Survival of the Dead (2009)
Genre: Horror
Speelduur: 90 minuten
Alternatieve titel: George A. Romero's Survival of the Dead
Oorsprong:
Verenigde Staten
Geregisseerd door: George A. Romero
Met onder meer: Alan van Sprang, Kenneth Welsh en Kathleen Munroe
IMDb beoordeling:
4,8 (23.386)
Gesproken taal: Engels
On Demand:
Niet beschikbaar op Netflix
Niet beschikbaar op Pathé Thuis
Niet beschikbaar op Videoland
Niet beschikbaar op Prime Video
Niet beschikbaar op Disney+
Niet beschikbaar op Google Play
Niet beschikbaar op meJane
Plot Survival of the Dead
"Death isn't what it used to be."
Op een eiland, bij de kust van Noord Amerika vecht de lokale bevolking tegen een zombie-plaag. Ondertussen hopen ze een middel te vinden waarmee ze de zombies kunnen laten terugkeren naar hun oorspronkelijke staat.
Externe links
Acteurs en actrices
Sarge Nicotine Crockett
Patrick O'Flynn
Janet / Jane O'Flynn
Boy
Tomboy
Francisco
James
Seamus Muldoon
Zombie (onvermeld)
Lem
Video's en trailers
Reviews & comments
stephan73
-
- 6269 berichten
- 14446 stemmen
Kan Romero nog iets anders dan alleen maar zombie-films maken?
gotti
-
- 14075 berichten
- 5889 stemmen
Als het weer richting zijn oude zombie films gaat vind ik het prima. Alleen zijn laatste viel enorm tegen. Maar het plot klinkt leuk...
hub_011
-
- 323 berichten
- 0 stemmen
Kan Romero nog iets anders dan alleen maar zombie-films maken?
Ik ben een grote zombie film fan dus van mij mag hij ze blijven maken 
Maar ik hoop wel dat deze stukken beter word dan de laatste dead film
Halcyon
-
- 9952 berichten
- 0 stemmen
Romero begint stilaan een karikatuur van zichzelf te worden. Ik heb eerlijk gezegd een beetje medelijden met hem. Maar toch heb ik zoals vele andere fans ook nog dat sprankeltje hoop dat hij er na twee flaters toch nog een toppertje zal uitdraaien.
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Plot doet in ieder geval denken aan de italiaanse zombie flicks, wat ik erg positief vind. Ik hoop stiekem op een soort van hommage.
Drs. DAJA
-
- 4355 berichten
- 4515 stemmen
Tsja, ik moest ook gelijk denken aan Lucio Fulci's Zombi 2. 't punt is in mijn ogen dat Romero zichzelf minder serieus neemt de laatste jaren. Leverd geen absolute meesterwerken op maar zoals Diary of the Dead wel enorm goed materiaal.
kniteforce
-
- 73 berichten
- 257 stemmen
Wauw een nieuwe ... of the dead film van George A. Romero!
Met Diary of the dead vind ik dat George A. Romero weer helemaal terug is. Na een teleurstellende Land of the dead.
Kan niet wachten tot deze uitkomt. Ook ben ik benieuwd of Zack Snyder nog wat gaat doen in deze genre.. na zijn zeer geslaagde remake van Dawn of the dead.
Chainsaw
-
- 8845 berichten
- 3576 stemmen
Mijn enthousiasme is sinds Land of the Dead een stuk minder geworden voor Romero's nieuwe producten. Het had op zich leuk kunnen worden, maar ik krijg hier toch een beetje het Lucas/ Star Wars gevoel bij. Flauwe vervolgfilms die nog niet eens in de schaduw mogen staan van de briljante originele serie. Maar goed, we zullen zien.
Titel is op dit moment overigens '... of the Dead' ipv 'Island of the Dead'.
Max en Joep
-
- 1815 berichten
- 0 stemmen
Door het hele eiland-gegeven, hoop ik stiekem op een ouderwetse potje voodoo zombies!
Dat zou weer eens stijlvol zijn.
Land of the Dead vond ik een misser maar door Diary of the Dead heb ik zeker weer vertrouwen in Romero!
megaman
-
- 1484 berichten
- 229 stemmen
