• 8.302.696 stemmen

Met onder meer: Adrien Brody, Alice Braga en Topher Grace

Releasedatum: 29 juli 2010

Plot Predators

"The hunt is on."

Royce (Adrien Brody) is een huursoldaat die met tegenzin een groep elite krijgers leidt, die zijn samengebracht op een vreemde planeet. Met uitzondering van een onteerde arts, bestaat deze groep uit koelbloedige moordenaars, zoals huursoldaten, gangsters en veroordeelden. Gaandeweg realiseren ze zich dat ze op deze planeet zijn verzameld met een duidelijke reden: ze dienen zelf als prooi…

imageimageimageimageimageimageimageimage

avatar van stefan dias

stefan dias

Bagger. Geen spanning, geen logica, geen scenario… Duffe ellende.

In de allereerste zat nog een consequent uitgewerkte logica. Hier, noppes. (zo 'weet' het vrouwtje van dienst dat je jezelf met modder kan camoufleren, maar wordt daar dan iets mee gedaan? Waarschijnlijk niet fotogeniek genoeg)

avatar van Rhapsody

Rhapsody

Ik zou het beter gedaan hebben als regisseur. Zo slecht is deze film. Een echte belediging voor de predator ras!!!

avatar van elhopper

elhopper

Ik heb hem weer es gekeken op blue ray. Destijds nog speciaal afgereisd naar een bios in the middle of nowhere omdat ie nergens draaide.

Ik ben natuurlijk predator fan van het 1e uur. predator 2 was ook nog best gaaf, maar die AVP films

moeten echt los gezien worden dan deze reeks, zoals robert rodriquez ook aangaf.

Verbaasd ben ik dat die film hier zo slecht gewaardeerd wordt. nu heb ik hem meerdere malen gezien omdat ik hem cool vond. ik vond het wél een goede sfeer en ook in het eerste deel van de film dat je nog niet weet wat er komen gaat, vond ik wel spannend allemaal. slechte CGI? ik vond het allemaal niet zo storend, dit had ik alleen een beetje met de ``drone'' die eropuit wordt gestuurd en terugkeert naar het kamp. Ik vond de rus en de yakuza juist wel geinige elementen in de film.

Nederland 2016: Ik heb bij het zien van de 1e predator op jonge leeftijd tot nu ruim 20 jaar later nog NOOIT ook maar iets gehoord of ook maar één seconde gedachten gehad over dat de dreadlocks rasistisch zouden zijn, of dat hij op een rasta lijkt of wat dan ook, verder let ik daar helemaal niet op,

eigenlijk nooit. net zo DOM als al die die andere discussies tegenwoordig die nergens over gaan.

Dus ook terug met die general lee op tv.

avatar van kleintje 2

kleintje 2

Ik vind het niet de beste film van allemaal, maar ze hebben het wel erg goed bij de oude versie gehouden. Een alien achtig bos, en een man in een predator kostuum. Het heeft ook niet echt de gewenste special effecten, maar het had iets wat er de spanning er in hield. Ze hebben goed evenwicht kunnen houden tussen de personages en het beeld op de Alien.

avatar van Indiana007

Indiana007

Oh wat was deze slecht na het vermakelijke deel 1 en 2

Met moeite uitgekeken.

avatar van Graaf Machine

Graaf Machine

Zo'n beetje net zo slecht als die eerste predatorfilm. Wat een vervelende buitenaardse wezens zijn dat, en wat een saaie jachtpartijen houden ze.

avatar van Supernatural

Supernatural

weer een leuk deel.heb me wel weer vermaakt.binnerkort de hele reeks maar weer eens zien.

avatar van xxERWINxx

xxERWINxx

Een moderne versie van Predator uit 1987, het begin lijkt veel op hetzelfde, maar deze film is toch wel weer vernieuwend en moderner, ook leuk dat er meerdere predators (en andere wezens) in de film voorkomen.

Ook een goed eind vond ik! erg vermakelijk

avatar van thoyouknow1980

thoyouknow1980

Vermakelijke sci-fi actiefilm

Nergens zo goed als het geniale eerste deel met Arnie.

Brute harde actie scenes maken echter veel goed.

Leuk verzonnen verhaal en de acteurs doen hun best

avatar van Ajax&Litmanen1

Ajax&Litmanen1

Herzien, net als de eerdere delen uit de reeks en het blijft gewoon niet veel. Destijds vond ik dit al langdradig en voorzien van weinig uitdagende actie. Daar blijf ik zo over denken. Predator is een klassieker, maar alles daarna is rommel. Het voelt allemaal te commercieel en gelikt (lees: een overdosis, niet al te fraaie, CGI) aan, zeker in vergelijking met het rauwe, brute en stoere eerste deel.

