• 8.299.740 stemmen

Met onder meer: Boyd Holbrook, Trevante Rhodes en Jacob Tremblay

Releasedatum: 13 september 2018

Plot The Predator

"The hunt has evolved."

Quinn McKenna is een voormalige commando van de speciale eenheden die net het bestaan van de gewelddadige Predators heeft ontdekt. Niemand wil hem echter geloven. Zijn zoon Rory heeft een vorm van autisme en is het mikpunt van spot op school. Hij ontdekt dat hij de taal van de aliens kan begrijpen, hetgeen hem een belangrijke aanwinst voor het team van zijn vader maakt.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Social Media

avatar van IH88

IH88

“Predators don't just sit around making hats out of rib cages. They conquered space.”

Verschrikkelijk. Ik ging al met weinig verwachtingen de film in, maar The Predator krijgt het voor elkaar om die lage verwachtingen nog op negatieve wijze te overtreffen. Dit is inspiratieloos, lui, slecht en een grote middelvinger naar de originele Predator.

The Predator zit vol met saaie actiescènes, en ook de acteurs doen maar wat. Munn, Brown en Strahovski nemen het allemaal veel te serieus, en ze lijken wel in een andere film te acteren dan de andere acteurs. Maar ze proberen het tenminste nog, want Jane, Holbrook en Rhodes zijn helemaal schaamteloos bezig. Alleen Keegan-Michael Key weet nog een beetje indruk te maken, maar hij heeft een ondankbare bijrol. Dit is echt een wanproduct.

avatar van Easily Annoyed

Easily Annoyed

Alien & Predator films zijn een absolute must voor me, dus ik had vol verwachting uitgekeken naar deze film. En ik moet zeggen: ik vond hem best vermakelijk Veel lichtvoetiger dan die van hiervoor, veel (flauwe) humor en je rolt zo het verhaaltje door. Heel stiekem kijk ik alleen maar omdat ik die Predators cool gemaakt vind en die zag je in deze film best aardig. In andere bleven ze vaak in het donker en da's toch minder leuk.

Het Asperger jongetje had ik toevallig twee dagen eerder in Before I Wake gezien, dat leidde wat af want daar acteerde hij hetzelfde. Dus ik bleef vlinders verwachten

Als je van keiharde gruwelijke actie houdt dan ga je dit niks vinden. Als je Predators en Predatorhonden cool vindt en gewoon een leuk filmpje tussendoor wil zien: go for it

avatar van teigertje

teigertje

Fantastische film in zijn genre, waardige opvolger.

avatar van xxERWINxx

xxERWINxx

Vandaag bekeken, wel weer een verfrissing van de Predator delen, weer een keer wat ander verhaal.

Vond hem dus echt verrassend, leuk verhaal, leuke acteurs vooral die groep gevangenen erbij en het jongetje voegde weer iets nieuws toe.

Het einde vond ik wel een beetje snel afgeraffeld, maar al met al leuk om gezien te hebben!

3.5 sterren!

4. Predator 2

5. Alien VS Predator Requiem

avatar van Fisico

Fisico (moderator films)

Zoals hier al meermaals aangehaald door andere leden ook voor mij een vrij ontgoochelende prent. Dit is niets meer dan een schaamteloze uitmelking van de franchise van de reeks. Dit heeft niets meer te maken met het origineel uit 1987. Jammer eigenlijk, want de alien is een fantastisch personage. Wat me nog het meest stoorde waren de inspiratieloze plotverwijzingen naar het verleden waarbij onbewust getracht wordt het origineel oneer aan te doen.

Inhoudelijk stelde het bitter weinig voor. Het plot rond het zoontje was inspiratieloos en hemeltergend. De karakters waren oersaai en de humor was lachwekkend. Dat is wellicht de bedoeling van humor, maar het neigde naar plaatsvervangende schaamte met een bende randdebielen in de hoofdrollen. De actie was bij momenten doenbaar, maar gleed al even gauw af naar een dieptepunt. Misschien moet je deze film aanvatten als iets aparts, want alles waarbij je terugdenkt aan de andere films doet pijn aan het hart als je dit aanschouwt.

Jammer, want Predator verdient beter. Shame on you Mr. Black!

avatar van Alexander1900

Alexander1900

Ik vind het echt geen slechte film. Al is de orginele film met Arnold Schwarzenegger natuurlijk een stuk beter. Er is veel actie en best wat humor, en de predators zagen er goed uit en kwamen ruimschoots aan bod. Echter ontbrak er voor mij een belangrijk ding en dat is de spanning. Die had ik in deze film totaal niet waardoor het zo hier en daar een beetje saai werd...