Tsja, ik moest ook gelijk denken aan Lucio Fulci's Zombi 2. 't punt is in mijn ogen dat Romero zichzelf minder serieus neemt de laatste jaren. Leverd geen absolute meesterwerken op maar zoals Diary of the Dead wel enorm goed materiaal.
Ik vond Diary anders wel behoorlijk slecht wat grotendeels kwam door het belabberde acteren. Geef mij dan maar liever Land of the Dead.
Steve-a
-
- 328 berichten
- 0 stemmen
Wauw een nieuwe ... of the dead film van George A. Romero!
Met Diary of the dead vind ik dat George A. Romero weer helemaal terug is. Na een teleurstellende Land of the dead.
Kan niet wachten tot deze uitkomt. Ook ben ik benieuwd of Zack Snyder nog wat gaat doen in deze genre.. na zijn zeer geslaagde remake van Dawn of the dead.
helemaal mee eens. Diary of the Dead was erg vermakelijk. Niet zo meesterlijk als de eerste drie, maar land of the dead heb ik nog niet eens af kunnen kijken.
megaman
-
- 1484 berichten
- 229 stemmen
Wauw een nieuwe ... of the dead film van George A. Romero!
Met Diary of the dead vind ik dat George A. Romero weer helemaal terug is. Na een teleurstellende Land of the dead.
Kan niet wachten tot deze uitkomt. Ook ben ik benieuwd of Zack Snyder nog wat gaat doen in deze genre.. na zijn zeer geslaagde remake van Dawn of the dead.
Waarom vinden zoveel mensen Diary beter dan Land? Kom op, Diary is gewoon zo schandalig slecht. Het acteren doet de film echt de das om. Waarin is Diary überhaubt goed als ik vragen mag? Ik had niet eens het idee dat deze film was geregisseerd door Romero. Eerder een onbekende regisseur in amerika die wilde meeliften op het succes van 't zombie genre en een Blair Witch achtige zombiefilm in elkaar had geflanst met slechte acteurs en een laag budget. Land is in meerdere opzichten gewoon veel beter. Zelfs m'n ouders kunnen dat nog zien.
Steve-a
-
- 328 berichten
- 0 stemmen
Hij is opgenomen op de manier van The Blairwitch Project en Cloverfield. Dat maakt het al gouw realistischer. Hij is ook nog best spannend.
Dat lage buget past wel weer bij Romero denk aan Night of the Living Dead.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Alweer 1? Ben de laatste jaren overspoeld met zombiefilms. De ene erg goed (28 weeks), de ander bijzonder slecht (Diary of the dead van deze Romero). Ik ben er wel klaar mee. Laat die man eens wat anders doen.
kniteforce
-
- 73 berichten
- 257 stemmen
Waarom vinden zoveel mensen Diary beter dan Land? Kom op, Diary is gewoon zo schandalig slecht. Het acteren doet de film echt de das om. Waarin is Diary überhaubt goed als ik vragen mag? Ik had niet eens het idee dat deze film was geregisseerd door Romero. Eerder een onbekende regisseur in amerika die wilde meeliften op het succes van 't zombie genre en een Blair Witch achtige zombiefilm in elkaar had geflanst met slechte acteurs en een laag budget. Land is in meerdere opzichten gewoon veel beter. Zelfs m'n ouders kunnen dat nog zien.
Dat jij en anderen die het met jou eens zijn Land of the dead beter vinden dan Diary of the dead. Is een persoonlijke kwestie.
Ieder heeft zijn eigen verwachtingen. Ieder kijkt op zijn manier naar een film. De 1 vindt dit belangerijk in een film en de ander dat. Fine!
Hoe kijk jij naar een zombie film.
Ben je een echte zombiefilm liefhebber of vind je het niet meer dan leuk.
Wat verwacht jij van een zombie film.
Wat verwacht jij van de regiseur die een film maakt in deze genre?
Ben je commercieel ingesteld (land) of vind je films die met minder bombari worden gereleased zoals diary ook interessant.