1,5* stonden en blijven staan.

avatar van Gerlof1378

Gerlof1378

Strak gemaakte actiefilm, met een leuk verhaal, goeie cast en veel actie. Het verhaal gaat over een groep militairen die gedropt worden op een planeet en het daar aan de stok krijgt met de Predators. De cast bestaande uit o.a. Adrian Brody en Alicia Braga spelen goed en dat geld ook voor de rest van de cast let ook op Danny Trejo dat blijft een coole gast. De actie is vet en ook de CGI en de Predators zien er mooi uit. Hij is niet zo sterk als Predator uit 1987 maar gewoon een leuke actiefilm.

avatar van FunkStarr

FunkStarr

Bagger. Brody en Fishburne proberen er nog iets van te maken maar dit is tegen beter weten in. Acteerwerk om te janken, geen spanning, geen sfeer, een achterlijk verhaal, lelijke cgi, en ga zo maar door. De eerste keer dat ik deze zag vond ik hem nog wel aardig geloof ik, maar na een tweede kijkbeurt blijft er helemaal niets van over. Ik begrijp dan ook echt niet dat dit bij sommige mensen een dikke voldoende scoort. Ik vraag me sterk af of deze mensen überhaupt het origineel hebben gezien, ik kan het me haast niet voorstellen. Maar ook zonder hem met het origineel te vergelijken is en blijft het gewoon bagger.

avatar van 606

Jammer van de negatieve reacties ik blijf het zeer vermakelijk vinden. ??

avatar van ILDIB

ILDIB

wederom gekeken en wederom me totaal verbaasd over de rol van fishburne. volslagen ridicuul, ook in gedrag.

avatar van Zandadder

Zandadder

Herzien op Blu-Ray nadat ik hem 7 jaar geleden in de bios zag.

Gelukkig 2e hands de BR aangeschaft, want in de herziening zakt mijn waardering van 4.0* naar 2.5*.

In mijn herinnering was de film beter.

Niet te vergelijken met de klassieker.

Als je een vervolg of remake maakt van Predator, doe het dan ook goed.

Dit is een niemendalletje.

avatar van maurice32

maurice32

Graaf Machine schreef:

Ahja net zo slecht als de eerste predator film...gaap .

avatar van stormfox

stormfox

Wat een gemiste kans was dit toch.

De grootste fout in deze film is de slechte crew.

In de orginele predator film waren alle crew members stuk voor stuk bad ass gasten, maar

in deze film valt dit allemaal vies tegen. Verder is het plot niet noemenswaardig.

avatar van Antinous

Antinous

Domme film! en echt de domste predator film die er is. midden in de film komt er een clown in een predator pak een beetje dom doen en er zit totaal nergens geen spanning in de film.

deze film hadden ze voor mij nooit hoeven maken. het eerste deel met Arnold Schwarzenegger is en blijft de beste predator film, wat erna komt is allemaal afgezwakt en 10 keer niks!

wanneer houd men eens op met die slappe vervolgen maken op een goede film.

ze verkrachten daarmee alles! ,ga toch lekker iets nieuws verzinnen om je geld mee te verdienen.

avatar van Fisico

Fisico (moderator films)

Een herziening louter omdat ik eens geen zin had om na te denken gisterenavond. Het is een veelvoorkomend probleem van topactiefilms bij sequels, remakes en dergelijke meer dat die amper nog het niveau halen van de originele films. Hier dus ook met Predators. Waar de originele film uit 1987 met Arnie nog hoge toppen scheerde, is het nu qua originaliteit, script, CGI en actie maar armoe troef.

Dat men het melodietje kopieert kan ik nog mee leven. Het is nu eenmaal de tune van de film, dus enige herkenbaarheid mag wel. Gratuit kopiëren van bepaalde scènes is vervolgens not done. In dat opzicht doen de val in de waterval, een Japanse maffiosi in plaats van Billy, een Rus in plaats van Blain met zwaar geschut en ga zo maar door. Ik dacht eventjes naar een herhaling te kijken.
Ook het plot stelde niet veel voor. Het jachtterrein van de predators in de jungle was nog best ok, maar dat gedrop uit het niets is toch maar vreemd te noemen. Alsof de inspiratie op was, toen al. Het opduiken van Laurence Fishburne was een lachertje en had erg weinig om het lijf. Laat staan dat de laatste plottwist geloofwaardig was, bah!

