• 15.869 nieuwsartikelen
  • 178.589 films
  • 12.250 series
  • 34.039 seizoenen
  • 648.332 acteurs
  • 199.163 gebruikers
  • 9.382.032 stemmen
Avatar
 
banner banner

The Expendables (2010)

Actie / Thriller | 103 minuten / 113 minuten (extended director's cut)
3,24 3.677 stemmen

Genre: Actie / Thriller

Speelduur: 103 minuten / 113 minuten (extended director's cut)

Oorsprong: Verenigde Staten

Geregisseerd door: Sylvester Stallone

Met onder meer: Sylvester Stallone, Jason Statham en Jet Li

IMDb beoordeling: 6,4 (378.604)

Gesproken taal: Engels en Spaans

Releasedatum: 19 augustus 2010

  • On Demand:

  • Videoland Bekijk via Videoland
  • meJane Bekijk via meJane
  • Netflix Niet beschikbaar op Netflix
  • Pathé thuis Niet beschikbaar op Pathé Thuis
  • Prime Video Niet beschikbaar op Prime Video
  • Disney+ Niet beschikbaar op Disney+
  • Google Play Niet beschikbaar op Google Play

Plot The Expendables

"Choose your weapon."

'The Expendables' zijn een groep huursoldaten, elk met een eigen specialisme die in opdracht infiltreren in een Zuid-Amerikaans land. Zij gaan de strijd aan met de wrede dictator die het land in zijn greep houdt. De mannen beseffen al snel dat niet alles in deze missie is wat het lijkt. Ze raken steeds dieper verstrengeld in een gevaarlijk web van bedrog en verraad. Hierdoor wordt hun missie gedwarsboomd en brengen ze een onschuldig leven in gevaar. Maar de mannen worstelen met een nog zwaardere uitdaging... één die hun band onderling dreigt te vernietigen.

logo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm still

Externe links

Reviews & comments


avatar

Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van wimnoot

wimnoot

  • 3963 berichten
  • 3923 stemmen

JacoBaco schreef:
En dan een stevig eindgevecht tegen een man die het alleen van zijn praatjes moet hebben? Wat moet Monroe als oud ex-CIA agent beginnen tegen een vechtmachine als Barney? Dat ze met zijn tweeen aanvallen heb ik al verklaard en dan klopt die scene tot in de puntjes en dus ook begrijpelijk wat er gebeurd.


Het had veel leuker geweest als Barney en Monroe het samen hadden kunnen uitvechten. Eerst met flink wat Kung Fu om langzaam steeds gemener te vechten, (zand gooien, krabbelen, bijten) totdat Barney met dat grote mes van Statham de kop van Monroe eraf hakt.

Statham: How the fuck did you do that?
Barney : He was way aHEAD of me!



Stallone had beter mij in kunnen huren als schrijver!


PS: Nu ik al die quotes weer lees, vind ik hem weer iets leuker.


avatar van startkabels

startkabels

  • 383 berichten
  • 0 stemmen

Q Jones schreef:

(quote)

Iedereen mag zijn mening geven maar na 30 pagina's weten we onder hand wel dat je de film niet leuk vind en ik wordt daar een beetje moe van om elke ker weer die reacties er door heen te lezen.

Dus dan zeg je maar dat ik aandacht wil? Wat is dat voor flauwekul.

Blijkbaar raak ik dus niet "uitgeluld".


avatar van dilic

dilic

  • 33 berichten
  • 19 stemmen

startkabels schreef:

(quote)

Waarom val je mij persoonlijk aan en laten jij en Dilic geen ruimte voor de mening van anderen?

Ik neem aan dat je niet mij bedoelt, ik val je niet persoonlijk aan. Laat dat even duidelijk zijn. Maar wat was dan het nut van die "pornofilm" opmerking als je het er zelf eigenlijk niet mee eens bent? Haha, kijk alsjeblieft uit dat je jezelf niet weer gaat tegenspreken. Want je weet ondertussen wel dat ik dat zo door heb.

En ik laat hartstikke veel ruimte voor meningen van andere mensen, sterker nog, ik respecteer ze. Waar ik geen ruimte voor laat is voor mensen die films beoordelen aan de hand van CAMS. Maar dat onderwerp is al uitgekouwd, echt geen zin om al die tegensprekingen van Jou opnieuw aan te moeten horen


avatar van JacoBaco

JacoBaco

  • 10573 berichten
  • 2407 stemmen

wimnoot schreef:

(quote)

Het had veel leuker geweest als Barney en Monroe het samen hadden kunnen uitvechten. Eerst met flink wat Kung Fu om langzaam steeds gemener te vechten, (zand gooien, krabbelen, bijten) totdat Barney met dat grote mes van Statham de kop van Monroe eraf hakt.

