The Passion of the Christ (2004)
Genre: Drama
Speelduur: 127 minuten / 120 minuten (cut version)
Alternatieve titel: The Passion Recut
Oorsprong:
Verenigde Staten
Geregisseerd door: Mel Gibson
Met onder meer: Jim Caviezel, Maia Morgenstern en Monica Bellucci
IMDb beoordeling:
7,3 (268.720)
Gesproken taal: Hebreeuws en Latijn
Releasedatum: 1 april 2004
On Demand:
Bekijk via Pathé Thuis
Niet beschikbaar op Netflix
Niet beschikbaar op Videoland
Niet beschikbaar op Prime Video
Niet beschikbaar op Disney+
Niet beschikbaar op Google Play
Niet beschikbaar op meJane
Plot The Passion of the Christ
"By his wounds, we were healed."
The Passion of The Christ is een film over de laatste twaalf uren van het leven van Jezus van Nazareth. De film opent in de Olijventuin (Getsemane) waar Jezus naartoe gaat om te bidden na het Laatste Avondmaal. Jezus verzet zich tegen de verlokkingen van Satan. Verraden door Judas Iscariot, wordt Jezus gearresteerd en meegenomen binnen de stadsmuren van Jeruzalem waar de leiders van de Farizeeërs hem confronteren met beschuldigingen van heiligschennis en hem ter dood veroordelen.
Externe links
- Zoek naar deze film op dvd/blu-ray op Amazon
- IMDb (7,3 / 268720)
- Hê Kainê Diathêkê (BoekMeter)
- The Passion of the Christ (MusicMeter)
- Pathé Thuis: vanaf € 5,99 / huur € 2,99
Social Media
Acteurs en actrices
Jesus
Mary
John
Peter
Magdalen
Caiphas
Annas
Judas Iscariot
Pontius Pilate
Claudia Procles
Video's en trailers
Reviews & comments
nakada
-
- 2203 berichten
- 1679 stemmen
Ja, maar jullie bevestigen dat toch min of meer ?
Zelfs al moest daarvoor een moordenaar vrijgelaten worden. De leiders hitsten het volk op om voor Bar-abbas te kiezen. Gibson had dat beter in beeld moeten brengen inderdaad.
Ik ben het daar niet mee eens. Gibson laat sowieso maar een klein deel van een volk zien, suggereerd nergens dat die het algemene gedachtengoed vertegenwoordigen en laat voldoende Joden zien met een andere overtuiging. Antisemitisme er uit halen is naar mening onzin.
Thorak
-
- 6354 berichten
- 1885 stemmen
Antisemitisme is iets dat al heel erg snel word geroepen en mensen al heel snel van beschuldigd worden!
Het feit alleen al dat er een aparte naam voor is vind ik al erg bedenkelijk. Als je een ieder wie dan ook beledigd discrimineer je, maar beledig je een Jood dan ben je een antisemiet! Ze voelen zich zelfs zo verheven dat ze een naam voor discriminatie tegen hun hebben bedacht?
Het begrip "antisemiet" word ook altijd op de Joden betrokken, terwijl Saudi Arabie, Irak, Libanon, Syrië, Yemen, Oman,Ethiopië en Cyprus er ook bij horen. Zelfs Palestina, maar als je pro-Palestina bent val je ook al onder de antisemieten...
Oftewel; Je bent in de ogen van bepaalde groepen al (te) snel een antisemiet. En als je dan ook nog eens een bekend persoon bent, dan word je als het aan hun ligt aan de hoogste boom gehangen.
congo
-
- 898 berichten
- 0 stemmen
Dat bedoel ik. Omdat Gibson de Joden op een negatieve manier in beeld brengt, wordt hij daarvan beschuldigd. Ze worden dus gewoon liever niet herinnert aan hun daden in het verleden. Maar dat geldt wel bij meer films, en niet alleen de Joodse samenleving.
nakada
-
- 2203 berichten
- 1679 stemmen
Zijn wij het toch nog ergens over eens met betrekking tot deze film, Thorak ! Tegenwoordig staat men wel erg snel klaar om iemand van antisemitisme of rasisme te beschuldigen. Ik weet niet of ze zelf die term hebben bedacht en geef toe, hun discriminatie en vervolging is ook al erg oud.
Thorak
-
