Diary of the Dead (2007)

Alternatieve titel: George A. Romero's Diary of the Dead

Horror / Thriller

geregisseerd door George A. Romero
met Joshua Close, Michelle Morgan en Shawn Roberts

Een aantal studenten is bezig met het maken van een amateur-horrorfilm in de bossen. Tijdens het filmen krijgen zij echter te maken met een echte zombie-opstanding. Wanneer het bloedvergieten begint, besluiten ze als echte filmmakers deze verschrikkelijke nachtmerrie vast te leggen.

avatar van Miss Sway
Je brengt het nogal agressief, daarmee maak je het vrij persoonlijk. Nooit handig in een discussie.
Ik zou een film als dit ook geen 5 geven, maar goed, ik heb andere eisen, normen en waarden wat films betreft. Over smaak valt niet te twisten.

Zeker een mindere in de reeks. Ik vond het acteer niveau ook vrij tegenvallen. Voor dit soort concept films zie ik toch liever een film als [REC]. Daar heb je tenminste echt een gevoel van realiteit van het hele gebeuren. In hoeverre het realiteit kan zijn natuurlijk.

avatar van erik1677
heheheheheh namingway24, daar ben ik ook wel benieuwd naar survival of the dead.
dat is toch de volgende romero?
En we vallen nergens meer over hoor

avatar van namingway24
Net Survival gezien en ik denk niet dat Romero je van gedachten laat veranderen. Maar ik vond het toch wel weer leuk allemaal (en nee, geen 5 sterren )

avatar van Hopesfall
Mijn verwachtigingen waren niet hoog en spijtig genoeg was het ook terecht. Niet dat de film een ramp is maar wel goedkoop en saai. Vooral de scenes in de schuur en magazijn zijn echt slecht. Daarnaast vond ik de prof een verschrikkelijk slecht acteur, die irriteerde mij al na zijn eerste zin.
Romero slaat hier serieus de bal mis.

avatar van erik1677
@ namingway24
Hehehe ja inderdaad ik moet survival nog zien.
Ik hoor er echt wisselende reacties over,ben wel benieuwd

avatar van JigSaw_Doll
politics and gore, what more do you want?

Vond het wel weer redelijk vermakelijk. Het eerste halfuur is even doorkomen en het first person standpunt slaat nergens op, maar vond de gore prima; ik denk aan de scene met de shock apparatuur in het ziekenhuis, de originele zelfmoord van de amishe man of de scene met het zuur. Verder is het niet echt een toevoeging, omdat het verhaal niet verder gaat, maar opeens juist terug. Beetje standaard zombiefilm, maar als Romero hier al niet op mag voortborduren, wie dan wel?

avatar van mock turtle
Ik ben een behoorlijke liefhebber van zombiefilms en heb d'r al een aardig aantal gezien, maar zonder twijfel is dit de slechtste die er bij zat.

Dat zombiefilms altijd behoorlijk overdreven en onwaarschijnlijk zijn is een gegeven dat de pret niet mag drukken, maar in Diary of the dead gaat het echt nergens over en wordt het erg storend. Zitten ook heel erg veel fouten in, komt erg amateuristisch over.

Heel irritant vond ik verder het voortdurende quasi-filosofische geneuzel over het thema filmmaken. Acteerprestaties van de hoofdrolspelers waren ver onder de maat en de film was geen moment spannend, zelfs geen enkel schrikmomentje.

Het was dat ik met anderen aan het kijken was, want anders had ik het halverwege wel voor gezien gehouden.

avatar van hendriks
net big brother zonder aktie en horror zelfs kelly sex was beter in big brother dan deze flop

Leuke dames, slecht acteerwerk en zombie's. Typerend voor een zombiefilm.

Ware het niet dat er echt een aantal mankementen zijn aan de film:
1. Er zit totaal geen spanning in de film, nul noppes nada. Echt helemaal niets.
2. Wederom, net als in Survival of the Dead, is er een ongelofelijk slecht verhaal. Ga gewoon naar een supermarkt in een klein dorpje!!!!! Waarom is iedereen zo ongelofelijk dom!?
3. Amateurbeelden, grappig dat ik dat zeg. Maar er zit echt een ongelofelijk verschil tussen deze handheld-film en Cloverfield, Rec, etc. Ik kon me er in ieder geval mateloos aan ergeren.

