• 15.814 nieuwsartikelen
  • 178.382 films
  • 12.228 series
  • 34.008 seizoenen
  • 647.593 acteurs
  • 199.104 gebruikers
  • 9.377.938 stemmen
Avatar
 
banner banner

Paranormal Activity 2 (2010)

Horror / Thriller | 91 minuten / 97 minuten (unrated versie)
2,74 1.369 stemmen

Genre: Horror / Thriller

Speelduur: 91 minuten / 97 minuten (unrated versie)

Oorsprong: Verenigde Staten

Geregisseerd door: Tod Williams

Met onder meer: Brian Boland, Sprague Grayden en Molly Ephraim

IMDb beoordeling: 5,7 (114.817)

Gesproken taal: Engels

Releasedatum: 21 oktober 2010

  • On Demand:

  • Pathé Thuis Bekijk via Pathé Thuis
  • Netflix Niet beschikbaar op Netflix
  • Videoland Niet beschikbaar op Videoland
  • Prime Video Niet beschikbaar op Prime Video
  • Disney+ Niet beschikbaar op Disney+
  • Google Play Niet beschikbaar op Google Play
  • meJane Niet beschikbaar op meJane

Plot Paranormal Activity 2

"In 2009 you demanded it. Nothing can prepare you for what's next."

De familie van Katie (Katie Featherston) installeert na een serie gebeurtenissen, waarvan ze denken dat het inbraken zijn, beveiligingscamera's in hun huis. Het blijkt dat een paranormale aanwezigheid en Katie zelf verantwoordelijk zijn voor de schade. Overtuigd dat er iets bovennatuurlijks aan de hand moet zijn met een geest, moet de familie Katies kwellingen doorstaan terwijl de geest op haar kleine neefje Hunter aast.

logo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm still

Externe links

Reviews & comments


avatar

Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van wyatt earp

wyatt earp

  • 5006 berichten
  • 2636 stemmen

SgtP schreef:

Ga deze film NIET in de bios zien! Ik was ook naar de bios en zat met een stel irritante kinderen die hun bek niet dicht konden houden en bij ieder spannend moment begonnen te lachen en als er niets gebeurde ze alleen maar aan het ouwehoeren waren. Ontkracht de film echt enorm.

Dat probleem had ik ook een beetje. Er zat een stel eikels (buitenlanders btw) heel ongeïnteresseerd te ouwehoeren. Werd notabene 2 keer gevraagd of ze d'r bek wilden houden. Dan denk ik van Jezus, wat doe je in godsnaam in de bios . Flikker gewoon een end op.

Maar in de bios komt deze film juist tot zijn recht, omdat de schrikmomenten 3 keer zo hard aankomen . En dat heb je thuis niet.


avatar van SanderSander88

SanderSander88

  • 605 berichten
  • 0 stemmen

PVVer boven mij.


avatar van wyatt earp

wyatt earp

  • 5006 berichten
  • 2636 stemmen

Haha, helemaal niet. Ik som gewoon de feiten op. Er zaten irritante mensen in de zaal. Of ze dan buitenlands zijn of niet, ze moeten gewoon hun bek houden. Je gaat naar de bios om een film te kijken, niet om te ouwehoeren.


avatar van DiDa

DiDa

  • 3648 berichten
  • 2802 stemmen

wyatt earp schreef:

Haha, helemaal niet. Ik som gewoon de feiten op. Er zaten irritante mensen in de zaal. Of ze dan buitenlands zijn of niet, ze moeten gewoon hun bek houden. Je gaat naar de bios om een film te kijken, niet om te ouwehoeren.

Helemaal mee eens. Gisteravond is mij hetzelfde overkomen. Ik ben de film gaan kijken in Antwerpen. De zaal zat vol met pubers van een jaar of 13. Ten eerste vind ik het niet terecht dat deze toegelaten worden bij een film als deze, maar goed als ze dan gewoon stil zijn. Maar nee hoor, constant zaten ze te ouwehoeren, er zat er zelfs 1 te bellen! Constant lachen zodat alle schrikeffecten bij mij niet aankwamen. De film was absoluut goed, maar ik kwam er gewoon niet in omdat ik constant mezelf zat te irriteren. Ook nog een aantal keer gevraagd (geroepen) of ze stil wilden zijn. Maar na 1 minuut gingen ze gewoon verder. Gewoon een kwestie van geen fatsoen in je donder hebben. Ze storen andere mensen die wel naar de bios gaan waarvoor deze bestemd is: rustig een film bekijken.

