Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl (2003)

Actie / Avontuur

geregisseerd door Gore Verbinski
met Johnny Depp, Geoffrey Rush en Orlando Bloom

Jack Sparrow, de afgedankte kapitein van het beroemde spookschip The Black Pearl, wil zijn schip terug. De nieuwe kapitein, Barbossa, ontvoert Elizabeth Swann tijdens één van hun veroveringen, omdat Elizabeth de enige lijkt die er voor kan zorgen dat de vloek van Cortez, die op Barbossa en zijn crew rust, wordt opgeheven. De ware persoon die de vloek kan opheffen is echter Will Turner, die smoorverliefd is op Elizabeth. En dus schakelt Will, om Elizabeth te redden, de enige in die de thuishaven van The Black Pearl kent: Kapitein Jack Sparrow.

avatar van Jordy
*kuch* Monkey Island *kuch*

avatar van petey
wie van de 3 heren speelt de dochter???

*kuch* Monkey Island *kuch*

That's the second biggest monkey head I ever saw...

avatar van Sjoerd
I challenge you to a match of insult sword-fighting

GerwinF
Look behind you! A Three-Headed-Monkey! Deel 3 is trouwens echt het beste! Deel 4 viel voor mij erg tegen! Ok back ontopic!

je hoeft niet zo te schreeuwen hoor

trailer is wel aardig. deze lijkt me niet echt boeiend.

leuk al die verwijzingingen naar aapeiland 1,2,3
maar zoals dat in movie world gaat als er 1 schaap over de dam is dan volgt de rest.
als je namelijk opgelet had bij het zien van de trailer viel op dat het een jerry bruckheimer productie is .
jaen zowat hoor ik je denken.
wel die jongen heeft hits op z,n naam staan zoals The Rock,the Fast en the Furiues,gone in 60 seconds ,armagedon,bad boys,coyete ugly. zal ik door gaan
en elke keer als hij een film uitbracht holden de andere film producenter erachter aan omdat hij scoorde.
mij lijkt het na het zien van de trailer weer een heerlijke ouderwetse film over piraten maar dan 1 die je weer terug brengt naar die leeftijd waarin dromen niet onmogelijk waren en de wereld nog van jou was
onder voorbehoud krijgt deze al een 3 van mij

avatar van Phooze
zonewarrior schreef:

onder voorbehoud krijgt deze al een 3 van mij

Ja, kijk, dat mag dus nit

avatar van Sjan
NIT ...Lijkt mij trouwens wel een leuke film.

avatar van BoordAppel
We have followers .

GerwinF
Nou zo'n Bruckheimer fan ben ik niet echt Piratenstuff is daarintegen wel gaaf.

It's El Pollo Diablo! The giant demon chicken of Puerto Pollo!

avatar van Phoenix
Toch wel een prestatie van formaat dat Orlando Bloom nadat hij zijn rug heeft gebroken zulke fysieke rollen uit zijn hoed kan toveren (misschien doet hij niet alle stunts zelf maar dan nog).

thibi_yen
De NIEUWE trailer:

link

BS
net de nieuwe trailer gedownload, ziet er best aardig uit.Verwacht meer een film met een wat rustig begin,maar als je de skeletten ziet (en de special efects) gaat het daarmee wel goedkomen.Jerry Bruckheimer kenende komt hij ook wel met een goed verhaal.Ik krijg er echter geen kriebels van,maar hij lijkt me wel goed.We zullen zien.

GerwinF
Jerry Bruckheimer een goed verhaal!!? Ahum, kuch, barf.

Wat maakt het nou uit of de film goed of slecht is? Orlando speelt erin!!! :P

avatar van jacobine_rodijk
Ik weet niet wat jullie vinden van de film maar hij schijnt op alle fronten en niveaus goed en leuk te zijn. Dit lijkt me naar hun meningen mij ook de leukste film van de zomer en misschien wel van et jaar! check deze reviews en meningen maar:

avatar van Jordy
Harry van AICN is ook laaiend, vooral over Depp

avatar van Phoenix
Dat klinkt mij als muziek in de oren. Maar WAAROM lieten ze nou de teaser zien in de bioscoop en niet die fantastische trailer...

avatar van Sjoerd
Ja idd, deze lijkt mij ook erg leuk. Vooral Depp lijkt me (zoals vanouds) grappig, dit zie je ook in de trailer al een beetje terug.

nog ff wachten tot augustus, dan maar...

avatar van Goodfella
Op IMDb vinden ze 'm ook goed: inmiddels met 3255 stemmen een 8.1 gemiddeld.

Eindelijk weer een piratenfilm, whoohoo!! Heb niets noemenswaardigs gzien op piratengebied sinds The Goonies (al is dat niet echt een piratenfilm, maar ze komen er wel in voor, dood althans, waar heb ik het over?)

Never mind, het lijkt me gewoon wel een fijne film om op een flauwe avond te gaan kijken, adventure-movies zijn er te weinig vind ik ...

Goodfella schreef:

Op IMDb vinden ze 'm ook goed: inmiddels met 3255 stemmen een 8.1 gemiddeld.

zelfs na meer dan 5000 stemmen staat ie nog zo hoog. meestal zakt het gemiddelde wat af nadat de eerste groep echt geinteresseerden is geweest, bij deze film dus nog niet. ben benieuwd!

Heb in jaren niet zo gelachen. Glansrol van Depp (wat mij betreft vergelijkbaar met de klasse van Day-Lewis in Gangs Of New York), Bloom was wat minder en Knightley was echt * mooi. Special effects waren dik in orde, een alleen al voor de oneliners van Depp gaat hij 2 sterren omhoog - hilarisch. 4,5 ster..als ik eraan toekom ga ik hem in de bios zien.

avatar van Phoenix
Ik kan haast niet meer wachten na al deze positieve berichten...

Vyvre schreef:

en Knightley was echt * mooi.
Goed voor 1 ster?

what vyv said, alleen geef ik hem een half sterretje lager omdat de film naar mijn smaak iets te lang doorgaat.

avatar van jay73
Goodfella schreef:

Op IMDb vinden ze 'm ook goed: inmiddels met 3255 stemmen een 8.1 gemiddeld.

Mag ik je erop wijzen dat hij inmiddels in de Top 250 genoteerd staat?