The Predator (2018)

Alternatieve titel: Predator 4

Actie / Sciencefiction

geregisseerd door Shane Black
met Boyd Holbrook, Trevante Rhodes en Jacob Tremblay

Quinn McKenna is een voormalige commando van de speciale eenheden die net het bestaan van de gewelddadige Predators heeft ontdekt. Niemand wil hem echter geloven. Zijn zoon Rory heeft een vorm van autisme en is het mikpunt van spot op school. Hij ontdekt dat hij de taal van de aliens kan begrijpen, hetgeen hem een belangrijke aanwinst voor het team van zijn vader maakt.

Wat een waardeloze film zonde erg jammer vondt deel 1 en 2 erg leuk maar dit is bagger dom. Erg stom heb de film uitgezet kon er niet meer naar kijken

avatar van clubsport
Heel matig allemaal , ook weer het zoveelste bewijs dat men geen geduld meer lijkt te kunnen opbrengen om een verhaal te vertellen , in plaats daarvan moet er meteen actie in worden gepropt en is het een en al snel snel snel .
deel 1 en 2 bouwden de spanning goed op en zelfs alien vs predator en predators deden dat goed .
verder is de actie zelf ook niet erg overtuigend en word het weer eens getoont alsof je de fast forward knop ingedrukt houd op de aloude vhs recorder .
het verhaal heeft een paar aardige momenten maar valt vverder flink uit de toon mbt de vorige delen .
En het eind tja wat moet je daar nou mee ?

Gewoon een topfilm in deze categorie.
Spelers zijn van wereldklasse en ook de scenario's.
Alles wat een film moet hebben om de kijker te boeien is aanwezig!

De special effects zijn om van te smullen, en ook de humor is van hoge kwaliteit!

Ik zou zeggen een echte aanrader!

You'll love it!

Niet zo beroerd als ik op basis van de lage scores gedacht had. Best een vlotte, energieke film die als voordeel of nadeel heeft(afhankelijk hoe je er zelf instaat) dat de mystiek rond the predator wat wordt opgeheven en dit personage wat meer wordt uitgewerkt. Zit je misschien niet altijd op te wachten, maar naar met Predators min of meer remake van het origineel te hebben geleverd was het wel duidelijk dat deze serie bij nog een vervolg een nieuwe invalshoek nodig had. En dan is iemand als Shane Black wel de juiste regisseur: hij voegt wat heerlijke sarcastische humor toe en wat nieuwigheden die soms behoorlijk maf en misplaatst zijn(de ruimtehonden! ), maar blijft in ieder geval qua actie in de slipstream van het origineel. Ik heb me best geamuseerd met deze, beter dan met de AVP films of het afschuwelijke tweede deel. Aardige anekdotes zijn natuurlijk dat de regisseur in het origineel nog meedeed als acteur en dat in deze vierde Jake Busey net als zijn echte vader en evenbeeld Gary een foute geleerde speelt. Jammer dan ook dat men deze gimmicks niet compleet heeft kunnen maken door Patrick Schwarzeneggger de hoofdrol te geven. ook al omdat het acteerwerk in deze nieuwe echt van een B niveau is.

avatar van KingJ
mwaahhh matig hoor

niet alles is slecht maar het viel me tegen

predator blijft een leuk concept en de special effect waren goed gedaan......

het verhaal en acteren waren in deze film toch wel dramatisch.... jammer

avatar van huiguh
Nog slechter dan verwacht.
Het probleem is dat de film vooral komisch is, waarschijnlijk willen ze meeliften op het succes van de Marvel films. Waarbij de actie en komedie ook vaak met elkaar is verweven.
Dit flopt totaal... Tenenkrommende slechte grappen, vreselijk acterende acteurs, en een verhaal van helemaal niks.
Minimale score krijgt dit gedrocht van mij.

avatar van aspers
Zéér matige film. Een slechte B-cast, nog slecter irritant joch, slecht plot vol met onlogische acties. Matig komisch groepje wat voor de humor moet zorgen, maar totaal niet uit de verf komt. En dan ga ik het nog niet eens hebben over die honden. Serieus?

