• 15.829 nieuwsartikelen
  • 178.409 films
  • 12.229 series
  • 34.010 seizoenen
  • 647.671 acteurs
  • 199.117 gebruikers
  • 9.378.457 stemmen
Avatar
 
banner banner

Resident Evil: Afterlife (2010)

Actie / Horror | 90 minuten
2,84 1.255 stemmen

Genre: Actie / Horror

Speelduur: 90 minuten

Alternatieve titel: Resident Evil 4: Afterlife

Oorsprong: Duitsland / Verenigde Staten / Canada / Frankrijk

Geregisseerd door: Paul W.S. Anderson

Met onder meer: Milla Jovovich, Wentworth Miller en Ali Larter

IMDb beoordeling: 5,8 (186.375)

Gesproken taal: Engels, Spaans en Japans

Releasedatum: 23 september 2010

Plot Resident Evil: Afterlife

"She's back...And she's bringing a few of her friends."

De wereld wordt nog steeds geteisterd door het virus dat mensen in zombies verandert. Alice (Milla Jovovich) blijft op haar pad toch steeds meer overlevenden vinden en samen zoeken ze naar een veilige haven. In haar gevecht met de 'Umbrella Corporation' krijgt Alice onverwachte hulp van een oude bekende.

logo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm still

Externe links

Reviews & comments


avatar

Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van Mescalino

Mescalino

  • 257 berichten
  • 686 stemmen

De opening in Tokyo heel erg sterk en dacht echt wow dit gaat een vette film worden, Daarna zakt het af tegen het slaapverwekkende.

Alice krijgt een injectie die het T-Virus neutralizeerd waardeoor ze mens wordt en geen super krachten bezit vervolgens doet ze dingen die een gewoon mens niet kunnen. De man met de hamer... leuk maaruh wie is hij? waar komt hij vandaan?

Als je na de aftiteling kijkt zie nog wel de aanloop naar het volgende deel. Ik hoop dat de zombies de wereld overnemen en daarmee de serie afgelopen is....


avatar van rep_robert

rep_robert

  • 27517 berichten
  • 4085 stemmen

Observator schreef:

(quote)

Dan was je bril vies waarschijnlijk. Heel Afterlife was één grote 3D experience.

Misschien moet je het idee van je afzetten dat 3D betekent dat je als publiek constant dingen naar je hoofd geslingerd krijgt.

LOL, ik zat naast Sjoerd. Even serieus Obervator, je doet je naam sowieso geen eer aan. De 3D vond ik echt bijzonder tegenvallen, had nauwelijks diepteshots en soms zag je zoals gewoonlijk niet of nauwelijks het verschil met of zonder bril. Alleen bij het gevecht met Axeman vond ik het mooi eruit zien.

Sjoerdow is echt geen leek hoor, heb samen met hem een Unlimited pas en we moeten tegenwoordig noodgedwongen 1 op de 3 films in 3D bezoeken. Bijzonder ergerlijk en niets toevoegend, behalve een boel geld.

Sinds Avatar heb ik eigenlijk alleen bij Piranha genoten van de effecten.


avatar van Neder0001

Neder0001

  • 724 berichten
  • 1796 stemmen

Wat een achterlijke film joh. 3D voegt weinig toe, voorspelbaar, vervelend (met de ontiegelijk vele slowmotions) en vreemd. Verder is het ook maar een gewone zombie filmpje zoals je al inmiddels tientallen keren hebt gezien.

Het is veel, maar allemaal negatief. 2,0 is een prima rating voor deze bagger.


avatar van Observator

Observator

  • 18281 berichten
  • 3579 stemmen

rep_robert schreef:

Sjoerdow is echt geen leek hoor, heb samen met hem een Unlimited pas en we moeten tegenwoordig noodgedwongen 1 op de 3 films in 3D bezoeken. Bijzonder ergerlijk en niets toevoegend, behalve een boel geld.

Dan hebben we dat gemeen. Plus dat de kans groot is dat we donderdag in dezelfde zaal zaten

Ik ben geen fan en zeker geen bepleiter van de 3D film, maar (buiten wat je ook van de film vindt) beweren dat Afterlife nauwelijks diepteshots bevat is onzin, aangezien de film namelijk gewoon in 3D gefilmd is. Er lijkt mij geen ontkomen aan. En daarbij twijfel ik allerminst aan mijn observerend vermogen.

Dit valt overigens niet te zeggen van Piranha, die in 2D gefilmd is en pas later is omgezet naar 3D.

