• 15.837 nieuwsartikelen
  • 178.425 films
  • 12.235 series
  • 34.018 seizoenen
  • 647.758 acteurs
  • 199.129 gebruikers
  • 9.379.055 stemmen
Avatar
 
banner banner

Predators (2010)

Actie / Sciencefiction | 107 minuten
2,81 1.662 stemmen

Genre: Actie / Sciencefiction

Speelduur: 107 minuten

Oorsprong: Verenigde Staten

Geregisseerd door: Nimród Antal

Met onder meer: Adrien Brody, Alice Braga en Topher Grace

IMDb beoordeling: 6,4 (260.364)

Gesproken taal: Engels, Spaans en Russisch

Releasedatum: 29 juli 2010

Plot Predators

"The hunt is on."

Royce (Adrien Brody) is een huursoldaat die met tegenzin een groep elite krijgers leidt, die zijn samengebracht op een vreemde planeet. Met uitzondering van een onteerde arts, bestaat deze groep uit koelbloedige moordenaars, zoals huursoldaten, gangsters en veroordeelden. Gaandeweg realiseren ze zich dat ze op deze planeet zijn verzameld met een duidelijke reden: ze dienen zelf als prooi…

logo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm still

Externe links

Video's en trailers

Reviews & comments


avatar

Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van B-200

B-200

  • 65 berichten
  • 0 stemmen

Echt zo'n actiefilm van deze tijd vergeleken met de klassieker van '87. Waardeloos dus. Natuurlijk moet er ook een wijf in het team, en ze hebben nog ergens een neger op de kop getikt. De makers willen natuurlijk geen rascisten zijn.


avatar van psycholamp

psycholamp

  • 1960 berichten
  • 580 stemmen

Dat wilden ze dan in 1987 ook niet zijn. Zit ook een "wijf" in het team (weliswaar gedwongen, maar toch) en zelfs twee (met Predator erbij, zelfs drie) "negers".


avatar van JacoBaco

JacoBaco

  • 10573 berichten
  • 2405 stemmen

Maar als de Predator een neger in vermomming is (wat hij inderdaad ook is) dan is dat ergens ook wel weer een vorm van rascisme.


avatar van psycholamp

psycholamp

  • 1960 berichten
  • 580 stemmen

Ja, die discussie is al een keer geweest. Predator jaagt in een jungle en heeft dreadlocks. Toentertijd waren er mensen die dit een vorm van racisme vonden. De Predatordiscussie, dus.

Ik vind het eerder racistisch om in predator iets racistisch te zien.


avatar van B-200

B-200

  • 65 berichten
  • 0 stemmen

In de '87 predator waren die negers nog toegevoegde waarde. Ach ja, in deze is alles waardeloos. Daar veranderd een minigun dan weinig aan.


avatar van VincentL

VincentL

  • 1117 berichten
  • 642 stemmen

Predators

Het tot dusver laatste deel van de serie. Waar de serie hoogte- en dieptepunten kent had ik gehoopt om af te sluiten met een knaller. Het plot belooft al veel goeds. Eens iets anders dan we tot dusver gezien hebben. Wie weet weet Predators wel wat origineels te bieden.

Om even positief te beginnen: de vaart zit er goed in aan het begin van de film. De uitverkorenen hoeven niet een uur op onderzoek uit te gaan voor ze weten wat ze opjaagt. Ze hebben het vrij snel door dus kan de actie snel beginnen. Toch laat die actie lang op zich wachten, is in zeer marginale hoeveelheden aanwezig, en ziet er belabberd uit. De schandalige poging om de personages diepgang te geven had verwijderd mogen worden. Dit had nooit toegevoegd mogen worden. Het einde is open, dus we hebben nog best kans dat er een vervolg ontstaat...

Over het acteerwerk ben ik de gehele serie - op deel 1 na - eigenlijk al niet zo erg te spreken. Helaas hier ook niet. Topher Grace spant de kroon. Zijn volta aan het einde van de film is misschien wel de meest traantrekkende scène uit de hele reeks. Daarnaast spelen ook Adrien Brody en Alice Braga onder maat.
Danny Trejo weet nog wel vermakelijk te zijn. Jammer dat hij zo snel dood gaat.