Deze zou niet misstaan in de jaren 80. Maar hé, daar zitten we al een tijdje niet meer!

Gevalletje jammer... 1,5*

avatar van Thomas83
Mijn verwachtingen lagen erg laag na die trailers met veel te veel nadruk op infantiele humor (yo mama jokes etc), maar ik wilde de film nog niet afschrijven, want Shane Black kan dit soort films ook echt goed schrijven en regisseren. In dit geval gaat die vlieger helaas niet helemaal op. Gek genoeg vond ik de film na die vreselijke start voor het grootste gedeelte deel juist erg vermakelijk, maar continu zie je dat als bepaalde onderdelen (zoals de pacing na het eerste half uur, de amusante gore en de ouderwetse blockbuster-muziek) veelbelovend zijn andere onderdelen weer ontbreken of zwak worden ingevuld.

Zo zijn de actiescènes (op het laatste bedrijf na) op zichzelf bijvoorbeeld best heel aardig, maar probleem is alleen dat er nooit echt een goede opbouw naar de actie is, en door de stuk voor stuk niet uitgewerkte personages voel je nooit de spanning dat er iets op het spel staat. Personages als Bracket en Traeger zijn echt wegwerp, en je vraagt je af waarom ze nou in de film zitten. Tremblay speelt weer eens een irritant wonderkind en ik vond dat busje vol gekken niet het beste idee. Een personage met Tourette voor wat grappen gebruiken is op zich wel wat goedkoop. De rol van Keegan-Michael Key is niet te harden. Verder is het einde wel wat te chaotisch, om maar te zwijgen van die laatste scène als voorzetje naar een vervolg. 2.5*.

avatar van FlorisV
Gaat wel.

Een humoristische toevoeging aan een inmiddels behoorlijk matige reeks Predator films, die wat meer vermaak biedt dan de Alien vs Predator reut van een tijd terug maar deze is wel erg laconiek en lomp af en toe. Er worden door de mensen lukraak andere mensen doodgeschoten zonder noodzaak en het geheel is behoorlijk chaotisch, gelardeerd met de nodige onderbroekenlol. Hier en daar wel geslaagde grapjes maar spanning, anders dan in het redelijke Predators en de klassieke eerste film, is er nooit en visueel wil het evenmin echt interessant worden, ondanks de nieuwe vondsten. De actie gaat vaak te snel om er echt van te kunnen genieten. Hergebruik van de muziekfragmenten van Alan Silvestri doet de film goed maar het zijn parels voor de zwijnen.

avatar van EVIL '84
Nogal standaard actie/SF filmpje. Weinig vernieuwend, ik vond de film nergens echt spannend worden en juist voorspelbaar. Zaten wel genoeg vermakelijke actiescènes in. Had stiekem gehoopt dat Arnold Schwarzenegger als Dutch de capsule uit zou stappen aan het einde als de ''ultimate predator killer''. Als soort van hommage aan het eerste deel. Maar helaas...

avatar van Kondoro0614
Oei, deze viel wel een beetje tegen zeg! Toch wel een beetje blij dat we deze niet hebben opgezocht in de bioscoop. Het is niet dat de film stil zit, er is hier en daar goeie actie te bekennen en dat sloeg wel aan maar het algemeen vond ik wat zachtjes, het verhaal stelde in mijn ogen niet veel voor en ook het acteerwerk had beter gekund. Gedacht op een leuk vervolg, zeker met de technieken wat je nu kan toepassen is de film verkeerd bevallen. De ‘Predator’ uit de films blijft toch wel één van mijn favoriete filmwezens samen met de Alien natuurlijk! Nee, dit nieuwe deel heeft helaas niet mijn hart veroverd om zo maar te zeggen, en ik vond het allemaal maar slapjes.