- 6354 berichten
- 1885 stemmen
Als je zo op dat kaartje kijkt staan de Joden met Hebreeuws nog het verst af van de originele Semitische talen ook...
congo
-
- 898 berichten
- 0 stemmen
Als je zo op dat kaartje kijkt staan de Joden met Hebreeuws nog het verst af van de originele Semitische talen ook...
Wat betreft racisme/discriminatie heb ik ook geen idee. Sommige mensen vinden het al discriminatie als je gewoon een opmerking maakt over iemand die zwart is (zonder grof taalgebruik, op gewoon een normale manier).
nakada
-
- 2203 berichten
- 1679 stemmen
Dat bedoel ik. Omdat Gibson de Joden op een negatieve manier in beeld brengt, wordt hij daarvan beschuldigd. Ze worden dus gewoon niet herinnert aan hun daden in het verleden.
congo
-
- 898 berichten
- 0 stemmen
Natuurlijk hebben hun daar geen verantwoording meer over in de moderne tijd. Maar sommige mensen vinden dat als een paar Joden zo'n daad plegen, dat dat geldt voor de hele Joodse samenleving. Hieruit komt dus die antisemitisme-beschuldiging tegen Gibson tot leven.
nakada
-
- 2203 berichten
- 1679 stemmen
Inderdaad en dat is natuurlijk belachelijk. Maar helaas zal dat ook niet snel veranderen als men mensen niet gaat zien en beoordelen als individu, maar als groep.
JacoBaco
-
- 10573 berichten
- 2405 stemmen
Weetjes
Wisten jullie dat tijdens de opnames James Caviezel is getroffen door de bliksem?
Wisten jullie dat tijdens de opnames assistent regisseur Jan Michelini zelfs 2x is getroffen door de bliksem?
En op de dag van de release kreeg een 56 jarige vrouw een hartaanval tijdens de kruisigings-scène en stierf later in het ziekenhuis!
Maar het schijnt ook weer zo te zijn dat tijdens de opnames een 2-jarige kind, zowel het gehoor als het gezichtsvermogen terugkreeg.
Een groot gedeelte van de crew heeft zich tijdens en na de opnames van de film laten bekeren vanwege hun ervaringen op de set.
RuudC
-
- 4636 berichten
- 2529 stemmen
Be-keren he. Het heeft niets met een beker te maken 
Flipman
-
- 7111 berichten
- 1141 stemmen
Ik ben zelf niet gelovig. Ik weet van de controverse. Ik had eerder een zes gegeven nadat ik de film zag met vrienden, hoewel niet vanaf het begin. Echter, de film speelde slechts op de achtergrond en we keken er niet naar met heel veel aandacht en in de tussentijd hadden we geweldige en hilarische discussies, die vaak wel met het onderwerp van The Passion of the Christ van doen hadden.
Ik geloof zelf niet. Laat ik dat voorop stellen. Ik vind religie echter wel machtig interessant. En nu ik de film toch eens aandachtig van begin tot eind aanschouwd heb, kan ik er niet omheen dat ik het aloude verhaal prachtig verteld vind.
Ik geef nu de volle mep, kan nog iets dalen maar minder dan een acht verdient deze productie in mijn ogen en oren niet. Ik weet hoezeer de film de predikaten anti-semitisch en torture porn heeft verworven maar ondanks dat op de martelingen het lijden zo zeer de nadruk wordt gelegd, haalt het niet de aandacht weg van het verhaal. Ik heb me op geen enkel moment zitten ergeren of vervelen. Mede vanwege de toegepaste talen werd ik helemaal meegesleept. Ook de narratief vond ik mooi, de flashbacks kwamen precies op de juiste momenten. Ik kan me vaag herinneren dat ik daar menig wenkbrauw over op trok tijdens de eerste keer dat ik de film half zag maar nee, dit keer werkten ze.
In de meeste verhalen wordt verteld hoe genadig en meelevend Pilatus wel niet was. Hier handelt hij echter om praktische redenen, hoewel hij wel zichtbaar aangedaan is door 't lot van Christus en schrikt van de massale haat jegens slechts één man.
