• 15.837 nieuwsartikelen
  • 178.533 films
  • 12.249 series
  • 34.035 seizoenen
  • 647.938 acteurs
  • 199.143 gebruikers
  • 9.380.400 stemmen
Avatar
 
banner banner

The Expendables (2010)

Actie / Thriller | 103 minuten / 113 minuten (extended director's cut)
3,24 3.677 stemmen

Genre: Actie / Thriller

Speelduur: 103 minuten / 113 minuten (extended director's cut)

Oorsprong: Verenigde Staten

Geregisseerd door: Sylvester Stallone

Met onder meer: Sylvester Stallone, Jason Statham en Jet Li

IMDb beoordeling: 6,4 (378.554)

Gesproken taal: Engels en Spaans

Releasedatum: 19 augustus 2010

  • On Demand:

  • Videoland Bekijk via Videoland
  • meJane Bekijk via meJane
  • Netflix Niet beschikbaar op Netflix
  • Pathé thuis Niet beschikbaar op Pathé Thuis
  • Prime Video Niet beschikbaar op Prime Video
  • Disney+ Niet beschikbaar op Disney+
  • Google Play Niet beschikbaar op Google Play

Plot The Expendables

"Choose your weapon."

'The Expendables' zijn een groep huursoldaten, elk met een eigen specialisme die in opdracht infiltreren in een Zuid-Amerikaans land. Zij gaan de strijd aan met de wrede dictator die het land in zijn greep houdt. De mannen beseffen al snel dat niet alles in deze missie is wat het lijkt. Ze raken steeds dieper verstrengeld in een gevaarlijk web van bedrog en verraad. Hierdoor wordt hun missie gedwarsboomd en brengen ze een onschuldig leven in gevaar. Maar de mannen worstelen met een nog zwaardere uitdaging... één die hun band onderling dreigt te vernietigen.

logo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm still

Externe links

Reviews & comments


avatar

Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van m1701

m1701

  • 1849 berichten
  • 2327 stemmen

Leuke film al vond ik deel 2 beter....

Deel 2 heb ik eerder gezien dan deel 1..... dus je hoeft 1 niet gezien

te hebben om 2 te kijken.

Deel 2 was grappiger en er kwamen meer grote namen in beeld en die ook

daadwerkelijk iets toevoegen!!!

3*


avatar van m1chel

m1chel

  • 1948 berichten
  • 499 stemmen

Welke grote namen meer dan? Alleen Chuck Norris (en die voegde niet echt iets toe aan de film) en van Damme. Daarintegen miste deel 2 Mickey Rourke, Eric Roberts en eigenlijk ook Jet Li. Want die paar minuten dat hij in de film zit tellen niet mee. Ik vond beide films even goed.


avatar van blackcat13

blackcat13

  • 660 berichten
  • 136 stemmen

Eens met m1701, Chuck Norris en Van Damme zijn toch grotere namen in de actiefilm-wereld dan Eric Roberts en toch ook wel Mickey Rourke. Ga willekeurige mensen eens vragen wie deze 4 zijn en vrijwel iedereen zal van Damme en Chuck Norris herkennen als actiesterren en Eric Roberts en Mickey Rourke veel minder. Van Damme en Norris zijn gewoon grotere bekendere actiehelden. Daarnaast voegde deel 2 natuurlijk ook Schwarzenegger en Willis toe, want als je Jet Li's rolletje in EX2 niet meerekent dan moet je Schwarzenegger en Wiliis' rollen zeker niet meetellen in EX1. Dan was daar nog Scott Adkins die inmiddels ook een aardig grote en bekende naam aan het worden is in het genre (al kennen de meeste mensen die ik ken hem alleen onder de naam Boyka, haha)


avatar van m1chel

m1chel

  • 1948 berichten
  • 499 stemmen

Norris was een grote naam onder een selectief groepje mensen nog. Vergeten naam hoor. Ik was de bijdrage van Willis en Schwarzenegger idd vergeten. Maar Norris en van Damme zijn echt geen grotere namen dan Mickey Rourke hoor. Eric Roberts ok, maar zeker niet groter dan Rourke.


avatar van Reinbo

Reinbo

  • 70660 berichten
  • 0 stemmen

Nou, Norris is heus niet vergeten, al was het maar omdat hij jarenlang dagelijks op tell sell is te zien geweest. Maar zonder gekheid, zijn films in de jaren 80, haalde steevast de nr1 bij de boxoffice in het weekend van release. Echt wel een grote naam. Ook nu nog.