Daarnaast vereist het filmen in 3D technieken die afwijken van het filmen in 2D. Zo worden de geconverteerde 3D films gewoon op de de gangbare 2D manier gefilmd, waardoor ze na conversie ontzettend druk en donker worden. Afterlife was dat zeker niet.

Je geeft aan het verschil met en zonder bril te hebben gezien: dan heb je kunnen zien dat Afterlife zonder bril bijvoorbeeld behoorlijk overbelicht was.


avatar van rep_robert

rep_robert

  • 27517 berichten
  • 4085 stemmen

Het is wel in 3D gefilmd, heb ook gehoord dat het met dezelfde camera's als met Avatar geschoten is. Maar om nou te zeggen dat ik heb genoten van diepteshots, nee. Bijvoorbeeld in het begin met die planeet die in en uitgezoomd wordt, daar zag ik het echt niet hoor. maar kan zijn dat ik teveel uitgeput ben van al die brilletjes dragen. Ik ben er in ieder geval zat van, de 3D hype is gewoon overhyped wat mij betreft.

Merk overigens dat ik het welkom filmrolletje van de Pathe zelf de mooiste 3D gimmick vind hebben bij de voorstellingen de hele tijd.

Bij Piranha is het meer het ouderwetse gebruik van 3D, dus voorwerpen die naar je toe komen. Diepteshots van omgevingen waren inderdaad erg lelijk en leken wel bordkarton.

Overigens hadden wij de voorstelling van 19:30 gepakt


avatar van Observator

Observator

  • 18281 berichten
  • 3579 stemmen

Zie ik toch liever de subtielere manier van 3D zoals in Afterlife, dat wat minder om de opvallende effecten gaat.

rep_robert schreef:

Merk overigens dat ik het welkom filmrolletje van de Pathe zelf de mooiste 3D gimmick vind hebben bij de voorstellingen de hele tijd.

Lol, ziet er inderdaad strak uit. Belooft vaak meer dan de films waar kunnen maken.

En ik had ook de half 8 voorstelling.


avatar van Sjoerdow

Sjoerdow

  • 1006 berichten
  • 1304 stemmen

Oh ja, het in en uitzoomen van Tokyo was inderdaad wel gruwelijk gedaan. Het mooiste effect uit de film wat mij betreft.

Maarja, 3D.....ik zie in elke film genoeg momenten dat ze het wél moeten gebruiken, maar het niet doen!

Eigenlijk alleen My Bloody Valentine 3D vond ik het écht wat toevoegen en zag het er tof uit.

Neemt niet weg dat mijn beoordeling hetzelfde zou zijn wanneer ik de film in 2D zou kijken.


avatar van eRCee

eRCee

  • 13443 berichten
  • 1979 stemmen

Er zit in deze film een heel simpel shot wat voor mij laat zien dat 3D wel een (kleine) meerwaarde heeft.

Alice staat op het strand met dat verlaten vliegtuig, en dan krijg je een shot van veraf heel laag over de grond. Door de diepte krijgt dat beeld ineens veel meer kracht dan het had gehad in 2D.

Verder lekkere, energiek agressieve muziek. Vooral dat eindnummer is sterk.


avatar van revengeyo

revengeyo

  • 168 berichten
  • 0 stemmen

beter dan ik verwacht had.

mooie beelden goede actie

alleen het verhaal is wat magertjes


avatar van BlueJudaskiss

BlueJudaskiss (moderator films)

  • 11917 berichten
  • 5321 stemmen

Vorm gaat boven inhoud en dat is prima. De bullet-time effecten zijn achterhaald, de schurk ziet er niet uit en het verhaal klopt van geen kanten. Maar mán, wat heb ik me ontzettend vermaakt gisteravond. In 3D, in IMAX-formaat. Prachtig.

3,5*


avatar van Al DeNiro

Al DeNiro

  • 1664 berichten
  • 105 stemmen

Toch weer een lekker vervolg met veel actie, stoere muziek (!) en zombies.