Echt onfatsoenlijk en a-sociaal!!!!


avatar van SanderSander88

SanderSander88

  • 605 berichten
  • 0 stemmen

waarschijnlijk hadden ze een Nederlands paspoort, of had je het over toeristen?


avatar van TimSU

TimSU

  • 14 berichten
  • 80 stemmen

Echt een zeer goede film! Ik geef mensen gelijk die zeggen dat wanneer je 1 niet zo veel aan vond, dat 2 ook niet veel aan is. Er gebeurt namelijk precies hetzelfde, alleen ander huis, andere mensen, andere paranormal activities laat ik maar zeggen. Ik vond 1 erg goed, dus 2 ook.


avatar van m1701

m1701

  • 1849 berichten
  • 2327 stemmen

Ik vond dit deel minder goed dan het eerste deel.

Bij dit deel weet je al wat er komen gaat en wanneer je het kunt verwachten...nieuwigheid is er wel af.

Zitten nog wel wat goeie schrikmomenten in... einde vond ik heel erg jammer.... veels te gemakkelijk gedaan

2,5*


avatar van Ricochan38

Ricochan38

  • 347 berichten
  • 509 stemmen

wyatt earp schreef:

Haha, helemaal niet. Ik som gewoon de feiten op. Er zaten irritante mensen in de zaal. Of ze dan buitenlands zijn of niet, ze moeten gewoon hun bek houden. Je gaat naar de bios om een film te kijken, niet om te ouwehoeren.

Ja zo denk ik er ook over, maar minstens bij 1 op de 5 films kom ik het tegen dat er mensen in de zaal irritant door de film heen ouwehoeren, dus het is een probleem in NL.


avatar van Bxian32

Bxian32

  • 526 berichten
  • 313 stemmen

Pff, dit deel is nog slaapverwekkender dan het eerste deel, eerst een eeuwigheid wachten tot er uberhaupt iets gebeurt, vervolgens is dat bijna een kopie van het eerste deel en uiteindelijk als er echt wat gebeurt is het allemaal niet te volgen. Geen enkele spanningsopbouw (hetgeen er in het eerste deel nog wel een beetje was). Ik vond nu de schrikmomenten eerder lachwekkend toen zij van de trap af werd getrokken lach ik dubbel


avatar van Kristeeel

Kristeeel

  • 42 berichten
  • 33 stemmen

Moet je de eerste hebben gezien om deze te zien?


avatar van Lexcoaster

Lexcoaster

  • 1268 berichten
  • 1222 stemmen

Kristeeel schreef:

Moet je de eerste hebben gezien om deze te zien?

Niet per sé, maar het is wel aan te raden.


avatar van LinkVink

LinkVink

  • 166 berichten
  • 0 stemmen

1 tip: ga nooit voor een horrorfilm naar de bios! Zit altijd weer een aantal kinderen te klieren. Ze haalden heel de spanning uit de film.

Ik ben wel blij dat ik snel in een film kan worden gezogen, maar damn het blijft k*t om 9 euro te betalen en dan mensen horen ouwehoeren!


avatar van Evolady

Evolady

  • 25 berichten
  • 714 stemmen

Had deel 1 niet gezien, blijkbaar achteraf toch eerst even moeten doen, maar goed.

Moet zeggen dat ik de spanningsopbouw zéér waardeerde. Bij het deel waar de nachtcamera werd ingezet bij het zwembad e.d. was meteen de hele zaal stil en als dat voorbij is klonk er een diepe zucht.

Het stuk waar Katie "opeens" bezeten is ipv haar zus snapte ik niet helemaal, maar na een aantal reacties terug gelezen te hebben had ik deel 1 dus moeten kijken.

Al bij al een vermakelijke film, en had best een ster meer kunnen krijgen, als het einde niet zo was afgeraffeld.


avatar van hannes64

hannes64

  • 1926 berichten
  • 5251 stemmen

Deze is ietsjes beter dan `t eerste deel.

Schrok me trouwens vaak `t apelazarus , wat bij `t eerste deel mischien 2 keer was.

Dit was er zo 1: YouTube - PARANORMAL ACTIVITY 2 One hell of a scary scene.


avatar van Bxian32

Bxian32

  • 526 berichten
  • 313 stemmen

hannes64 schreef:
Deze is ietsjes beter dan `t eerste deel.
Schrok me trouwens vaak `t apelazarus , wat bij `t eerste deel mischien 2 keer was.

