Genre: Fantasy / Avontuur
Speelduur: 130 minuten
Alternatieve titel: Harry Potter en de Relieken van de Dood: Deel 2
Oorsprong:
Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten
Geregisseerd door: David Yates
Met onder meer: Daniel Radcliffe, Emma Watson en Rupert Grint
IMDb beoordeling:
8,1 (1.034.079)
Gesproken taal: Engels
Releasedatum: 13 juli 2011
On Demand:
Bekijk via Pathé Thuis
Bekijk via meJane
Bekijk via HBO Max
Niet beschikbaar op Netflix
Niet beschikbaar op Videoland
Niet beschikbaar op Prime Video
Niet beschikbaar op Disney+
Niet beschikbaar op Google Play
Plot Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 2
"It all ends."
Het tweede deel van het zevende boek zal Harry Potter dichter bij de dood brengen dan ooit, terwijl hij ervoor kiest om zijn zoektocht naar de Gruzielementen voort te zetten, met de hulp van Ron en Hermelien. Maar ondertussen woedt de oorlog voort, terwijl steeds meer geliefden van Harry het loodje moeten leggen. Maar de tovenaarswereld zal opstaan voor nog een laatste slag, de slag waarin de ultieme confrontatie tussen De Jongen Die Bleef Leven en de Heer van het Duister zal plaatsvinden.
Externe links
- Zoek naar deze film op dvd/blu-ray op Amazon
- IMDb (8,1 / 1034079)
- Trailer (YouTube, ondertiteld)
- Harry Potter and the Deathly Hallows (BoekMeter)
- Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 2 (MusicMeter)
- Game (GamesMeter)
- Pathé Thuis: vanaf € 9,99 / huur € 2,99
- Kijk op meJane
- Kijk op HBO Max
Social Media
Acteurs en actrices
Harry Potter
Hermione Granger
Ron Weasley
Lord Voldemort
Severus Snape
Albus Dumbledore
Griphook / Filius Flitwick
Bellatrix Lestrange
Aberforth Dumbledore
Neville Longbottom
Reviews & comments
Jediron
-
- 111 berichten
- 70 stemmen
Deze film komt dan in de top 250 ook nog bij de eerste 150?
Dat gaat toch nergens meer over, alsof deze film beter is dan films zoals Patton, Jurassic Park, The Sixth Sense, Star Wars, Psycho en Man on Fire.
Jas, hij is beter dan Patton.
JohnWilliams
-
- 7504 berichten
- 1006 stemmen
Wauw, beter dan Patton maar toch echt niet dan veel andere films die deze film zal passeren.
Flipman
-
- 7113 berichten
- 1145 stemmen
Blijft en blijft geweldig. Wat ik niet snap is dat deze film niet op nummer 1 in de top 250 staat, persoonlijk vind ik geen enkele film in de lijst beter als deze film. Top verfilming van het boek, blijft elke minuut boeien, na hem zoveel keer gezien te hebben.
Persoonlijk vind ik de Yates verfilmingen allemaal te snel van de hak op de tak gaan om ze echt goed te kunnen waarderen. Zo ook deze. Visueel erg interessant maar het plot vliegt van hot naar her, ook al heb ik het boek gelezen.
De films worden in tweeën gesplitst om 'alles te kunnen vertellen' maar alsnog wordt, mijns inziens, bij de belangrijke momenten nauwelijks stilgestaan, ook niet wanneer daar later tijd en ruimte voor is. Oh, dit-en-dat gebeurt. OK. Verder. Respons daarop van de personages is blijkbaar irrelevant.
Toen ik mijn Quidditch match in The Goblet of Fire niet kreeg, begon ik al te vrezen. De angsten dat er werd toegewerkt naar een afgeraffeld slot werden meer en meer bevestigd en bleven helaas ongewijzigd.
Jammer.
disneystore
-
- 1760 berichten
- 0 stemmen
Flipman, The Goblet of Fire is niet geregisseerd door Yates hé 
Maar snap niet echt of je het bedoelt op de hele reeks of alleen op Yates zijn verfilmingen.
davy jones
-
- 138 berichten
- 121 stemmen
De reeks is onder de leiding van Yates alleen maar beter geworden. Er is eindelijk een lijn van continuïteit te vinden. The Order Of The Phoenix, springt inderdaad een beetje van de hak op de tak, maar dat is de man snel vergeven als je kijkt naar de omvang van het boek.
JohnWilliams
-
- 7504 berichten
- 1006 stemmen
De reeks is onder de leiding van Yates alleen maar beter geworden. Er is eindelijk een lijn van continuïteit te vinden. The Order Of The Phoenix, springt inderdaad een beetje van de hak op de tak, maar dat is de man snel vergeven als je kijkt naar de omvang van het boek.
Juist niet, Yates bleef te weinig bij de boeken en gaf er een eigen grimmige draai aan. De boeken blijven sowieso beter dan de films
Maar Yates maakt het af en toe wel erg bont.