Bij deze film vond ik 3D wel mooi, in tegenstelling tot alles wat ik na Avatar zag.


avatar van daslekker

daslekker

  • 90 berichten
  • 527 stemmen

weer een mooi vervolg en beter dan ik verwacht had..
3d was ook top

wel jammer van het eindmonster..die was weak, vooral tov die dude met die hamer..en ook de shower-scene had net iets langer gekund


avatar van JacoBaco

JacoBaco

  • 10573 berichten
  • 2405 stemmen

Beste daslekker, that is just soldier's gossip. No one really believes that Albert Wesker is a golem.


avatar van Reinbo

Reinbo

  • 70660 berichten
  • 0 stemmen

Wat een butt film. Zag 'm in IMAX 3D, maar zelfs dat was een deceptie. Anderson is wellicht de slechtste regisseur die ik ken (dat is een persoonlijke mening) zijn films zijn zielloos en steriel. Als hij zich dan ook nog (weer) aan een gameverfilming waagt, waarbij de drive van de personages nauwelijks wordt voortgedreven door een intrinsieke motivatie, is het alsof je met een andere gamer mee kijkt terwijl je ruim aderhalf uur zit te hopen dat hij dood gaat en jij aan de beurt bent. Ik geloof zelfs nog dat ik die ervaring liever heb.... Het kostte me echt moeite om niet voortijdig weg te gaan.

Enkele coole actiescenes kunnen de film niet redden. Te meer omdat de muzikale soundtrack (soort goedkoop game/synthesizer gedoe, met weinig echt laag) ook nog eens zwaar ruk is. Even steriel en zielloos de film. Blijkbaar houdt Anderson hiervan, ik vind het vreselijk, hou van vete explosies en aanzwellende orkestbakken bij dit soort films (Zimmer ). En dat terwijl ik met wat actie, zombies en Imax 3D toch vrij makkelijk te plezieren zou moeten zijn.

Over 3D gesproken. Het systeem van Cameron is veel beter dan de geprocesde 3D van Piranha en co. Maar behalve het lenen van die apparatuur han Anderson ook nog een middagje een masterclass van Cameron moeten volgen: "Mis-en-scene en cameravoering in 3D cinema." Want als je de actie niet in de diepte as van het beeld laat afspelen, slechts in weinig shots een flinke scherpte diepte aanbrengt en ook de camera enkel stil laat staan of van links naar rechts laat rijden (ipv langst de diepte as) kan jet het beter in 2D schieten. Dan hoeft de kijker ook niet 5 euro extra te betalen en met een bril op z'n neus te zitten. Nu was het voor max 10% van de film een toevoeging en dacht ik gedurende 90% "Goh, weer een gemiste kans." En dan dat eind gevecht. The Matrix is alweer ruim 10 jaar oud, dan kan je hier toch niet meer mee aankomen...

Nee, ondanks Imax 3D een 1*, zonder 3D was ik waarschijnlijk ook op die score uitgekomen want ik vond het zowel een pre als een ergernis bij deze film. Nee 3D zal ik niet snel meer opzoeken, of het moet in handen zijn van een regisseur die wel weet hoe je de camera positioneert zoals Cameron, Spielberg of Jackson.


avatar van JNYY

JNYY

  • 2 berichten
  • 2 stemmen

Vond het wel een leuke film,

niet de sterkste van alle uitgekomen delen.. maar ben bang dat dit ook niet de laatste is. Mag wel langzaam een eind aan gebreid worden.

de reden dat ik hem wel goed vond, is denk ik wel door de 3D. Maakt het toch wat spannender.


avatar van eddyeddy

eddyeddy

  • 207 berichten
  • 207 stemmen

Had een zekere verwachting toen ik dit deel ging bekijken, tja niet slecht maar ook geen film om dolenthousiast van te worden.


avatar van Q Jones

Q Jones

  • 3525 berichten
  • 2882 stemmen

Resident Evil 4

Houd je van overdreven actie, zombies die het loodje leggen en schietende chicks dan ben je bij deze film aan het juiste adres.

Bij heel de serie is het bekend dat het verhaaltje niet veel voor stelt, zo ook weer bij deze film. Maar mensen voor een bijzonder goed verhaal gaan we een film als deze toch niet kijken. De film steekt aardig in elkaar maar nog belangrijker er zit ontzettend veel explosieve actie in. De film is absoluut overdreven als het om actie gaat en je moet daar van houden. Doe je dat net zoals ik kun je ontzettend veel plezier aan deze film beleven. Sommige scènes zijn zo gaaf dat ik als ik er nu aan denk weer zin in heb om de film te kijken.

Anderson heeft het 3D aspect uitstekend toegevoegd, ik vind dit de beste 3D film tot nu toe, mede omdat bij avatar door het 3D effect heel de kleurrijke omgeving zich naar de achtergrond bevond en je het dan ook niet goed meer zag. Dat was absoluut een min punt want als je de film dan zonder 3D kijkt ontdek je zoveel meer en vind ik hem persoonlijk veel mooier. Deze film is lekker grimmig en de actie spat van het scherm af, Anderson voegt daar nog een lekkere babe als Jovovich aan toe die we in 3D en in slowmotion (wat ik persoonlijk heel gaaf vind, en we ook niet vaak meer tegenkomen in de films van nu) zien schieten, klauteren, vechten en slingeren ( ohh nu bedenk ik me echt een hele gave scène. Jovovich rent op een dak ontwijkend en knalt wat zombies kapot terwijl achter haar het dak ontploft, vervolgens springt ze van het dak af en slingert zo naar een lagere verdieping terwijl ze wordt weg geblazen door de ontplofing, en dat zie je dan in 3D en in slowmotion, heerlijk gewoon.

