• 15.887 nieuwsartikelen
  • 178.627 films
  • 12.250 series
  • 34.040 seizoenen
  • 648.378 acteurs
  • 199.168 gebruikers
  • 9.382.451 stemmen
Avatar
 
banner banner

Kick-Ass (2010)

Actie / Komedie | 117 minuten
3,72 4.685 stemmen

Genre: Actie / Komedie

Speelduur: 117 minuten

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten

Geregisseerd door: Matthew Vaughn

Met onder meer: Aaron Taylor-Johnson, Christopher Mintz-Plasse en Chloë Grace Moretz

IMDb beoordeling: 7,6 (618.321)

Gesproken taal: Engels

Releasedatum: 15 april 2010

  • On Demand:

  • Videoland Bekijk via Videoland
  • Netflix Niet beschikbaar op Netflix
  • Pathé thuis Niet beschikbaar op Pathé Thuis
  • Prime Video Niet beschikbaar op Prime Video
  • Disney+ Niet beschikbaar op Disney+
  • Google Play Niet beschikbaar op Google Play
  • meJane Niet beschikbaar op meJane

Plot Kick-Ass

"Shut up. Kick-ass."

Dave is een sul op de middelbare school, heeft weinig vrienden, leeft alleen met zijn vader en is een enorme fan van stripboeken. Op een dag besluit hij dat hij een superheld wil worden, net als in één van zijn stripboeken. Probleem is echter dat hij geen superkrachten heeft en gedoemd lijkt om te mislukken. Zijn zelfgemaakte pak en bravoure kunnen daarom niet voorkomen dat hij in zijn eerste confrontaties met echte criminelen een flink pak slaag krijgt. Op zijn pad ontmoet hij echter enkele bijzondere medestanders.

logo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm still

Externe links

Volledige cast

Acteurs en actrices

Dave Lizewski / Kick-Ass

Mindy Macready / Hit Girl

Damon Macready / Big Daddy

Katie Deauxma

Frank D'Amico

Chris D'Amico / Red Mist

Sergeant Marcus Williams

Detective Gigante

Video's en trailers

Reviews & comments


avatar

Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van chevy93

chevy93

  • 12754 berichten
  • 1324 stemmen

DonOswaldo schreef:

Als ik nu opeens op straat iemand als Hit-Girl 300 man helemaal verrot zie trappen geloof ik het ook

De dag dat dat gebeurd, trek ik al mijn kritiek in, ok?


avatar van DonOswaldo

DonOswaldo

  • 6430 berichten
  • 1931 stemmen

chevy93 schreef:

(quote)
(quote)
Ik ben blij dat jij de tegenstelling nu ook ziet.

Want onrealistisch en bovennatuurlijk zijn one and the same? Man, dat de caissière in de AH opeens 2 shotguns tevoorschijn haalt en in het wilde weg begint te schieten is ook onrealistisch, maakt het niet bovennatuurlijk. Ga alsjeblieft eerst de definitie van zowel bovennatuurlijk als ongeloofwaardig leren voordat je verder reageert op me.


avatar van Nomak

Nomak

  • 11634 berichten
  • 0 stemmen

DonOswaldo schreef:

Weten waar de kracht vandaan komt, is zoeken naar uitleg. Vrijwel niets te maken met geloofwaardigheid.

Als ik niet geloof dat een elfjarig meisje bijna net zoveel kracht heeft als de Hulk, dan mag ik het toch ongeloofwaardig vinden.


avatar van DonOswaldo

DonOswaldo

  • 6430 berichten
  • 1931 stemmen

chevy93 schreef:

(quote)
De dag dat dat gebeurd, trek ik al mijn kritiek in, ok?

Wat een onzin-reactie weer, waar o waar zeg ik dat er ook maar een goede kans is dat dat ooit zou gebeuren? Het ging over dat uitleg niet nodig is en los staat van ongeloofwaardig. Beter lezen dus..


avatar van jipt

jipt

  • 3461 berichten
  • 3476 stemmen

En hier


avatar van AC1

AC1

  • 5775 berichten
  • 909 stemmen

Geloofwaardigheid in kunst is iets geheel anders dan geloofwaardigheid in de realiteit.


avatar van chevy93

chevy93

  • 12754 berichten
  • 1324 stemmen

DonOswaldo schreef:

Want onrealistisch en bovennatuurlijk zijn one and the same?