Wat is de geschiedenis van een producer als Romero?
Wat heeft hij gedaan.
Hoe zit hij in elkaar. Wat is herkenbaar aan zijn films?
Waarom heeft hij voor deze opzet gekozen.
Wat is zijn theorie achter Land of Diary of the dead?
Wat vond hij van Snyder's remake van Dawn.
rennende zombies of originele langzame zombies?
What about special effects? What's your opinion?
Diary is about reality, Dus wat verwacht je van de acting?
Pakt de casting goed uit? Of had men commercielere acteurs moeten kiezen voor Diary.
Houd je van schik momenten of houd je van lekker bloody en gore. of allebei.
Dit zijn maar een paar punten.
Sommigen wegen boven staande punten (er zijn er zoveel meer) wel mee bij het beoordelen van een film en sommigen niet.
Aan een reactie kan je heel duidelijk de level of discussion opmerken. Ik zag een paar reacties waar ik me mee kan levelen. No offence, met de jouwe kan ik dat niet.
Maar hey, lang leve de free meaning of speech Komt misschien nog wel.
Wouter
-
- 18718 berichten
- 3085 stemmen
Ik vond Diary anders wel behoorlijk slecht wat grotendeels kwam door het belabberde acteren. Geef mij dan maar liever Land of the Dead.
Eens. Die heb ik zelfs een tweede keer bekeken. Diary was cliche-matig, onbijzonder, goedkopig en vooral klote gespeeld.
megaman
-
- 1484 berichten
- 229 stemmen
Dat jij en anderen die het met jou eens zijn Land of the dead beter vinden dan Diary of the dead. Is een persoonlijke kwestie. Ieder heeft zijn eigen verwachtingen. Ieder kijkt op zijn manier naar een film. De 1 vindt dit belangerijk in een film en de ander dat. Fine!
Ik kijk nog niet eens wat nou echt belangrijker is. De uitvoering er van dan weer wel. En dat spreekt voor zich lijkt me. Het idee in Land van twee strijdende groepen en de zombies als bijzaak is niet echt mijn ding maar deze film was kwalitatief wel aardig goed.
Ik ben een aardige zombie liefhebber en al aardig wat films in m'n kast staan: Night (ook de remake), Dawn (ook de remake), Day en Land, Return of the Living Dead 1, 2 en 3, City of the Living Dead, Zombie 2, Nightmare City, Resident Evil 1, 2 en 3, Zombie 3: Nights of Terror, Stacy, Junk, Wild Zero, Zombie Flesh Eaters 2 en 3. Diary is zeker niet de slechtste zombiefilm die ik gezien heb (die eer gaat naar Zombie 3: Nights of Terror) maar hij komt akelig dicht in de buurt.
Een zombiefilm mag best een beetje campy zijn en foute akties bevatten. Maar zoals Diary in elkaar is gestoken had ik net zo goed House of the Dead of Stacy kunnen kijken.
Het hoeft niet altijd even serieus te zijn want Dawn bewijst wel weer hoe lekker campy een zombiefilm kan zijn. Maar nogmaals, dat de acteurs niet je van het zijn in Diary is wel een feit. Het hoeft geen Dennis Hopper, Harrison Ford of Roger Moore te zijn die meedoet met dit soort films want dat is onzin. Maar van de andere kant kunnen onbekende acteurs net zo goed goed acteren. Dat zag ik wel bij films als 'Cube' en 'Blair Witch Project'.
Poppenkast of geen poppenkast...als de film maar goed is uitgevoerd. En geen gare acteurs die niet zouden mistaan in zombie films als Flight of the Living Dead: Outbreak on a Plane of House of the Dead.
Ik heb enkel zijn Living Dead films gezien waarvan Day persoonlijk mijn favoriet is. Dawn bevat wat meer aktie, humor en Night is ondanks het wat trage tempo natuurlijk een klassieker. Zowel de trilogie als Land zijn amusante films. Ik kan lachen om blauwe zombies, disco muziek, zombies die dingen kunnen leren..etc. Maar om slecht acterende acteurs kan ik niet bepaald lachen.
