Zeitgeist: Moving Forward (2011)
Genre: Documentaire
Speelduur: 162 minuten
Oorsprong:
Verenigde Staten
Geregisseerd door: Peter Joseph
Met onder meer: Robert Sapolsky en Gabor Maté
IMDb beoordeling:
8,1 (18.978)
Gesproken taal: Engels
On Demand:
Niet beschikbaar op Netflix
Niet beschikbaar op Pathé Thuis
Niet beschikbaar op Videoland
Niet beschikbaar op Prime Video
Niet beschikbaar op Disney+
Niet beschikbaar op Google Play
Niet beschikbaar op meJane
Plot Zeitgeist: Moving Forward
"This Shit's Got to Go!"
Een documentaire die inzicht geeft in het in zichzelf gesloten wereldbeeld waarin de huidige maatschappij haar economisch verkeer regelt. We kijken verder dan de traditionele ideologie en zaken als 'maar dat zal nooit kunnen' etc. en bekijken in plaats daarvan de basisbeginselen waarop onze wereld sociaal en economisch georganiseerd is en in stand wordt gehouden. Het gevolg is dat we daaruit een nieuw soort economisch systeem voor de wereld kunnen afleiden, genaamd de 'grondstof-gebaseerde economie' .
Externe links
Acteurs en actrices
Zichzelf
Zichzelf
Zichzelf
Zichzelf
Zichzelf
Zichzelf
Zichzelf
Zichzelf
Zichzelf
Zichzelf
Video's en trailers
Reviews & comments
what is truth
-
- 468 berichten
- 969 stemmen
tja ik weet het niet hoor. Tijd zal het leren. Ik wil gewoon een eerlijk en normaal beeld geven van hoe ik het zie. Ik geloof zeker niet in Ufo's, wel in hebzucht. Maar ja ik zou gek opkijken mocht het wel zo gebeuren, we wachten af.
what is truth
-
- 468 berichten
- 969 stemmen
Zou je dit bijbels bekijken, hetgeen ik ook jaren heb bestudeerd dan kan alleen God dit oplossen. Maar voordat dat gebeurt zal er nog aardig de pleuris uitbreken in de wereld (openbaringen). Tja dat wens ik de mensheid ook niet toe.
what is truth
-
- 468 berichten
- 969 stemmen
1 ding is zeker, we kunnen het nooit met 7 miljard mensen met elkaar eens zijn. En met minder eigenlijk ook niet. En dat levert gewoon altijd problemen op. Ernstige problemen zelfs.
Je hoeft het ook niet eens te zijn met elkaar maar wel met het systeem van hoe je de samenleving regelt. Je bent het bijv. ook niet altijd eens met je vrouw en toch leef je samen in 1 huis. Iedereen zal altijd uniek blijven, maar hoe je de aardse voorraden aanwent en hoe je werkgelegenheid indeelt dat is iets waar we serieus werk van moeten maken.
Kijk als jij van hardlopen houd dan ga je hardlopen, houd je van skaten dan ga je skaten. Individuele keuzes en totaal prima. Het uitgangspunt moet zijn dat we elkaar en de aarde in zijn geheel geen schade toebrengen en dat doen we nu wel.
JacoBaco
-
- 10573 berichten
- 2407 stemmen
Het is de manier waarop je het niet met elkaar eens bent. Maar je zult zien, het resulteert uiteindelijk gewoon weer is in oorlog.
Geld, hebzucht, jaloezie, machtswellust etc. Eigenschappen van de mens waardoor het verkeerd gaat.
En als het aan de bijbel ligt, krijgen we relatief snel de anti-christ en het 666 betaalsysteem.
PROJECT L.U.C.I.D. -- Het 666 universeel controlesysteem van het beest. - openbaring.org
Dreiecke
-
- 2768 berichten
- 902 stemmen
Ik maak mij nog niet druk. Alle computersystemen tot nu toe hebben gefaald in het beschermen van de gegevens en zijn te hacken en daarmee dus niet waterdicht te gebruiken.
Wat wel zou kunnen is dat er nieuwe coderingsystemen met nieuwe broncodes komen in de informatica (of er al zijn?) zoals bv de wel of niet bestaande uitvinding van Jan Sloot (Sloot Digital Coding System) of andere methoden. En of die te omzeilen zijn?