Dat pretendeer ik ook niet. Bovennatuurlijk is onrealistisch. Andersom geldt het niet.


avatar van Nomak

Nomak

  • 11634 berichten
  • 0 stemmen

DonOswaldo schreef:

Man, dat de caissière in de AH opeens 2 shotguns tevoorschijn haalt en in het wilde weg begint te schieten is ook onrealistisch, maakt het niet bovennatuurlijk.

Slechte vergelijking. Die cassière zou zoiets kunnen doen, maar een meisje van 11 kan NOOIT zoveel kracht hebben.


avatar van chevy93

chevy93

  • 12754 berichten
  • 1324 stemmen

DonOswaldo schreef:

Wat een onzin-reactie weer, waar o waar zeg ik dat er ook maar een goede kans is dat dat ooit zou gebeuren? Het ging over dat uitleg niet nodig is en los staat van ongeloofwaardig. Beter lezen dus..

Waarom haal je het dan aan als een gebeurtenis waar geen uitleg bij nodig is, mocht het gebeuren?


avatar van DonOswaldo

DonOswaldo

  • 6430 berichten
  • 1931 stemmen

Nomak schreef:

(quote)
Als ik niet geloof dat een elfjarig meisje bijna net zoveel kracht heeft als de Hulk, dan mag ik het toch ongeloofwaardig vinden.

Dat mag, alleen is het dan niet handig om dit soort films te gaan kijken. Vind het dan meer aan jou liggen, dan aan de film. Verder had ik het erover dat het gebrek aan uitleg voor die kracht niet voor ongeloofwaardigheid zorgt.


avatar van chevy93

chevy93

  • 12754 berichten
  • 1324 stemmen

DonOswaldo schreef:

Verder had ik het erover dat het gebrek aan uitleg voor die kracht niet voor ongeloofwaardigheid zorgt.

Het gaat er nog steeds niet in dat dat bij sommige mensen WEL het geval is?


avatar van jipt

jipt

  • 3461 berichten
  • 3476 stemmen

Dit is trouwens ook een leuk stukje montage Krijg eigenlijk gelijk al zin in een herziening!!!


avatar van DonOswaldo

DonOswaldo

  • 6430 berichten
  • 1931 stemmen

chevy93 schreef:

(quote)
Dat pretendeer ik ook niet. Bovennatuurlijk is onrealistisch. Andersom geldt het niet.

Whatever, wat jij aanhaalt blijft enkel onrealistisch en niet bovennatuurlijk, dus waar die reactie dan uberhaupt vandaan kwam...

chevy93 schreef:

(quote)
Waarom haal je het dan aan als een gebeurtenis waar geen uitleg bij nodig is, mocht het gebeuren?

Wie heeft het over het nodig zijn van uitleg. Het ging over of uitleg was om het te geloven, en nee dat heb ik en heeft geen enkel mens dan nodig.


avatar van Insignificance

Insignificance

  • 3220 berichten
  • 5589 stemmen

Nomak schreef:

Als ik niet geloof dat een elfjarig meisje zoveel kracht heeft als de Hulk, dan mag ik het toch ongeloofwaardig vinden.

Tuurlijk mag dat, maar het staat wel raar als je twee dagen voordat je film kijkt (of daar blijk van geeft) dit zegt.


avatar van Nomak

Nomak

  • 11634 berichten
  • 0 stemmen

DonOswaldo schreef:

alleen is het dan niet handig om dit soort films te gaan kijken.

Ik kan niet op voorhand weten hoe een film zich gaat ontwikkelen. Ik ben een kijker, ik mag alles kijken wat ik wil. Het is aan de regisseur om mij te overtuigen.


avatar van Nomak

Nomak

  • 11634 berichten
  • 0 stemmen

Insignificance schreef:

Tuurlijk mag dat, maar het staat wel raar als je twee dagen voordat je film kijkt (of daar blijk van geeft) dit zegt.

Wat heeft dat er nu weer mee te maken? Het ging daar over expliciet geweld en er werd zelfs pedofilie bijgehaald.