Twee minpuntjes aan de film:
#1: Liever had ik gezien dat ze van Judas een sympathieker figuur hadden gemaakt. Modernere interpretaties van zijn verraad vertellen dat hij deed wat Jezus hem opdroegen dat zijn daden dus een heel ander karakter hadden dan wat de meeste mensen nu denken. Bovendien worden zijn beweegredenen mijns inziens niet genoeg uit de doeken gedaan.
#2: Aan het einde van de film staat Jezus op uit de dood. Zijn lichaam is geheel genezen, afgezien van de gaten in zijn handen. Zijn hele lijf had echter één groot litteken moeten zijn! Waarom die gaten wel maar d erest niet? Heel raar.
De film was perfect gecast, meeslepend wegens acteerprestaties, cinematografie en de implementatie van de oorspronkelijke talen. Ook de muziek speelt in de overtuigingskracht een enorme rol -ik ben echter niet gaan geloven, sorry
.
Het blijft me verbazen dat een ongelovige als ik zo meegesleept kan worden door dit verhaal. Nou ja, dat dit gebeurt is één ding maar de manier waarop vind ik wonderbaarlijk. Dus in principe krijgt The Passion of the Christ een acht maar wegens bovenstaande bijzondere uitwerking op mij één puntje hoger.
JacoBaco
-
- 10573 berichten
- 2405 stemmen
Laten bekeren? Hoe gebeurt dat dan?
congo
-
- 898 berichten
- 0 stemmen
Ik ben zelf niet gelovig. Ik weet van de controverse. Ik had eerder een zes gegeven nadat ik de film zag met vrienden, hoewel niet vanaf het begin. Echter, de film speelde slechts op de achtergrond en we keken er niet naar met heel veel aandacht en in de tussentijd hadden we geweldige en hilarische discussies, die vaak wel met het onderwerp van The Passion of the Christ van doen hadden.
Ik geloof zelf niet. Laat ik dat voorop stellen. Ik vind religie echter wel machtig interessant. En nu ik de film toch eens aandachtig van begin tot eind aanschouwd heb, kan ik er niet omheen dat ik het aloude verhaal prachtig verteld vind.
Ik geef nu de volle mep, kan nog iets dalen maar minder dan een acht verdient deze productie in mijn ogen en oren niet. Ik weet hoezeer de film de predikaten anti-semitisch en torture porn heeft verworven maar ondanks dat op de martelingen het lijden zo zeer de nadruk wordt gelegd, haalt het niet de aandacht weg van het verhaal. Ik heb me op geen enkel moment zitten ergeren of vervelen. Mede vanwege de toegepaste talen werd ik helemaal meegesleept. Ook de narratief vond ik mooi, de flashbacks kwamen precies op de juiste momenten. Ik kan me vaag herinneren dat ik daar menig wenkbrauw over op trok tijdens de eerste keer dat ik de film half zag maar nee, dit keer werkten ze.
In de meeste verhalen wordt verteld hoe genadig en meelevend Pilatus wel niet was. Hier handelt hij echter om praktische redenen, hoewel hij wel zichtbaar aangedaan is door 't lot van Christus en schrikt van de massale haat jegens slechts één man.
Twee minpuntjes aan de film:
#1: Liever had ik gezien dat ze van Judas een sympathieker figuur hadden gemaakt. Modernere interpretaties van zijn verraad vertellen dat hij deed wat Jezus hem opdroegen dat zijn daden dus een heel ander karakter hadden dan wat de meeste mensen nu denken. Bovendien worden zijn beweegredenen mijns inziens niet genoeg uit de doeken gedaan.
#2: Aan het einde van de film staat Jezus op uit de dood. Zijn lichaam is geheel genezen, afgezien van de gaten in zijn handen. Zijn hele lijf had echter één groot litteken moeten zijn! Waarom die gaten wel maar d erest niet? Heel raar.