Maar zoals bij de vinding van Tesla weet Jan Boerenfluit niet welke van deze vindingen werkelijk uitvoerbaar of al uitvoerend zijn en blijft het gissen daaromtrent.
JacoBaco
-
- 10573 berichten
- 2407 stemmen
Wat de computersystemen betreft bijvoorbeeld omtrent de implantatie chip. Er wordt hart aan gewerkt of het is er al en zijn ze inmiddels volop bezig met testen.
Zoek maar op:
Nu bekend is geworden dat Amerika haar burgers vanaf 23 maart 2013 gechipt wil hebben en via een nieuw nationaal registratiesysteem haar inwoners mag en kan volgen, rijst de vraag hoe zit dat met Europa en Nederland?
Dreiecke
-
- 2768 berichten
- 902 stemmen
En die is niet te hacken? Ik geloof dus nog niet in de onfeilbaarheid van zo'n systeem.
En wie laat zich chippen?
JacoBaco
-
- 10573 berichten
- 2407 stemmen
En die is niet te hacken? Ik geloof dus nog niet in de onfeilbaarheid van zo'n systeem.
Dat weet ik niet, maar wie weet wat ze bedenken qua consequenties wanneer je zoiets probeert te saboteren.
En wie laat zich chippen?
En wie laat zich dan chippen? Wat ik denk, is dat ze het heel leuk gaan promoten. Het is voor uw eigen veiligheid en die van andere. Blabla en iemand als Lady Gaga of een ander op dat moment heel erg populair iemand geeft het goede bijvoorbeeld en het kuddegedrag slaat toe.
Zodra iets te ver gezocht is, geloven mensen er niet in. Iemand zei lang geleden dat mensen op een dag naar de maan kunnen reizen. De persoon die dat zei werd voor gek verklaard en meteen op de brandstapel gegooid.
Iedereen heeft wel een bepaald realistisch denkbeeld, maar wanneer je die denkbeelden met elkaar gaat vergelijken, zitten er enorme verschillen in.
nakada
-
- 2203 berichten
- 1680 stemmen
En die is niet te hacken? Ik geloof dus nog niet in de onfeilbaarheid van zo'n systeem.
En wie laat zich chippen?
what is truth
-
- 468 berichten
- 969 stemmen
Alles is mogelijk. Maar overheden en haar medewerkers moeten gewoon simpele en juiste maatregelen nemen. Wij hebben enorme staatsschuld en de enige mogelijkheid om daar vanaf te komen is op de grootste kostenposten (zoals zorg 80 miljard per jaar) enorm te besparen. Maar dat krijg je dan weer niet voor elkaar omdat allerlei clubjes dan gaan protesteren. Het zal toch echt moeten willen wij als land niet ten prooi vallen aan op macht en geldbeluste investeerders.
Maar mensen zien het niet en dan krijg je inderdaad het werk van afvallige engelen die er toch uiteindelijk wel voor zullen zorgen dat de wereld een enorm zware tijd tegemoet zal gaan. Dan moet je denken aan nieuwe ziektes, het totale waarde verlies van je geld (omdat het kapitalisme ontploft), enorme milieurampen, natuurgeweld zoals we dat nog niet kennen etc.
Dreiecke
-
- 2768 berichten
- 902 stemmen
Wie weigert zijn vingerafdrukken te geven bij aanvraag van identiteitsbewijs ? ( Wat eerst al verplicht werd gesteld. )
Er was een mogelijkheid dat niet te doen en dan kreeg je een briefje om bij je paspoort te bewaren.
Het probleem is dat bij de douane van de VS, China, Japan en bv Dubai allang je vingerafdruk wordt genomen, anders kom je er niet langs. Dus je kunt inderdaad worden beperkt door je eigen stellingnames.
Daarnaast kun je hier vreemd genoeg 30 jaar rondrijden zonder rijbewijs of dat soort dingen dus de controle is nog bij lange na niet zo aanwezig (en mogelijk) als waar men vanuit gaat.