Tot slot stelde de CGI met die jachthonden bitter weinig voor en behalve die ene aanvalsscène verdwenen ze van het toneel. De predators waren behoorlijk, maar de rivaliteit tussen de twee soorten was eigenlijk ook voor niets nodig. Brody zie ik liever elders zijn talenten ontplooien. Hier was het maar een leeg personage die stoer probeerde te doen, maar naar het einde toe een cliché emo-wending nam. Veel ergernissen dus, maar als puur popcornvermaak wel eens tof. Ik gaf ook geen zier om geen enkel personage: hoe meer slachtoffers, hoe beter dacht ik zo. Teleurstellende 2,0* dus.

avatar van Shadowed

Shadowed

Wel leuk.

Nee, het beste deel in de reeks is het zeker niet. Daarvoor is deeltje 1 voor mij nog steeds ongeslagen voor. Maar vermakelijk is dit deel zeker wel. Verhaaltje van niks, lekker veel actie en erg fijne acteurs. Adrien Brody was alleen wel een bijzondere keuze.

Voor de rest een lekkere actiefilm. Begint gelijk volop in actie en blijft dat ook. Hierdoor krijgt de film een hoog popcorngehalte dat mij wel beviel. De predators zelf waren niet erg dreigend en de films neigt soms naar wat saaie actie maar dit is zelden.

Degelijk filmpje dat makkelijk wegkijkt, maar nergens echt een meesterwerk. Jammer dat Trejo niet al te lang in beeld was, hij was toch wel een leuke acteur. Prima uit te kijken film, duurt misschien iets te lang maar dat maakt uiteindelijk vrij weinig verschil.

avatar van TronMan

TronMan

Als je dit hebt gezien, snap je gelijk waarom het origineel een meesterwerk is. Grootste ergernis van de film is ,de belachelijke saaie cast. Je hebt meer spanning als je naar je schoonmoeder gaat.

avatar van konijnenkop

konijnenkop

Ik ben wel benieuwd of deze film nog een vervolg krijgt gezien het einde van de film....

avatar van xxERWINxx

xxERWINxx

Vandaag herbekeken, dit deel gaan ze weer een beetje terug naar het 1e deel, ook hier word een groep (criminelen) in de jungle gedropt en wat ze niet weten is dat er een monster op hen jaagt.

Mooie natuur, redelijk spannend en ook mooi dat er een paar andere wezens te zien zijn in deze film zoals de prehistorische honden en ook meerdere Predators.

Het eind vond ik ook erg geslaagd, mijn top 5 is tot nu toe:

1. Predator 1

2. Alien VS Predator

3. Predators

4. Predator 2

5. Alien VS Predator Requiem

De nieuwe heb ik nog niet gezien.

Tarkus

Tarkus schreef:

Goede actiefilm die wat meer lijkt op het eerste deel dan het mindere 2de.

Dat 20 jaar na het 2de deel deze film betere special effects zou hebben leidt geen twijfel, het ziet er allemaal stukken beter uit.

Met Adrien Brody haalt men een grote naam binnen, maar ik had mijn twijfels met Brody als actieheld, je kan hem toch moeilijk wat betreft fysiek gelijkstellen met een Arnold Schwarzenegger in zijn topperiode, maar uiteindelijk viel het nog best mee. En dat geldt voor de ganse cast trouwens.

Ik weet niet of men hier nu nog een vervolg gaat aan breien, maar als men dat doet, een iets beter scenario graag.

Toch heb ik me wel vermaakt met deze actieprent waar aardig wat vaart in zit.

Ga niets aan mijn mening veranderen bij deze film, ik vind het een goede derde film uit de reeks.

avatar van konijnenkop

konijnenkop

Leuke film maar ze hadden de karakters wat beter uit moeten werken ……...