En Rourke, mag dan wel een groet bekende zijn, dat komt meer door zijn rollen buiten het actie genre. (Barfly, 9 1/2 weeks). Roberts is idd niet erg bekend.


avatar van m1chel

m1chel

  • 1948 berichten
  • 499 stemmen

Met alle respect voor Norris, en hoe cool ik het ook vond dat hij in deel 2 meespeelt, je moet echt een beetje bij de oudere garde aankloppen voor de Norris film. Missing in Action en het even leuke Invasion U.S.A. zijn nou niet echt titels die het grote publiek van nu hebben onthouden. Zijn films kunnen in de jaren 80 steevast op 1 gestaan hebben, maar ik vind het een van de meest vergeten actie helden. Als je aan een doorsnee iemand naar jaren 80 actiehelden vraagt, zullen namen als Stallone, Schwarzenegger, van Damme en zelfs Steven Seagal eerder bovenwater komen dan Norris. Ik denk zelfs dat een Mickey Rourke met Harley Davidson and the Marlborro Man nog bekender is dan het werk van Norris. Norris is na Expendables 2 weer een beetje op de kaart gekomen. Vergeten actieheld voor het mainstream publiek, ik neem aan dat je dat wel met me eens moet wezen. Roberts is inderdaad een minder bekende naam.


avatar van Reinbo

Reinbo

  • 70660 berichten
  • 0 stemmen

H & M man was een enorme flop. Hooguit Year of the dragon is iets wat Rourke naam gaf in het actie genre. Verder is het toch vooral drama en zijn looks (ooit) waardoor hij bekend was, werd. En dat de jeugd van nu Norris niet kent, vind ik geen maatstaf. Was een icoon in de jaren 80.


avatar van m1chel

m1chel

  • 1948 berichten
  • 499 stemmen

Vind ik wel een maatstaaf. Als je nagaat dat Stallone en Schwarzenegger en zelfs een van Damme wel deze iconen kent, dan ben je een vergeten actieheld. Hoe je dan ook wil bekijken is dat gewoon zo. Dat Norris een icoon uit de jaren 80 is ben ik met je eens, maar wel een vergeten icoon, die allen door een selectief groepje fans werd herinnerd. Dat komt natuurlijk ook een hoop omdat Norris een poos niks gedaan heeft.

Vergeten actieheld Rein, hoe je het ook wil bekijken.

Ps. ik vond H&M zelf wel een erg leuke film, flop of niet. Ik zie hem ook regelmatig nog in winkels te koop liggen. Naar Norris films moest ik echt flink zoeken voor EX2, misschien zegt dat ook iets.


avatar van Reinbo

Reinbo

  • 70660 berichten
  • 0 stemmen

Ik geloof niet dat Chuck vergeten is. Zie alleen al de populariteit van de Chucknorrisfacts. Vergeten door wie? Missing in action, Invasion USA, Delta Force, waren ook op dvd goede best sellers en nu net zij ook al zijn films weer op BR uitgebracht. En wat ik al eerder aangaf. Hij was afgelopen decenium elke dag op tell sell. Nee, die bewering zul je moeten staven.

Ps: de videotheken waar ik kwam lagen altijd vol met Norris films. Maar misschien is hij in Rotterdam populairder dan elders.

