolg.ik vermaak me wel met de reeks.

avatar van BlueJudaskiss
Had hier eigenlijk ook niet zo veel problemen mee. Het verhaal is natuurlijk debiel, maar binnen de logica van de film best leuk, met een finale waarin eindelijk een keer wat gebeurt - leuk monster!

vandaag om 14:01 uur