De desolate en apocalyptische sfeer en de helden die zich staande proberen te houden in deze wereld. Zei het in een huis, winkelcentrum of bunker.
Met de hele de hele Blair Witch Project achtige opzet is helemaal niks maar het kwam gewoon zo ontzettend nep over. De zombies waren goed, de effecten gewoon ok en de over de muziek hoor je mij niet klagen. Ook niet als er onbekende acteurs in zitten (wat ook 't geval was bij Romero's originele trilogie). Maar als ze gewoon niet geloofwaardig over komen, wat juist belangrijk is bij een docu-film, is er geen reden om deze film dan zogenaamd 'goed' te vinden. Want ik neem aan dat Diary niet bedoeld is als één grote sneer naar het zombie genre zoals Shaun of the Dead en Planet Terror.
Geen idee eerlijk gezegd. Ik weet alleen dat Diary afspeelt ten tijde van Night (de uitbraak van het virus) en Island meer bij Dawn in de buurt komt.
Hij was ontevreden over het feit dat de zombies konden rennen. Iets waar ik ook minder blij mee was maar dat leg ik wel uit bij de volgende vraag.
Persoonlijk heb ik veel liever de good-old langzame zombies van Romero. De rennende zombies uit 28 Days Later en de remake van Dawn zijn dan weer wel angstaanjagender maar tegen duizenden slome zombies maak je net zo goed geen kans.
Als je het hebt over de traditionele gore effecten die we tegen komen in Romero's films en in grotere mate in Fulci's films: ze horen er bij en ook bij de slechte zombiefilms zijn ze goed te pruimen.
Dat is geen reden om er maar wat slechte acteurs in te stoppen lijkt me. Dat kan elke regisseur wel doen
. Er zijn al genoeg slechte zombiefilms met foute acteurs (House of the Dead...en nog een zombiefilm waarvan ik de naam niet weet. Blond meisje...zombies uit een meer...neppe film!)
Bij zombiefilms of horrorfilms in 't algemeen vind ik dit niet zo erg belangrijk. Maar zoals ik al eerder aangaf toen ik de films Cube en Blair Witch er bij haalde: onbekende acteurs kunnen ook goed acteren.
Tegenwoordig leunen zombiefilms en horrorfilms in 't algemeen al meer op schrik effecten in plaats van de creepy sfeer en gore. Ik heb liever een film met een rauwe sfeer die langzaam steeds enger word (The Thing, The Shining, Pulse, Ju-On: The Grudge) in plaats van een achtbaanrid van hollywood schrikeffecten zoals bij de remake van The Grudge en Pulse het geval was. Gore hoort er altijd bij uiteraard maar ook op dat gebied moet het nuttig zijn en worden ingezet daar waar nodig is. Lucio Fulci overdreef nog al eens in zijn films en op een gegeven moment was het meer van: kijk eens hoeveel gore ik er in kan stoppen! Zonder dat het met 't verhaal van de film te maken heeft of iets toevoegd.
Ik kan er naast zitten maar soms denk ik wel eens dat Romero het gewoon niet meer kan. Kijk je naar de originele trilogie: Night, Dawn en Day...het zijn echte cult klassiekers geworden. Land vond ik gewoon minder interessant omdat de zombies te veel op achtergond waren beland en de er geen of weinig dreiging aanwezig was zoals bij de oude films. Diary is dan weer veel te amateuristisch qua uitwerking en dat ben ik zeker niet gewend van Romero. Het idee is tof...de uitwerking en de acteurs 10X niks.