Overheden hebben verder al dingen afgeschaft vanwege de onveiligheid, zoals vingerafdruk bewaren en het EPD. Banken krijgen het ook steeds moeilijker om gegevens te beveiligen, dus wie weet wat er nog meer op de lange baan geschoven of weer teruggedraaid gaat worden.
Beveiligen en controleren kost namelijk enorm veel geld.
JacoBaco
-
- 10573 berichten
- 2407 stemmen
what is truth
-
- 468 berichten
- 969 stemmen
ja die lijntjes kan ik ook wel in Nederland tekenen. Dat laatste zegt me weinig.
We hoeven niet naar conspiracies te kijken maar meer naar reële dingen. Je hebt op veel dingen grip als je maar je verstand gebruikt.
Bijvoorbeeld Per hoofd van de bevolking bedroegen de zorguitgaven vorig jaar 4809 euro. In 2007 was dat 4545 euro. Dat gaat natuurlijk nergens meer over. Die bedragen zijn veel te hoog.
JacoBaco
-
- 10573 berichten
- 2407 stemmen
Zoals ik al zei: Iedereen heeft zo zijn persoonlijke reële visie.
ja die lijntjes kan ik ook wel in Nederland tekenen.
Doe is.
Het zijn bewijzen jegens bewijzen, dat kan niet, dus hou ik er mijn eigen denkbeeld op na.
History is not always what happened, history is what historians want us to remember.
Madecineman (moderator films)
-
- 7484 berichten
- 1715 stemmen
Zeg misschien kan je met je inmiddels welbekende theorieën naar het desbetreffende topic overstappen. Want dit heeft niet veel meer met deze documentaire te maken.
JacoBaco
-
- 10573 berichten
- 2407 stemmen
Oja, die welkende theorieën van mij die nog niet iedereen kent. Maar je hebt gelijk, ik hou er over op hier bij Zeitgeist.
Koerok
-
- 1196 berichten
- 1422 stemmen
Dus ja het geldsysteem is gewoon ouderwets en niet houdbaar.
Koerok
-
- 1196 berichten
- 1422 stemmen
Maar overheden en haar medewerkers moeten gewoon simpele en juiste maatregelen nemen.
Kijk, en dat is de illusie waar mensen maar in blijven geloven; dat overheden dat daadwerkelijk gaan doen (of zelfs maar kunnen). De geschiedenis leert dat overheden uiteindelijk altijd groeien, met alle gevolgen van dien. We moeten stoppen om het normaal te gaan vinden dat politici op alle mogelijke manier bepalen wat burgers wel en niet mogen doen.
Het probleem is niet vrije markt kapitalisme. Het is big business die in bed ligt met de politiek (= corporatisme). Het zijn de special favors die banken en multinationals krijgen van polititci die ons in deze toestand hebben gebracht. Bijna alles is terug te voeren op falen van de overheid.
Als je kijkt naar markten die vrije zijn en waar bedrijven zich echt helemaal zelf moeten redden, dan zie je dat die grotendeels gezond zijn, dat er goede produkten worden gemaakt tegen een redelijke prijs. Zodra de overheid zich ermee gaat bemoeien, pas dan wordt alles duurder, ontstaan er kartels en monopolies, en worden banken en miltinationals in de gelegenheid gesteld om zich te misdragen. Het is dan ook een schande (en moedeloosmakend) dat zoveel mensen de crisis in de schoenen schuiven van de vrije markt. WELKE vrije markt???
Koerok
-
- 1196 berichten
- 1422 stemmen
Wij hebben enorme staatsschuld en de enige mogelijkheid om daar vanaf te komen is op de grootste kostenposten (zoals zorg 80 miljard per jaar) enorm te besparen.