Dit was er zo 1: YouTube - PARANORMAL ACTIVITY 2 One hell of a scary scene.

Het zal wel, dat was de scene waarbij ik enorm moest lachen, ziet er echt zo sukkelig uit allemaal. Vreemde geest ook moet ik zeggen, eerst leuk de poolcleaner steeds verplaatsen, dan hoehoe lekker met wat deurtjes klapperen, brrr, eng hoor, dan wat mensen aan hun voeten trekken, en vervolgens eindelijk eens iets doen. Ik snap het nut er echt allemaal niet van, en wat gebeurt er aan het eind nu helemaal in die kelder, dat is door het beeld echt niet te volgen, een hoop gegil en gedoe maar uiteindelijk zie je bijna niets. Vervolgens komt Katy weer op de proppen om wat mensen koud te maken in scenes die ook verre van eng zijn


avatar van nicoot

nicoot

  • 63 berichten
  • 67 stemmen

wyatt earp schreef:

(quote)
Dat probleem had ik ook een beetje. Er zat een stel eikels (buitenlanders btw) heel ongeïnteresseerd te ouwehoeren. Werd notabene 2 keer gevraagd of ze d'r bek wilden houden. Dan denk ik van Jezus, wat doe je in godsnaam in de bios . Flikker gewoon een end op.

Maar in de bios komt deze film juist tot zijn recht, omdat de schrikmomenten 3 keer zo hard aankomen . En dat heb je thuis niet.

Ik heb exact hetzelfde meegemaakt vorige donderdag (de laatavond film van 22u30 dan nog!!!). Ik ging met m'n vriendin lekker griezelen met deze film (Kinepolis Gent), zitten er daar een paar snotneuzen van 11 (jawel) tot 16 jaar en waarschijnlijk ook ouder, excessief te lachen bij elke scène. Een van hen hun telefoon ging af en die nam nog op ook en begon luidop te babbelen in een Arabisch klinkende taal. Gezellige boel. Bij elke 'ssht' werd ostentatief gerepliceerd met nog een tiental 'ssht's. Ik werd echt gek. Toen ik -na een viertal andere mensen- ook verbaal duidelijk maakte dat ze moesten zwijgen, werd een anderstalige uiteenzetting naar mij gericht. Je zou je voor minder wel wat vooroordelen op de hals halen. Om 22u30 in de week. Oké, het was vakantie, maar die 11-jarigen heb ik nadien gewoon op straat zien rondhangen.

On topic: mede dankzij de leuke sfeer in de zaal blijf ik met een neutraal gevoel achter. Er waren wel wat schrikmomenten, maar al bij al kwam de film iets te traag op gang. Ons geduld werd niet alleen door de andere bezoekers zwaar op de proef gesteld, maar ook door de makers van de film, want het duurder toch wel een tijdje voor er iets speciaals gebeurde.

Om af te sluiten: ik ga nooit meer op een vrijdag of zaterdag naar de film en al zeker niet in de schoolvakanties.


avatar van Cybill.

Cybill.

  • 79 berichten
  • 0 stemmen

Heb net hetzelfde meegemaakt in de kinepolis in Brussel. Waarom zijn kinderen eigenlijk toegelaten bij deze film? Het is natuurlijk geen slasher, maar als 12-jarige denk ik dat je beter niet naar dit soort films kunt kijken.

Soit, de onruststokers die de rij voor ons zaten, waren volgens mij al wat ouder. Blijkbaar vond één van hen het leuk om tijdens de film een beetje rond te lopen zodat ie met zijn andere vrienden die de rij ernaast zaten wat kon praten. En dat praten gebeurde natuurlijk ook niet discreet.

Ik heb het geluk dat ik niet snel afgeleid raak bij een film, maar ik kan me voorstellen dat velen zich door kinderlijk gedrag van het publiek niet volledig kunnen inleven in de film. Wel grappig hoe sommige mensen (vooral vrouwen) bij het minste schrikmoment beginnen gillen. Of dat nu expres bedoeld is of niet

Ik vond het wel een leuke ervaring om deze film in de cinema te bekijken, je beleeft hem in elk geval intenser.

Over het algemeen viel ie best mee, ook al komt alles nogal langzaam op gang.