Theunissen

Deze zesde film in de Predator-reeks (als je twee delen "Alien vs. Predator" meerekent) is vooral een ode aan de oorspronkelijke pulpfilm uit 1987, waarnaar soms ook verwezen wordt. Er wordt namelijk wederom een groep prettig gestoorde soldaten, die sluipschutter Quinn McKenna (Boyd Holbrook) helpen in zijn strijd tegen de intergalactische jager uit de titel, opgejaagd en gestaag afgemaakt.

Regisseur Shane Black is geknipt voor deze onzin, want hij speelde een bijrol in het origineel (als de grofgebekte soldaat Hawkins zorgde hij vooral voor de humoristische noot) en hij schreef tevens diverse jaren 80 en 90 actiefilms. Hij hanteert een wat al te zelfbewuste toon, waardoor het stupide verhaal nooit echt spannend of geestig wordt, maar zeker wel vermakelijk, want de film bevat o.a. snoeihard geweld (met veel lasers, explosies en mensen die gruwelijk aan hun einde komen) en wat foute grappen. Wel is het jammer dat men de Predators ook laat strijden met andere wezens of Predators, want dit leidt af van waar het om zou moeten gaan, namelijk Predators die op mensen jagen.

De intergalactische jager ziet er wederom geweldig uit en over zijn naam ontstaat een leuke discussie tussen bioloog Casey (die een specialist is in evolutiebiologie) en slechterik Traeger:

Casey: Waarom noemt u het een Predator ?
Traeger: Uit de data blijkt dat hij z'n prooi achtervolgt.
Traeger: Hij zoekt zwakke plekken op. Hij geniet ervan. Het is een spel voor hem.
Casey: Dat heeft meer weg van een jager. Een roofdier doodt om te overleven.
Traeger: Predator klinkt gewoon cool. Toch ?

De film begint ook veelbelovend, maar helaas is het verhaal een zooitje (rommelig en ook in de actiescènes ontbreekt de helderheid) en ook valt de film in de typische clichés van een vervolg. Zo moet "The Predator" nog bombastischer en groter in schaal zijn dan zijn voorgangers. Ditmaal zelfs letterlijk, want de toevoeging van een nog grotere Predator is stompzinnig en maakt het originele monster minder angstaanjagend. Deze film staat ook bol van verwijzingen naar de eerdere "Predator" delen, zoals de de buitenaardse jachthonden uit "Predators (2010)", wapens uit de beruchte twee crossover films "Aliens vs Predator" en ook speelt Jake Busey een rolletje in het verhaal, namelijk als de zoon van het karakter dat zijn vader Gary Busey speelde in "Predator 2 (1990)".

Hoewel de hoofdrolspeler (Arnold Schwarzenegger) en de groep soldaten uit de originele Predator film natuurlijk veel beter en leuker waren (die o.a. goed op elkaar inspeelden), spelen er ook in deze film een aantal vermakelijke persoonlijkheden mee. Daarentegen is hoofdrolspeler Boyd Holbrook (als sluipschutter Quinn McKenna, die een een stuk buitenaardse technologie vindt, die hij opstuurt naar huis en waar het per ongeluk bij zijn autistische zoontje Rory, gespeeld door Jacob Tremblay, belandt) nauwelijks interessant en hetzelfde geldt min of meer voor Olivia Munn (als bioloog Casey Brackett), die heeft helaas weinig meer te doen heeft dan mooi zijn en ook kraamt ze wetenschappelijke informatie uit wanneer die relevant is voor het verhaal.

Het zijn dan ook vooral de groep prettig gestoorde soldaten (in totaal vijf stuks) die vermakelijk zijn, zoals Baxley (Thomas Jane) die "Gilles de la Tourette" heeft en dus op willekeurige momenten vloekt. Zo zegt hij op een gegeven moment "Lik je poesje" en ontstaat er een grappige discussie met Olivia Munn en Keegan-Michael Key (als Coyle):

Baxley: Lik je poesje.
Casey: Sorry, wat ?
Baxley: Hoe gaat het ?
Casey: Je zei "lik je poesje". Wat mankeert hem ?
Coyle: Hij had het niet over jouw poesje.
Casey: Zijn jullie gek of zo ?