Precies, de overheid moeten stoppen met teveel geld uitgeven. Maar mensen het recht geven om miljarden uit te geven, geld dat niet van hun is, en waar ze persoonlijk niet verantwoordelijk voor zijn, dat is natuurlijk vragen om moeilijkheden. Dat is ook het probleem met banken. Als een bankdirecteur miljoenen verliest, dan is hij niet persoonlijk aansprakelijk. Nee, meestal gaat hij er met een bonus vandoor! Dat is geen inherent onderdeel van een geldsysteem in het algemeen! Dit soort praktijken zijn mogelijk omdat politici dat soort absurde regels hebben opgesteld. Het zijn dit soort speciale privileges die banken en veel multinationals wel hebben, maar jij en ik als burger niet.
Investeren is prima, zolang je zelf maar hoofdelijk aansprakelijk blijft voor het uiteindelijke resultaat. Geen bailouts!
Ik hoop dat je dit figuurlijk bedoeld....
Ik ben toch benieuwd wat je in dit verband met kapitalisme bedoelt, want vrije markt kapitalisme (waar ik voorstander van ben) dat hebben we op dit moment zeker niet, ook niet in de VS.
what is truth
-
- 468 berichten
- 969 stemmen
ik kan alleen zeggen dat overheden van rijke landen hun macht verliezen doordat beleggers de macht overnemen. Het belang van beleggers is winst maken, vervolgens komen landen in de problemen door hun immense schulden.
In de ogen van mensen doen overheden het nooit goed, en dat klopt ook wel een beetje (omdat je nooit iedereen tevreden kan stellen) maar de overheid heeft een belangrijke taak in mijn ogen en dat is het niet aangaan van SCHULDEN. Deze crisis wordt niet voor niets de schuldencrisis genoemd. De huidige schulden zijn volgens mij niet meer af te betalen.
Door deze schulden staat het kapitalistische systeem onder grote druk en is het wachten totdat het uit elkaar springt. Daar zit niemand op te wachten, want dan kunnen zelfs machtige beleggers naar hun geld fluiten.
De ECB (Europese Centrale Bank) koopt nu zelfs in het geheim staatsobligaties op, maar dat kan natuurlijk nooit een taak van de ECB zijn. Deze heeft maar 1 taak en dat is het beteugelen van inflatie.
Vrije marktkapitalisme is al helemaal niet houdbaar. De hebzucht van mensen en het steeds rijker worden van sommige zeer rijke beleggers zal er voor zorgen dat landen helemaal niets meer te zeggen hebben. Terug naar de 16 urige werkdag zou ik zeggen.
We (en ik bedoel met we de gehele wereld en haar overheden) moeten gaan samenwerken op alle gebieden want wat er nu in de wereld gebeurt is totaal niet nodig. De aarde levert genoeg voor iedereen en doet dit nog gratis ook, maar o.a. hebzucht zorgt voor scheve verdelingen.
De enige redding is nog te verwachten van bedrijven en rijke beleggers die bereid zijn om schulden op zich te nemen zonder rente te vragen en de landen weer kans te geven om uit de schulden te komen. Omdat het kapitalisme niets anders is dan met geld schuiven van A naar B heeft de een schuld en is de ander immens rijk. Die rijkdom moet weer deels gratis naar de schuldenaflossing om het kapitalisme weer ademruimte te geven voordat we over 20 jaar weer hetzelfde zeer negatieve riedeltje kunnen afdraaien.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
En waarom zouden ze dat doen?
Bovendien willen we toch niet dat de rijke beleggers (Pensioenfondsen bijvoorbeeld) de rente kwijtschelden, want dan krijgen wij geen pensioen meer. (kortom rijke beleggers hebben ook financiele verplichtingen)
Verder doen overheden aan sociale herverdeling. Dat is niet iets dat je aan de vrije markt kunt overlaten.
what is truth
-
- 468 berichten
