Predators (2010)

Actie / Sciencefiction

geregisseerd door Nimród Antal
met Adrien Brody, Alice Braga en Topher Grace

Royce (Adrien Brody) is een huursoldaat die met tegenzin een groep elite krijgers leidt, die zijn samengebracht op een vreemde planeet. Met uitzondering van een onteerde arts, bestaat deze groep uit koelbloedige moordenaars, zoals huursoldaten, gangsters en veroordeelden. Gaandeweg realiseren ze zich dat ze op deze planeet zijn verzameld met een duidelijke reden: ze dienen zelf als prooi…

ikzendenbee schreef:
wow, nog eens terug gezien. Deze film is niet enkel de slechtste van de hele reeks (inclusief de alien vs predators, zelfs requim) maar gewoon één van de slechtste films allertijden...
Zonde van de moeite.

Helemaal met je eens..Alles is slecht. Verhaal, acteurs.Ik begrijp die 3- 4 sterren niet die een groot aantal geven.. Als je 1 gevecht met zo'n buitenaardse druiloor hebt gezien, heb je ze allemaal gezien....gaaaap.

Roger Thornhill schreef:
Op de commentaartrack bij de Blu-ray bedankt producer Robert Rodriguez regisseur Nimród Antal "for directing the hell out of this movie." Wat bedoelt hij, en hoe kan hij zo enthousiast zijn over een formulefilm? Wat beide mannen hier misschien in zien is een film die een klassiek sjabloon invult: acht verschillende personages, allemaal heel verschillend zodat ze lekker kunnen ruziën, flink vet aangezet met sterke en/of zwartkomische one-liners, met voldoende ruimte zodat sommigen zich kunnen ontwikkelen en anderen een onthulling of een "twist" kunnen veroorzaken, lekker volbloedig geacteerd, kortom alles keurig volgens het patroon van de actiefilm waarin een zeer diverse groep individuen samen een klus moet klaren zoals al in tientallen Hollywoodfilms vertoond (inclusief de originele Predator). En dat doet de film uitstekend, want de personages komen goed tot leven (hoewel sommigen hun ééndimensionaliteit nergens kwijtraken) en de rolbezetting kwijt zich uitstekend van zijn taak. Zo is de film interessant voor kijkers die het leuk vinden om zulke groepsprocessen te volgen, net zoals het leuk kan zijn om verschillende versies van And then there were none te bekijken (je weet al hoe de plot gaat verlopen maar je bent benieuwd hoe de scriptschrijver de personages heeft ingevuld). Goed werk dus van Rodriguez en Antal, en persoonlijk vermaak ik me hier na verschillende kijkbeurten nog steeds prima mee, maar de kijker die voor de spanning komt blijft op zijn honger zitten, want een grote mate van voorspelbaarheid (qua uitdunning van de cast) kun je deze film niet ontzeggen.
        Wel een verrassing : ik kom er nu pas achter dat de acteur die Mombasa speelt (in deze film nog Mahershalalhashbaz Ali geheten, momenteel bekend als Mahershala Ali) inmiddels is toegetreden tot de eredivisie van Hollywood dankzij twee Oscars in drie jaar (en dankzij een rol in House of cards, maar daarvan heb ik alleen de eerste Engelse serie gezien).

Leuk, leuk je commentaar..Maar wees eens eerlijk..heb je niet zeker 30 van dit soort B-films gezien en dat deze film een uitschieter is naar " C-bagger?? Een oervervelende, voorspelbare film toch?? Er waren er acht en nu nog maar........

avatar van Hendrick99
Ik ken de Predator-cyclus niet goed, maar heb begrepen dat je deze film los daarvan kunt zien. De eerste 30 minuten zijn nog te pruimen. Er wordt spanning opgebouwd door het onbekende terrein, valstrikken, booby traps, wantrouwen enz. Doet enigszins denken aan de oorlog in Vietnam.
De rest van de film is van een veel minder niveau. Allerlei onlogische en onzinnige wendingen. De special effects zijn nog wel redelijk tot goed te noemen.
Deze tegenvaller deed mij sterk denken aan een andere teleurstelling: "Misson to Mars".

avatar van pierre18
Zo beroerd vond ik 'm niet en dat kwam gelukkig door de lat er laag te leggen. Helaas lijkt het begin een regelrechte remake op deel 1 maar op zich kan ik de spanning in een jungle dan wel weer goed pruimen maar dit keer wel met een veel mindere cast. Soms zijn geluiden en muziek klassiekers geworden zoals bij Jaws, Star Wars en James Bond, en daar valt dat getrommel bij de predator(s) ook onder.

avatar van Grindhouse62
Ik heb vanmiddag deze 13 in een dozijn actie, horror en SciFi film na zo'n 8 jaar herzien. Deze film is puur popcorn amusement enik heb mij er weer prima mee vermaakt. Meer dan voldoende actie, blood & gore in een klamme jungle.Special effecten zijn ook top.