• 8.300.789 stemmen

The Butterfly Effect 3: Revelations (2009)

Sciencefiction / Thriller | 105 minuten

Genre: Sciencefiction / Thriller

Geregisseerd door: Seth Grossman

Met onder meer: Rachel Miner en Chris Carmack

Plot The Butterfly Effect 3: Revelations

"Death repeats itself."

Als de vriendin van Sam Reed wordt vermoord, gebruikt hij zijn krachten om terug in de tijd te reizen. Zo hoopt hij dit drama op te lossen. Maar eenmaal terug in de tijd, komt Sam erachter dat een gevaarlijke seriemoordenaar nog op vrije voeten is.

imageimage

Harry Goldburg

Lonnie Flennons

avatar van Dragonslayer

Dragonslayer

Na dat verschrikkelijke deel 2 had ik niet zo hoge verwachtingen voor dit deel. Het is nog altijd niet zo goed als deel 1 maar alles wat deel 2 tekortschoot heeft dit deel wel. O.a. vernieuwing en onvoorspelbaarheid. Toen de dader bekend werd dacht ik wel even van WTF?! maar na de uitleg leek het allemaal behoorlijk logisch. Daar hou ik van De laatste tijdreis zag ik natuurlijk wel meteen aankomen.

Maar toch ben ik op HEEL veel vreemde zaken en/of plotgaten gestuit. Een aantal zijn hieronder al genoemd.

Het tijdreizen lijkt anders te gaan dan in deel 1 en 2. Daar wordt je terug gezonden naar de tijd die je wilt in je EIGEN lichaam op de plaats waar je op dat moment was. Hier lijkt het dat je zelf mag weten waar je jezelf neerzet. Betekent dit dat er dan 2 versies van je rondlopen? Dat zou niet kunnen, want dan was hij in de laatste tijdreis zichzelf tegengekomen waar hij z'n zus aan het redden was. Er wordt bovendien ergens in de film gezegd dat je NIET meerdere keren naar dezelfde tijd terug kunt. Nog 1: ik zal vast wel wat gemist hebben, maar de serie-moordenaar is gecreëert NA hij voor het eerst terug in de tijd ging om te veranderen dat z'n vriendin zou sterven wat zelfs nog mislukte. De slachtoffers bleken de meisjes te zijn waar hij voor zou vallen. Maar waarom heeft hij die in de 1e tijdlijn dan nooit ontmoet?

avatar van aburex

aburex

Best goed en een nogal verrassend einde. Heeft eigenlijk weinig te maken met de twee vorige films. Deze film staat volgens mij los van de vorige twee.

avatar van gitmoose

gitmoose

Als je The Butterfly Effect 1 gezien heb kan de rest eigenlijk alleen maar tegenvallen.

Nou vond ik het best een goede film hoor, maar niet meer zo origineel als 1.

Jammer dat het niet echt een 'feel good' film was, waar ik wel erg van hou.

Maar dat past ook niet echt bij het verhaal.

avatar van Noodless

Noodless

Beter dan het zwakke tweede deel. Het verhaal staat los van de vorige 2 delen en ook de benadering van terug in de tijd gaan is wat anders uitgewerkt. Dit heeft wel een aantal plotgaten als gevolg, maar interessant is het wel.
Het verhaal biedt voldoende entertainment, maar spanning ontbreekt er. Hier is vooral de voorspelbaarheid de reden. De seriemoordenaar is halfweg toch wel duidelijk.
De slotscène is dan ook logisch en aanvaardbaar. 6/10

avatar van Bibelonseberg

Bibelonseberg

Ingewikkelde film als je 'm bekijkt. Aan het einde echter wordt alles helemaal duidelijk.

Het eerste 'deel' vond ik ook de beste. maar als je de films niet ziet als elkaars opvolger,

dan zijn ze per 'deel' -elke film op z'n eigen wijze- best goed.

avatar van Kraay

Kraay

beter dan 2

avatar van Weertenaar

Weertenaar

Een pak beter dan deeltje 2; alleen jammer dat het er nogal dik bovenop lag wie de seriemoordenaar zou zijn. Desondanks een nipte 2,50.

Tarkus

Redelijk goede film, die evenwel soms wat verwarrend overkomt door de tijdsprongen.

De vertolkingen konden wel beter, van iedereen in de cast .

Maar voor diegenen die van wat bloederige scènes houden is dit wel een goede prent.

avatar van knusse stoel

knusse stoel

Niet slecht, viel mij erg mee, wel een beetje blijven volgen maar dat geldt eigenlijk voor elke film.

avatar van jippie2010

jippie2010

toegegeven, deel 3 is beter dan deel 2.

Ik vond juist de bloederige scenes onnodig.

Het verhaal op zich was redelijk,

alleen was het einde weer lekker Amerikaans voorspelbaar.

*2,5

avatar van Bakema NL

Bakema NL

Deel 1 was fantastisch, de 2e niet zo. Deze 3e was toch wel verrassend in positieve zin, maar het 1e deel zal niet meer overtroffen gaan worden.

avatar van Franza

Franza

Triest

Na het geweldige deel 1, het matige deel 2, is het tijd voor deel 3.

Ik verwacht niet heel veel van dit deeltje.

Dit komt vooral door het matige deel 2.

In dit deel is blijkbaar ook heel het concept omgegooid.

Nu kunnen ze sprongen in de tijd maken.

En hiermee gaan ze een moordenaar ontmaskeren.

De film was:

*Spanningloos

*Sfeerloos

*Acteerwerk vond ik niet denderend.

Nee dit is totaal niet mijn film!

Dat is natuurlijk persoonlijke smaak

Deel 1 ===> Geweldig!

Deel 2 ===> Matig

Deel 3 ===> Slecht

avatar van Daan258

Daan258

Gelukkig ietsjes beter dan het vreselijke 2e deel.

Het verhaal was niet bijzonder maar wist me zeker wel goed te boeien tot het eind. Jammer dat het einde dan uiteindelijk toch een beetje zwakjes was en in mijn ogen wat tegenviel .

Hierdoor net geen 3,0 *

avatar van Clapboy

Clapboy

Vond hem spannend, creepy en mysterieus en beter dan zijn voorgangers. Het is net allemaal wat gedurfder en griezeliger vind ik. Goed acteerwerk suspense en wat memorabele scenes zorgen voor een erg goede horrorfilm.