Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl (2003)

Actie / Avontuur

geregisseerd door Gore Verbinski
met Johnny Depp, Geoffrey Rush en Orlando Bloom

Jack Sparrow, de afgedankte kapitein van het beroemde spookschip The Black Pearl, wil zijn schip terug. De nieuwe kapitein, Barbossa, ontvoert Elizabeth Swann tijdens één van hun veroveringen, omdat Elizabeth de enige lijkt die er voor kan zorgen dat de vloek van Cortez, die op Barbossa en zijn crew rust, wordt opgeheven. De ware persoon die de vloek kan opheffen is echter Will Turner, die smoorverliefd is op Elizabeth. En dus schakelt Will, om Elizabeth te redden, de enige in die de thuishaven van The Black Pearl kent: Kapitein Jack Sparrow.

daar zakt hij nog wel uit, want het is een heel erg vermakelijke film maar een top 250 notering is het zeker niet waard.

Heb 'm nog niet gezien, maarre Orlando Bloom vind ik 't kijken wel waard .

MaTtIeBoY
Is dit eigenlijk niet meer een Horror dan een Actie of Avonturenfilm?????

haha, dat is het zeker niet! Denk niet dat iemand dit eng gaat vinden, tis meer een actie/komedie/avonturen film .

dttom schreef:

Ik denk wel degelijk dat sommige mensen deze eng zullen vinden.
Niet iederen kan nl tegen skeletten.

MaTtIeBoY
Maar in die stukjes zie je wel geesten en daar kan je aan opmaken dat er toch wel stukjes horror in zitten en dat ie toch best wel eng lijkt!!!

ik vind da een beireeeeee sjieke film
nie alleen omdat in een sjiek tijdperk is ma tzijn ook toffe acteurs en de inhoud bravo oor

Leer GVD eerst s een beetje normaal Nederlands!

avatar van Melkor
Rustig EmDee, ik ken kameleon persoonlijk en hij is er aan gewend om in het West-Vlaams te typen. Ik heb hem er al op gewezen dat hij dat hier misschien wel beter niet doet.

Ziet er eerder uit als een jeugdig SMS-taaltje.

maandag in de sneak in zevenaar

avatar van Goodfella
EmDee schreef:

Leer GVD eerst s een beetje normaal Nederlands!

Negeer dit soort dingen toch Emdee, alsjeblieft. Je wil toch niet zeggen dat je hier écht mee zit? Lees het dan niet, sla het over, ga in de tuin zitten, drink een biertje, ga zwemmen in het plaatselijke meertje, weet ik veel... Maar please... Laat iedereen toch...

Volgens mij hebben ze in Nijverdal nog geen bier uitgevonden, en ook geen meertjes..dan ga je toch al gauw je frustraties op internet afreageren .

avatar van bioscoopzaal
Vanavond één van de mogelijke kandidaten voor de Sneak in Leuven, als ze het natuurlijk niet in hun hoofd halen om "Dumb & Dumberer" te draaien

avatar van Kleintje
Ik ga vréselijk teleurgesteld zijn als ze 't in hun hoofd halen Dumb en dumberer te draaien, vanavond . Aan de andere kant...De Leuvense sneakgangers hebben al behoorlijk crappy films voorgeschoteld gekregen. Misschien dat dat vanavond verandert. I hope so!

Goodfella schreef:

Nee, dit kan ik niet blijven negeren. Constant staan er weer van dergelijke posts in mijn update. Die nergens toe dienen op deze toch tamelijk volwassen site. Als je zonodig die SMS-taal wil gebruiken, surf je maar naar TMF-chat (of bestaat dat ondertussen niet meer?)!

Maar van dat biertje vind ik op zich een goede tip, bedankt!

avatar van Wolkenmeter
Johnny Depp was inderdaad weergaloos. Bijna iedereen wordt gewoon weggespeeld wanneer ze met hem in dezelfde scène staan. Voor het overige was het allemaal wel mooi gemaakt, maar benadert de film nooit het niveau van pakweg Indiana Jones. Met een lengte van meer dan twee uur slaagde Pirates er niet in om mij constant te boeien, ook al was het tempo zeker niet traag. Zulke films horen een rollercoaster-effect te hebben, maar ik betrapte mezelf er minstens twee keer op dat ik naar mijn horloge keek. Drie sterren.

avatar van Kleintje
Leuke avonturenfilm. Depp was geweldig, best wel aardige special effects, leuk verhaaltje. Mij mogen ze ook wel eens komen ontvoeren, op voorwaarde dat de dappere held van dienst mij dan wel komt bevrijden natuurlijk

Nou EmDee, je had ook nog even kunnen lezen dat het geen sms-taal is, maar west-vlaams. We spreken nu niet allemaal ABN, tenminste als je tegenwoordig iets ABN kan noemen. En daarbij vind ik dat je het ook normaal kan zeggen als iets je niet zint, dat hoeft niet op zo'n manier.

avatar van Phooze
Volgens mij was het gewoon de druppel die EmDee deed overlopen

Klopt.

En er kunnen heel wat druppels in...

KarinV schreef:

gezien de stormvload van newbie's die hier met een allergaar aan woorden komen posten is Emdee's reactie compleet begrijpelijk.

En al is het west-vlaams, dan is het nog steeds belachelijk om op een dergelijke manier te posten op een forum waar overduidelijk niet op een dergelijke wijze gepost wordt. Ik ga hier ook niet in 't twents posten, en op engelstalige fora ga ik ook niet in 't nederlands zitten posten.

En over het ABN. Ook in west-vlaanderen leren de kinderen ABN. Dus ook van west vlamingen kan verwacht worden dat ze in normale nederlandse spreektaal hun berichtjes posten.

avatar van Melkor
Hierin moet ik Hobbes gelijk geven, ik ben zelf ook West-Vlaming maar ik post wel in het AN. Maar ik neem het kameleon echter niet zo kwalijk omdat ik hem persoonlijk ken en hij was zich er niet echt van bewust dat het niet gewaardeerd zou worden als hij zijn posts in het West-Vlaams schreef.

tovenaar
Please, mag deze?

en nog eens

avatar van BoordAppel
tovenaar schreef:

Please, mag deze?

Ja, die mag zeker .

Anyway, na het zien van de trailer en vooral een kort stukje over het maken van Pirates ben ik toch wel benieuwd. Johnny Depp heeft (naar mijn smaak) een indrukwekkende serie van kwaliteitsfilms op zijn naam staan. Dat is reden 1. De tweede reden is dat Depp aangaf dat hij zijn karakter in POTC had gebaseerd op Keith Richards. Dat moet welhaast een briljant uitgewerkt karakter opleveren.

Vanochtend op de Veronica voorpremière gezien in Groningen.
Wat een fantastische film, helemaal gedragen door Depp als je het mij vraagt.
Geef mij een man met het karakter van Jack Sparrow (en een het uiterlijk van Depp zou ook mooi meegenomen zijn) en ik ben voor eeuwig klaar met zoeken naar de perfecte man...

avatar van petey
mazdalfa schreef:
Ik ben doorgaans niet zo'n liefhebber van typische Hollywood blockbusters, die je weghapt als een McDonalds maaltijd: het smaakt lekker, maar na een half uur weet je niet meer wat je hebt gehad en heb je weer honger...

Blijkbaar ben ik niet de enige die deze associatie krijg bij de Hollywood blockbuster, alleen heb ik langer plezier van mijn eten (zie Lara Croft)

mazdalfa schreef:

Dat kreeg ik ook mee.
Woensdag toch ff opletten in de kuip.