The Butterfly Effect 2 (2006)

Drama / Sciencefiction

geregisseerd door John R. Leonetti
met Eric Lively, Erica Durance en JR Bourne

Nick is een jongen die erachter komt door de tijd te kunnen reizen. Echter, wanneer hij dingen in het verleden verandert, komt hij erachter dat dit onverwachte resultaten oplevert in het heden.

avatar van Decec
Zeker geen slechte film.

avatar van Xen0n
een "aardige" film inderdaad, maar als je dit moet gaan vergelijken met het geweldige 1e deel houd er dan maar snel over op...

avatar van s0062423
Kutfilm²

Zoutloze vertoning. Veel van hetzelfde uit het eerste deel, maar hier is het dan nog eens allemaal ongemotiveerd. Eric Lively is daarbij amper de naam acteur waard. Wat een domme kop ook. Hopeloos slecht.

neo (crew)
Enkele offtopic berichten verwijderd.

avatar van Reinoir
Eerste 40 min gezien. Nog veel slechter dan deel een, bahbah.

avatar van Xen0n
"nog" slechter??? Hoe kun je deel 1 slecht noemen?

avatar van MovieHolic
Jammer dat ze het succes van deel 1 uit willen buiten, die film was geniaal... ga dan niet proberen zoiets te evenaren want dat is domweg onmogelijk!

Deel 1 was super, maar dit was alles behalve goed... Kan ook niet goed uitleggen hoe dat komt... Ik vermoed toch het geheimzinnige... Het plot lag hier gewoon te dik bovenop....

Daarom slechts 2 sterren....

Slechte film,
gebeurt niet veel in.
ik vond deel 1 wel echt een topfilm!

avatar van klapgeest
Tja,

Toch een tegenvaller na het indrukwekkende eerste deel.
Jammer dat het verhaal niet spannender werd op het eind, had m.i. een stuk ineteressanter gemaakt kunnen worden - erg jammer.

avatar van @quikfit
Iets minder dan deel 1,daarom 3*

avatar van Kr!kke
Kan niet tippen aan zijn voorgangner, maar zo slecht vond ik het eigenlijk nog niet.
Je merkt duidelijk dat er over deze film niet zo veel is nagedacht als over het eerste deel. Daar waar deel 1 goed in elkaar zat, is het verhaal in deze film toch een pak minder. Ook qua acteerprestaties was het allemaal slechts matig in deze film.

ik sluit mij volledig aan over dat het nog al op de eerste lijkt, daarnaast vond ik het ook wel aardig voorspelbaar
verder vond ik het wel een goede film en heb hem wel met plezier afgekeken

het grote punt van deze film is eigenlijk gewoon dat het niet zo diep gaat als de eerste film, ze wilde gewoon nog een keer het succes evenaren en daarom een niet zo diepgaand verhaal in elkaar gegooid

avatar van mnrk
Ik sluit me volledig aan bij de meningen van de 2 personen boven mij ( Kr!kke en Markstift ) en kom dan ook op het zelfde punt uit !

Het 3e deel in de Butterfly serie sla ik over....

avatar van daxclusive
Goede film, met goed acteerwerk.
2x bekeken! En moet zeggen 3,5* waard.

avatar van bellaatje
Ik sprong gisteravond in het diepe met deze film. Ik heb deel 1 niet gezien, wist niet waar de film over ging en werd aangenaam verrast.
De wendingen die het verhaal namen vond ik dus verrassend. Het verhaal sloot niet overal naadloos, maar toch was ik nieuwsgierig hoe het zou eindigen.
Op naar deel 3 lijkt mij, dat was duidelijk de bedoeling toen je die blauwe ogen van de baby zag. maar dat is er al lees ik hier. Toch maar eens gaan zoeken.

avatar van eavymetal
bellaatje schreef:

Het eerste deel is veel spannender, maar dat neemt niet weg dat deze film het bekijken zeker waard is.