En alsof Rourke niet vergeten was, voordat Arronofski m opgroef.


avatar van stfuympos

stfuympos

  • 13360 berichten
  • 731 stemmen

When Arnold says the line "I'll be back" in the first Terminator movie it is implied that is he going to ask Chuck Norris for help.


avatar van m1chel

m1chel

  • 1948 berichten
  • 499 stemmen

Tellsell? Kom op Rein, ik heb het over film. Vergeten op tv voor het Tellsell publiek zal hij niet zijn, maar ik denk dat je me verkeerd begrijpt. Ik heb het over het mainstream actie publiek van nu. Ik denk dat vele jongere Norris niet eens konden (in Nederland wel te verstaan) voor EX2. Het actie publiek zit toch meer op een Statham of een Stallone te wachten. Het is het oudere publiek die Norris kent. Nu na EX2 is hij weer een beetje terug, alhoewel hij snel weer vergeten zal worden door het jonge publiek, want ik had vernomen dat hij niet veel meer gaat doen op acteer vlak. Dit heeft overigens niks temaken met mijn kennis of mening over Norris. Ik vond hem altijd wel cool en voor mij is het zeker een icoon.


avatar van marvelfreak85

marvelfreak85

  • 176 berichten
  • 1046 stemmen

'Comeback Wesley Snipes in Expendables 3' - AD.nl

Wesley Snipes tekent voor Expendables-3



avatar van Reinbo

Reinbo

  • 70660 berichten
  • 0 stemmen

m1chel schreef:

Tellsell? Kom op Rein, ik heb het over film. Vergeten op tv voor het Tellsell publiek zal hij niet zijn, maar ik denk dat je me verkeerd begrijpt. Ik heb het over het mainstream actie publiek van nu. Ik denk dat vele jongere Norris niet eens konden (in Nederland wel te verstaan) voor EX2. Het actie publiek zit toch meer op een Statham of een Stallone te wachten. Het is het oudere publiek die Norris kent. Nu na EX2 is hij weer een beetje terug, alhoewel hij snel weer vergeten zal worden door het jonge publiek, want ik had vernomen dat hij niet veel meer gaat doen op acteer vlak. Dit heeft overigens niks temaken met mijn kennis of mening over Norris. Ik vond hem altijd wel cool en voor mij is het zeker een icoon.

Wat ik al schreef. Het jeugdige actiepubliek van nu vind ik geen maatstaf. En daarbij kenden die jeugdige actie fans ook Rourke niet, behalve van de Bavaria reclame misschien.


avatar van Reinbo

Reinbo

  • 70660 berichten
  • 0 stemmen

avatar van m1chel

m1chel

  • 1948 berichten
  • 499 stemmen

Once upon a time in Mexico, Sin City, Domino, The Wrestler, The Informers, Iron Man 2, ik denk dat Rourke zat gedaan heeft om niet vergeten te worden hoor. Allemaal films voor "The Expendables". Voor "The Expendables 2" (vanaf 2000) heeft Norris 6 films gemaakt, waarvan 4 tv-films. "Bells of Innocence" was niet om aan te zien en "The Cutter" is ook een tamelijk onbekende film die niet al te best was.

En hoezo is het jeugdige publiek geen maatstaaf dan? Of voel je jezelf echt superieur aan alles? (maar goed ik dwaal af)

Volgens mij zijn dit voorbeelden genoeg. Waar Norris het van Tellsell moet hebben, hoefde Rourke het echt niet van de Bavaria reclame te hebben hoor. Kijk naar de lijst met prima films die hij gemaakt heeft vanaf 2000, en vergelijk die maar eens met de lijst vanaf 2000 van Norris, en dan mag jij me nog een keer zeggen dat Rourke een vergeten acteur is en Norris niet.


avatar van Reinbo

Reinbo

  • 70660 berichten
  • 0 stemmen

Ja, dat zijn allemaal leuke rolletjes, maar nergens is hij een actieheld. Bijrollen en bad guys... Nog even en elke bad guy uit een Marvel verfilming is een groter actie icoon dan Norris...

Het 80's aktie portfolio van Rourke is heden ten dage meer vergeten dan dat van Norris. Hij is gewoon meer een dramatisch acteur, vandaar ook dat hij geen onderdeel uitmaakte in de actiescenes.

En het jeugdig publiek is geen maatstaf. Zij hebben de jaren 80 niet bewust meegemaakt, dus kunnen Chuck ook niet vergeten. De nalatenschap van Einstein is ook niet plots niks meer waard, wanneer een of andere scholier hem niet kent.