davy jones
-
- 138 berichten
- 121 stemmen
Bij boekverfilmingen is het boek altijd beter dan de film
omdat je nooit het volledige boek in één film kan stoppen. Natuurlijk zijn er uitzonderingen,maar uitzonderingen zijn er altijd. Yates stond aan het roer van de drie laatse boeken. Die niet alleen dikker zijn dan het gemiddelde boek, maar die ook nog eens ingewikkeld zijn. Want het is één verhaal. Je moet zo goed opletten wat er in moet, en wat je kan schrappen. En dat heeft Yates in mijn opzicht prachtig gedaan. Hij focust zijn aandacht op de juiste plotlijnen. Zijn visuele stijl is om je vingers van af te likken. En zijn aanpak is ook verrassend voor een Blockbuster. Natuurlijk komt er spektakel bij kijken. Maar bij Yates komt het spektakel niet op de eerse plaats, de personages komen op de eerste plaats. Neem nu deze film. Er zit veel actie in. Maar nergens wordt de aandacht voor de persages verloren. De personages blijven centraal staan. Je weet altijd waar Harry is, waar Harry mee bezig is. Dat vind ik zo sterk aan Yates als regisseur.
Flipman
-
- 7113 berichten
- 1145 stemmen
Flipman, The Goblet of Fire is niet geregisseerd door Yates hé 
Maar snap niet echt of je het bedoelt op de hele reeks of alleen op Yates zijn verfilmingen.
. Maar in dat geval vond ik alleen 't weglaten van die wedstrijd erg vervelend.2: Voornamelijk de verfilmingen van Yates.
De reeks is onder de leiding van Yates alleen maar beter geworden. Er is eindelijk een lijn van continuïteit te vinden. The Order Of The Phoenix, springt inderdaad een beetje van de hak op de tak, maar dat is de man snel vergeven als je kijkt naar de omvang van het boek.
Het weglaten kon ik de man in principe wel vergeven maar met hetgeen hij ons wel voorschotelde gaf ie ons naar mijn mening een veel te gehaast geheel.
JohnWilliams
-
- 7504 berichten
- 1006 stemmen
Zijn visuele stijl is om je vingers van af te likken. En zijn aanpak is ook verrassend voor een Blockbuster.
Je doet nou net of Yates 1 van de beste regisseurs is die er rondloopt...Mocht je dat vinden raad ik je aan toch echt een paar klassiekers te kijken waar je pas echt ziet hoe goed regisseurs kunnen zijn 
disneystore
-
- 1760 berichten
- 0 stemmen
Ik deel de mening van Davy Jones. In mijn ogen zijn de films van Yates beter dan die van Columbus (val me nu niet aan hé JohnWilliams)
Voor mij zijn de films van Yates een beetje met het doelpubliek mee gegroeid. Ik was bijvoorbeeld 4 jaar oud toen ik de eerste Harry Potter film zag, en 10 jaar later komt de laatste film uit. Ik vind Yates zijn films ook een goede mengeling hebben tussen kleurrijk en duister, echt een enorm mooi contrast. Hij geeft de films ook een iets realistischere draai, terwijl (begrijp met niet verkeerd) het in de eerste 2 Harry Potter films echt rond een nieuwe wereld en magie draait, en dat smaakt me niet altijd zo zeer. Maar dat is ook juist wat JohnWilliams zo leuk vindt denk ik. Maar neemt niet weg dat die ook ontzettend leuke films zijn, heb onlangs The Chamber of Secrets in de DVD speler gestopt en was helemaal weg in de wereld van Harry Potter
Ik vind de films van Yates gewoon interessanter, volwassener en realistischer gefilmd.
Thorongil
-
- 1621 berichten
- 691 stemmen
De eerste 5 Harry Potter films vind ik goed, daarna maakt yates er een rozooi van. Ik kan bij de laatste 2 films zelfs niet de moed opbrengen ze uit te kijken. De eerste Harry Potter films waren heerlijk vol magie en allerlei wezens (zoals de trol, die griffioen uit de 3e, de draken in de 4e, terzielers in 5e). Daarna is het gewoon een grote duistere, onderbelichte waas. Bij yates komt alles zo stroever over, faker, minder spontaan.
Metalfist
-
- 12407 berichten
- 3964 stemmen
De eerste twee delen (en dat geld ook voor de boeken) zijn ook nog meer kinderfilms terwijl dit meer naar volwassenen is gericht en ook dat geldt voor de boeken.
davy jones
-
- 138 berichten
- 121 stemmen
De eerste 5 Harry Potter films vind ik goed, daarna maakt yates er een rozooi van. Ik kan bij de laatste 2 films zelfs niet de moed opbrengen ze uit te kijken. De eerste Harry Potter films waren heerlijk vol magie en allerlei wezens (zoals de trol, die griffioen uit de 3e, de draken in de 4e, terzielers in 5e). Daarna is het gewoon een grote duistere, onderbelichte waas. Bij yates komt alles zo stroever over, faker, minder spontaan.