Ik heb veel mensen horen klagen dat er een paar scènes van The Matrix zijn gejat, maar degene die RE 5 hebben gespeeld weten wel anders. Ik vond dat gevecht met Wesker en Chris en Claire dan ook erg goed het kwam gewoon uit de game. Ik denk trouwens wel dat het handig is als je de game hebt gespeelt want anders zul je misschien een aantal dingen niet snappen. Voor mij persoonlijk mocht dat de pret niet drukken want ik heb de game wel gespeeld. Ik vond Wesker dan ook een perfecte toevoeging, ook die dude met die grote hamer komt uit de game, en hem vond ik zelfs in de film beter dan in de game.

Het acteerwerk is redelijk. Miller vond ik wel een verrassing, toen ik hoorde dat hij Chris ging spelen dacht ik echt nee hè waarom hem, maar hij heeft bewezen dat mijn vooroordelen onterecht waren en deed het erg goed. Jovovich kijkt in de RE films altijd zo lekker sexy en boos en dat doet ze ook in deze film weer evenals de sexy metgezellen die ze krijgt.

Ik verbaas me echt over de lage gemiddeldes, ik weet ook wel dat alles niet perfect is maar deze film heeft een hoop te bieden en een lekker blockbuster gehalte. Ik was trouwens wel blij voor de cast dat ze unlimited ammo hadden unlocked anders zou het echt nog een hele klus zijn geweest om in leven te blijven . Dus mensen ga lekker genieten van de overdreven en foute actie scènes dat heb ik ook gedaan en ik kan niet minder dan 4 sterren geven. De beste RE uit de serie en meteen ook de beste game verfilming


avatar van Reinbo

Reinbo

  • 70660 berichten
  • 0 stemmen

Q Jones schreef:

Resident Evil 4

Houd je van overdreven actie, zombies die het loodje leggen en schietende chicks dan ben je bij deze film aan het juiste adres.


avatar van Q Jones

Q Jones

  • 3525 berichten
  • 2882 stemmen


avatar van Prudh

Prudh

  • 3124 berichten
  • 1874 stemmen

Reinbo schreef:
Over 3D gesproken.

Dat Anderson een incompetent regisseur is ben ik het meteen mee eens, maar toch vond ik de 3D en cinematografie hier bij vlagen fantastisch. Alleen al die eerste actiescène is verbluffend. Verder zitten er toch best veel stukken bij die de diepte ingaan? Dat kwartjesgeweer, stukken met het vliegtuig, het begin, waarin er tot twee keer toe vanuit de lucht sterk wordt ingezoomd naar grondniveau, de 'plattegronden' van de ondergrondse bunkers van Umbrella, in de gevangenis ook een sterk gemonteerd en digitaal shot waarin er van een gevangenismuur naar beneden wordt gefilmd etc.. Sinds Avatar wat mij betreft de beste 3D, ook al valt er over de rest van de film inderdaad weinig positiefs te melden.


avatar van Reinbo

Reinbo

  • 70660 berichten
  • 0 stemmen

Ik gaf aan dat in 10% van de shots wel goed gebruik van 3D werd gemaakt (en dit systeem zeker wel goed werkt). Actiescenes waren inderdaad cool geschoten, maar door de zwakke (vervelende) soundtrack kreeg ik er toch geen kick van. Maar de overige 90% werd het 3D gewoon niet benut. Bij Avatar was het elk shot raak.

Ik ging hier echt heen met de verwachting in ieder geval op audio-visueel vlak vermaakt te worden en nog wat leuke zombie kills te zien, maar ik vond het helaas een hele vervelende zit. Zoals ik in mijn review al aangaf, vond het volkomen zielloos.


avatar van Q Jones

Q Jones

  • 3525 berichten
  • 2882 stemmen

De soundtrack was wel degelijk goed, vette techno muziek, misschien is het niet je persoonlijke smaak maar het paste er goed bij. 10% is wel erg overdreven, het 3D effect is gewoon heel goed gebruikt, het kan dan ook nog zo zijn dat je de film gewoon niet leuk vind, maar ga niet zeggen dat het 3D effect super slecht is want dat is zeer zeker niet.


avatar van Reinbo

Reinbo

  • 70660 berichten
  • 0 stemmen

Helaas was de techno niet vet, eerder iel (steriel). Maar hoe je daarop reageert is puur persoonlijk, ik vond het niets. Ik kan me goed voorstellen dat iemand er wel van kan houden. Had Anderson er Rammstein onder gezet of een score van Carpenter, had ik het vast wel goed gevonden.

