Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl (2003)

Actie / Avontuur

geregisseerd door Gore Verbinski
met Johnny Depp, Geoffrey Rush en Orlando Bloom

Jack Sparrow, de afgedankte kapitein van het beroemde spookschip The Black Pearl, wil zijn schip terug. De nieuwe kapitein, Barbossa, ontvoert Elizabeth Swann tijdens één van hun veroveringen, omdat Elizabeth de enige lijkt die er voor kan zorgen dat de vloek van Cortez, die op Barbossa en zijn crew rust, wordt opgeheven. De ware persoon die de vloek kan opheffen is echter Will Turner, die smoorverliefd is op Elizabeth. En dus schakelt Will, om Elizabeth te redden, de enige in die de thuishaven van The Black Pearl kent: Kapitein Jack Sparrow.

Teleurstellende film dit, de zoveelste al dit jaar. Zal wel te maken hebben met het feit dat ik meer een 'echte' en serieuze piratenfilm dacht te zien te krijgen. In plaats daarvan een plot dat af en toe te onnozel voor woorden is, met standaardsituaties, flauwe humor en cliché-toestanden waar ik zo langzamerhand de buik meer dan vol van heb! Had em eerst op 3 sterren gezet, maar laat ik er nog maar een halfje vanaf doen omwille van de irritante verwijzing naar de op stapel staande sequel. 2,5*

Ik snap niet hoe je er bij bent gekomen dat dit een serieuze piraten film zou zijn?? Lijkt me alleen mogelijk om dat te denken als je echt helemaal nooit van deze film gehoord zou hebben voor hem te zien.

Nog niet gezien, maar mij lijkt hij erg leuk. Maar wat hebben ze Johnny Depp raar opgemaakt in de film. Een piraat met oogschaduw Hij staat op IMDB wel in de top 250 van beste films ooit gemaakt

tenniskampioen schreef:

Ik denk niet dat je een serieuze piratenfilm kan verwachten als je weet dat je naar een film gaat kijken die gebaseerd is op een Disney attractie. Ik denk dat je dan ook maar niet naar The Haunted Manson met Eddie Murphy moet gaan indien je een horrorfilm verwacht, deze is namelijk ook op een Disney attractie gebaseerd.

avatar van Goodfella
De Spielberg-film die Spielberg nooit maakte

Vermakelijk, met een leuke sfeer en leuk spelende acteurs (en -trice, leuke meid!), maar meer ook absoluut niet. Van een film die zeker op IMDb zulke hoge ogen gooit had ik toch wel wat meer verwacht, maar helaas... Nergens wordt het echt speciaal, origineel of bijzonder, de gevechten zijn vrij braafjes en standaard en die zeeslag is ook al niet super. Alles past mooi onder de noemer 'aardig vermaak'.

Ik was ook niet echt onder de indruk van Depp trouwens. Hij doet het erg leuk hoor, maar zo supergeweldigonovertroffenbriljant als 'ie volgens sommige recensies moest zijn is 'ie echt niet. Geoffrey Rush als evil ghostpirate Barbossa vond ik zelfs stukken beter..

De computereffecten zijn wel érg goed, die scène waarin de piraten over de zeebodem komen aanlopen is zelfs ontzettend cool. Geeft de film toch net dat beetje extra..

Maar waarschijnlijk vanwege de te hoge verwachtingen toch een beetje een tegenvaller helaas... Dikke 3 sterren, dat wel

Ik kreeg best een kick van deze film!
Hij is echt de hele tijd boeiend en spannend.
En ondanks dat er weinig verhaal, diepgang, blabla inzat was het echt gewoon een hele vermakelijke film, met geen storende elementen
De sfeer in de film is verder ook heel goed, in de begin scene zat ik eigenlijk al op het puntje van mijn stoel. Was ook heel indrukwekkend met de mist, het spookschip en de spookpiraten.

Ik vind Johnny Depp trouwens WEL goed acteren, het is gewoon alleen al leuk om hem bezig te zien. Er zitten trouwens ook wat grappige one liners in en de rest van de humor beviel me ook wel.

Echt een aanrader.
Zit nog te twijfelen tussen 4 of 4 en een halve ster.

Gister gezien in de sneak preview..

Ik vond het echt een goede film, mooie muziek erbij en goed camerawerk en een film met heerlijke hummor:-) tijd geleden dat ik echt heb gelachen in de bios..en dat het verhaal dan niet echt spectaculair is maakt me dan niet echt veel meer uit.
Snap ook niet helemaal waarom de film hier niet ook onder het genre komedie valt want er zit heel wat humor in.