Ik ben hem met een aantal vrienden gaan bekijken en ik moet wel zeggen, degene die totaal niet geloven in dit soort verschijnselen, vonden er niet zoveel aan. Zij schrokken ook bijna nooit. Dus volgens mij gaan de non-believers hem sowieso lager quoteren Ik geef hem toch 3*


avatar van clockwork72

clockwork72

  • 2780 berichten
  • 1741 stemmen

Yeah, vanavond eindelijk kijken!


avatar van Amesoeurs

Amesoeurs

  • 3 berichten
  • 0 stemmen

Ikzelf ben niet zo'n fan van deze soort films, maar was toch wel erg benieuwd.Ik had deel 1 nog niet gezien, dus ik wist ook niet goed wat ik kon verwachten.Ben toch een aantal keer bijna uit m'n stoel gesprongen, of even de andere kant op gekeken.Maar ook.. (zoals ik hierboven ook veel lees) is deze film geen aanrader om in de bioscoop te bekijken.Het begon één keer met iemand die voor de grap keihard begon te schreeuwen, terwijl er nog niets gebeurde of te zien was.

Maar dit bleef gewoon de hele film lang, mensen die hardop lachen, schreeuwen, en zelfs boeren.Dus ik ben van plan hem nog eens rustig thuis te bekijken.


avatar van Bxian32

Bxian32

  • 526 berichten
  • 313 stemmen

Amesoeurs schreef:

Ikzelf ben niet zo'n fan van deze soort films, maar was toch wel erg benieuwd.Ik had deel 1 nog niet gezien, dus ik wist ook niet goed wat ik kon verwachten.Ben toch een aantal keer bijna uit m'n stoel gesprongen, of even de andere kant op gekeken.Maar ook.. (zoals ik hierboven ook veel lees) is deze film geen aanrader om in de bioscoop te bekijken.Het begon één keer met iemand die voor de grap keihard begon te schreeuwen, terwijl er nog niets gebeurde of te zien was.

Maar dit bleef gewoon de hele film lang, mensen die hardop lachen, schreeuwen, en zelfs boeren.Dus ik ben van plan hem nog eens rustig thuis te bekijken.

Tja, het valt niet goed te praten, maar ik kan me goed voorstellen dat mensen rumoerig worden als je dik een uur naar een film kijkt waar dan nog zo goed als niets in gebeurt.


avatar van BlueJudaskiss

BlueJudaskiss (moderator films)

  • 11917 berichten
  • 5320 stemmen

Tja, dit is nu eenmaal geen Michael Bay-remake waar de CGI en de geluidseffecten je om de haverklap om de oren vliegen. Ik vind vooral Paranormal Activity 2 een uitstekende film die horror levert op de vierkante milimeter.


avatar van Tonypulp

Tonypulp

  • 21231 berichten
  • 4608 stemmen

Nou inderdaad, wat verwacht je dan Bxian? Overdaad schaadt in het type film dat PA(2) is, had je moeten/kunnen weten.


avatar van Dulce11

Dulce11

  • 9 berichten
  • 585 stemmen

SanderSander88 schreef:

waarschijnlijk hadden ze een Nederlands paspoort, of had je het over toeristen?

Hahaha goed gezegd en snap ook niet de toegevoegde waarde of ze nou wel of niet buitenlanders zijn, als ze blanke nederlanders waren was het niet erg ofzo dat ze lawaai maakte? Zoals ik zei snap de toegevoegde waarde niet van die informatie


avatar van Raffie_75

Raffie_75

  • 24 berichten
  • 295 stemmen

Ik vond deze minder goed dan deel 1, ik lees dat er genoeg zijn die dit deel beter vonden dan de 1ste.

Ik zat met veel aandacht naar de film te kijken en hij boeide me zeker wel maar ik zat te wachten op de schikmomenten en allerlei andere vage effecten die dus niet kwamen.... hmmm achteraf, misschien toch een goeie film omdat hij me wel de volle 91 minuten heeft geboeid.

Stel mijn mening iets bij van een 2.5* ga ik naar een voldoende, 3*


avatar van hrdcr-hooligan

hrdcr-hooligan

  • 38 berichten
  • 5038 stemmen

Wat een slechte film!!!

Deel 1 was enigsinds leuk, maar deel 2 is echt een slap aftreksel van deel 1 met wat toevoegingen erbij.

Zonde van de tijd!!!!! 1*


avatar van Dragonslayer

Dragonslayer

  • 236 berichten
  • 111 stemmen

Bxian32 schreef:

(quote)

Tja, het valt niet goed te praten, maar ik kan me goed voorstellen dat mensen rumoerig worden als je dik een uur naar een film kijkt waar dan nog zo goed als niets in gebeurt.