Verder leg ik in mijn review al uit hoe je de 3D effecten het best tot hun recht laat komen, dat was hier echt sporadisch goed toegepast.


avatar van Q Jones

Q Jones

  • 3525 berichten
  • 2882 stemmen

Dat is mijn punt stel dat je van klassieke muziek houd, ik noem maar wat en de soundtrack was van klassieke muziek had je het veel leuker gevonden, en als je niet van Techno muziek houd kan je het waarschijnlijk ook niet in een film waarderen, maar zeg dan dat dat jou mening is want zo krijgen mensen een verkeerd idee van de film. Ik moet zeggen dat ik ook geen techno fan ben maar ik vond de soundtrack er gaaf vooral dit nummer YouTube - 07. The Outsider - A Perfect Circle

Ik denk dat het 3D effect ook een persoonlijke factor is dan, wel heb ik nog een vraag heb je Avatar ook in de normale versie gezien


avatar van Reinbo

Reinbo

  • 70660 berichten
  • 0 stemmen

Ik heb Avatar op BR gezien. En het blijft een geweldige film. Elk beeld barst van de dynamiek, daar hou ik van. Ben verder ook fan van de gebruikelijke Cameron thema's en het ziet er nog steeds prachtig uit. Ook in 2d geeft de enrome scherpte diepte haast een 3d ervaring. Wel vond ik de cgi iets minder overtuigend.

Verder hou ik best van techno, vond de soundtrack van de Matrix vetter. Zou eens op zoek moeten naar voorbeelden, kan het niet helemaal onder woorden brengen waarom het voor mij te kort schoot, te steriel vooral, voelde het niet in m'n middenrif. (ondanks Imax waar het geluid gruwelijk goed en hard is)


avatar van Q Jones

Q Jones

  • 3525 berichten
  • 2882 stemmen

Maar je hebt ook de 3D gezien toch


avatar van Reinbo

Reinbo

  • 70660 berichten
  • 0 stemmen

2keer Imax 3d, had daarom ook goede verwachtingen van deze. Als het goed gebruikt wordt kan het prachtig zijn.


avatar van Q Jones

Q Jones

  • 3525 berichten
  • 2882 stemmen

Ben ik het niet mee eens. Als je Avatar de eerste keer in 3D ziet ben je best overdonderd dat geef ik toe maar het hele 3D effect is totaal overbodig als je de gewone versie ziet. Al die details en mooie kleuren verdwijnen in de 3D versie. Bij RE is dat niet het geval er zit nog veel detail in en het werkt gewoon veel beter, ik bedoel no offence maar ik vind de actie scene's veel beter tot zijn recht komen in deze film, het ziet er ook allemaal gelikter uit. Ook het kleuren contrast is mooi gedaan, en Anderson is er ook nog in geslaagd om mooie en realistische natuurshots in beeld te brengen. Bv die scne met die zee vond ik prachtig om te zien.


avatar van Reinbo

Reinbo

  • 70660 berichten
  • 0 stemmen

Die klacht over het verlies aan kleur en detail in 3d is gewoon ongegrond omdat het iets overbelicht wordt geprojecteerd. Daarbij heet 3d Imax 4 keer de resolutie van mijn 1080P Blu ray dus was daar ook veel meer detail.

Vond de kleur van Avatar in 3d gelijk aan de 2 d versie, mooier zelfs. (Maar ik heb 'm enkel Imax gezien, misschien dat het in een mindere bios minder tot zijn recht kwam.

En realistische natuurshot? Dat kan ik ook maken met mijn camera op het strand. Zie niet wat daar bijzonder aan is.


avatar van Q Jones

Q Jones

  • 3525 berichten
  • 2882 stemmen

Ik heb hem 2 keer in 3D gezien in twee verschillende bioscopen dus overbelicht lijkt me sterk, en ik heb 1 keer de normale versie in de bios gezien en die vond ik vele malen beter. Ik vind mijn reden wel degelijk gegrond.

Een natuurshot in 3D is toch eens wat anders en dat vond ik er erg mooi uitzien.