Statham: How the fuck did you do that?

Barney : He was way aHEAD of me!

Stallone had beter mij in kunnen huren als schrijver!

PS: Nu ik al die quotes weer lees, vind ik hem weer iets leuker.

Stuur je idee in. Een perfecte climax voor het vervolg.

En hier nog even wat memorable quotes:

Dutch: Only an idiot would do this job.

Rambo: How much?

Dutch: Like I said. (en Schwarzenegger geeft Stallone een knipoog)

Onbetaalbaar!


avatar van Partyboooi

Partyboooi

  • 795 berichten
  • 1395 stemmen

Gister in de bios gezien, sta toch wel te kijken van de hoge noteringen...

Het is een zwaar over the top overdreven actiefilm, leuk natuurlijk (mits je ervan houdt) als je alles met een korreltje zout neemt, maar dat maakt het voor mij nog geen goeie film. Het verhaal is natuurlijk lachwekkend (waarschijnlijk ook zo bedoeld) maar er zitten ook stukjes in wat totaal overbodig is.

Al met al een simpel wegkijk-filmpie die van mij 3 sterren voor de moeite krijgt, maar kom op, 5 sterren....dan ben je niet serieus te nemen.


avatar van JacoBaco

JacoBaco

  • 10573 berichten
  • 2407 stemmen

YouTube - The Expendables - Basketball Fight in HD kwaliteit! Krijg er gelijk weer zin in!

Niet kijken als je de film nog niet gezien hebt!


avatar van startkabels

startkabels

  • 383 berichten
  • 0 stemmen

dilic schreef:

(quote)

Ik neem aan dat je niet mij bedoelt, ik val je niet persoonlijk aan. Laat dat even duidelijk zijn. Maar wat was dan het nut van die "pornofilm" opmerking als je het er zelf eigenlijk niet mee eens bent? Haha, kijk alsjeblieft uit dat je jezelf niet weer gaat tegenspreken. Want je weet ondertussen wel dat ik dat zo door heb.

En ik laat hartstikke veel ruimte voor meningen van andere mensen, sterker nog, ik respecteer ze. Waar ik geen ruimte voor laat is voor mensen die films beoordelen aan de hand van CAMS. Maar dat onderwerp is al uitgekouwd, echt geen zin om al die tegensprekingen van Jou opnieuw aan te moeten horen

Daar bedoelde ik jou niet mee, wel met hetgeen waar ik je naam noem.

Mijn porno opmerking was n.a.v. een post van Reinbo geloof ik die (correct me if I'm wrong) ongeveer stelt dat je aan actiefilm als deze puur op actie moet beoordelen en aangezien die in deze film erg vet is 5 sterren kunt geven en het een meesterwerk kunt noemen terwijl ik vind dat je ook naar het verhaal en de acteurs moet kijken.

Jammer van die laatste alinea, daar ga ik niet op in aangezien het inderdaad al uitgekauwd is.


avatar van startkabels

startkabels

  • 383 berichten
  • 0 stemmen

Partyboooi schreef:

Gister in de bios gezien, sta toch wel te kijken van de hoge noteringen...

Het is een zwaar over the top overdreven actiefilm, leuk natuurlijk (mits je ervan houdt) als je alles met een korreltje zout neemt, maar dat maakt het voor mij nog geen goeie film. Het verhaal is natuurlijk lachwekkend (waarschijnlijk ook zo bedoeld) maar er zitten ook stukjes in wat totaal overbodig is.

Al met al een simpel wegkijk-filmpie die van mij 3 sterren voor de moeite krijgt, maar kom op, 5 sterren....dan ben je niet serieus te nemen.

Eindelijk iemand die het begrijpt.


avatar van wimnoot

wimnoot

  • 3963 berichten
  • 3923 stemmen

Zei hij nou? GET DOWN! AAAARGRG op zijn Japans?


avatar van Thorak

Thorak

  • 6354 berichten
  • 1888 stemmen

wimnoot schreef:

Dat werkt natuurlijk ook de andere kant op. Oh! Stallone en Willes en schwarseneggert, die 5 punten zijn in de tas.