De film was perfect gecast, meeslepend wegens acteerprestaties, cinematografie en de implementatie van de oorspronkelijke talen. Ook de muziek speelt in de overtuigingskracht een enorme rol -ik ben echter niet gaan geloven, sorry
.Het blijft me verbazen dat een ongelovige als ik zo meegesleept kan worden door dit verhaal. Nou ja, dat dit gebeurt is één ding maar de manier waarop vind ik wonderbaarlijk. Dus in principe krijgt The Passion of the Christ een acht maar wegens bovenstaande bijzondere uitwerking op mij één puntje hoger.
Probeer eens Il Vangelo Secondo Matteo van Pasolini. Pasolini was zelf een atheïst en maakt tevens alleen maar gebruik van Bijbelteksten.
Erg ironisch. Pasolini maakt een op Bijbel-teksten gebaseerde film over Jezus, maar gelooft er zelf niet in. En toch is het één van de prachtigste adaptaties van het verhaal. Daar kan een Katholieke freak zoals Gibson niet eens tegen op.
popcorn en cola
-
- 354 berichten
- 500 stemmen
Indrukwekkende film, die komt wel binnen. Prachtige setting ook, vooral omdat ik eens een dag in dit dorp (Matera, Zuid Italie) heb rondgelopen. Ook zeer de moeite waard.
Mhr, PV
-
- 49 berichten
- 0 stemmen
Gister met Goede Vrijdag traditioneel weer gekeken voor Pasen. Bekend acteur Mel Gibson laat na een ietwat clichématig Braveheart zien dat hij toch wel een prachtige film kan maken.
The Passion Of The Christ vertelt de laatste 12 uur van Jesus van Nazareth. Dat deze film destijds zeer controversieel werd gevonden is absoluut waar, maar dat laat niet weg dat dit een mooie film is. Ten eerste is dit een schitterend tijdsbeeld: prachtige kostuums, machtige locaties die allemaal belangrijk zijn voor het grootse geheel. Maar ik was ook heel erg onder de indruk van herinneringen van Jesus' leven; Jesus ziet dingen tijdens zijn laatste uren waardoor hij moet terug denken aan gebeurtenissen. Bijv. dat hij die tafel aan 't maken is. Erg mooi gedaan.
Verder draagt het bloederige geweld dat constant aanwezig is in de film heel erg bij aan de passie die Jesus heeft voor zijn ideeën. Gibson probeert het lijden op een symbolische manier heel erg lichamelijk en expliciet te laten zien. Dit is een erg sterke manier om dit te doen, hoewel ik me kan voorstellen dat niet iedereen dit kan waarderen. Maar daarvoor is film dan ook subjectief. Alles voelt een beetje apart: het sterke gebruik van religieuze muziek, prachtig gecomponeerd door John Debney (ik hoor er veel te weinig over). Het draagt allemaal bij aan het grote geheel.
Wat iedereen ook beweert, ook de beschuldigingen tegen Gibson van antisemitisme zal allemaal wel. The Passion Of The Christ is een overtuigend meesterwerk.
MarcusViridis
-
- 144 berichten
- 137 stemmen
Weetjes
Wisten jullie dat tijdens de opnames James Caviezel is getroffen door de bliksem?
Wisten jullie dat tijdens de opnames assistent regisseur Jan Michelini zelfs 2x is getroffen door de bliksem?
En op de dag van de release kreeg een 56 jarige vrouw een hartaanval tijdens de kruisigings-scène en stierf later in het ziekenhuis!
Maar het schijnt ook weer zo te zijn dat tijdens de opnames een 2-jarige kind, zowel het gehoor als het gezichtsvermogen terugkreeg.
Een groot gedeelte van de crew heeft zich tijdens en na de opnames van de film laten bekeren vanwege hun ervaringen op de set.
En Kim Jong Il werd geboren op de hoogste berg van Noord Korea, overigens; toen hij geboren werd begon een zeemonster te zingen en verscheen er een dubbele regenboog. O ja: er verscheen ook een nieuwe ster aan de hemel.