Ik vind het net andersom. Dat er in de laatste drie films minder wezens te bespeuren zijn, dat is normaal. Ook in de boeken stopt het. De grote kritiek dat de magie uit Harry Potter verdwenen is, kan ik al helemaal niet meer begrijpen. Natuurlijk is de sfeer uit de eerste twee films weg. De toon van de films is duister geworden, in fel contrast van de eerste twee films van Columbus. Ook de boeken worden volwassener, en Yates heeft de boeken in mijn ogen meer dan geweldig verfilmd. HIj vond de ziel van de boeken, en maakte daar goede films van. Vooral de laatste twee zijn echt geweldig, omdat er heel veel van het boek bewaard is gebleven.
En om even te antwoorden op JohnWilliams. Yates is niet mijn favoriete regisseur, omdat hij nog te weinig films heeft gemaakt. Maar ik vind hem zeker een goede regisseur. Hij heeft niet alleen de moeilijkste boeken van de Potter reeks verfilmd, hij heeft ook nog eens de beste films gemaakt van de serie (naar mijn mening). Dus ik heb alle vertrouwen in die man. Ik heb alle vertrouwen dat hij nog pareltjes op de wereld zal loslaten, want zoals ik al zei, zijn visuele stijl kan ik zeker en vast waarderen. Een bestorming van een kasteel heeft er nog nooit zo spectaculair uitgezien. Ook kan de man geweldige acteerprestaties van de acteurs teweeg brengen. Kijk maar naar het trio. Vanaf dat Yates aan het roer stond, ging hun acteertalenten alleen maar vooruit. Nog een positief punt van de man is dat hij de vriendschap ook naar voor schuift. Vooral in deel 6. Toen had ik voor het eerst het gevoel dat het trio echte vrienden waren. Ze slaan elkaar, raken elkaar aan, lachen met elkaar. Dit zijn enkele redenen waarom ik zo weg ben van David Yates.
disneystore
-
- 1760 berichten
- 0 stemmen
Ik kan Thorongil zijn punt wel begrijpen, maar ik zie de eerste 3 films meer als een introductie. Vanaf Voldemort verschijnt in Deel 4 begint voor mij het "echte" verhaal pas, en dan begint ook de verhaallijn waar Harry Potter bekend om staat. De gruzelementen, relieken van de dood, het ministerie van Toverkunst komt allemaal pas echt aan bod vanaf deel 5. De delen ervoor hebben eigenlijk niet echt iets met elkaar te maken. Behalve dat je in Deel 1 te weten komt dat Voldemort Harry zijn ouders heeft vermoord, en in Deel 2 het eerste gruzelement wordt vernietig gebeurd er eigenlijk bar weinig. Ik heb boeken 1-4 duizenden keren afgeluisterd als een klein manneke op vakantie met mijn walkman, en tot deel 6 leesde mijn vader elke avond voor het slapen gaan één hoofdstuk voor, omdat ik telkens niet kon wachten tot de volgende film om te weten hoe het dit keer zal aflopen. Maar telkens bleef het gewoon een leuke film voor mij. Vanaf Yates begon met de films kreeg echt een meelevend gevoel met Harry Potter, terwijl hij in de vorige films voor mij alleen maar een filmpersonage was. En wat Davy Jones ook zegt over de acteertalenten klopt ook helemaal. Overlaatst in April keek ik The Prisoner of Azkaban, en als ik die vergelijk met The Deathly Hallows was het even wennen om die film te zien.
davy jones
-
- 138 berichten
- 121 stemmen
[quote]disneystore schreef:
Vanaf Yates begon met de films kreeg echt een meelevend gevoel met Harry Potter, terwijl hij in de vorige films voor mij alleen maar een filmpersonage was.
Dat is één van de redenen waarom ik de film van Yates de beste van de serie vind
. Je voelt met Harry mee, net zoals in de boeken. Vooral in deel 5, als hij over de terreinen van Hogwarts loopt. Hij leest een brief voor dat hij aan Sirius heeft geschreven. Net zoals in het boek, kom je in het diepste van zijn ziel terecht. Een enorm sterk moment, en Yates heeft zo heel veel sterke momenten in zijn films gestoken. Veelal subtiel, maar o zo doeltreffend. Een ander voorbeeld is in The Deathly Hallows part 1. Ze gaan net binnen in Grimmauld Place. Hermoine zegt : We are alone. En dan wordt het donker op het scherm. Dit is heel subtiel, maar wel een heel sterk moment in de film. En zo kan ik er nog tientallen opnoemen 