Ook Keegan-Michael Key als de moppen tappende Coyle was wel een leuk personage en ik kan hem vooral vanwege de leuke en grappige Amerikaanse "sketch" komedie televisieserie "Key and Peele". In deze film heeft hij vooral leuke interactie met de eerder genoemde Baxley en vertelt hij o.a. de volgende moppen m.b.t. hem:

"Hé, Baxley. Als je moeders vagina een game was, dan zou iedereen hem mogen spelen."

"Wat is het verschil tussen vijf grote zwarten en een grap ? Baxley's moeder kan niet tegen een grap."

Verder was Trevante Rhodes als Nebraska Williams (die op het einde in tweeën wordt gesneden als hij samen met o.a. McKenna op het ruimteschip staat), die min of meer de leider is van de prettig gestoorde soldaten, wel een leuke toevoeging en Sterling K. Brown heeft de ondankbare taak om als de schurk Traeger het bizarre (com)plot te dragen.

Al met al kijkt "The Predator" gemakkelijk weg (leuk vermaak op een saaie avond), maar ruilt het enige vorm van spanning in met een overschot aan geweld en humor. Ik ben benieuwd wat de toekomst van deze franchise te bieden heeft, want gezien het Iron Man-achtige einde (m.b.t. het gevonden pak in de "Predator-killer") zal er zeker nog een vervolg gaan komen.

avatar van AniSter

AniSter

Dit soort films kijk ik niet vanwege het verhaal maar vanwege de special effects. En wat dat betreft kijkt deze film lekker weg. Voor de rest is alles al gezegd met een compliment voor de bijdrage van Theunissen!

avatar van Egulio

Egulio

Humor was leuk, maar daar blijft het bij.

avatar van Onceuponanytime

Onceuponanytime

Aanvankelijk dacht ik een spannende film te bekijken, maar het licht doofde vrij snel uit. Het acteerwerk is bijzonder slecht; de grijzende gezichten – het Amerikaans macho-gedoe – zorgt voor donderwolken. Enfin, inpakken en wegwezen...

avatar van rustugan

rustugan

Mijn hemel, wat was dit slecht zeg. Weet niet waar ik moet beginnen. Bijna elke scène was wel iets op aan te merken. Was het niet het matige acteerwerk, dan waren het wel die irritante grapjes die kant noch wal raakten. Humor pastte ook totaal niet in de setting en het verhaal van de film. Het verhaaltje met dat zoontje is gewoon lachwekkend. Of die wetenschapster die wel heel snel overstag ging met de “bad guys”.

Sommige slechte films kan ik vaak nog wel wat in zien, omdat het een cultfactor heeft. The Predator tikt niet eens het niveau van cult aan.

avatar van klara

klara

Er wordt wat afgeouwehoerd in deze Predator film, waarmee je de film in ieder geval alvast niet

au serieux hoeft te nemen. Meer een film die je vooral wil vermaken met uitgelaten amusement,

de veelvuldige actie ook amper gedoseerd want er wordt vrijwel aan een stuk door vrolijk op

los gevochten en geschoten en is deze vierde Predator film qua insteek nog het verst verwijderd

van de eersteling. Jammer ook dat er nu een nog grotere, reusachtige Predator versie bij aan

te pas moest komen, die de oorspronkelijke prompt tot een kansloos en nietig exemplaar

reduceert.

Maar een zorgeloos filmpje dus, met als voornaamste pluspunt dat de actie best wel redelijk goed

gebracht wordt. De acteurs hadden ook zichtbaar schik in hun deelname. Misschien wel met

te veel enthousiasme, maar wel toepasselijk bij het weinig onderhoudende en chaotische geheel.

Wat was de eerste Predator film dan zozeer anders. Voor mij nog altijd de beste van de reeks.

avatar van Black Eagle

Black Eagle

Niet eens zo slecht.

The Predator (of Predator 4) is een film die zowel hier als op IMDB behoorlijk word afgekraakt. Zelf viel het me wel mee. Je moet het uiteraard niet vergelijken met de Schwarzenegger films, want dat niveau kan je nooit behalen. Ik kan het aan de andere kant ook wel begrijpen. Het script is wat warrig, het verhaal is een beetje vaag, de humor en sommige dialogen zijn kinderachtig en dat een autistische jongen buitenaardse codes kan kraken en een schip kan vinden zal niet iedereen geloofwaardig vinden. Plus die alien honden die niet veel toevoegen.