Dat is een totaal andere discussie die hier volledig los van staat.


avatar van Leland Palmer

Leland Palmer

  • 23785 berichten
  • 4899 stemmen

Nomak schreef:

(quote)
Slechte vergelijking. Die cassière zou zoiets kunnen doen, maar een meisje van 11 kan NOOIT zoveel kracht hebben.
Ja, en? Dat is juist de grap - die is je niet bevallen. Punt.


avatar van DonOswaldo

DonOswaldo

  • 6430 berichten
  • 1931 stemmen

Nomak schreef:

(quote)
Ik kan niet op voorhand weten hoe een film zich gaat ontwikkelen. Ik ben een kijker, ik mag alles kijken wat ik wil. Het is aan de regisseur om mij te overtuigen.

Je mag kijken wat je wilt. Ik irriteer me alleen aan het feit dat je het op geloofwaardigheid blijft schuiven en niet zegt ''het is bij momenten gewoon iets te over-the-top voor me''.


avatar van chevy93

chevy93

  • 12754 berichten
  • 1324 stemmen

DonOswaldo schreef:

Wie heeft het over het nodig zijn van uitleg. Het ging over of uitleg was om het te geloven, en nee dat heb ik en heeft geen enkel mens dan nodig.

Dan is bij deze de discussie afgelopen. Als jij je niet eens kan verplaatsen in een ander. Soms is er gewoon uitleg nodig om het te geloven. Dan kan jij wel gaan roepen dat dat niet zo is, maar dat is dus wel zo.


avatar van DonOswaldo

DonOswaldo

  • 6430 berichten
  • 1931 stemmen

Nomak schreef:

(quote)
Slechte vergelijking. Die cassière zou zoiets kunnen doen, maar een meisje van 11 kan NOOIT zoveel kracht hebben.

Onzin, geen slechte vergelijking, sterker nog, het is niet eens een vergelijking, het is een metafoor. Waarmee ik wou aanduiden dat onrealistisch en bovennatuurlijk niet hand in hand hoeven te gaan, had niks te maken met genoeg kracht ervoor bezitten of waar jij nu over begint. Ook jij moet dus wat beter leren lezen.


avatar van Nomak

Nomak

  • 11634 berichten
  • 0 stemmen

Leland Palmer schreef:

Ja, en? Dat is juist de grap - die is je niet bevallen. Punt.

Uiteraard. Maar punt? Ik zou wel een punt willen zetten, maar ik wil ook nog altijd op een fatsoenlijke manier de mensen hier blijven beantwoorden in deze discussie.


avatar van goongumpa

goongumpa

  • 3057 berichten
  • 4083 stemmen

Nomak schreef:
(quote)
Slechte vergelijking. Die cassière zou zoiets kunnen doen, maar een meisje van 11 kan NOOIT zoveel kracht hebben.
Uma Thurman zou ook nooit uit een houten grafkist met 5 meter zand erop kunnen ontsnappen.


avatar van DonOswaldo

DonOswaldo

  • 6430 berichten
  • 1931 stemmen

chevy93 schreef:

(quote)
Dan is bij deze de discussie afgelopen. Als jij je niet eens kan verplaatsen in een ander. Soms is er gewoon uitleg nodig om het te geloven. Dan kan jij wel gaan roepen dat dat niet zo is, maar dat is dus wel zo.

Ik kan me best verplaatsen in iemand, maar ik ga niet luisteren naar iemand die me probeert wijs te maken dat als hij op straat iemand 300 man ziet neertrappen, vervolgens zegt: ''dat geloof ik niet'', omdat hij simpelweg niet weet waar diegene de kracht vandaan haalt..


avatar van chevy93

chevy93

  • 12754 berichten
  • 1324 stemmen

DonOswaldo schreef:

het is niet eens een vergelijking, het is een metafoor.

Een metafoor ís een vergelijking.

DonOswaldo schreef:

Ik kan me best verplaatsen in iemand, maar ik ga niet luisteren naar iemand die me probeert wijs te maken dat als hij op straat iemand 300 man ziet neertrappen, vervolgens zegt: ''dat geloof ik niet'', omdat hij simpelweg niet weet waar diegene de kracht vandaan haalt..

