ad

Geregisseerd door: George A. Romero

Met onder meer: Joshua Close, Michelle Morgan en Shawn Roberts

Releasedatum: 22 februari 2008

Over Diary of the Dead

"Where will you be when the end begins?"

Een aantal studenten is bezig met het maken van een amateur-horrorfilm in de bossen. Tijdens het filmen krijgen zij echter te maken met een echte zombie-opstanding. Wanneer het bloedvergieten begint, besluiten ze als echte filmmakers deze verschrikkelijke nachtmerrie vast te leggen.

imageimageimageimage

Gordo Thorsen

avatar van alexspyforever

alexspyforever

• 19155 berichten

Dit is de eerste film van de 2de Dead trilogie van Romero die ik zie. Eigenlijk had ik met land of the Dead moeten beginnen maar uiteindelijk maakt het niet echt uit gezien het toch telkens om verschillende verhalen en karakters gaat. Het goede nieuws is dat het found footage niet al te donker of schokkerig is, ze hebben toch wat beter materiaal dan die vervelende goedkope handcams.

Het is de gekende zombie apocalyps maar echte actiescènes of grote chaos blijft uit. We volgen een groepje student filmmakers die dit hele gebeuren filmen. En zo tussen de zombiegedeeltes waarbij hun groepje steeds vaker wordt uitgedund krijgen we soms wat conflicten en gefilosofeer. Op het einde lijkt Romero nog een statement over de mensheid te willen maken. Het was allemaal een beetje te gezapig, niet slecht maar ook te weinig memorabel om hier een voldoende aan te geven. Wel leuk dat een van hen zei "a walking corpse cannot run" de idioot die het concept rennende zombies heeft bedacht verdient dan ook zelf a bullet in the head.

avatar van Phantasm

Phantasm

Dit is één van de mindere horrorfilms van George A.Romero. Hij heeft er wel betere gemaakt. Valt voor een keertje te doen.

Tarkus

Tarkus schreef:

Dit is voor mij wel een grote tegenvaller.

Had van deze prent veel meer verwacht, maar wat een slechte film van Romero is dit...

Alleen al de manier waarop hij is gefilmd, genre 'Cloverfield', maar in die film was het zeker geen probleem, hier zijn de camerabewegingen veel te bruusk en ook te veelvuldig, het wordt op den duur echt vervelend en hinderlijk om naar te kijken.

Wat het verhaal betreft was het ook al niet veel soeps, gruwelijk ja, dat wel, een paar goede shots en vooral bloederige shots dan..

Maar verder weet ik toch weinig goed over deze prent te vertellen hoor.. zijn eerdere filmen waren een stuk beter dan dit...

Ik heb hem uitgekeken, maar met veel moeite...

Anderhalve ster, voor de enkele goed passages en goede special effects.

Na deze, slechte, film nog eens opnieuw een kans te hebben gegeven is hij opnieuw tegen gevallen, zozeer zelfs dat ik mijn score nog verlaag!!

avatar van Lovelyboy

Lovelyboy

A zombiefilm is like a pizza; when it's it's good, and when it's bad it's still pretty good, is mijn mening wat zombiefilms betreft. Zelfs een middelmatige film kan mij wat betreft nog wel bekoren als de karakters leuk zijn en de kills goed. Maar dit product is niet best, zeg maar gerust dat deze pizza bedorven is.

Het gaat al mis bij het 'handheld' gebeuren. Vaak heeft een dergelijke benadering een realistisch iets, en zit je er dichter op. Maar te vaak slaan dit soort films door naar een bron van irritatie tussen personages die lijden tot ruzies en gedrag en reacties die totaal niet relevant zijn. Zo hier ook weer van dat domme geleuter, domme dialogen tegen de camera en ruzies die er niet toe doen. Een normaal mens doet de camera uit als hij er van langs krijgt, daarnaast wordt iemand meerdere keren aangevallen en de man met de camera doet niets, die blijft slechts staan filmen.

Voeg daar aan toe een aantal achterlijke dialogen, karakters die totaal niet interessant zijn, keuzes en gebeurtenissen die kant nog wal raken, en de film staat op een onoverbrugbare achterstand met een aantal belachelijke momenten rond de dove Amish als hoogtepunt. En dant ondanks een paar humoristische kills.

Nee, dit is verre weg de minste van Romero. Jammer maar helaas.