Voor een film uit 2010 is de film cinematografisch ook een schande. De predators hebben er de gehele reeks nog nooit zo slecht uitgezien. Iets te goedkope CGI gebruikt ben ik bang. Tevens is de sfeer in de film niet aanwezig. Angst of spanning ontbreekt geheel, wat de film vaak saai doet aanvoelen; sterker nog: soms zelfs saai is.

Predators had een leuk nieuw concept, en is zeer mager uitgewerkt. Jammer.

2*


avatar van gatygun

gatygun

  • 324 berichten
  • 221 stemmen

Toch duidelijk een stuk beter dan deel 2, een goed deel in zijn algemeen. Goede acteurs ook.

3.


avatar van jOERI

jOERI

  • 168 berichten
  • 852 stemmen

Ik vond alles redelijk voorspelbaar. Enkel toen de dokter een psychopaat blijkt te zijn zag ik niet echt aankomen.
In het begin van de film stierven de mannen om de tien minuten, maar toen de film op een einde kwam hebben ze gezien dat de groep nog te groot was en elimineerden ze aan de lopende band. Jammer!
Leuk om eens gezien te hebben, maar daar stopt het bij.


avatar van johnhendrikos

johnhendrikos

  • 650 berichten
  • 409 stemmen

JacoBaco schreef:

Maar als de Predator een neger in vermomming is (wat hij inderdaad ook is) dan is dat ergens ook wel weer een vorm van rascisme.

HUH?????????? is de predator een neger in vermomming?


avatar van johnhendrikos

johnhendrikos

  • 650 berichten
  • 409 stemmen

OH vanwege de dreadlocks, pffffffff wat een kul zeg. LIjkt beetje op zwarte pieten gezuer.


avatar van Confusie

Confusie

  • 667 berichten
  • 0 stemmen

Predator is een ferme negert.


avatar van JacoBaco

JacoBaco

  • 10573 berichten
  • 2405 stemmen

johnhendrikos schreef:

OH vanwege de dreadlocks, pffffffff wat een kul zeg. LIjkt beetje op zwarte pieten gezuer.

Slaat allemaal nergens op. Alleen de acteur die destijds (Predator 1) in het pak zat, is een neger. Dus vandaar die flauwe grap van mij... Je ziet de acteur dacht ik ook nog op het einde als helikopterpiloot.


avatar van MJ_DA_MAN

MJ_DA_MAN

  • 414 berichten
  • 1668 stemmen

johnhendrikos schreef:

OH vanwege de dreadlocks, pffffffff wat een kul zeg. LIjkt beetje op zwarte pieten gezuer.

Helemaal geen gezeur. Ik ben het er namelijk helemaal mee eens. Ik heb de Predator ook altijd een racistisch (fictief) personage gevonden. Dat proberen ze hier idd nog een beetje te camoufleren door een dame in het gezelschap te betrekken, maar ik vind dit net zo racistisch, wellicht nog wel racistischer dan Zwarte Piet. Die dreadlocks idd, is dat nou nodig? Duidelijk wat de insteek is van de bedenker(s) van de Predator en de regisseurs die de Predator gebruiken in hun films. Ik weiger dan ook maar iets te maken te hebben Predator-gerelateerde dingen en zal ook nooit een film kijken met daarin een Predator en vermijd ook het racistische Sinterklaasfeest.

Die Danny Trejo is trouwens wel lelijk zeg. Maar goed, hij is een Mexicaan, dus wat wil je.


avatar van Confusie

Confusie

  • 667 berichten
  • 0 stemmen

Je wellicht eveneens kunnen zeggen dat de echte negert vele duizenden jaren geleden vanuit een andere planeet is gekomen.