avatar van Roger Thornhill

Roger Thornhill

Op de commentaartrack bij de Blu-ray bedankt producer Robert Rodriguez regisseur Nimród Antal "for directing the hell out of this movie." Wat bedoelt hij, en hoe kan hij zo enthousiast zijn over een formulefilm? Wat beide mannen hier misschien in zien is een film die een klassiek sjabloon invult: acht verschillende personages, allemaal heel verschillend zodat ze lekker kunnen ruziën, flink vet aangezet met sterke en/of zwartkomische one-liners, met voldoende ruimte zodat sommigen zich kunnen ontwikkelen en anderen een onthulling of een "twist" kunnen veroorzaken, lekker volbloedig geacteerd, kortom alles keurig volgens het patroon van de actiefilm waarin een zeer diverse groep individuen samen een klus moet klaren zoals al in tientallen Hollywoodfilms vertoond (inclusief de originele Predator). En dat doet de film uitstekend, want de personages komen goed tot leven (hoewel sommigen hun ééndimensionaliteit nergens kwijtraken) en de rolbezetting kwijt zich uitstekend van zijn taak. Zo is de film interessant voor kijkers die het leuk vinden om zulke groepsprocessen te volgen, net zoals het leuk kan zijn om verschillende versies van And then there were none te bekijken (je weet al hoe de plot gaat verlopen maar je bent benieuwd hoe de scriptschrijver de personages heeft ingevuld). Goed werk dus van Rodriguez en Antal, en persoonlijk vermaak ik me hier na verschillende kijkbeurten nog steeds prima mee, maar de kijker die voor de spanning komt blijft op zijn honger zitten, want een grote mate van voorspelbaarheid (qua uitdunning van de cast) kun je deze film niet ontzeggen.

Wel een verrassing : ik kom er nu pas achter dat de acteur die Mombasa speelt (in deze film nog Mahershalalhashbaz Ali geheten, momenteel bekend als Mahershala Ali) inmiddels is toegetreden tot de eredivisie van Hollywood dankzij twee Oscars in drie jaar (en dankzij een rol in House of cards, maar daarvan heb ik alleen de eerste Engelse serie gezien).

avatar van Left4Dead

Left4Dead

Roger Thornhill schreef:

Mahershalalhashbaz Ali

Maar ik vond hem in True Detective niet geheel goed uit de verf komen. Dorff die zijn handlanger was juist des te beter. Toch wel een acteur te gaan volgen.

avatar van knusse stoel

knusse stoel

Vaak een zelfde verhaal maar op steeds wisselende locaties (hier op een andere en dus vreemde planeet) en ook nieuwe acteurs. Het verhaal begint voor kijkers met hoogtevrees in een angstaanjagende scène; Royce komt bij zijn positieven, terwijl hij door de wolken heen stortend, richting grond valt!

Later zien we hem omringt door 7 andere personen die ook aanwezig zijn op de planeet en langzaam komen ze achter het doel van hun aanwezigheid op deze vreemde planeet. En wat dat betreft lijken de Alien-films veel op elkaar.

Dan komt voor de kijker een belangrijk gegeven om de hoek; is dit meer van hetzelfde?

Voor mijzelf ben ik tot de conclusie gekomen dat Alien in het algemeen meer van hetzelfde is en simpel gesteld niet veel toevoegt aan de andere in deze reeks. TOCH een leuke film die voldoende scoort op de meeste vlakken! Van mij een ruime 7!

Even een reactie op het verhaal van Roger Thornhill die schrijft over Mahershala Ali, deze acteur heeft nogal want nominaties en prijzen in de wacht gesleept sinds ongeveer 2015.

Een geweldig acteur en een eigen persoonlijkheid!

Mahershala Ali - Awards - IMDb

avatar van Freespirit2

Freespirit2

Ik vond het een leuke toevoeging op de oudere Predators.

Misschien een generatie kloof bij de slechtere recensies

Er zat een leuke verwijzing in naar 1987.

Ik heb me prima vermaakt

avatar van frans123

frans123

Wat een bagger..Na 20 minuten was de spanning er af.Wat volgde was de ene onzin na de ander. Kwijlende aliens, waarom hebben ze altijd van die natte kleine bekkies? , waar nog geen tomaat in kan? Een constante herhaling van actie-loze actie. ""Later wordt het beter""..Mooi niet.Waarom ik hem uitgekeken heb is mij een raadsel. En het verhaal?? Misdadigers sturen naar een onbekende planeet..om slachtoffer te zijn. Dat kost miljarden. In zo'n regime maken ze korte metten met je. In dit genre het slechtste wat ik gezien heb. Nergens spannend , boeiend, je hebt ook niks met de nare personages 'Kill 'm all!!"" ..who cares??

Slotscene; "" Op 1 of andere manier wil ik weer naar huis"...dus er komen nog 5 delen...

( en wat was dat ruimteschip nou eigenlijk waar die namaak Jackson in bivakkeerde??/Volop licht..waar komt die energie vandaan??..Een alien die buiten op een soort fiets aan het trappen was??.Ach laat maar)