Als je gewoon kritisch kijkt kwam deze film heus wel wat te kort hier en daar. En als je dat niet ziet, ben je gewoon een gevoelstemmer die meer op sentiment dan op feiten stemt.

Dan heb je duidelijk mijn eerste post na het zien van deze film niet gelezen....


avatar van Reinbo

Reinbo

  • 70660 berichten
  • 0 stemmen

Partyboooi schreef:

Gister in de bios gezien, sta toch wel te kijken van de hoge noteringen...

Het is een zwaar over the top overdreven actiefilm, leuk natuurlijk (mits je ervan houdt) als je alles met een korreltje zout neemt, maar dat maakt het voor mij nog geen goeie film. Het verhaal is natuurlijk lachwekkend (waarschijnlijk ook zo bedoeld) maar er zitten ook stukjes in wat totaal overbodig is.

Al met al een simpel wegkijk-filmpie die van mij 3 sterren voor de moeite krijgt, maar kom op, 5 sterren....dan ben je niet serieus te nemen.

Dan neem je me toch niet serieus, zo je ook met de film moeten doen. Wordt die een stuk leuker van.


avatar van JacoBaco

JacoBaco

  • 10573 berichten
  • 2407 stemmen

wimnoot schreef:

Zei hij nou? GET DOWN! AAAARGRG op zijn Japans?

YouTube - Arnold Japanese Beer Commercial

Ik wiste hem per ongeluk.


avatar van Thorak

Thorak

  • 6354 berichten
  • 1888 stemmen

Ik zit me nu aftevragen hoe het zou zijn als je al deze spiermassa's in een film laat spelen met een diep verhaal en ze zo nu en dan eens erg filosofische conversaties laat hebben onderling...

Oh wacht dan word het een Steven Seagal film! Tja en die worden ook altijd heel erg goed ontvangen (afgezien van een klein groepje hechte fans)! Ja dat is het ware Oscar materiaal.


avatar van Reinbo

Reinbo

  • 70660 berichten
  • 0 stemmen

wimnoot schreef:

Dat werkt natuurlijk ook de andere kant op. Oh! Stallone en Willes en schwarseneggert, die 5 punten zijn in de tas.

Als je gewoon kritisch kijkt kwam deze film heus wel wat te kort hier en daar. En als je dat niet ziet, ben je gewoon een gevoelstemmer die meer op sentiment dan op feiten stemt.

Ik ben inderdaad een gevoelsstemmer, beoordeel in hoeverre defilm mij raakt en vermaakt. Gaf overigens eerst een 4,5, us je eerste opmerking is onwaar.

Op feiten stemmen? Hoe doe je dat?

De film duurt 103 minuten, Stallone speelt de hoofdrol en er zitten487 explosies in, dus dan geef je een 3?

En op basis van welke feiten geef jij Lord of the Rings: The Return of the King, The een 5* Vond het persoonlijk nogal een herhaling van zetten en een half uur te lang door gaan. Waren het de 197 minuten die 't 'm deden? Was dat perfectie?


avatar van Thorak

Thorak

  • 6354 berichten
  • 1888 stemmen

JacoBaco schreef:

(quote)

YouTube - Arnold Japanese Beer Commercial

Ik wiste hem per ongeluk.

In die commercial is hij best belachelijk maar toch daardoor ook wel juist leuk.

In deze is hij gewoon de stoere Terminator dude


avatar van wimnoot

wimnoot

  • 3963 berichten
  • 3923 stemmen

Thorak schreef:

Ik had mezelf vóór de film voorgenomen deze film maximaal 4.5* te geven omdat ik 5* alleen aan meesterwerken !

Volgens mij bevestig jij hier precies mijn vermoeden over de meeste 5 punten stemmers. Bedankt dat je me er even op wees!


avatar van JacoBaco

JacoBaco

  • 10573 berichten
  • 2407 stemmen

Thorak schreef:

(quote)

In die commercial is hij best belachelijk maar toch daardoor ook wel juist leuk.

In deze is hij gewoon de stoere Terminator dude

Ja, ik zie hem inderdaad toch ook liever als stoere man.


avatar van startkabels

startkabels

  • 383 berichten
  • 0 stemmen

Thorak schreef:

Ik zit me nu aftevragen hoe het zou zijn als je al deze spiermassa's in een film laat spelen met een diep verhaal en ze zo nu en dan eens erg filosofische conversaties laat hebben onderling...