Wat verklaart waarom de blanke even tijd nodig had om aan het idee te wennen. Wat dus resulteerde in rare grapjes als de Zwarte Piet, de negertzoen, en echte pure choco uit zuid Somalië.


avatar van Film Pegasus

Film Pegasus (moderator films)

  • 31154 berichten
  • 5451 stemmen

Mis ik de ironie of wordt er nu echt een link gelegd tussen Predator en racisme? Al even van de pot gerukt als het Zwartepieten verhaal in Nederland. Ik denk niet dat de figuren in de film op elkaar schieten vanwege hun kapsel of huidskleur. Predator zelf schiet trouwens zelf alleen maar op mensen met een wapen. En de mensen in de films zijn ook niet meteen doetjes die zich op de eerste plaats willen verdedigen (en met een wapen blijven rondlopen...)


avatar van VincentL

VincentL

  • 1117 berichten
  • 642 stemmen

Ik snap niet dat sommige mensen zichzelf nog serieus kunnen nemen. Als we nu ook al fictieve filmpersonages die van een anderen planeet gaan koppelen aan racisme dan valt mn mond open. Is de Terminator dan ook een stereotypering van alle blanken? Ik vind E.T. en Alien beledigend tegenover de hagedissen. Geven de Wookies een negatief beeld van de apensoort? Het feit dat de Predator een rasta heeft en dat het toevallig een donkere man in dat pak zit heeft totaal niets met racisme te maken.


avatar van JacoBaco

JacoBaco

  • 10573 berichten
  • 2405 stemmen

Volgens mij is 99% het er wel over eens dat de Predator niets met racisme te maken heeft. MJ_DA_MAN komt zeer cynisch/ironisch over, dus hij doet alsof hij het wel racistisch vindt. Dus ik zie eigenlijk niemand echt bezwaar maken tegen de Predator.

Ik kan me dat gezeur van de game Resident Evil 5 ook nog wel herinneren. Speelt een deel zich 1x in Afrika af waarin je besmette negers moet doodschieten, is het meteen racisme! Ik heb hier gewoon geen woorden voor zo erg! Oja, ik moet natuurlijk zeggen: Besmette Afrikanen..


avatar van kos

kos

  • 46701 berichten
  • 8856 stemmen

VincentL schreef:

Ik snap niet dat sommige mensen zichzelf nog serieus kunnen nemen. Als we nu ook al fictieve filmpersonages die van een anderen planeet gaan koppelen aan racisme dan valt mn mond open.

Nou, Jar Jar Binks heeft anders aardig wat losgemaakt in de VS, en die 2 robots in Transformers waren ook niet bepaald fris.


avatar van JacoBaco

JacoBaco

  • 10573 berichten
  • 2405 stemmen

Het huidige Amerikaanse ras in de VS zijn ze over het algemeen naïef en hypocriet.. Of ben ik nu racistisch? Wanneer je in een film te maken krijgt met een stereotype, dan wordt het direct gelinkt aan racisme. Ik doe bijvoorbeeld aan bodybuilding en wat is het stereotype type van een bodybuilder.. Overdreven gespierd en overdreven dom. Nou en? Vaak is het onschuldig van aard, maar veel mensen willen overal wat achter zoeken en komen ze met verhalen over racisme. Ik noem het gebakken lucht verkopen. Mensen moeten eens leren onderscheid te maken tussen daadwerkelijk racisme en geen racisme.

Maar goed, de dag dat iedereen op vrijwillige basis het met elkaar eens gaat worden, ga ik niet meer meemaken.


avatar van johnhendrikos

johnhendrikos

  • 650 berichten
  • 409 stemmen

MJ_DA_MAN schreef:

(quote)
Helemaal geen gezeur. Ik ben het er namelijk helemaal mee eens. Ik heb de Predator ook altijd een racistisch (fictief) personage gevonden. Dat proberen ze hier idd nog een beetje te camoufleren door een dame in het gezelschap te betrekken, maar ik vind dit net zo racistisch, wellicht nog wel racistischer dan Zwarte Piet. Die dreadlocks idd, is dat nou nodig? Duidelijk wat de insteek is van de bedenker(s) van de Predator en de regisseurs die de Predator gebruiken in hun films. Ik weiger dan ook maar iets te maken te hebben Predator-gerelateerde dingen en zal ook nooit een film kijken met daarin een Predator en vermijd ook het racistische Sinterklaasfeest.

Die Danny Trejo is trouwens wel lelijk zeg. Maar goed, hij is een Mexicaan, dus wat wil je.