Ik kan nog wel even doorgaan, maar ik denk dat mijn punt wel gemaakt is. Voor de zombie-liefhebbers: Spaar uzelf. Deze film is écht niet je tijd waard.

avatar van Alester
Niet de slechtste van Romero (dat was vooralsnog Survival) maar zeker niet de beste. De personages waren vrij vlak, het pseudo-filosofische gezwam tussen diverse scene's stoorde mateloos en het verhaal werd nergens spannend. Deze film is alleen interessant voor degene die van zombie-films houdt, voor anderen loont deze film de moeite van het kijken niet.

avatar van Donkerwoud
Het blijft toch een beetje pijn doen dat de grootmeester van de zombiefilms zoveel matigheid aflevert. De laatste tijd is het zeer zeker niet aan de man te danken dat we plezier uit het genre halen. Deze film doet denken aan het halfbakken probeersel van een jonge cineast zonder enige ervaring. Het voelt vooral goedkoop en zouteloos aan. Er was ooit een trilogie die ons deed smullen om het rijk van de levende doden, maar de zombies die Romero nu op ons afstuurt hadden beter in de hel kunnen blijven. Bah!

Knap dat ik deze film nog geen punt heb gegeven want die heb ik een tijd geleden al eens gezien en was ook niet zo lang geleden nog te zien op Film1. Het verhaal is best aardig (er zitten ook een paar leuke scenes in) maar de uitvoering minder. Helaas is de film ook nergens spannend of boeiend. Je kan goed merken aan deze film dat George A. Romero op zijn retour is.

avatar van Minotaures
Allereerste zombieflick waarin een handcamerabeelden van te past kwamen.

Dat pakte bij mij niet erg veel uit. Vond het maar een slechte toevoeging op de 'dead' reeks. De laatste tijd stelt Romero mij helaas teleur met z'n slechte producties.

De zombie's zien er niet geweldig rottend uit. Eerder snel en goedkoop opgemaakt, zonder enige aandacht. Er zit totaal geen spanning in, omdat alles wat ik hier zag mij totaal niet wist te overtuigen keek ik er met half-open ogen ernaar. Overlevenden (de soldaten linken met Survival of the Dead) die ze tegenkomen en doodsoorzaken van sommige deden me ook vrij weinig.

Ook met Survival of the Dead sloeg Romero (voor mij) helemaal de plank mis.

Gezien en snel vergeten.

dominion
Erg fijn filmpje.

Geeft weer eens een nieuwe draai aan de zombie films.
Snap die negatieve reacties dus echt niet want dit is dus echt een fijn filmpje.
Maar ja dat is dan ook mijn mening .

Hier heb ik me prima mee vermaakt.
Ze kwamen daarna dus ook nog met de origineel filmpje The Zombie Diaries die volgens mij ook met handcamera was gedaan.
Een soort van rip-off die ik snel ben vergeten.
Maar dit filmpje bevat dus ook wel fijne gore in tegenstelling in de teleurstellende Survival of the Dead die ik dus ECHT slecht vond.

Gewoon een prima Romero maar vind wel dat Romero maar moet stoppen met films maken want ze gaan steeds achteruit.
Sterk !

avatar van jesse39
vond hem wel vermakelijk
zaten lekkere ranzige stukjes in
camera werk was apart en orgineel gedaan
en hij zat ook wel goed in elkaar

avatar van MJP10
Vond het een goede film op een leuke manier getoond en het was ook erg spannend. Veel schrik momenten enzo. Lekker om weg tekijken

TOP

avatar van eavymetal
Dit is duidelijk één van de mindere Horrorfilms van George A.Romero.

avatar van smoke4life
mock turtle schreef:

Idd dat dacht ik ook, en als het dan om de manier van filmen gaat kun je maar beter naar [Rec] kijken !

SlasherMovieMan
in een woord: slecht!

avatar van YoG
YoG
Matig.. ik vond m niet slecht.. de zombies overtuigden wel.. de meeste andere zombiefilms van Romero zijn een stuk slechter, dus ik had me voorbereid op het ergste.