Oh wacht dan word het een Steven Seagal film! Tja en die worden ook altijd heel erg goed ontvangen (afgezien van een klein groepje hechte fans)! Ja dat is het ware Oscar materiaal.

Dit is natuurlijk veel te zwart wit gesteld.

Kijk spiermassa en actie is ok voor een aktiefilm, maar wat tegenwicht had best gemogen.

Dat wil niet zeggen dat acteurs zoals Stallone diepzinnig moeten gaan doen, dat hadden ze bijvoorbeeld kunnen doen door Willis en Rourke een grotere rol te geven die meer toevoegd aan het verhaal.


avatar van Thorak

Thorak

  • 6354 berichten
  • 1888 stemmen

wimnoot schreef:

(quote)

Volgens mij bevestig jij hier precies mijn vermoeden over de meeste 5 punten stemmers. Bedankt dat je me er even op wees!

Tja als je verhalen maar half quote kun je alles naar jouw mening draaien hè? Zo zonder de rest van de context is dit zo een erg vage opmerking inderdaad.


avatar van wimnoot

wimnoot

  • 3963 berichten
  • 3923 stemmen

Reinbo schreef:

Ik ben inderdaad een gevoelsstemmer, beoordeel in hoeverre defilm mij raakt en vermaakt. Gaf overigens eerst een 4,5, us je eerste opmerking is onwaar.

5 of 4.5 is mij om het even, het alletwee erg hoog.

Op feiten stemmen? Hoe doe je dat?

De film duurt 103 minuten, Stallone speelt de hoofdrol en er zitten487 explosies in, dus dan geef je een 3?

Het is voor mij een feit dat de film hier en daar rammelt, (CGI, gebrek aan eindgevecht etc) en dat kan ik niet wegwuiven omdat ik me prima vermaakt heb. Daarom een 3. Al neig ik weer een beetje naar de 3.5, door de quotes die ik net weer terug gelezen heb. Die waren feitelijk best grappig.

En op basis van welke feiten geef jij Lord of the Rings: The Return of the King, The een 5* Vond het persoonlijk nogal een herhaling van zetten en een half uur te lang door gaan. Waren het de 197 minuten die 't 'm deden? Was dat perfectie?

Return of the King is de afsluiting van de trilogie, die ik meerdere malen gelezen heb. Dat deel bevat de grootste gevechten en bewonder de manier waarop Jackson er met ieder deel een schepje bovenop doet tot die zinderende climax wanneer de ring verwoest wordt. Dat vind ik perfectie!


avatar van wimnoot

wimnoot

  • 3963 berichten
  • 3923 stemmen

Thorak schreef:


Tja als je verhalen maar half quote kun je alles naar jouw mening draaien hè? Zo zonder de rest van de context is dit zo een erg vage opmerking inderdaad.


Je noemt maar een nadeel en dat is dat je die generaal niet zo leuk vond of gemeen of zo.

Die generaal gaat er ook veel te makkelijk aan, boem boem balkon. dood.

Had ook meer mee gedaan kunnen worden.


avatar van Thorak

Thorak

  • 6354 berichten
  • 1888 stemmen

startkabels schreef:

(quote)

Dit is natuurlijk veel te zwart wit gesteld.

Kijk spiermassa en actie is ok voor een aktiefilm, maar wat tegenwicht had best gemogen.

Dat wil niet zeggen dat acteurs zoals Stallone diepzinnig moeten gaan doen, dat hadden ze bijvoorbeeld kunnen doen door Willis en Rourke een grotere rol te geven die meer toevoegd aan het verhaal.

Dat is inderdaad wel een beetje zwart wit, maar zo zijn dit soort actiefilms over het algemeen ook; good-guy, bad-guy, aktie!

Maar zoals je zelf eerder ook al aangaf zaten in de jaren 80 films van de acteurs in deze film niet veel meer verhaal. Aangezien de meeste mensen deze film inderdaad kijken voor de acteurs die er in spelen, verwachten die naar mijn idee ook geen geniaal verhaal. Het was allang duidelijk voor de film uitkwam dat deze film puur om de acteurs draait en niet om het verhaal en toch gaan mensen daar nog over zeiken. Ik vraag me dan ook zeer af hoe die mensen hebben besloten om deze film te gaan kijken. Kennen zij dan geen enkele andere Stallone, Schwarzengger, Lundgren of welke ander dan ook, film?