Geen probleem maar ergens vind ik het een beetje apart dat jij het vreemd vind dat ik niks heb met Diary. Als je meer trek hebt in amateuristische zombiefilms of films met slechte acteurs...dan kunnen de originele films van Romero nooit beter zijn naar jouw mening. Want hoe campy Dawn ook mag zijn, de film straalt meer kwaliteit uit dan Diary. En waarschijnlijk (ik kan er naast zitten) prefeer je films als Zombie 3 en Nightmare City boven o.a. Land en de remake van Dawn. Maar goed, hopelijk heb ik je met deze post wat meer geholpen. Verder is het dan ook enkel maar een discussie natuurlijk
.
kniteforce
-
- 73 berichten
- 257 stemmen
Megaman,
Bij deze neem ik mijn woorden terug. weet niet zo goed hoe die quote functie werkt. Je weet wel welke zin ik bedoel.
In ieder geval ben ik het op al die onder bouwende punten mee eens. behalve dat mijn voorkeur toch gaat naar Diary ipv land of the dead.
Dawn of the dead is trouwens mijn favoriet van al zijn vorige films. Inderdaad cult klassiekers. Die raak ik niet aan.
Het ging mij dus om land of diary. Bij land of the dead had ik weer het idee van. Nee hij kan het niet meer, vond ik tegenvallen. Toen kwam hij met diary of the dead en ja. Toen vond ik weer een sprankje hoop bij Romero.
En nee Zombie 3 en Nightmare city.. niet my cup of tea.
Bedoel je misschien Zombie strippers met dat blonde meisje? Met Jenna Jameson. Ai inderdaad.
'Dead set' al gezien? Mini serie
nice
megaman
-
- 1484 berichten
- 229 stemmen
Bedoel je misschien Zombie strippers met dat blonde meisje? Met Jenna Jameson. Ai inderdaad.
'Dead set' al gezien? Mini serie
nice
Zombie Strippers ken ik enkel van naam maar dat zal wel net zo'n wanproduct zijn als House of the Dead, Flight of the Dead en soortgelijke prulfilms
. De film die ik bedoelde heet Ghost Lake (2004). Achteraf gezien geen directe zombiefilm maar de geesten die uit het meer komen werden wel afgebeeld als lopende lijken. Het acteren was uiterst slecht, de effecten heel goedkoop en voor de rest was het één grote ergenis. Dan is Diary toch echt een stuk beter vergeleken met deze troep.
Steve-a
-
- 328 berichten
- 0 stemmen
Zombie Strippers is een geweldig goede ode aan de oudere zombie films. Met briljante gore.
megaman
-
- 1484 berichten
- 229 stemmen
Eens even kijk op Bol.com:
Gevonden! Voor € 17,99! Is het echt een aanrader en vergelijkbaar met Planet Terror?
Prudh
-
- 3124 berichten
- 1874 stemmen
Eens even kijk op Bol.com:
Gevonden! Voor € 17,99! Is het echt een aanrader en vergelijkbaar met Planet Terror?
Status: Filming. Je hebt vast een andere 'of the Dead' gevonden op Bol.
Leland Palmer
-
- 23785 berichten
- 4896 stemmen
Status: Filming. Je hebt vast een andere 'of the Dead' gevonden op Bol.
Pre- en sequels

Diary of the Dead
2007
312 reacties

Land of the Dead
2005
630 reacties

Dawn of the Dead
2004
1.214 reacties

Night of the Living Dead
1990
148 reacties

Day of the Dead
1985
223 reacties

Dawn of the Dead
1978
554 reacties

Night of the Living Dead
1968
437 reacties
Het laatste nieuws

Spaanse Netflix-film '100 Metros' doet het ontzettend goed: 'IJzersterk drama'

Netflix verruilt 'The Grand Budapest Hotel' voor 'The French Dispatch' van Wes Anderson

Nog niet gezien? 'Escape at Dannemora' kijk je nu gewoon op SkyShowtime

Catherine O'Hara (71) overleden: van deze films zou je haar onder meer kunnen kennen
Bekijk ook

Dawn of the Dead
Horror / Drama, 1978
554 reacties

Dawn of the Dead
Horror / Actie, 2004
1.214 reacties

Night of the Living Dead
Horror, 1968
437 reacties

Død Snø 2
Horror / Komedie, 2014
122 reacties

Martin
Drama / Horror, 1976
33 reacties

Day of the Dead
Horror, 1985
223 reacties
Gerelateerde tags
eilandnational guardzombiedelaware
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.