Prima, ik vind het kul en onzin, dat zwarte piet gezeur overigens ook.

ps is je opmerking over mexicanen niet racistisch soms???


avatar van tattoobob

tattoobob

  • 8198 berichten
  • 2567 stemmen

WTF....wat een gezeur zeg...dit heeft helemaal niets met rasistische dingen te maken....


avatar van Roger Thornhill

Roger Thornhill

  • 6030 berichten
  • 2454 stemmen

(MJ_DA_MAN lacht zich ondertussen gek)


avatar van Confusie

Confusie

  • 667 berichten
  • 0 stemmen

Wacht even, dus er zit nog een echte negert in dat pak ook?

Wist ik nog niet eens.

Doet er nog eens een schepje bovenop zeg.

Zo van.

Laat die negert het maar weer doen.

Die hebben toch altijd een veel lagere CAO.


avatar van schram101

schram101

  • 16684 berichten
  • 2293 stemmen

Laatst grotendeels weer herzien op tv. Toch een halfje erbij. Film haalt het uiteraard niet bij de cheesy film met Schwarzenegger maar zo slecht is het ook weer niet. De cast is aardig, de foute samenstelling (een Chinees, een donkere, een vrouw, een Rus en een blanke held) is uiteraard veel te goed over nagedacht maar is verder alleen bedoeld om ieder zijn momentje te geven voor zijn sterven. (haha) . Visueel is het ook allemaal heel aardig.

Kleine voldoende.

2,5*


avatar van Left4Dead

Left4Dead

  • 3240 berichten
  • 3691 stemmen

Prima prentje met een leuke nieuwe invalshoek t.o.v. het origineel. Beeld- en geluid staan er mooi op en de actie is er zeker. Acteerwerk is prima te noemen, leuk vermaak voor 3.5**tjes.

Ook een zeer vermakelijke discussie hierboven m.b.t. racisme, ik heb er van genoten:-)


avatar van Kondoro

Kondoro

  • 11524 berichten
  • 2866 stemmen

Raar dat ik hier nog niet op gestemd heb. Heb hem echt een keer gezien. Dan maar zo laten staan voor een herziening binnenkort.


avatar van Gijs2

Gijs2

  • 141 berichten
  • 0 stemmen

Leuke setting met een waardeloze uitwerking. De zwaardvechtscene sloeg nergens op. De casting is belachelijk. Een mexicaan met een uzi en een japanner met een katana...hoe cliche. De dialogen zijn om te huilen en zelfs adrian brody speelt slecht. Het enige dat goed is, is de muziek en die is letterlijk gekopieerd van deel 1. Cgi is slecht. Snap niet waarom een regiseur hier geen eigen draai aan geeft. Een 2 voor de muziek en voor brody.


avatar van Roger Thornhill

Roger Thornhill

  • 6030 berichten
  • 2454 stemmen

Gijs2 schreef:

zelfs adrian brody speelt slecht. [...] Een 2 voor de muziek en voor brody.

Dit kan ik toch niet helemaal met elkaar rijmen...


avatar van Gijs2

Gijs2

  • 141 berichten
  • 0 stemmen

Ja daar zeg je wat en volkomen gelijk. Brody is een zeer goede acteur en doet ook hier zijn best (hij heeft zelfs de sportschool gevonden). Alleen zijn ook zijn dialogen belachelijk en kan ook hij, de film niet redden. Maar 4 sterren?


avatar van Roger Thornhill

Roger Thornhill

  • 6030 berichten
  • 2454 stemmen

Moeilijk deze film te verdedigen: hij biedt niets nieuws, de personages zijn stuk voor stuk clichématig neergezet en de CGI zijn soms ronduit slecht (die alien dogs of hoe je ze ook wilt noemen...). Toch heb ik er al een paar keer naar gekeken en elke keer vind ik hem toch weer leuk: misschien straalt het plezier van de regisseur erop af, misschien is het de energieke manier waarop de cliché's worden ingevuld, misschien is het de grappige manier waarop het "tien kleine negertjes"-gegeven wordt uitgewerkt, misschien is het de herinnering aan de veel betere oerfilm die door deze film levend wordt gehouden, en misschien is het ook de pret om een lekker vette en ongecompliceerde B-film. Echt goed kan ik hem absoluut niet noemen, maar ik beleef er gewoon elke keer weer heel veel plezier aan (en de twist op het einde met die sympathieke dokter –trouwens wèl erg goed neergezet door Topher Grace– vind ik nog altijd geweldig). "I want off this planet!"