Ik vond Mickey Rourke wel voldoende screentime hebben, al had iets meer wel leuk geweest. Bruce Willis had ik inderdaad ook wel meer in beeld verwacht, zeker aangezien hij ook op de poster staat en Schwarzenegger niet. Maar ondanks dat vind ik het geen min-punt, hooguit jammer.

Zoals ik eerder ook al zei vond ik de film maar 1 minpunt hebben, de CGI van het instortende huis. Er zaten wel wat punten in die beter hadden gekund zoals de acteur die de generaal speelde, (Zayas heeft gewoon een beetje te good-guy voorkomen) maar die dingen waren nog stees niet slecht. Deze film moet je gewoon beoordelen op wat het is en niet wat het had kunnen zijn. Stallone heeft hiermee gewoon een 80's revival van willen maken en dat is hem in mijn ogen erg goed gelukt. Ik vind dit een meesterwerk in het genre en niets minder.


avatar van Reinbo

Reinbo

  • 70660 berichten
  • 0 stemmen

Stallone: "What's he doing"

Stratham "Hanging a Pirate"

Stallone "What you're doing"

Lundgren: "Hanging a pirate"

Stallone : "We don't do that"

Lundgren: The would do it with us"

Stallone: "What's he doing?"

Rest ik koor: "Hanging a pirate"


avatar van JacoBaco

JacoBaco

  • 10573 berichten
  • 2407 stemmen

The Expendables voor mij in 2 zinnen:

Alle minuscule nadelen worden overspoeld door grote voordelen. De voordelen walsen over de nadelen heen waardoor er geen enkel nadeel meer overblijft!


avatar van Thorak

Thorak

  • 6354 berichten
  • 1888 stemmen

JacoBaco schreef:

The Expendables voor mij in 2 zinnen:

Alle minuscule nadelen worden overspoeld door grote voordelen. De voordelen walsen over de nadelen heen waardoor er geen enkel nadeel meer overblijft!

Helemaal mee eens!


avatar van startkabels

startkabels

  • 383 berichten
  • 0 stemmen

Thorak schreef:

[

Dat is inderdaad wel een beetje zwart wit, maar zo zijn dit soort actiefilms over het algemeen ook; good-guy, bad-guy, aktie!

Maar zoals je zelf eerder ook al aangaf zaten in de jaren 80 films van de acteurs in deze film niet veel meer verhaal. Aangezien de meeste mensen deze film inderdaad kijken voor de acteurs die er in spelen, verwachten die naar mijn idee ook geen geniaal verhaal. Het was allang duidelijk voor de film uitkwam dat deze film puur om de acteurs draait en niet om het verhaal en toch gaan mensen daar nog over zeiken. Ik vraag me dan ook zeer af hoe die mensen hebben besloten om deze film te gaan kijken. Kennen zij dan geen enkele andere Stallone, Schwarzengger, Lundgren of welke ander dan ook, film?

Ik vond Mickey Rourke wel voldoende screentime hebben, al had iets meer wel leuk geweest. Bruce Willis had ik inderdaad ook wel meer in beeld verwacht, zeker aangezien hij ook op de poster staat en Schwarzenegger niet. Maar ondanks dat vind ik het geen min-punt, hooguit jammer.

Zoals ik eerder ook al zei vond ik de film maar 1 minpunt hebben, de CGI van het instortende huis. Er zaten wel wat punten in die beter hadden gekund zoals de acteur die de generaal speelde, (Zayas heeft gewoon een beetje te good-guy voorkomen) maar die dingen waren nog stees niet slecht. Deze film moet je gewoon beoordelen op wat het is en niet wat het had kunnen zijn. Stallone heeft hiermee gewoon een 80's revival van willen maken en dat is hem in mijn ogen erg goed gelukt. Ik vind dit een meesterwerk in het genre en niets minder.

Dat er anno 2010 gekozen wordt voor een film in 80's stijl is een keuze, maar ik kijk de film nu en niet in de jaren 80.

Inderdaad, denk ook dat weinig mensen een goed verhaal vewachten. Dat wil toch niet zeggen dat je het dan maar niet maar moet laten zitten? Ik neem het verhaal gewoon mee in mijn eigen waardering.