Toch is de film vrij vlot, en ben je aardig snel bij het einde. Het is dan ook niet dat de film langdradig te noemen is aangezien ik me toch in dat opzichte helemaal niet verveeld heb. De film is ook best hard, de slachtpartijen waren erg vet gemaakt en er werd ook nodig bloed gebruikt. Ook de strijd tussen beiden predators vond ik best leuk, en zo vermaakte de film mij vrij snel.

Toch is het dat clichématige gedoe de hele tijd waar ik een beetje flauw van werd. Dat irritante jochie die met de predator masker rond ging lopen bijvoorbeeld maar ook het heldhaftige gevecht op het schip vond ik te ongeloofwaardig en best onnodig. De actiedaden volgden steeds op en het was ook vrij saai dat de hoofdrolspelers bijna niet verwond konden worden terwijl de één na de ander neer gehaald werd. Dat hebben we allemaal al wel gezien, en er zat maar weinig vernieuwing in de film.

De ‘Predator’ films hebben buiten de het eerste klassieke deel om nooit echt veel impact geleverd, en na de alle eerste film vond ik de films vaak erg matig. Ook deze nieuwe ‘The Predator’ vond ik niet veel aan. En buiten de bloederige actiescenes om was de film vrij standaard en niet bijzonder.

avatar van GGG
GGG
Wat een tegenvaller was dit zeg... alsjeblieft stoppen met deze onzin verhalen.

avatar van only1ELEANOR
Tjonge jonge wat zit dit slecht in elkaar zeg pfff.
Het lijkt wel of ze met ms dos de special effects in elkaar hebben geknutseld, of met de commodore 64, dat kan ook nog natuurlijk, om nog maar te zwijgen over die bigfoot predator.
Zelfs jan klaassen beweegt nog natuurlijker.
Wat een geldverspilling.

avatar van John Milton
Oioi. Wat was dit stupide.

avatar van surgeon8
Wat een draak van een film. Ik had na het zien van dit misbaksel de behoefte om iets anders te bekijken zodat ik dat wat ik had gezien snel weer kon vergeten, maar helaas...

avatar van Diederik58
Vermakelijke film ook al vanwege de uitvergrote domheid van de "helden" en de humor.
De aliens zijn dusdanig nep dat dat ook weer grappig is.
Kijkt lekker weg. De film zal ik verder snel vergeten.
Ook kan men maar beter stoppen met deze Predatorreeks. In elk geval ben ik er wel klaar mee.

avatar van steventje
Leek wel een kinderfilm. Begon nog sterk maar dan viel het doek helemaal naar beneden.
Geen schrikmomenten meer zoals in Predator 1 en 2 waar je snachts nog van wakker werd !
Het is een predator light die voor 7-77 jaar is gemaakt. Helaas niet wat de meeste fans ervan verwacht hadden. Een gemiste kans.
Dan was Predators uit 2010 een meesterwerk vergeleken met dit gedrocht.

avatar van CorvisChristi
Wil je de domste slapstickfilm van het jaar zien? Ga dan vooral The Predator kijken!!! Mijn hemel, wat een gedrocht van een film is dit. En ik had er zoveel zin in!
En dan te bedenken dat Shane Black in de originele Predator heeft gezeten! Heeft die man niet goed opgelet of zo???

Bordkartonnen, stompzinnige personages die vlees noch vis zijn, draven allemaal op met hun ridicule, infantiele gedrag en denken stoer over te willen komen? Serieus?
Vergeleken met de personages uit de originele Predator is dit bij elkaar geraapte zooitje rijp om vanaf de eerste 5 minuten al aan spaanders gehakt te worden door welke Predator dan ook.
Wat? Zelfs alle personages uit Predator 2 en Predators zijn stuk voor stuk geloofwaardiger dan de idioten die deze film moeten dragen!