Verder heb ik het niet over een vergeten acteur, maar een vergeten actieheld. (Norris kan niet eens acteren)


avatar van m1chel

m1chel

  • 1948 berichten
  • 499 stemmen

Reinbo schreef:

En het jeugdig publiek is geen maatstaf. Zij hebben de jaren 80 niet bewust meegemaakt, dus kunnen Chuck ook niet vergeten. De nalatenschap van Einstein is ook niet plots niks meer waard, wanneer een of andere scholier hem niet kent.

Onzin! Ik heb de jaren 30 t/m 60 ook niet meegemaakt, maar ik weet dondersgoed wie John Wayne is. Wayne is een van mijn meest favoriete western helden. Je kan niet alles over een kam scheren. Het verschil tussen Norris en Wayne is dat Wayne nooit vergeten zal worden, en Norris wel. Niet dat ik Rourke nou met Wayne wil vergelijken, maar op actie gebied kan je Stallone daar wel mee vergelijken. Stallone zal ook nooit vergeten worden, net als John Wayne. Norris word in de grote kringen wel vergeten, omdat hij weinig tot niks meer doet. Ook als oude actieheld word je vergeten. Rourke is een erg goeie bad guy. Hij speelt ook veel bijrollen, maar actie is actie. Ik hoop dat je snapt welk punt ik wil maken met dit stuk.


avatar van DiDa

DiDa

  • 3650 berichten
  • 2802 stemmen

De Extended Edition is echt veel beter dan de Theatrical Version. De film loopt veel lekkerder en een aantal toegevoegde scenes zorgt ervoor dat bepaalde scenes die al in de Theatrical Version ziten, logischer zijn. Ook meer humor en soms wat andere one-liners. Ook een gave soundtrack!


avatar van FunkStarr

FunkStarr

  • 1922 berichten
  • 719 stemmen

DiDa schreef:

De Extended Edition is echt veel beter dan de Theatrical Version. De film loopt veel lekkerder en een aantal toegevoegde scenes zorgt ervoor dat bepaalde scenes die al in de Theatrical Version ziten, logischer zijn. Ook meer humor en soms wat andere one-liners. Ook een gave soundtrack!

Helemaal mee eens. Voelde me wel lichtelijk bedrogen toen ik de dvd in huis haalde met alleen de Theatrical versie en er later achter kwam dat de Extended veel beter is.


avatar van DiDa

DiDa

  • 3650 berichten
  • 2802 stemmen

FunkStarr schreef:

(quote)

Helemaal mee eens. Voelde me wel lichtelijk bedrogen toen ik de dvd in huis haalde met alleen de Theatrical versie en er later achter kwam dat de Extended veel beter is.

Inderdaad. De documentaire Inferno die bijgevoegd is bij de Extended Cut is ook de moeite waard en staat niet als extra op de Theatrical Version. Maar zo zijn er ook weer extra's die niet op de Extended maar wel op de Theatrical versie zitten. Dus ben blij dat ik ze toch allebei heb.


avatar van Sid-the-gekste

Sid-the-gekste

  • 181 berichten
  • 192 stemmen

Wat een heerlijke film is dit zeg.. Goeie acteurs erin en goed sterk verhaal..

En wat een heerlijke actie zit erin heb echt genoten van deze film..

4.0 waard!!!!


avatar van Alexander1900

Alexander1900

  • 1708 berichten
  • 563 stemmen

Ben een groot fan van Stallone maar deze film is op alle fronten matig tot bijna slecht. De snelle beelden zijn nog het meest irritant en het eerste uur zit het er vol van terwijl er amper actie in zit: binnen 1 seconden krijg je weer een ander beeld te zien. Ook de vechtscenes zijn niet te volgen door de snelle beelden en oogt goedkoop aan (de hele film overigens).