Maak je alweer een rare vergelijking tussen realiteit en film. Als dit in het echt zou gebeuren, zou ik hier in geloven ja. Maar dit kan gewoon NIET.

Laat ik even een hypothese stellen (volgens jouw theorie): Stel dat ik een Pokemon in het echt tegenkom, dan geloof ik toch ook dat ik die echt is? Is dit een goed argument om aan te geven dat Pokemon realistisch is?


avatar van Leland Palmer

Leland Palmer

  • 23785 berichten
  • 4899 stemmen

Nomak schreef:

... Maar punt?

Asjeblieft wel, het gaat nergens meer over. Jij stoort je aan bepaalde dingen waar deze film het juist van moet hebben. Het is gewoon je ding niet en dat kan.


avatar van Nomak

Nomak

  • 11634 berichten
  • 0 stemmen

DonOswaldo schreef:

Onzin, geen slechte vergelijking, sterker nog, het is niet eens een vergelijking, het is een metafoor. Waarmee ik wou aanduiden dat onrealistisch en bovennatuurlijk niet hand in hand hoeven te gaan, had niks te maken met genoeg kracht ervoor bezitten of waar jij nu over begint. Ook jij moet dus wat beter leren lezen.

Euh, je haalt iets erbij wat in principe wel zou kunnen voorkomen (die cassière) en gooit dat in een discussie over iets wat onmogelijk kan (elfjarig meisje die mannen laat vliegen).

En dan ligt het aan mij als ik het een slechte vergelijking vind?


avatar van DonOswaldo

DonOswaldo

  • 6430 berichten
  • 1931 stemmen

chevy93 schreef:

(quote)
Een metafoor ís een vergelijking.

Het berust op een vergelijking. Het is een soort vergelijking, maar either way had het niks te maken met de vergelijking waar Nomak het over had. Blijf je met dit soort reacties komen of komt er nog iets zinnigs uit? Anders kunnen we inderdaad beter ophouden met deze discussie.


avatar van DonOswaldo

DonOswaldo

  • 6430 berichten
  • 1931 stemmen

Nomak schreef:

(quote)
Euh, je haalt iets erbij wat in principe wel zou kunnen voorkomen (die cassière) en gooit dat in een discussie over iets wat onmogelijk kan (elfjarig meisje die mannen laat vliegen).

En dan ligt het aan mij als ik het een slechte vergelijking vind?

Ik gaf hiermee alleen aan dat onrealistisch en bovennatuurlijk niet hand-in-hand hoeven te gaan (wat ik al zei), enkel en alleen dat. Dat jij dan niet begrijpend leest en niet weet wat ik bedoel, dat ligt dan inderdaad aan jou.


avatar van chevy93

chevy93

  • 12754 berichten
  • 1324 stemmen

DonOswaldo schreef:

Het berust op een vergelijking.

Een metafoor berust helemaal niet op een vergelijking. In tegendeel, er wordt een vergelijking gecreeërd tussen twee ongelijke dingen. Maar vooruit, ik zal er geen Nederladse les van maken.

DonOswaldo schreef:

Blijf je met dit soort reacties komen of komt er nog iets zinnigs uit?

Als jij berichten blijft plaatsen om jezelf met het volgende bericht alweer tegen te werken, schiet het niet op nee.


avatar van Nomak

Nomak

  • 11634 berichten
  • 0 stemmen

DonOswaldo schreef:

Ik gaf hiermee alleen aan dat onrealistisch en bovennatuurlijk niet hand-in-hand hoeven te gaan (wat ik al zei), enkel en alleen dat. Dat jij dan niet begrijpend leest en niet weet wat ik bedoel, dat ligt dan inderdaad aan jou.

Het ligt toch echt aan jou hoor. Een cassière die een shotgun uithaalt en begint te schieten is in principe niet onrealistisch (het zou echt kunnen), en al helemaal niet bovennatuurlijk.

Een elfjarig meisje met onmenselijke krachten is zowel onrealistisch als bovennatuurlijk. Heb ik trouwens geen problemen mee, mits het goed wordt uitgewerkt.