Ik vond het echt een toppertje, twijfel tussen 3,5 en 4 sterren. Denk dat ik voor de 4 ga

Dat de film gebaseerd is op een Disney-attractie wist ik eigenlijk niet, maar het verklaart veel! Vooral het gebrek aan enige geloofwaardigheid stoort me een beetje door al de onnozelheden, zeker als het hoofdpersonage zich voordoet als de eerste de beste zatlap. Na enkele scènes met de Heer Depp wist ik het al: geen spek voor mijn bek

Wat een tegenvaller... not my kind of movie een magere 6 dus 3*. Je moet er van houden maar scienefiction en horror en piraten verhaal en liefde gaan bij mijn niet samen , het leek wel of ik een aflevering van de Mummy aan het kijken was. Ik persoonlijk kan me ook niet vinden tussen de combinatie komedie en Horror , aktie etc Waarom gewoon geen mooi verhaal ( Piraat , meisje, Schat) bv uit de jaren 30 en 40 van Errol Flynn of de jaren 50 van bv Burt Lancester. Andere mensen mogen hem mooi vinden maar de film kon mijn maar heel matig boeien. Ik vind de film ook meer geschikt onder de tieners onder ons ( niks ten nadele hoor) Groetjes Henk.

avatar van Phoenix
Samen proberen ze het plan van de slechte kapitein Blackheart te stoppen

Waarom hoor ik iedereen dan over Barbossa praten?

avatar van lorelei
Ik vond het een erg leuke film. Depp bleef wel erg in z'n rol hangen en overdreef hier en daar een beetje, maar deed het toch leuk. Maar het was wel een vermakelijke film. En Orlando Bloom is natuurlijk te sexy voor woorden

Phoenix schreef:

Waarom hoor ik iedereen dan over Barbossa praten?

ehm.. het is kapitein barbossa, geen idee waarom er blackheart staat;-) misschien betekend het wel zo iets...?

avatar van bioscoopzaal
Barbarossa kreeg z'n bijnaam omdat hij een knalrode baard had, en dat heeft dus duidelijk niks met Blackheart te maken. Het zal dus wel gewoon een foutje zijn ...

mooie film, 4 sterren
Leuke humor en mooi gemaakt.
deze film moet je zeker zien

Jeempie, hij bereikt een gemiddelde van 4*

Leuke film, veel humor en actie. Beter dan ik had verwacht.

Faramir schreef:

Het is niet "Barbarossa", maar "Barbossa". Kleine nuace, maar een wereld van verschil.

Verder is dit trouwens een zeer aangenaam filmpje. En voor Johnny Depp schieten woorden te kort

3.5 sterren

tovenaar
De film was eigenlijk exact wat ik er van verwacht had: Gewoon een lekker avonturenfilmpje met een leuk spelende Depp, een mooie vrouw, een niet te origineel verhaal, wat aardige gevechtjes, behoorlijke special effects, goed wint van het kwaad en verder niet te veel echt verrassende dingen. Dat kwam allemaal uit natuurlijk, vanwege het feit dat er al tientallen films als deze gemaakt zijn (wat verhaal, structuur en originaliteit betreft).

Toch was deze film behoorlijk entertaining en wel vanwege het feit dat de film zichzelf niet zo serieus neemt. De 'lollige' sfeer zorgt ervoor dat je het allemaal niet zo nauw neemt met wat er gebeurd, maar dat je gewoon
lekker naar een popcorn-film zit te kijken. Leuk vermaak, maar ook zeker niet meer dan dat.

avatar van ALMILA
Nou mensen!!!!!

Het lijkt me een hele mooie film... jullie moeten niet zeuren, en ORLANDO BLOOM is zekkkkeeerrrrrzzzz kijken waard.... Ik ga alleen om hem te zien.... Ik heb hem al niet gezien maar ik geef een dikke vette 10 dusss SUPPEEERRRRR

avatar van Jordy
niet stemmen op films die je niet gezien hebt svp, stem is verwijderd

staat er een link naar moviemeter op riagg.nl oid? lijkt wel of het er steeds meer worden.

Het woord dat in me opkomt is kinderslot.

of is dit een scharrel wat jordy op vakantie heeft opgepikt

avatar van Jordy
eeeehhhmm...

GerwinF
Keira Knightley is zo lekkerrrrrrrr, daarom 5 sterren..................grrr!

Even zonder dollen, beoordeel nou eens op de film, niet op een of andere lekkere gast/meid die in een film speelt.

Trouwens, 3.5 sterren voor deze film.

Gewoon leuke film! Hij heeft humor, spektakel, niets mis mee. Iets "intelligenter" dan de gemiddelde Hollywoodfilm en daarom gewoon een aanrader. Bovendien: welke film duurt nu nog 2,5 uur? Op LOTR na dan!

Geen zin om alle eerdere reacties te lezen (sorry), maar dacht tijdens het kijken opeens: goh zouden ze monkey island ooit nog eens gaan verfilmen?

En Johnny Depp is idd erg ala Keith Richards!

avatar van jedymaster
dit was niet veel ergerde me rot aan de muziek en het acteren van dep
de skeletten zijn leuk gemaakt dat wel
ach ja wat wil je is ook disney film

jedymaster schreef:

dit was niet veel ergerde me rot aan de muziek en het acteren van dep
de skeletten zijn leuk gemaakt dat wel
ach ja wat wil je is ook disney film

Hoeft niet in een spoiler.

elke schreef:
Ik ga de film vanavond (of morgenavond) zien. Eerlijk gezegd ging ik er niet naartoe gaan maar papa wilde persé.

Ik zou maar met je vader meegaan, anders mis je een erg leuke film

ALMILA schreef:

En toch 5 sterren?