Children of the Corn III: Urban Harvest (1995)

Horror / Thriller

geregisseerd door James D.R. Hickox
met Daniel Cerny, Ron Melendez en Jim Metzler

Twee broers uit Gatlin komen bij pleegouders in de stad terecht, nadat de oudste van de twee hun ouders heeft vermoord. Het jongste broertje heeft een zakje met geheimzinnige zaadjes meegenomen en nadat hij de zaadjes in de tuin heeft geplant, blijkt plotseling de mysterieuze 'He Who Walks Behind The Rows' in de stad te zijn.

avatar van Goodfella
Hmm.. heb ik deze in een vlaag van verstandsverbijstering nou ook ooit 's gezien? Geloof 't toch niet eigenlijk...

avatar van Hemdale
Wel een leuke film, maar het einde is belachelijk met dat monster, zeer slechte special fx!

Horrorfanaat
Helaas, toch wel een erge tegenvaller dit. Vond dat jochie behoorlijk irritant. Niet eng, maar gewoon irritant. En dat einde slaat nergens op. Krijgen we opeens met een soort grondmonster te maken Nog niet zo slecht als 666 Isaac's Return maar toch behoorlijk bout. 1,5 ster

Buiten halloween 3, de beste film.
Beste uit de reeks.

Enkele geslaagde afslachtingen, verder zwakjes.

666south park
niet de beste uit de film amar wel leuk hoor de afslachtingen sommige waaren erg leuk hier ook een 4.0 voor

film_kaza
children of the corn is een van de 100 slechtste films ooit verklaard. ik heb hem nog niet gezien. en ik hoef het ook niet. stephen king vond de film zelf al slecht dus...

avatar van dutchtuga
Dus? Hij vond The Shining van Kubrick ook al een niet te beste film. Neem dat dus allemaal niet erg serieus.

avatar van dutchtuga
Vermakelijke film. Opmerkelijk dat er een stijgende lijn zit in de reeks tot nu. Niet echt veel voorkomend. De film heeft een lekker sfeertje en komt soms met erg vermakelijke moordsequences op de proppen. Die scene waar Malcolm wordt vermoord was een lust voor de horrorliefhebber . Alles gaat ok en stevent af op een 3,5*, totdat de laatste 10 min aan bod komen. Wat een belachelijk einde zeg. De SFX zijn zo belachelijk slecht dat ik er vaak om moest lachen. Nou is dit niet gelijk een film die het van zijn belachelijkheid moet hebben waardoor het einde gewoon een teleurstelling is. Jammer, maar toch 3*.

Een goed bedacht verhaal toch, het plakt nog steeds vast aan de 2 eerste films.
COTC4 heeft er al niks meer mee te maken.

avatar van 606
leuke derde deel met zeer vermakelijke stukjes.
einde is minder.
eli was ook goed als de (duivel)

3,5 ster

een 2,5. geen leuk deel is dit

veel minder dan de eerste 2, en het einde is echt slecht , als het monster de vriendin van joshua oppakt en nog zo'n kerel , dat zijn gewoon poppetjes die niet eens bewegen.
maar toch een 3.
binnenkort nog een keer de 6 dvd box van children of the corn kopen

Jimmy009
Het idee van kinderen die iedereen boven de 19 jaar vermoorden stond me wel aan. De manier waarop de mensen doodgingen was soms wat "overdreven"... en het einde was ook niet echt om aan te zien. 3* voor het leuke verhaal in zijn geheel.

Na de eerste twee delen vergt het enige moed om ook dit deel nog te gaan kijken.

Verrassend dat dit nog een fijn filmpje blijkt te zijn. Van goedkope saaie 70s horror springt de reeks naar iets wat meer naar Hellraiser neigt. De horror is losser. De gore is meer een doel an sich. Nergens eng meer, maar lolliger, met als dubieus hoogtepunt de eindscene. Oké, special effects zien er niet uit, maar het beest is charmant en er gebeurt een keer wat in die scene.

Kindje is aardig verder, film is aangenaam en verdient een nipte voldoende. Had het niet meer verwacht na de eerste twee.

avatar van Linn
Het beste deel in de reeks. Hier is tenminste wat moeite gedaan om het spannend te maken. Een aantal gore momenten en het bezeten kind Eli die met de duistere rituelen bezig is en in zijn eentje elke volwassene aankan maken dit tot een lollig filmpje 3*

dutchtuga schreef:

Idd, en hij regiseerde zelf de gruwelijke Maximum overdrive.

duffman
Goeie film maar ik vond de 2 vorige toch beter ik mis in deze vooral de ellenlange maïsvelden die in de vorige 2 toch voor een zeer enge sfeer zorgde. Het acteer werk van Daniel Cerny ( Eli ) vond ik zeer goed, de moorden waren ook zeer leuk, alleen het einde met dat monster was een kleine tegenvaller.