tattoobob
-
- 8198 berichten
- 2566 stemmen
Ik heb helemaal niets met jezus christus.
Maar als je deze film over je heen laat komen is het best een toffe film...
Een subliem uitziende film...met mooi acteerwerk 
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Ik heb The Passion of the Christ een jaar of 10 genegeerd, wegens niet interessant genoeg, maar langzaamaan was ik toch wel benieuwd of al die commotie over de film nou zo terecht was destijds. De film zou antisemitisch zijn en de Joden in overdreven negatief daglicht zetten. Deze film is trouwens in een aflevering van South Park, The Passion of the Jew, wel erg grappig gepersifleerd.
YouTube - Passion of the Jew: Stan preaching to Mel Gibson
YouTube - south park - cartman hitler march - season 8 episode 4 - the passion of the jew

De film probeert je als kijker te choqueren, maar na een tijdje heb ik zoveel martelingen en afranselingen gezien, dat het me niet erg meer aan weet te grijpen. Het is wreed en hard om te zien, maar Gibson dikt het zo enorm aan dat je toch wel vraagtekens erbij zet waarom hij deze film nou heeft gemaakt. Wat is het nu om 2 uur naar dit te kijken? Om te benadrukken hoe zwaar Jezus het heeft gehad of om de Joden echt in kwaad daglicht te zetten? Het was best saai om naar te kijken, of het nu waargebeurd is of niet. Er is wel degelijk moeite gedaan voor de film, gezien de authentieke talen, de aankleding en het realisme van het geweld, maar ik miste ook achtergrondinfo. Na een zeer korte intro begon al het geweld en het hield pas op toen de film erop zat. Ik heb niet erg het idee dat Gibson erg objectief deze film is gaan maken.
2,5*
MizKriz
-
- 160 berichten
- 155 stemmen
Een kei harde, rauwe maar realistische film.
Een groot meesterwerk.
Ik sta er nu wel even bij stil bij het bekijken van de film..
De vernedering, de harde afranseling, de extreme pijnen die Jezus moest gevoeld hebben, hoewel ik denk als je zoveel slagen en bloed verlies hebt geleden dat je dan uiteindelijk de pijnen van de slagen niet meer voelt..
Normaal heb ik het niet op zulke rauwe films, maar dit moest ik toch eens bekijken, maar het zal bij die ene keer blijven..
Toch een grote goede film.
Goed acteerwerk!!!
nakada
-
- 2203 berichten
- 1679 stemmen
Het is wreed en hard om te zien, maar Gibson dikt het zo enorm aan dat je toch wel vraagtekens erbij zet waarom hij deze film nou heeft gemaakt.
Thorak
-
- 6354 berichten
- 1885 stemmen
Een objectieve film over Jezus maken lijkt me op voorhand al redelijk kansloos. Of je nou gelovig bent of niet (zoals ik), je kunt gewoon niet om de invloed in de geschiedenis heen. Ik geloof zelf absoluut niet in het bestaan van welke god dan ook, maar wel dat Jezus een bestaand persoon is geweest, alleen niet de zoon van een god, maar gewoon een mens met een (waarschijnlijk) overspelige moeder.
Dat de martelingen overdreven zijn lijkt me een understatement, maar dat de film antisemitisch is is gewoon bullshit. Als het al iets is is het anti-Joods en niet antisemitisch, de Joden zijn namelijk niet het enige Semitische volk. Sterker nog, heel Israël is nog niet eens 10% van het hele Semitische gebied!
Maar dan nog, ze hebben Jezus toch verraden en ter dood gebracht?!? Ook dat zal in deze film wel aangedikt zijn, maar het is niet bepaald een onwaarheid.
nakada
-
- 2203 berichten
- 1679 stemmen
Grotendeels mee eens. De martelingen hebben we het al vaker over gehad, ik ben bang dat het wellicht niet overdreven is.
En "ze" hebben Jezus niet verraden en ter dood gebracht, dat was een heel klein deel van de Joden. De reden dat hij dood moest was immers dat hij te populair werd ( onder de Joden ).
John316
-
- 7 berichten
- 14 stemmen
Ik heb bovenal veel respect voor de manier waarop Mel Gibson de Bijbelse versie van het verhaal in stand weet te houden.
