The Predator (2018)

Alternatieve titel: Predator 4

Actie / Sciencefiction

geregisseerd door Shane Black
met Boyd Holbrook, Trevante Rhodes en Jacob Tremblay

Quinn McKenna is een voormalige commando van de speciale eenheden die net het bestaan van de gewelddadige Predators heeft ontdekt. Niemand wil hem echter geloven. Zijn zoon Rory heeft een vorm van autisme en is het mikpunt van spot op school. Hij ontdekt dat hij de taal van de aliens kan begrijpen, hetgeen hem een belangrijke aanwinst voor het team van zijn vader maakt.

• vanaf 30 januari 2019 te koop op dvd en blu-ray

Wat een waardeloze film zonde erg jammer vondt deel 1 en 2 erg leuk maar dit is bagger dom. Erg stom heb de film uitgezet kon er niet meer naar kijken

avatar van clubsport
Heel matig allemaal , ook weer het zoveelste bewijs dat men geen geduld meer lijkt te kunnen opbrengen om een verhaal te vertellen , in plaats daarvan moet er meteen actie in worden gepropt en is het een en al snel snel snel .
deel 1 en 2 bouwden de spanning goed op en zelfs alien vs predator en predators deden dat goed .
verder is de actie zelf ook niet erg overtuigend en word het weer eens getoont alsof je de fast forward knop ingedrukt houd op de aloude vhs recorder .
het verhaal heeft een paar aardige momenten maar valt vverder flink uit de toon mbt de vorige delen .
En het eind tja wat moet je daar nou mee ?

Gewoon een topfilm in deze categorie.
Spelers zijn van wereldklasse en ook de scenario's.
Alles wat een film moet hebben om de kijker te boeien is aanwezig!

De special effects zijn om van te smullen, en ook de humor is van hoge kwaliteit!

Ik zou zeggen een echte aanrader!

You'll love it!

Niet zo beroerd als ik op basis van de lage scores gedacht had. Best een vlotte, energieke film die als voordeel of nadeel heeft(afhankelijk hoe je er zelf instaat) dat de mystiek rond the predator wat wordt opgeheven en dit personage wat meer wordt uitgewerkt. Zit je misschien niet altijd op te wachten, maar naar met Predators min of meer remake van het origineel te hebben geleverd was het wel duidelijk dat deze serie bij nog een vervolg een nieuwe invalshoek nodig had. En dan is iemand als Shane Black wel de juiste regisseur: hij voegt wat heerlijke sarcastische humor toe en wat nieuwigheden die soms behoorlijk maf en misplaatst zijn(de ruimtehonden! ), maar blijft in ieder geval qua actie in de slipstream van het origineel. Ik heb me best geamuseerd met deze, beter dan met de AVP films of het afschuwelijke tweede deel. Aardige anekdotes zijn natuurlijk dat de regisseur in het origineel nog meedeed als acteur en dat in deze vierde Jake Busey net als zijn echte vader en evenbeeld Gary een foute geleerde speelt. Jammer dan ook dat men deze gimmicks niet compleet heeft kunnen maken door Patrick Schwarzeneggger de hoofdrol te geven. ook al omdat het acteerwerk in deze nieuwe echt van een B niveau is.

avatar van KingJ
mwaahhh matig hoor

niet alles is slecht maar het viel me tegen

predator blijft een leuk concept en de special effect waren goed gedaan......

het verhaal en acteren waren in deze film toch wel dramatisch.... jammer

avatar van huiguh
Nog slechter dan verwacht.
Het probleem is dat de film vooral komisch is, waarschijnlijk willen ze meeliften op het succes van de Marvel films. Waarbij de actie en komedie ook vaak met elkaar is verweven.
Dit flopt totaal... Tenenkrommende slechte grappen, vreselijk acterende acteurs, en een verhaal van helemaal niks.
Minimale score krijgt dit gedrocht van mij.

avatar van aspers
Zéér matige film. Een slechte B-cast, nog slecter irritant joch, slecht plot vol met onlogische acties. Matig komisch groepje wat voor de humor moet zorgen, maar totaal niet uit de verf komt. En dan ga ik het nog niet eens hebben over die honden. Serieus?

Deze zou niet misstaan in de jaren 80. Maar hé, daar zitten we al een tijdje niet meer!

Gevalletje jammer... 1,5*

avatar van Thomas83
Mijn verwachtingen lagen erg laag na die trailers met veel te veel nadruk op infantiele humor (yo mama jokes etc), maar ik wilde de film nog niet afschrijven, want Shane Black kan dit soort films ook echt goed schrijven en regisseren. In dit geval gaat die vlieger helaas niet helemaal op. Gek genoeg vond ik de film na die vreselijke start voor het grootste gedeelte deel juist erg vermakelijk, maar continu zie je dat als bepaalde onderdelen (zoals de pacing na het eerste half uur, de amusante gore en de ouderwetse blockbuster-muziek) veelbelovend zijn andere onderdelen weer ontbreken of zwak worden ingevuld.

Zo zijn de actiescènes (op het laatste bedrijf na) op zichzelf bijvoorbeeld best heel aardig, maar probleem is alleen dat er nooit echt een goede opbouw naar de actie is, en door de stuk voor stuk niet uitgewerkte personages voel je nooit de spanning dat er iets op het spel staat. Personages als Bracket en Traeger zijn echt wegwerp, en je vraagt je af waarom ze nou in de film zitten. Tremblay speelt weer eens een irritant wonderkind en ik vond dat busje vol gekken niet het beste idee. Een personage met Tourette voor wat grappen gebruiken is op zich wel wat goedkoop. De rol van Keegan-Michael Key is niet te harden. Verder is het einde wel wat te chaotisch, om maar te zwijgen van die laatste scène als voorzetje naar een vervolg. 2.5*.

avatar van FlorisV
Gaat wel.

Een humoristische toevoeging aan een inmiddels behoorlijk matige reeks Predator films, die wat meer vermaak biedt dan de Alien vs Predator reut van een tijd terug maar deze is wel erg laconiek en lomp af en toe. Er worden door de mensen lukraak andere mensen doodgeschoten zonder noodzaak en het geheel is behoorlijk chaotisch, gelardeerd met de nodige onderbroekenlol. Hier en daar wel geslaagde grapjes maar spanning, anders dan in het redelijke Predators en de klassieke eerste film, is er nooit en visueel wil het evenmin echt interessant worden, ondanks de nieuwe vondsten. De actie gaat vaak te snel om er echt van te kunnen genieten. Hergebruik van de muziekfragmenten van Alan Silvestri doet de film goed maar het zijn parels voor de zwijnen.

avatar van EVIL '84
Nogal standaard actie/SF filmpje. Weinig vernieuwend, ik vond de film nergens echt spannend worden en juist voorspelbaar. Zaten wel genoeg vermakelijke actiescènes in. Had stiekem gehoopt dat Arnold Schwarzenegger als Dutch de capsule uit zou stappen aan het einde als de ''ultimate predator killer''. Als soort van hommage aan het eerste deel. Maar helaas...