Er zijn daarentegen ook positieve punten. De CGI en de predator zagen er goed uit, de actie scènes zijn spectaculair, bloederig en ook in beeld gebracht, zoals het ook hoort. In tegenstelling tot AVP:2. Het acteerwerk is degelijk (ook niet meer dan dat) en een prima eindgevecht met een paar coole oneliners. Op het allerlaatst nog een scène als ze een alien pak als geschenk krijgen. opmerkelijk moment maar wel een gaaf.
Verder is het met 100 minuten geen lange zit en met een redelijk hoog tempo vliegt de tijd voorbij. Al is het begin wel doorkomen.

scorsese

Aardige film waarin een militair tijdens een missie te maken krijgt met een predator. Met het eerste deel heeft deze film vrij weinig te maken en je kunt ze dan ook beter geheel los van elkaar zien. Een flinke dosis humor (soms wat aan de flauwe kant maar het maakt de film in zijn geheel een stuk vermakelijker). Meer dan genoeg actie.

avatar van Basto

Basto

Geinig en slecht

Op zich is het een leuk idee op Predator op Halloween te laten rondlopen. Maar het eenvoudige en heldere concept van het origineel is ver te zoeken. Er worden veel te veel personages geïntroduceerd en die pogen nog grappig te zijn ook. Best vervelend allemaal.

Maar de actie en kills zijn wel leuk. Veel stupide actie en cheesy effecten. Uiteindelijk heb ik me er toch wel mee vermaakt. Zag dat Fred Dekker er aan mee heeft geschreven. Dat verklaart een hoop. Wellicht had ik op voorhand moeten weten, dat dit meer een soort persiflage zou zijn dan een serieuze aflevering.

avatar van finalman

finalman

Wat. Een. Slechte. Film ! ! ! Een belediging voor de eerst twee delen. Kunnen ze nu echt geen goed verhaal meer verzinnen in stijl van deel 1 & 2? Man man man...

avatar van Sergio Leone

Sergio Leone

Rommeltje.

De film uit 1987 is echt een goede, ouderwetse actieprent. Deze sequel/ reboot/ ... of wat dan ook is een gefaalde poging om iets nieuw te doen. De film is erg rommelig, met een hoop onbenullige personages waar er eigenlijk niemand goed uit de verf komt. Zo wordt de Predator - toch een prima antagonist, me dunkt - ook meer een figuurtje dat er wat bijloopt alsof men het over een b-film heeft. Van mij mogen er nog 10 Predator-films gemaakt worden, maar dan liefst wel een stuk beter. Op deze manier kan men er beter mee stoppen.

avatar van rebelkush

rebelkush

Na 34 minuten gestopt met kijken.

Film zag er heel erg goed uit, maar ik kon niet tegen dat irritante 80's achtergrondmuziek.

avatar van krosnicky

krosnicky

Waneer komt er nu eindelijk is een film die alle voorgaande delen is aan elkaar hangt we hebben hier nu 6 films die compleet los staan van elkaar behalve de 2 Avp films Predators en The Predator begonnen met elk een verhaal op te zetten maar dat nooit werd afgewerkt ik wel nu toch wel is een film zien die de vorige 6 aan elkaar knoopt en met Arnold Schwarzenegger , Adrien Brody , Boyd Holbrook en Sanaa Lathan in de hoofdrol en Danny Glover en Jacob Tremblay in een bij rol en Robert Rodriquez en Paul W.S. Anderson als Producers

avatar van Brave-Neo

Brave-Neo

krosnicky schreef:

Lijkt me niet zo´n goed plan want dat kan alleen maar een grote puinhoop worden.

In de AVP reeks zou een prequel waarin de Predators voor het eerst een Alien tegenkomen goed uit kunnen pakken! Dan wel onder regie van David Fincher of Neil Blomkamp graag !

En natuurlijk Predators terugkomend van een missie waarin ze mensen opgepikt hebben van de Aarde voor onderzoek! Dit kan een film met een flink horror gehalte opleveren lijkt me zo

avatar van krosnicky

krosnicky

Brave-Neo schreef:

Lijkt me ook idd wel nog leuk maar ik zou toch graag hebben dat er wat eindjes aan elkaar geknoopt worden nu is het 1 losse boel de ene film negeerd de ander ze zouden toch wel het verhaal mogen verder zetten van een antal films al was het enkel van de 4 films zonder aliens

avatar van Rubie2208

Rubie2208

Dit was echt slecht zeg. Het matige acteerwerk, het matige verhaal en dan nog die irritante grapjes die tenenkrommend slecht waren. Deze humor pastte ook totaal niet in de setting van de film en maakte de hele film tot een slechte komedie . Het verhaaltje met dat zoontje is gewoon lachwekkend. Wat een gênante vertoning vergeleken met de andere films .

