Predators (2010)

Actie / Sciencefiction

geregisseerd door Nimród Antal
met Adrien Brody, Alice Braga en Topher Grace

Royce (Adrien Brody) is een huursoldaat die met tegenzin een groep elite krijgers leidt, die zijn samengebracht op een vreemde planeet. Met uitzondering van een onteerde arts, bestaat deze groep uit koelbloedige moordenaars, zoals huursoldaten, gangsters en veroordeelden. Gaandeweg realiseren ze zich dat ze op deze planeet zijn verzameld met een duidelijke reden: ze dienen zelf als prooi…

avatar van stefan dias
Bagger. Geen spanning, geen logica, geen scenario… Duffe ellende.
In de allereerste zat nog een consequent uitgewerkte logica. Hier, noppes. (zo 'weet' het vrouwtje van dienst dat je jezelf met modder kan camoufleren, maar wordt daar dan iets mee gedaan? Waarschijnlijk niet fotogeniek genoeg)

Rhapsody
Ik zou het beter gedaan hebben als regisseur. Zo slecht is deze film. Een echte belediging voor de predator ras!!!

avatar van elhopper
Ik heb hem weer es gekeken op blue ray. Destijds nog speciaal afgereisd naar een bios in the middle of nowhere omdat ie nergens draaide.

Ik ben natuurlijk predator fan van het 1e uur. predator 2 was ook nog best gaaf, maar die AVP films
moeten echt los gezien worden dan deze reeks, zoals robert rodriquez ook aangaf.

Verbaasd ben ik dat die film hier zo slecht gewaardeerd wordt. nu heb ik hem meerdere malen gezien omdat ik hem cool vond. ik vond het wél een goede sfeer en ook in het eerste deel van de film dat je nog niet weet wat er komen gaat, vond ik wel spannend allemaal. slechte CGI? ik vond het allemaal niet zo storend, dit had ik alleen een beetje met de ``drone'' die eropuit wordt gestuurd en terugkeert naar het kamp. Ik vond de rus en de yakuza juist wel geinige elementen in de film.

Nederland 2016: Ik heb bij het zien van de 1e predator op jonge leeftijd tot nu ruim 20 jaar later nog NOOIT ook maar iets gehoord of ook maar één seconde gedachten gehad over dat de dreadlocks rasistisch zouden zijn, of dat hij op een rasta lijkt of wat dan ook, verder let ik daar helemaal niet op,
eigenlijk nooit. net zo DOM als al die die andere discussies tegenwoordig die nergens over gaan.
Dus ook terug met die general lee op tv.

avatar van kleintje 2
Ik vind het niet de beste film van allemaal, maar ze hebben het wel erg goed bij de oude versie gehouden. Een alien achtig bos, en een man in een predator kostuum. Het heeft ook niet echt de gewenste special effecten, maar het had iets wat er de spanning er in hield. Ze hebben goed evenwicht kunnen houden tussen de personages en het beeld op de Alien.

Indiana007
Oh wat was deze slecht na het vermakelijke deel 1 en 2
Met moeite uitgekeken.

avatar van Graaf Machine
Zo'n beetje net zo slecht als die eerste predatorfilm. Wat een vervelende buitenaardse wezens zijn dat, en wat een saaie jachtpartijen houden ze.

weer een leuk deel.heb me wel weer vermaakt.binnerkort de hele reeks maar weer eens zien.

avatar van xxERWINxx
Een moderne versie van Predator uit 1987, het begin lijkt veel op hetzelfde, maar deze film is toch wel weer vernieuwend en moderner, ook leuk dat er meerdere predators (en andere wezens) in de film voorkomen.
Ook een goed eind vond ik! erg vermakelijk

avatar van thoyouknow1980
Vermakelijke sci-fi actiefilm
Nergens zo goed als het geniale eerste deel met Arnie.
Brute harde actie scenes maken echter veel goed.
Leuk verzonnen verhaal en de acteurs doen hun best

avatar van Ajax&Litmanen1
Herzien, net als de eerdere delen uit de reeks en het blijft gewoon niet veel. Destijds vond ik dit al langdradig en voorzien van weinig uitdagende actie. Daar blijf ik zo over denken. Predator is een klassieker, maar alles daarna is rommel. Het voelt allemaal te commercieel en gelikt (lees: een overdosis, niet al te fraaie, CGI) aan, zeker in vergelijking met het rauwe, brute en stoere eerste deel.

