• 8.296.599 stemmen

Met onder meer: Adrien Brody, Alice Braga en Topher Grace

Releasedatum: 29 juli 2010

Plot Predators

"The hunt is on."

Royce (Adrien Brody) is een huursoldaat die met tegenzin een groep elite krijgers leidt, die zijn samengebracht op een vreemde planeet. Met uitzondering van een onteerde arts, bestaat deze groep uit koelbloedige moordenaars, zoals huursoldaten, gangsters en veroordeelden. Gaandeweg realiseren ze zich dat ze op deze planeet zijn verzameld met een duidelijke reden: ze dienen zelf als prooi…

imageimageimageimageimageimageimageimage

avatar van frans123

frans123

ikzendenbee schreef:

wow, nog eens terug gezien. Deze film is niet enkel de slechtste van de hele reeks (inclusief de alien vs predators, zelfs requim) maar gewoon één van de slechtste films allertijden...

Zonde van de moeite.

Helemaal met je eens..Alles is slecht. Verhaal, acteurs.Ik begrijp die 3- 4 sterren niet die een groot aantal geven.. Als je 1 gevecht met zo'n buitenaardse druiloor hebt gezien, heb je ze allemaal gezien....gaaaap.

avatar van frans123

frans123

Roger Thornhill schreef:

Op de commentaartrack bij de Blu-ray bedankt producer Robert Rodriguez regisseur Nimród Antal "for directing the hell out of this movie." Wat bedoelt hij, en hoe kan hij zo enthousiast zijn over een formulefilm? Wat beide mannen hier misschien in zien is een film die een klassiek sjabloon invult: acht verschillende personages, allemaal heel verschillend zodat ze lekker kunnen ruziën, flink vet aangezet met sterke en/of zwartkomische one-liners, met voldoende ruimte zodat sommigen zich kunnen ontwikkelen en anderen een onthulling of een "twist" kunnen veroorzaken, lekker volbloedig geacteerd, kortom alles keurig volgens het patroon van de actiefilm waarin een zeer diverse groep individuen samen een klus moet klaren zoals al in tientallen Hollywoodfilms vertoond (inclusief de originele Predator). En dat doet de film uitstekend, want de personages komen goed tot leven (hoewel sommigen hun ééndimensionaliteit nergens kwijtraken) en de rolbezetting kwijt zich uitstekend van zijn taak. Zo is de film interessant voor kijkers die het leuk vinden om zulke groepsprocessen te volgen, net zoals het leuk kan zijn om verschillende versies van And then there were none te bekijken (je weet al hoe de plot gaat verlopen maar je bent benieuwd hoe de scriptschrijver de personages heeft ingevuld). Goed werk dus van Rodriguez en Antal, en persoonlijk vermaak ik me hier na verschillende kijkbeurten nog steeds prima mee, maar de kijker die voor de spanning komt blijft op zijn honger zitten, want een grote mate van voorspelbaarheid (qua uitdunning van de cast) kun je deze film niet ontzeggen.

Wel een verrassing : ik kom er nu pas achter dat de acteur die Mombasa speelt (in deze film nog Mahershalalhashbaz Ali geheten, momenteel bekend als Mahershala Ali) inmiddels is toegetreden tot de eredivisie van Hollywood dankzij twee Oscars in drie jaar (en dankzij een rol in House of cards, maar daarvan heb ik alleen de eerste Engelse serie gezien).

Leuk, leuk je commentaar..Maar wees eens eerlijk..heb je niet zeker 30 van dit soort B-films gezien en dat deze film een uitschieter is naar " C-bagger?? Een oervervelende, voorspelbare film toch?? Er waren er acht en nu nog maar........

avatar van Hendrick99

Hendrick99

Ik ken de Predator-cyclus niet goed, maar heb begrepen dat je deze film los daarvan kunt zien. De eerste 30 minuten zijn nog te pruimen. Er wordt spanning opgebouwd door het onbekende terrein, valstrikken, booby traps, wantrouwen enz. Doet enigszins denken aan de oorlog in Vietnam.

De rest van de film is van een veel minder niveau. Allerlei onlogische en onzinnige wendingen. De special effects zijn nog wel redelijk tot goed te noemen.