Flipman
-
- 7113 berichten
- 1145 stemmen
Audiovisueel, moet gezegd, zijn de delen waar Yates verantwoordelijk voor is, oogstrelend. Ook personages komen goed uit de verf, in de weinige tijd die hen gegeven is. En dat is het grote struikelpunt.
Het grootste probleem is gewoon dat Yates teveel wil in te weinig tijd.
Ik zie het als zo'n bus touring vakantie: En links van u ziet u de Eiffeltoren u kunt nu naar een toilet gaan zoeken foto's maken consumpties bemachtigen en in die pokkelange rij gaan staan voor de lift die u naar de top van de toren brengt maar doe het wel snel want over twee minuten vertrekt de bus weer.
Ronn040
-
- 28 berichten
- 266 stemmen
Sinds het eerste deel uitgekomen was, ben ik Harry Potter goed blijven volgen. Games gespeeld, boeken gelezen etc. Kon geen beter afscheid bedenken met dit deel. Heerlijke film die zeker niet kinderachtig was. Zat zelfs af en toe prima actie in. Er zaten veel sterke momenten in de film en de spanning was, zeker na part 1, om te snijden.
richiedoom
-
- 378 berichten
- 3729 stemmen
Een herziening heeft wonderen gedaan bij deze, terwijl een herziening bij de vorige is tegengevallen! Het ziet er allereerst prachtig uit, en de ontknoping is natuurlijk ontzettend boeiend.
Enige minpunt is dat tenenkrommende einde na het einde zeg maar 
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Gisteren dit laatste deel gezien van Harry Potter. Ik vond toch dat ik verplicht was aan mezelf om na deel 1 ook deel 2 van deze film te zien. Daar ik deel 1 helemaal niks vond ben ik blij dat deel 2 dit aardig heeft goedgemaakt. Erg mooie special effects, Ralph Fiennes steelt de show als Voldemort. Harry en zijn vrienden stellen me wederom teleur. Hebben echt niet veel bijgeleerd qua acting-skills in de voorgaande delen. Krijg geen enkele feeling met ze. Het zijn juist de leraren en de overige scholieren die hun rol bijna altijd prima neerzetten.
Dit deel is verder lekker donker en dit wordt ondersteund door een prima soundtrack.
Er is een goed einde aan gebreid (niet zo tergend uitgerekt als in LOTR). Ik bleef nu met een voldaan gevoel achter en vond dit dan ook het beste deel van de hele film. Hoef de hele Harry Potter-reeks nu verder nooit meer te zien. Het is goed zo.
killerfreak
-
- 846 berichten
- 1066 stemmen
En dan is het eindelijk zover... de ultieme clash tussen Harry Potter en Voldemort. Het spektakel in de film wordt onmiddellijk opgepikt (het voordeel als je een film over 2 delen opsplitst) en laat je niet meer los tot het einde van de film.
Een bevredigend einde dus voor de Harry Potterreeks die beetje kinderachtig begon, maar langzaam begon op te bouwen naar de climax (met de Prisoner van Azkaban als een zeer aangenaam tussendoortje) om dan spetterend te eindigen.
Ook voor deze film dus 4*
roeman
-
- 285 berichten
- 1140 stemmen
En dan is het eindelijk zover... de ultieme clash tussen Harry Potter en Voldemort. Het spektakel in de film wordt onmiddellijk opgepikt (het voordeel als je een film over 2 delen opsplitst) en laat je niet meer los tot het einde van de film.
Een bevredigend einde dus voor de Harry Potterreeks die beetje kinderachtig begon, maar langzaam begon op te bouwen naar de climax (met de Prisoner van Azkaban als een zeer aangenaam tussendoortje) om dan spetterend te eindigen.
Ook voor deze film dus 4*
Je hebt helemaal gelijk op het einde nadat we moesten lezen dat ze zijn getrouwd en kindjes hebben gekregen was al erg genoeg, maar dat ze dat ook verilmd hebben
. Was in mijn ogen geheel overbodig, zeker na het ijzersterke eindbeeld van de 3 op de voorgrond van een compleet verwoeste school. Maar goed het was dan ook voor vanaf 12 jr en de jeugd wil een happy end, dus kregen ze een happy end
nakada
-
- 2203 berichten
- 1679 stemmen
Rowling wilde met dat einde iets heel anders laten zien. Het ging er haar juist om dat ze het oppakken van je gewone leven na zulke extreme gebeurtenissen als het echte heldendom ziet. De oorlogsheld die weer vader wordt dus.
John Milton
-
- 24233 berichten
- 13403 stemmen
Een goede slotfilm van een erg wisselende filmreeks. Maar eerlijk is eerlijk, zelfs als niet- Potterfan moet ik toegeven dat er een aantal sterke scènes in zaten, en dat The Deathly Hallows part 2 er geweldig uitziet.