1,5* stonden en blijven staan.

avatar van Gerlof1378
Strak gemaakte actiefilm, met een leuk verhaal, goeie cast en veel actie. Het verhaal gaat over een groep militairen die gedropt worden op een planeet en het daar aan de stok krijgt met de Predators. De cast bestaande uit o.a. Adrian Brody en Alicia Braga spelen goed en dat geld ook voor de rest van de cast let ook op Danny Trejo dat blijft een coole gast. De actie is vet en ook de CGI en de Predators zien er mooi uit. Hij is niet zo sterk als Predator uit 1987 maar gewoon een leuke actiefilm.

avatar van FunkStarr
Bagger. Brody en Fishburne proberen er nog iets van te maken maar dit is tegen beter weten in. Acteerwerk om te janken, geen spanning, geen sfeer, een achterlijk verhaal, lelijke cgi, en ga zo maar door. De eerste keer dat ik deze zag vond ik hem nog wel aardig geloof ik, maar na een tweede kijkbeurt blijft er helemaal niets van over. Ik begrijp dan ook echt niet dat dit bij sommige mensen een dikke voldoende scoort. Ik vraag me sterk af of deze mensen überhaupt het origineel hebben gezien, ik kan het me haast niet voorstellen. Maar ook zonder hem met het origineel te vergelijken is en blijft het gewoon bagger.

avatar van 606
Jammer van de negatieve reacties ik blijf het zeer vermakelijk vinden.

avatar van ILDIB
wederom gekeken en wederom me totaal verbaasd over de rol van fishburne. volslagen ridicuul, ook in gedrag.

avatar van Zandadder
Herzien op Blu-Ray nadat ik hem 7 jaar geleden in de bios zag.
Gelukkig 2e hands de BR aangeschaft, want in de herziening zakt mijn waardering van 4.0* naar 2.5*.
In mijn herinnering was de film beter.

Niet te vergelijken met de klassieker.
Als je een vervolg of remake maakt van Predator, doe het dan ook goed.
Dit is een niemendalletje.

Graaf Machine schreef:

Ahja net zo slecht als de eerste predator film...gaap .

avatar van stormfox
Wat een gemiste kans was dit toch.
De grootste fout in deze film is de slechte crew.
In de orginele predator film waren alle crew members stuk voor stuk bad ass gasten, maar
in deze film valt dit allemaal vies tegen. Verder is het plot niet noemenswaardig.

Domme film! en echt de domste predator film die er is. midden in de film komt er een clown in een predator pak een beetje dom doen en er zit totaal nergens geen spanning in de film.

deze film hadden ze voor mij nooit hoeven maken. het eerste deel met Arnold Schwarzenegger is en blijft de beste predator film, wat erna komt is allemaal afgezwakt en 10 keer niks!

wanneer houd men eens op met die slappe vervolgen maken op een goede film.
ze verkrachten daarmee alles! ,ga toch lekker iets nieuws verzinnen om je geld mee te verdienen.

avatar van Fisico
Een herziening louter omdat ik eens geen zin had om na te denken gisterenavond. Het is een veelvoorkomend probleem van topactiefilms bij sequels, remakes en dergelijke meer dat die amper nog het niveau halen van de originele films. Hier dus ook met Predators. Waar de originele film uit 1987 met Arnie nog hoge toppen scheerde, is het nu qua originaliteit, script, CGI en actie maar armoe troef.

Dat men het melodietje kopieert kan ik nog mee leven. Het is nu eenmaal de tune van de film, dus enige herkenbaarheid mag wel. Gratuit kopiëren van bepaalde scènes is vervolgens not done. In dat opzicht doen de val in de waterval, een Japanse maffiosi in plaats van Billy, een Rus in plaats van Blain met zwaar geschut en ga zo maar door. Ik dacht eventjes naar een herhaling te kijken.
Ook het plot stelde niet veel voor. Het jachtterrein van de predators in de jungle was nog best ok, maar dat gedrop uit het niets is toch maar vreemd te noemen. Alsof de inspiratie op was, toen al. Het opduiken van Laurence Fishburne was een lachertje en had erg weinig om het lijf. Laat staan dat de laatste plottwist geloofwaardig was, bah!

Tot slot stelde de CGI met die jachthonden bitter weinig voor en behalve die ene aanvalsscène verdwenen ze van het toneel. De predators waren behoorlijk, maar de rivaliteit tussen de twee soorten was eigenlijk ook voor niets nodig. Brody zie ik liever elders zijn talenten ontplooien. Hier was het maar een leeg personage die stoer probeerde te doen, maar naar het einde toe een cliché emo-wending nam. Veel ergernissen dus, maar als puur popcornvermaak wel eens tof. Ik gaf ook geen zier om geen enkel personage: hoe meer slachtoffers, hoe beter dacht ik zo. Teleurstellende 2,0* dus.

avatar van Shadowed
Wel leuk.

Nee, het beste deel in de reeks is het zeker niet. Daarvoor is deeltje 1 voor mij nog steeds ongeslagen voor. Maar vermakelijk is dit deel zeker wel. Verhaaltje van niks, lekker veel actie en erg fijne acteurs. Adrien Brody was alleen wel een bijzondere keuze.

Voor de rest een lekkere actiefilm. Begint gelijk volop in actie en blijft dat ook. Hierdoor krijgt de film een hoog popcorngehalte dat mij wel beviel. De predators zelf waren niet erg dreigend en de films neigt soms naar wat saaie actie maar dit is zelden.

Degelijk filmpje dat makkelijk wegkijkt, maar nergens echt een meesterwerk. Jammer dat Trejo niet al te lang in beeld was, hij was toch wel een leuke acteur. Prima uit te kijken film, duurt misschien iets te lang maar dat maakt uiteindelijk vrij weinig verschil.