Vind trouwens dat "overspoelen" van negatieve punten door positieve punten niet waar, door de actie haalt deze film bij mij net 3 sterren.


avatar van Thorak

Thorak

  • 6354 berichten
  • 1888 stemmen

startkabels schreef:

Dat er anno 2011 gekozen wordt voor een film in 80's stijl is een keuze, maar ik kijk de film nu en niet in de jaren 80.

Je begrijpt het echt werkelijk niet he? Het is overigens 2010 en geen 2011. Ik heb geen idee welke middelen jij gebruikt maar het is duidelijk niet helemaal gezond voor je.


avatar van JacoBaco

JacoBaco

  • 10573 berichten
  • 2407 stemmen

startkabels schreef:

Dat er anno 2011 gekozen wordt voor een film in 80's stijl is een keuze, maar ik kijk de film nu en niet in de jaren 80.

startkabels schreef:

Vind trouwens dat "overspoelen" van negatieve punten door positieve punten niet waar, door de actie haalt deze film bij mij net 3 sterren.

Weet je wat pas niet waar is? Anno 2011!

Thorak, je was me net voor.


avatar van dilic

dilic

  • 33 berichten
  • 19 stemmen

startkabels schreef:

(quote)

Daar bedoelde ik jou niet mee, wel met hetgeen waar ik je naam noem.

Mijn porno opmerking was n.a.v. een post van Reinbo geloof ik die (correct me if I'm wrong) ongeveer stelt dat je aan actiefilm als deze puur op actie moet beoordelen en aangezien die in deze film erg vet is 5 sterren kunt geven en het een meesterwerk kunt noemen terwijl ik vind dat je ook naar het verhaal en de acteurs moet kijken.

Jammer van die laatste alinea, daar ga ik niet op in aangezien het inderdaad al uitgekauwd is.

Reinbo schreef:

Wat moet een actiefilm dan nog meer bieden dan actie binnen een prettig kader? Bovendien biedt deze film ook nog een hoop humor, iets wat goed past bij actie. Gewoon hersenloos vermaak zonder poespas. Daarbij is het niet zo maar een actiefilm, maar een jaren 80 ode..

Jij antwoorde:

"Dat het een ode is aan de jaren 80 is geen argument, dat is een keuze die wordt gemaakt.

Voorbeeldje: Terminator heeft toch een veel beter verhaal en het acteerwerk heeft ook meer om het lijf."

Wat je met dat voorbeeldje wilt zeggen is me totaal niet duidelijk. Het raakt kant noch wal. Waarop baseer je dat het acteerwerk in terminator meer om het lijf heeft? In een van je vorige posts stelde je nog dat ze arnold moesten vervangen "voor Steaven Seagall of zo" (dat waren exact jouw woorden, zoek het maar op), omdat arnold er zo weinig van bakte. En nu zijn de acteurs van Terminator (waar arnold in speelde zoals je vast wel weet) opeens vele malen beter ... Je spreekt jezelf voor de zoveelste keer weer tegen.

Maar dat Terminator een beter verhaallijn had is denk ik iedereen het hier wel over eens. Terminator is dan ook one of a kind en all time classic, zo'n film overtref je niet snel. Noem dan nog een film zoals Terminator die in de buurt komt kwa verhaallijn. Hoewel Terminator eigenlijk meer een Sci-Fi/Thriller , met uiteraard ook met de nodige actie. Maar als je deze film alleen bekijkt vanwege zijn actie doe je film eigenlijk mee tekort.


avatar van yeyo

yeyo

  • 6353 berichten
  • 4620 stemmen

startkabels schreef:

Dat er anno 2011 gekozen wordt voor een film in 80's stijl is een keuze, maar ik kijk de film nu en niet in de jaren 80.

So? De films van Tarantino zijn toch ook stuk of stuk hommages naar oudere films?

Bovendien is The Expendables op visueel vlak wel met zijn tijd meegegaan. Het belichaamt enkel de sfeer van de 80's, die sommigen (uit een lichte vorm van pretentie?) niet kunnen appreciëren.

startkabels schreef:

Inderdaad, denk ook dat weinig mensen een goed verhaal vewachten. Dat wil toch niet zeggen dat je het dan maar niet maar moet laten zitten? Ik neem het verhaal gewoon mee in mijn eigen waardering.

Erg gemakkelijk om dat te zeggen bij een 'domme' film als deze, maar ga je een film van bv. Fellini ook bekritiseren omdat het verhaal magertjes is?