Dat er na 1 uur nog niks was gebeurt heb je gelijk in, maar dat betekent niet dat mensen maar mogen gaan rotzooien en het voor anderen verpesten. Verlaat de zaal dan liever.

Die verhalen die ik hieronder hoor heb je bij bijna elke film wel, maar het kan veel erger. Laatst meegemaakt dan kleuters voor het scherm gingen staan dansen, pubers die met popcorn en andere rotzooi gooien en het luide gepraat van mensen achter me. Daarom ga ik dus niet zo vaak naar de bios, thuis s'avonds gezellig met een paar lui film kijken brengt vaak veel meer sfeer.


avatar van PartyCrasher

PartyCrasher

  • 36 berichten
  • 220 stemmen

Dulce11 schreef:

(quote)

Hahaha goed gezegd en snap ook niet de toegevoegde waarde of ze nou wel of niet buitenlanders zijn, als ze blanke nederlanders waren was het niet erg ofzo dat ze lawaai maakte? Zoals ik zei snap de toegevoegde waarde niet van die informatie

Dat dacht ik dus ook,

Waarom zou je nadruk leggen op ''het waren buitenlanders''.

Totaal onrelevant tenzij je daarmee iets wil zeggen.


avatar van clockwork72

clockwork72

  • 2780 berichten
  • 1741 stemmen

Gisteravond dus eindelijk deze Paranormal Activity 2 gezien en ik vond het toch allemaal wat minder dan deel 1. Allereerst vond ik sommige gasten in deze film echt gruwlijk irritant. Oke die dudes kunnen niet acteren das wel duidelijk maar het ging me echt op me zenuwen werken. Ook zat er gewoon geen tempo in de film, hij begon ontzettend langzaam en pas na een uurtje kwam er één schrikmoment. Dat moment in de keuken waarin alle laden, kasten etc openvlogen Ik moet zeggen, dat was goed bedacht maar dat was ook echt het enige want verder gebeurde er gewoon te weinig. Ook weer al die nachten dat ze gaan slapen opnemen enzo, ja dat kennen we nu wel en 9 van de 10 keer gebeurde er gewoon niks. Ik merkte ook dat ik steeds op de teller aan het kijken was zovan: Ja, hoelang duurt het nog? Ook het einde vond ik een beetje saai en voorspelbaar. Er gebeurde in feite gewoon hetzelfde als wat er op het einde van deel 1 gebeurde maar het was allemaal stukken minder vond ik. Jammer want had gehoopt op een enge film maar dat kwam dus niet. Ik snap ook niet dat mensen hier zó bang van kunnen worden als er een hele film niks gebeurd. Het miste de spanning van deel 1. Telkens dacht ik zovan: Oké nu komt het!.... Maar er gebeurde niks.

2*


avatar van jadolino

jadolino

  • 285 berichten
  • 1187 stemmen

Vond deze stukke beter dan deel 1 .


avatar van John Lee Hooker

John Lee Hooker

  • 14934 berichten
  • 1625 stemmen

clockwork72 schreef:
Telkens dacht ik zovan: Oké nu komt het!.... Maar er gebeurde niks.


Dat vind ik nou meesterlijk. Op élk moment kan er iets gebeuren, constant moet je je eigenlijk schrap zetten. Het is dus totaal niet voorspelbaar. Dit lijkt erg simpel in elkaar gezet maar ik was erachter gekomen hoe geniaal het eigenlijk in elkaar zit allemaal. Beveiligingscamera's ophangen is een slimme manier om deze film te schieten. En ik denk dat ze met de baby en de hond heel lang mee bezig zijn geweest om een scene uit te voeren. Ik ben benieuwd hoe ze bijvoorbeeld die scene hebben gemaakt waarbij die hond en dat kind bang zijn, boven op die kamer. Ze kijken allebei ergens naartoe.
Ik vind de cast ziekelijk goed. Ze acteren echt 'realistisch' en heel relaxed op hun eigen manier.
Eigenlijk wordt er gewoon met de kijker gespeeld. Je kunt geen kant op. Spanning wordt heel geleidelijk opgebouwd, daarna wat hevige schrikmomenten. Als je bijvoorbeeld vanaf een gesprek bij het zwembad naar een trap binnen gaat zonder geluid, wordt het ineens creepy. Dat vind ik wel knap. Ze weten steeds perfect af te wisselen met wat nuchtere beelden en de keuze om die ene keer je niet te laten schrikken, en die andere keer wel vind ik goed gedaan.
Het einde valt helaas tegen, waarom moest er zo nodig weer iemand tegen de camera aan worden gegooid..?