Geen geromantiseerde film, maar het verhaal zoals het was; bloederig, mensonterend en de meest verschrikkelijke dood ooit gestorven!
Af en toe vond ik de martelscénes misselijkmakend en ik heb zelfs een aantal keren weggekeken, wat ik niet snel doe. Komt misschien ook omdat deze film dichter bij mij als persoon komt, maar dat zal voor iedereen anders zijn.
Ik heb mij persoonlijk niet zo gestoord aan het filmtechnische gedeelte, maar dat was ook zeker niet het meest hoogstaande aan de film.
Voor de rauwheid en het verhaal dat in ere werd gelaten; 4*!
royals
-
- 489 berichten
- 836 stemmen
Elke bijbelse film wil nu juist het geloof overbrengen. Ze zijn een religieus/evangelisch promotiekaartje. Films over Christus willen zijn boodschap en leven laten zien. Deze film laat keihard de feiten van het Nieuwe Testament zien. Zodat ze misschien bij je doordringen. De boodschap is dat Yeshua Ben-Yosef (zijn echte naam) voor de zonden van de mensheid is gestorven en opgestaan op ons eeuwig leven te geven. Als je die boodschap niet interresseert of begrijpt is dit niets meer dan een mooie horrorfilm. Maar het is wel dicht bij de waarheid. Ik vind deze film wel apart omdat het zijn laatste uren laat zien en omdat het in Aramees gesproken wordt geeft het veel realisme aan het geheel. Het is af en toe wel wat geweldadig in beeld gebracht, en sommigen houden niet van deze stijl, maar het is wel krachtig en komt wel goed over. Elke Jezus film bevat de kruisiging, de ene minder bloederig dan de ander. Personelijk vindt ik Jesus of Nazareth van Zeffirelli nog steeds de mooiste film over hem.
HNCX700
-
- 95 berichten
- 3 stemmen
Heb de film, 9 jaar op DVD, en kijk hem ieder jaar zo rond of tijdens de kerstdagen. Zojuist weer bekeken en zie er weer nieuwe details in, het begrip / respect voor de cast neemt ieder jaar toe.
Ben niet religieus maar wel onder de indruk over hoe de verfilming van een "man met een missie", zo'n 2014 jaar geleden, zou hebben plaats gevonden waarvan de afloop tot op de dag van vandaag nog steeds actueel is.
JDSsmetje
-
- 6568 berichten
- 2314 stemmen
Nogal ophefmakende film die beschuldigd wordt van antisemitisme. Nu kon ik daar nog wel overheen kijken, maar het feit dat de film de nadruk bijna enkel en alleen op de lijdensweg van Jezus legt roept mij toch enkele serieuze vragen op. Dit is niet eens een verhaal, dit is enkel het einde, en wat heb je er nu ook überhaupt aan om gedurende twee uur naar een man te staren die gefolterd wordt? Dat die man toevallig Jezus is vind ik nu niet bepaald een argument om al dat geweld te rechtvaardigen. Er wordt nergens enige context aangegeven, er is geen beetje vorm van diepgang en de personages zijn eendimensionaal, stereotiep en ongeloofwaardig. Dit is een erg zwart/witte film die ik allesbehalve serieus kan nemen en lijkt te kicken op controverse en geld in het laatje. Enkele mooie shots, sfeervolle muziek, en een goede setting maken dat zeker niet goed.
Gerelateerd nieuws

Opnames van 'The Passion of the Christ'-vervolg moeten volgend jaar beginnen: 'Het wordt een hele LSD-trip'

Dit is wat we weten over 'The Resurrection of the Christ' van Mel Gibson: 'De grootste film in de wereldgeschiedenis'

'The Passion of the Christ' van Mel Gibson morgenavond op televisie

Alec Baldwin en het schietincident op de set: Dit zijn vijf andere ernstige ongelukken
Bekijk ook

The Song of Bernadette
Drama, 1943
28 reacties

Apocalypto
Actie / Avontuur, 2006
1.874 reacties

Kongen av Bastøy
Drama, 2010
140 reacties

Urga
Drama, 1991
20 reacties

Samsara
Drama / Romantiek, 2001
26 reacties

The Greatest Game Ever Played
Drama, 2005
46 reacties
Gerelateerde tags
christendomjewryromeinse rijksufferingapostlelast supper romanbijbelcrucifixionsatanmissionmartelenwreedheidjesus christgraphic violencechristelijke filmaramaicjesus christ graphic violenceancient language film
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.