Deze tegenvaller deed mij sterk denken aan een andere teleurstelling: "Misson to Mars".

avatar van pierre18

pierre18

Zo beroerd vond ik 'm niet en dat kwam gelukkig door de lat er laag te leggen. Helaas lijkt het begin een regelrechte remake op deel 1 maar op zich kan ik de spanning in een jungle dan wel weer goed pruimen maar dit keer wel met een veel mindere cast. Soms zijn geluiden en muziek klassiekers geworden zoals bij Jaws, Star Wars en James Bond, en daar valt dat getrommel bij de predator(s) ook onder.

avatar van Grindhouse62

Grindhouse62

• 2004 berichten

Ik heb vanmiddag deze 13 in een dozijn actie, horror en SciFi film na zo'n 8 jaar herzien. Deze film is puur popcorn amusement enik heb mij er weer prima mee vermaakt. Meer dan voldoende actie, blood & gore in een klamme jungle.Special effecten zijn ook top.

avatar van Forrest001

Forrest001

Aardig kijkvoer zonder pretenties. Als het ze gelukt was om van de planeet af te komen, had ik een teiltje gezocht. Ook wel aardig gevonden: grote predators die jagen op kleinere.
Dat Laurence Fishburne halverwege op dook, was een positieve verrassing.

Een kleine 3***.

avatar van Lebarron

Lebarron

Tsja... wat moet je over deze film zeggen. Hij heeft leuke dingen. Het concept is origineel, de meeste characters ook. Vooral het feit dat het nu niet om één commandogroepje gaat maar dat het strijders van divers pluimage waren. Het grootste euvel vond ik Alice Braga's character. Waarom was zij een Israëlische? Met haar Latina-accent had een Zuid-Amerikaanse guerillera toch meer voor de hand gelegen. Wil je persé een Israëlische in de film had dan Gal Gadot of Ayelet Zurer gecast. Topher Grace vond ik vervelend en Adrien Brody is geen Schwarzenegger.

Predators moet vooral als tribute aan Predator uit 1987 gezien worden maar komt bij lange na niet in de buurt van die film omdat hij het testosteron wat die film had mist. Gelukkig was Ol' Painless wel aanwezig.

avatar van xxERWINxx

xxERWINxx

Vandaag nog eens herbekeken, dit deel gaan ze weer een beetje terug naar het 1e deel, ook hier word een groep (criminelen) in de jungle gedropt en wat ze niet weten is dat er een monster op hen jaagt.

Mooie natuur, redelijk spannend en ook mooi dat er een paar andere wezens te zien zijn in deze film zoals de prehistorische honden en ook meerdere Predators.

Het eind vond ik ook erg geslaagd!

Op naar het laatste deel voor een herziening.

avatar van Rubie2208

Rubie2208

Ik snap de negatieve reacties niet zo heel goed . Het is misschien niks nieuws, maar ik vond dit persoonlijk wel een mooie toevoeging in het rijtje van alle predator/ alien films.

De film begint gelijk met een spannende opening scène , waarbij je onwetend in een scène wordt gegooid. De film heeft een mysterieus sfeertje en ik vond hem ook echt enorm spannend.

Acteer werk was prima en de film zag er ook goed uit. Leuk dat er ook nog even terug verwezen werd naar de film met Arnie . Ik persoonlijk vond hem erg geslaagd ! Ik hoop op een vervolg die snel komt .

avatar van filmfan0511

filmfan0511

Predators heeft op papier een heel coole premisse, ziet er visueel haarscherp en prima uit en is, het moge gezegd worden, gewoonweg een vrij vermakelijke film. Toch ga ik er geen voldoende aan uitdelen, want er zitten ook véél storende mankementen in de film. Het script en de dialogen zijn te vaak van een tenenkrommend niveau, en de personages maken assumpties en doen dingen die helemaal niet logisch zijn. Soms lijken bepaalde personages dingen te zeggen of te doen, alsof ze net zoals de kijker de vorige Predator films hebben gezien. Ik vond dat maar matig uitgewerkt allemaal, en dan hoef je nog niets eens te beginnen over de domme 'twist' met betrekking tot het personage van Topher Grace. En het uitgangspunt is dan wel cool op papier, op vlak van de uitwerking wordt toch totaal niet het onderste uit de kan gehaald. Het speelt zich dan af op een totaal vreemde planeet, maar op een paar scènes na had het zich evengoed in eender welke jungle op Aarde kunnen afspelen. Zoiets noem ik dan toch een gemiste kans om eens écht zot en creatief te doen. Maar bon, zoals ik zei is het buiten die minpunten om, absoluut wel vermakelijk. Er zitten enkele coole actiescènes in, goed gedoseerd doorheen de film, en vanaf seconde 1 zit er een gigantische vaart in het geheel. Het design van de Predators ziet er hier ook prachtig uit.

Ik vind het tot zover de minste film uit de franchise, maar dat komt voornamelijk omdat het echt aanvoelt als een gemiste kans. Veel potentieel, maar uiteindelijk een matige uitwerking. 2.5*.