Ik heb inmiddels alle Potterfilms gezien (al heb ik de vorige na een minuut of 70-80 uitgezet) en geen van de boeken gelezen. Ik keek de films voornamelijk voor de leuke effecten, de verhaallijn is voor mij altijd toch net iets teveel op kinderen gericht geweest (al nam dit enigszins af naarmate de reeks vorderde). Alle dingen die ik echter ook aan de voorgaande films kon waarderen leken hier nog een stukje sterker aanwezig.
Behalve de special effects heb ik heb genoten van de muziek, Het camerawerk en de geweldige sets (al dan niet digitaal). Ook de strijdbaarheid van Hogwarts en 'onze helden' als de aanval losbarst wist toch een een snaar te raken. Een van de memorabele scènes voor mij was een indrukwekkende flashback montage met Snape en Dumbledore en Voldemorts eerste aanval op Harry.
Uiteraard valt er ook nu het een en ander aan te merken, ondanks zijn geringe lengte sleept de film af en toe en ben ik het met Roeman eens dat het einde waarin we Harry, Hermione en Ron als volwassenen met hun eigen kinderen zien onnodig en afbreuk doen aan de film, wat Rowling daar ook mee had willen zeggen. Tevens was het voor mij niet duidelijk dat de Horcrux in Harry opeens weg was, waarna Voldemort dus eindelijk dood kon.. De suggesties van Hemel en Limbo waren ook niet echt aan mij besteed, maar dat zal voor anderen waarschijnlijk geen punt zijn. Het is jammer dat naast het acteergeweld van Ralph Fiennes en Alan Rickman de jongere acteurs nog steeds wat schril afsteken, met name Daniel Radcliffe en Rupert Grint kunnen mij niet echt bekoren. Het is net niet storend, maar goed en geloofwaardig is anders.
Al met al een verassend aangenaam einde van de serie, voor mij de beste uit de reeks, en de enige die ik eventueel nogmaals zou willen kijken.
disneystore
-
- 1760 berichten
- 0 stemmen
Ik heb inmiddels alle Potterfilms gezien (al heb ik de vorige na een minuut of 70-80 uitgezet) en geen van de boeken gelezen.
...............................................
Tevens was het voor mij niet duidelijk dat de Horcrux in Harry opeens weg was, waarna Voldemort dus eindelijk dood kon..
Dan had je de vorige film niet na anderhalf uur uit moeten zetten 
Daarin wordt uitgelegd dat er 3 relieken van de dood zijn.
De resurrection stone, the elder wand en de cloak of invisibility.Voldemort's laatste horcrux is Harry, dus Harry offert zichzelf op om Voldemort sterfelijk te maken. Voor hij dit doet gebruikt hij echter de resurrection stone, die hij ontving van Dumbledore na zijn dood. Hierdoor ontwaakt hij uit het hiernamaals om Voldemort te doden.
Hopelijk is het duidelijk voor je nu, kan best begrijpen dat het nogal vaag is als je de uitleg niet hebt gehad haha.
John Milton
-
- 24233 berichten
- 13403 stemmen
Ik had het opgezocht inderdaad na de film, en je hebt gelijk, een vervolgfilm mag er natuurlijk dingen in stoppen die je niet snapt als je het voorgaande deel niet compleet hebt gezien... Maar ik moet zeggen dat ik ook met uitleg niet kapot ben van dergelijke constructies, ik denk dan terug aan momenten dat ik op de middelbare school in de kantine langs een tafeltje pubers liep die Magic: the gathering ofzo aan het spelen waren met dialogen als:
Puber 1: haha, ik heb je! Ik maai je neer met Alchir's Bliksem!
puber 2: nee, dat dacht je, ik sta onder druïdenbescherming!!!
puber 1: In dat geval zet ik mijn maretak-kaart der ultieme destructie in, gnagna!
puber 2: vuilak!
heeft mij nooit zo getrokken dat soort dingen 
Maar goed, dat kun je wel verwachten in het Potter universum, dat is zo!
Matthias99
-
- 55 berichten
- 92 stemmen
Hem hem vandaag eindelijk gezien. Een ware afsluiter van de reeks!! De epiloog was ook leuk!
Timothyvdmeer
-
- 1541 berichten
- 2393 stemmen
Het is jammer dat naast het acteergeweld van Ralph Fiennes en Alan Rickman de jongere acteurs nog steeds wat schril afsteken, met name Daniel Radcliffe en Rupert Grint kunnen mij niet echt bekoren. Het is net niet storend, maar goed en geloofwaardig is anders.
je hebt het hier dan ook over 2 heren met een zeer indrukwekkend repertoire.
Pre- en sequels

Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 1
2010
1.835 reacties

Harry Potter and the Half-Blood Prince
2009
3.466 reacties

Harry Potter and the Order of the Phoenix
2007
1.715 reacties

Harry Potter and the Goblet of Fire
2005
1.583 reacties

Harry Potter and the Prisoner of Azkaban
2004
1.045 reacties

Harry Potter and the Chamber of Secrets
2002
581 reacties

Harry Potter and the Sorcerer's Stone
2001
835 reacties
Gerelateerd nieuws

Dit zijn enkele van de beste films uit de koker van Warner Bros.

Daniel Radcliffe deelt schokkende anekdote: 'Ik was doodsbang voor hem'

Emma Watson over 'incest-scène' in 'Harry Potter'-film: 'Meest afschuwelijke dat ik ooit heb moeten doen'

'Harry Potter and the Philosopher's Stone' bereikt na 19 jaar grote mijlpaal
Bekijk ook

The Lord of the Rings: The Return of the King
Avontuur / Fantasy, 2003
5.911 reacties

The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring
Fantasy / Avontuur, 2001
3.683 reacties

The Lord of the Rings: The Two Towers
Avontuur / Fantasy, 2002
2.519 reacties

The Lion King
Animatie / Familie, 1994
1.309 reacties

Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl
Fantasy / Avontuur, 2003
2.278 reacties

Karol, un Uomo Diventato Papa
Drama, 2005
6 reacties
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.