Er zijn zo veel punten in de film die niet goed waren, dat ik er een boek over kan schrijven.


avatar van Filmfan74

Filmfan74

  • 258 berichten
  • 254 stemmen

VRE-SE-LIJK! Toegegeven, ik ben geen groot fan van hersenloze knalfilms. Maar ik had verwacht dat deze film zichzelf niet heel serieus zou nemen en vol knipogen zou zitten. Dat was dus niet zo, en Stallone met zijn gladgetrokken kop is niet om aan te zien. Er is een moment, als Stallone wordt achtervolgd over een steiger terwijl Statham met een vliegtuig op wil stijgen. Stallone springt en redt het net om in het opstijgende vliegtuig vliegtuig in de deuropening te blijven hangen. Dat was belachelijk, ik heb er hardop om zitten lachen. Ik had dit niveau voor de hele film verwacht, dat over-de-top gedoe. Maar het bleef hier enigzins bij, eeuwige zonde.


avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

  • 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Filmfan74 schreef:
VRE-SE-LIJK! Toegegeven, ik ben geen groot fan van hersenloze knalfilms. Maar ik had verwacht dat deze film zichzelf niet heel serieus zou nemen en vol knipogen zou zitten. Dat was dus niet zo, en Stallone met zijn gladgetrokken kop is niet om aan te zien. Er is een moment, als Stallone wordt achtervolgd over een steiger terwijl Statham met een vliegtuig op wil stijgen. Stallone springt en redt het net om in het opstijgende vliegtuig vliegtuig in de deuropening te blijven hangen. Dat was belachelijk, ik heb er hardop om zitten lachen. Ik had dit niveau voor de hele film verwacht, dat over-de-top gedoe. Maar het bleef hier enigzins bij, eeuwige zonde.


The Expendables neemt zichzelf serieus en er zitten geen knipogen in?

Dan heb je de film met de ogen dicht bekeken. De film neemt zichzelf nooit serieus en in iedere scene zit wel een knipoog of oneliner naar het verleden.


avatar van pollyke

pollyke

  • 34 berichten
  • 452 stemmen

wat een actiefilm zeg! Net teveel actie dan verhaal. Zo hoort een actiefilm te zijn, van de eerste tot de laatste minuut actie. Hetzij vechten, vuurwapens, huurmoordenaars ...

Persoonlijk is dit niet mijn genre maar kon ik toch ergens wel genieten van de film.

Al vond ik bepaalde actie-scenes te vlug voorbij flitsen tot ik halverwege de film niet meer goed kon volgen wie er nu aan het verliezen was.

Stallone is echt wel de geknipte vent om motten uit te delen. Ook Statham doet het goed in actiefilms. Waarom er trouwens zo'n ophef is dat al de favoriete actiehelden er in voorkomen snap ik ook niet, ik heb Willis en Schwarzenegger amper 5 minuten zien spelen.

Ahja, zo'n slechte film is het al bij al niet.

Goede cast, origineel senario en veel actie

toch een 3.5* waard


avatar van MRDammann

MRDammann

  • 661 berichten
  • 3560 stemmen

Haha, deze film was leuk. Niet bijzonder, maar wat verwacht je? Absurd verhaal, over-de-top-acteerspel met een over-de-top-cast. Alle ingrediënten voor een amusante film. Een rust moment zit er niet in, en dat is ook wel is lekker. Dus pak de popcorn maar vast


avatar van NYSe

NYSe

  • 1749 berichten
  • 1611 stemmen

Belabberd slecht. Had nog best wat potentie, met zo'n cast. Helaas is Stallone gewoon een verschrikkelijk regisseur, en zorgen goedkoop ogende CGI, plat camerawerk, houterige montage en acteurs die zichzelf om één of andere reden nog veel te serieus nemen ervoor dat je je ook werkelijk nog gaat storen aan het gebrek aan verhaal, logica en coherentie.


avatar van whisker

whisker

  • 4 berichten
  • 0 stemmen

Een heerlijke film die zich lekker laat wegkijken. Tuurlijk is deze film totaal over the top, maar dat hoort erbij. Tijdens het kijken had ik het gevoel alsof ik weer in de jaren '80 was. Gewoon lekker kijken en niet nadenken en dan is deze film gewoon lekker genieten


avatar van Richard_Voorhees

Richard_Voorhees

  • 2311 berichten
  • 2135 stemmen

Enkel het subplot met Statham en dat vrouwtje is behoorlijk overbodig. Verder is dit wel kostelijk vermaak voor op de zaterdagavond. Lekker over-the-top en met hier en daar wat leuke knipogen naar de glorie dagen van deze mannen.