Film zag er goed uit, maar daar hield het bij op .

avatar van xxERWINxx

xxERWINxx

Vandaag weer eens herbekeken na 2 jaar, dit was wel weer een verfrissing van de Predator delen, weer een keer wat ander verhaal.

Vond hem dus echt verrassend, leuk verhaal, leuke acteurs vooral die groep ''gevangenen'' erbij en het jongetje voegde weer iets nieuws toe aan de Predator delen.

Veel actie en ook wat spanning, al met al weer een mooi vervolg!

3.5 sterren!

5. Alien VS Predator Requiem

avatar van Shadowed

Shadowed

Black doet Predator.

Altijd bijzonder om te zien hoe regisseurs na een redelijk volgbaar pad opeens zo afwijken door een film te regisseren als The Predator. Ik stelde het zien van de film lang uit omdat de vorige delen op het moment dat de film uitkwam nog niet waren gezien. Was waarschijnlijk niet nodig, maar de achtergrondkennis is altijd welkom.

Deze film is eigenlijk anders, maar ook hetzelfde, als de vorige delen. Het verhaal is niet origineel en betrekt weer behoorlijk veel in zijn plot. Het allereerste deel van de Predator-reeks was leuk omdat het verhaal zo weinig onder de loep nam, maar hier wordt er van alles met de haren bijgesleept. Black neemt veel te veel hooi op z'n vork die het plezier en de leukere scenes van de film wat overschreeuwen.

De film heeft er wel een onverwachts leuke cast bij gesleept die allemaal best aardige rollen spelen met als grote uitschieter Rhodes. Er zitten helaas ook negatieve uitschieters bij, zoals de rol van Munn, die eigenlijk alleen maar irritatie weet op te wekken. Verder is iedere rol eigenlijk vooral voer om af te maken, maar dat gebeurt pas helemaal in de slotfase.

De actiescenes kenmerken zich in overweldigende en uiterst geslaagde explosies, maar ook erg tegenvallend wapengeweld. Het schieten op een voorwerp dat er toch wel tegen bestand is begint te vervelen na een tijdje, en zelfs de grote dosis aan bloederige beelden kunnen daarin niet bijdragen. Leuk dat de ledematen wel in het rond mogen vliegen, maar het is vaak snel knipwerk en de explicietere beelden krijgen weinig aandacht.

Het duurt allemaal ook net wat te lang. Het verhaaltje mag dan wel denken dat het ontzettend intelligent is, maar de waarheid is dat dit vierde deel van de reeks gewoon een wat opgelikte herhaling is van de vorige delen, die helaas ook niet al te sterk waren. Je hoopt toch dat ze met dit soort films wat nieuws gaan bedenken, maar tot dusver moeten we het nog altijd doen met politie vs soldaten vs boeven vs aliens doen.

avatar van Dick Starbuck

Dick Starbuck

Get to the Choppers! Eindelijk gezien. Heb me vermaakt. Black neemt z'n film niet serieus. Meer een komedie met actie. Maar het is vlot gefilmd, komisch met leuke effecten. Met uitbrengen totaal verguisd. Men verwachtte een actie film zoals deel 1 en 2, maar Shane Black gaf er een eigen (bekende) draai aan. Kun je over discussiëren of het wel of niet kan t.o.v. vorige delen. Maar het is een vermakelijke vlotte leuke film geworden met R rating. 3.5 ster

avatar van Roger Thornhill

Roger Thornhill

Veel meer comedy-elementen dan in de vorige delen (als je überhaupt bij zulke “losse” delen van een franchise mag spreken), want de dialogen van de bende hangen tegen het absurdistische aan en de meeste personages kunnen aardig met een one-liner overweg. Aan de serieuze kant staat daar tegenover dat dat de Predator zelf (“nou ja, meer een hunter eigenlijk”) uiterst bloederig te werk gaat, dat er nergens grapjes over hem worden gemaakt en dat er talloze doden vallen, zowel door de buitenaardse klauwen en speren als door toedoen van McKenna en zijn mannen die zelf zonder blikken of blozen vele militairen overhoop schieten. Voor wie zijn of haar Predator-films liever met wat minder meligheid opgediend ziet heb ik alle begrip, maar zelf heb ik me (geheel onverwachts) uitstekend vermaakt. (Goede zet trouwens om de film met de drie verschillende plotlijntjes van McKenna, zijn zoontje en de wetenschapster te beginnen, zo wordt alles mooi elegant naar het gemeenschappelijke eindgevecht met de Predator geleid.)