Alleen Olivia Munn (die mij al opviel als Psylocke in X-Men Apocalypse), viel nog enigszins mee, maar voor een wetenschapster is ze ook wel erg naïef en onhandig. De rest is te bedroevend voor woorden.

En denk je dat Rated R nog enigszins iets toevoegt aan dit kijkvoer? Nou niet als je alles in het donker laat afspelen en vervolgens allerlei rommelige scenes op je laat afvuren waarin nauwelijks duidelijk wordt wat er gebeurt. Vooral aan het eind van de film krijgen we een warrige brei aan actie-scenes voorgeschoteld die kant nog wal raken.

En dan dat plot en dat einde!!! Schaam je Shane Black!! Ga voor straf 500 keer achter elkaar de eerste Predator kijken en voeg daarbij de vervolgen eraan toe wat stuk voor stuk fantastische films zijn vergeleken met dit wanprodukt.

Met afstand de slechtste film van het jaar en de ondergang van de Predator-franchise. Bedankt Shane Black!!

avatar van Noodless
Ach, het eerste gedeelte viel nog wel mee....maar hoe verder de film dan verloopt...hoe zwakker het wordt.
In begin komen er een paar vermakelijke en bloederige scènes bij te pas, helaas heb je dan ook het beste gezien van de film.
De plot is flauw en de uitwerking laat vooral in het tweede gedeelte de wensen over. Vooral de scène met het ruimteschip was belachelijk. Maar met verstand op zero is het nog enigszins wat vermakelijk. 5/10

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Ik ben enorme fan van de originele Predator, dus geven we deze ook maar een kans. Dit is de doodsteek van de franchise vrees ik. Slechtste film uit de reeks en zelfs Alien vs Predator was veel beter. Geen spanning, geen sfeer, irritante cast en niets origineel. Gewoon saai eigenlijk. Jammer, want dat verdiend de iconische filmalien niet.

avatar van broncode
Dit is by far de slechtste predator film uit de franchise. Alles wat niet in een predator film hoort te zitten hebben ze in dit wan product van van slechte smaak gestopt. Het verbaasd me ten hoogste dat dit script het groene licht heeft gekregen van de studio bazen. En wat nog verbazender is, dat Shane black, die deel uitmaakte van de eerste film dit wilde maken. Een complete miskleun...

wat slecht zeg Wat een flut film.

vooral de flauwe grappen
Leek meer op een parodie op predator
Dit is een overbodige film

Wat jammer te bedroevend voor woorden.

avatar van mixmaster
Ondanks dat deze Predator film niet best is, heb ik me toch best vermaakt.
Misschien omdat het zo slecht is, dat ik het gewoon leuk vindt. (of zoiets)

Brak.

Geen idee waarom deze reeksen steeds weer met mutanten moeten komen. Alien heeft er ook een handje van, dat is daar ook nooit goed afgelopen. En ook hier zien de Predator mutanten er redelijk debiel uit. Zowel de hondjes als de grote Predator.

Maar het plot is niet het grootste probleem van deze film, al zit het geregeld in de weg van de lol. Het probleem is toch vooral dat men tevergeefs probeert er een 80s actiefilmpje van te maken, soms iets te letterlijk zelfs (de effecten op het eind deden echt pijn aan de ogen).

Lompe personages, vervelende humor, toch wat modern snowflake gedoe ertussen (Aspergers zijn de volgende stap in de menselijke evolutie ), en vooral veel flauwe actie. Een hoop geschiet dat helemaal niks uithaalt, tot het plots wel wat uithaalt omdat de het plotje nu eenmaal verder moet. Mnee, Shane Black gaat hier echt compleet de mist in. Gaat van kwaad naar erger met hem.

avatar van TronMan
Ik werd er verdrietig van. Hoe hebben ze dit kunnen maken. Waarom in godsnaam. Wanneer houd het op. Weer een film reeks waarvan de eerste 2 delen erg goed waren.Totaal geen respect voor het origineel idee, spanning , sfeer en verhaal. Wat een ellende..