avatar van uberjason
ja, het einde was de enige misstap van de film

ik vond het verhaal en de psychologische oorlogsvoering tussen pleegmoeder en adoptieduiveltje wel erg vermakelijk om naar te kijken. kan niemand ontgaan zijn dat de Corn-films allemaal een beetje bij de Manson sekte wegkomen. is in dit geval geen negatieve kritiek, want dat maakt de films wel om te pruimen.

avatar van Halcyon
Op zich een interessante film met meer aandacht voor religie dan z'n voorgangers. De dualiteit rond Goed en Kwaad staat centraal en de satanische krachten van de overtuigende hoofdrolspeler doen in deze terugdenken aan The Omen.
Best vermakelijk allemaal, afgezien van het lachwekkend slechte einde dat verder geen enkele zinvolle link heeft met de rest van de film. Je vraagt je af wie het bedenkt en nog erger, wie er z'n geld tegenaan smijt.

Max en Joep
grappig om hier relatief positieve commenatren te lezen.
ik mijn herinnering is deze film echt zo verschrikkelijk slecht dat het niet met woorden te beschrijven is.
wie weet moet ik hem nog eens zien dan...

avatar van mikey
Best een spannend en soms schokkend filmpje, dat ze tegen het einde barbiepoppen hadden ingezet in plaats van echte acteurs is natuurlijk onvergeeflijk. Trouwens, let ook even op de evil dead/urotsukidoji shot! 3

avatar van Demoniac
De acteurs zijn niet om over naar huis te schrijven, de special-effects zijn belabberd, het camerawerk af en toe rommelig om de zwak gemaakte gore te verdoezelen. Toch vond ik het leuk om hiernaar te kijken. Ik weeet niet wat het is maar deze reeeks spreekt me wel aan.

avatar van niethie
Na het redelijk vermakelijke tweede deel gister deze gezien en ik moet zeggen dat ook deze film absoluut niet kon boeien. Zoals vele van mijn voorgangers al; zeiden, het ziet er in tegenestelling tot zijn voorgangers een stuk profesioneler uit zowel kwa verhaal, spanning, stijl en de rol van Eli maar dat is dan ook een van de weinige positive aan de film want verder laat het weer veel aan de wensen over, het einde is opnieuw belachelijk (en duurt ook nog eens veels te lang) en verder is het ook best saai te noemen allemaal. Toch heb ik me ondanks alle minpuntjes neregns echt verveelt, is het redelijk vermakelijk, maar verre van goed. Houd het maar op een krappe-

2 sterren.

avatar van notorious_kim
eerder langs de zwakke kant. hier waren ze echt bezig met het concept aan het uitmelken.

ook een leuk vervolg maar ik vind dit deel ook heel leuk omdat het in de stad afspeelt weer wat anders dan de andere delen

IK vond het zeker geen slecht deel van de corns.
Het eind gevecht had zeker beter gekunt maar heb er wel om gelachen. Dit soort films moet je gewoon kijken voor de lol.
en je moet ervan houden. (ik wel)

avatar van JustMike
ik had geen zin om deze te kijken, maar ik vond het zo'n goede film.
Alleen de special effects zijn echt zo slecht.

avatar van Friday the 13 th
Het allerbeste deel tot nu toe, al zijn mijn verwachtingen niet hoog gespannen voor wat nu nog moet volgen. Children of the corn III was immers de laatste film in de serie die een bioscooprelease heeft gekregen.

Het plot is interessanter dan in de vorige films dankzij de foster-familie. Ook de religie staat hier veel meer centraal en dit doet ook mede door de muziek aan The Omen denken.

Je zou het misschien niet meteen verwachten, maar de kills zijn hier excellent. Hier en daar toffe special effects en wat make-up handigheid. De scène met de sociaal werkster, op het einde met die zwarte jongen, met de moeder...allemaal toch wel inventieve moorden. Zo zaten er ook wel al enkele in het tweede deel. Hier is dus de reeks tot nu toe wel sterk en verrassend in.

Het enige punt waar elke children of the corn film in faalt is een bevredigend einde maken. Dit ziet er altijd lachwekkend en slecht uit, hier is het niet anders. Hoe kan je nu zoiets verprutsen als je eigenlijk vrij goed bezig bent doorheen de rest van de film. De hele massacre was wel nog genietbaar, dus de schade blijft hierdoor toch nog iets of wat beperkt.

3,5 dus.

avatar van Stewie Griffin
'T was een hele goeie film, totdat dat monster op het einde kwam, dat had niks met het verhaal te maken en het sloeg helemaal nergens op...