deel 1 gewelig meesleepend, deel 2 minder maar wel een goed film

Ik snap er niets van dat wanneer je een goede film maakt, the butterfly effect, je dan zo'n vervolg maakt. Je weet hoe goed het verhaal in het begin in elkaar stak met ongeveer de hele levensloop van de hoofdrolspeler. Hierdoor kan je mooi dingen veranderen en is het ook geloofwaardig. Vervolgens kijk je nara dit deel en dan wordt er even na het ongeluk gemeld dat hij vaker nachtmerries heeft, ik denk als teken van dat hij zijn verleden kan verandern ofzo? en dan opeens gaat hij de dingen van de laatste 2 jaar steeds veranderen.

Hoezo pakken ze het niet net zo aan als in deel 1 met een veel realistischer plot en een veel beter verhaal. het lijkt mij dat je probeer het concept uit deel 1 te kopieren en op gerichte plaatste te verbeteren of iets dergelijks. Dit allemaal ipv deze slappe film die gewoon totaal geen spanning heeft en het slapste einde ooit verteld, je voelt totaal geen empathie met de hoofdrolspeler dat hij ermee zit dat hij het leven van zijn vrienden kapot maakt of iets dergelijks.

zeer jammer zoiets

avatar van Dragonslayer
Nog nooit zo'n teleurstellend vervolg gezien op een briljante film.

Het verhaal is minder leuk, het mysterieuze is er af en het is HEEL erg voorspelbaar, vooral als je deel 1 hebt gezien. Het hele verhaal zit gewoon niet zo lekker in mekaar als deel 1. Het voegt niks toe en laat eigenlijk alleen maar eventjes zien hoe leuk tijdreizen ook al weer was.

avatar van Malone
Deel 1 was geweldig, je voelde met de personages mee en wilde dat alles goed kwam. In dit deel is het hoofdpersonage Nick zo verdomde irritant en egoïstisch, dat ik niet kon wachten wanneer hij nou 's het loodje legde. Volgens mij kan dat niet de bedoeling van de film zijn geweest.

Verder zat het wel redelijk in elkaar, maar door dit gegeven zat er totaal geen spanning in, en wilde ik eigenlijk gewoon dat de film zo snel mogelijk afgelopen was.

avatar van Bibelonseberg
Omdat 1 zo geweldig was is er bijna niets wat daar meer op kan lijken.
Als je de films los van elkaar beschouwd en op die manier er ook naar kijkt
dan is dit zgn deel een hele goede film met ook weer verrassende wendingen.

Alle goedbedoelde pogingen ten spijt; dit prutswerk mag de tenen van het origineel nog niet kussen.

avatar van PisPaaltje
Ze hadden nooit moeten beginnen aan een deel 2 & 3! Zonde, deel 1 was goed!

2/10

avatar van knusse stoel
Viel ons niet tegen, was geen hoogstandje dat niet maar toch een leuke 92 minuten vermaak.

avatar van Franza
Deel 1 was voor mij 1 van de beste films ooit, dus ik keek heel erg uit naar deze

Deze film viel mij heel erg tegen.
Was hij dan echt zo slecht?
Nee dat niet, het was een redelijke film.
Maar het niveau van deel 1 bereikt hij nog niet bekant.
Ik had hem dus hoger ingeschat.

Al met al is dit toch een gemiddelde film.
Niet heel goed en niet heel slecht.

avatar van Daan258
Vreselijk.

Had voor het kijken van deze film al zeker geen hoge verwachtingen, maar ik was toch altijd wel een beetje nieuwsgierig naar deeltje 2. Maar wat was dit verschrikkelijk saai zeg, nog slechter dan ik had verwacht.
Erg slap acteerwerk en een verhaal wat mij ook echt totaal niet kon boeien.
Deel 1 was echt fantastisch en staat ook in mijn top 10, maar dit was gewoon 3x niks.