- 969 stemmen
dat doen ze niet zo snel, daarom zal de kloof tussen rijk onhoudbaar worden. Maar ik ben er van overtuigd als ze hun hersens gebruiken het overschot aan geld zullen geven aan de overheden. Ze kunnen dat geld toch niet meenemen in hun kist.
Ja ik praat over geld dat ze over hebben. Je moest eens weten hoeveel geld sommige bedrijven hebben dan val je stijl achterover.
Doen ze dit niet, dan zal je niet zo blij zijn. Voedselprijzen etc zullen dan de pan gaan uitrijzen.
Pensioenen hoe vervelend dat ook klinkt zullen gewoon met 10 procent of meer moeten worden afgewaardeerd. Dat komt omdat die bedrijven lekker Russisch roulette hebben mogen spelen met je geld op de beurs. Dus halveert de beurs dan halveert hetgeen ze in kas hebben voor jouw oude dagvoorziening.
En wie denkt o dat zal mijn tijd wel uit zitten. En je kinderen dan?
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Er is geen overschot aan geld, er is juist een te kort. Verder is het niet zo dat de super rijken thuis stapels bankbiljetten hebben liggen dat geld is meestal weer geinvesteerd in bedrijven waar andere mense werken. Dat kun je niet zomaar opheffen en weggeven. Ook grote bedrijven hebben hun overschotten nodig om te investeren of klappen op te vangen. Nogmaals, het probleen is juist een tekort aan geld.
En kinderen...tja als je zo associaal bent om die nog te nemen...
what is truth
-
- 468 berichten
- 969 stemmen
alles is ooit door de aarde gratis geleverd. Dus ja, er is zeker geld over, alleen niet bij overheden.
what is truth
-
- 468 berichten
- 969 stemmen
Neem bedrijven als Shell of een bedrijf als die van die rijke magnaat Slim in Mexico. Die bedrijven hebben ziek veel geld over.
what is truth
-
- 468 berichten
- 969 stemmen
Het draait allemaal om de staatsschulden van overheden. Die schulden moeten weg dan pas kan de wereldeconomie zich herstellen. Kijk nu maar eens naar Nederland 1 bijv. live.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Omdat de aarde gratis is, is alles toch niet in voldoende mate aanwezig? Wat een onzinuitspraak. En we kunnen makkelijk de geldpersen aanzetten en briefjes van 100 uitdelen, krijg je enkel hyperinflatie van.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Het draait allemaal om de staatsschulden van overheden. Die schulden moeten weg dan pas kan de wereldeconomie zich herstellen.
En wie moet dan die schuld kwijtschelden? De pensioenfondsen? Die hebben namelijk veel meer geld in kas dan Shell. Of de overheden? En dan krijgt niemandmeer een uitkering of subsidie. Kom op zeg, dan stort het net zo goed in een.
Pre- en sequels

Zeitgeist: Addendum
2008
3 reacties

Zeitgeist
2007
141 reacties
Het laatste nieuws

Disney+ onthult releasedatum voor tweede seizoen van bejubelde dramaserie 'Rivals'

‘Marty Supreme’ breekt record: succesvolste A24-film ooit wereldwijd

Horrorverhaal 'The Mist' van Stephen King krijgt na 19 jaar een nieuwe verfilming

Ruim 630 miljoen smaakt naar meer: 'F1 The Movie' krijgt officieel een vervolg
Bekijk ook

Le Scaphandre et le Papillon
Drama / Biografie, 2007
213 reacties

Senna
Documentaire / Biografie, 2010
158 reacties

Earthlings
Documentaire, 2005
102 reacties

Home
Documentaire, 2009
68 reacties

Inside Job
Documentaire, 2010
259 reacties

Le Peuple Migrateur
Documentaire, 2001
47 reacties
Gerelateerde tags
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.