Dat gedoe met die camera steeds: wie blijft er nou rondzeulen met een camera als je weet dat er overal zombies rondlopen.. ze zaten zelfs in TOKYO
...en dat je uitgebreid een bad gaat nemen, word aangevallen door een zombie en dan alsnog jezelf elektrocuteert.. jezus man ... ik had metéén mezelf opgesloten in die panic-room (een verdieping lager)

avatar van psycholamp
Zo slecht is deze niet en de effecten zijn best geinig. Het docu-stijltje begint nu echt overal op te duiken, maar dat mag de pret niet drukken. Er zijn zoveel slechtere horror- en zombiefilms, dat deze film van mij een ruim voldoende krijgt.

avatar van galaxydriver32
Ga hem vanavond zien. Ik laat jullie wel weten wat ik er van vind

avatar van Sopherian
Just another zombie movie... niets speciaals

juhnzun
Wat is dit ? je moet toch eerst gebeten worden door een zombie om zelf in zo'n ding teveranderen ?? hier verandert men ook in zo'n ding na doodgeschoten tezijn ?

Buiten dat was dit gewoonweg sowieso een beduidelijker slechtere vertoning in zijn soort

avatar van Daan258
Gewoon een aardig zombie filmpje.
Goed mee vermaakt met deze film.
Verhaal is niet echt bijzonder, maarja tis ook een zombie film dus daar verwacht je ook niet echt een boeiend verhaal. Gewoon lekker wat gore en leuke kills, ook leuk om een zombie film te zien die met een handycam gefilmd is.
Verstand op nul en kijken maar.

Een kleine 3,0*

avatar van Elineloves
Hele tijd geleden al eens gezien, vorige week in de herziening geweest. Mijn vriend, een zombie fanboy, wou alle -'Dead' films wel weer eens zien. Zo gezegd, zo gedaan.

Diary of the Dead is minder erg dan ik 'm in mijn gedachten had, maar nog steeds duidelijk een van de minste films. Nergens echt boeiend, De zombies deden me ook niet veel. Begin was vrij storend, het middenstuk werd steeds beter om daarna weer terug te gaan naar 't niveau van in het begin. Jammer.

avatar van megaman
YoG schreef:

De eerste drie films zijn als de Star Wars trilogie vergeleken met Diary of the Dead Hoewel Night inmiddels gedateerd is heeft de film nog steeds charmes, sfeer en 'n lekkere oldschool Z/W-horror vibe. De films doen goed waar ze voor gemaakt waren: Night is oubollig en atmosferisch, Dawn is cheesy en meer actie-gericht en Day draait meer om het psychologische aspect. Diary, als found-footage film zijnde, faalt gewoon keihard omdat het doel van zo'n type film is dat de kijker gaat 'geloven' dat het echt gebeurd is. Met slecht acteerwerk verpest je gewoon het doel van deze film. En de goedkope humor komt ook gewoon niet over helaas. Maar goed, dat is dus mijn mening.

avatar van Atomaster
Het gebeurt maar weinig dat ik films halverwege afzet (want ja als je toch op de helft zit kan je hem. Er zo goed afkijken) maar deze Romero film haalde het niet. Niet spannend, slecht acteerwerk en slechte effecten. Jammer

avatar van alexspyforever
Dit is de eerste film van de 2de Dead trilogie van Romero die ik zie. Eigenlijk had ik met land of the Dead moeten beginnen maar uiteindelijk maakt het niet echt uit gezien het toch telkens om verschillende verhalen en karakters gaat. Het goede nieuws is dat het found footage niet al te donker of schokkerig is, ze hebben toch wat beter materiaal dan die vervelende goedkope handcams.
Het is de gekende zombie apocalyps maar echte actiescènes of grote chaos blijft uit. We volgen een groepje student filmmakers die dit hele gebeuren filmen. En zo tussen de zombiegedeeltes waarbij hun groepje steeds vaker wordt uitgedund krijgen we soms wat conflicten en gefilosofeer. Op het einde lijkt Romero nog een statement over de mensheid te willen maken. Het was allemaal een beetje te gezapig, niet slecht maar ook te weinig memorabel om hier een voldoende aan te geven. Wel leuk dat een van hen zei "a walking corpse cannot run" de idioot die het concept rennende zombies heeft bedacht verdient dan ook zelf a bullet in the head.