Survival of the Dead (2009)

Alternatieve titel: George A. Romero's Survival of the Dead

Horror

geregisseerd door George A. Romero
met Alan Van Sprang, Joris Jarsky en Athena Karkanis

Op een eiland, bij de kust van Noord Amerika vecht de lokale bevolking tegen een zombie-plaag. Ondertussen hopen ze een middel te vinden waarmee ze de zombies kunnen laten terugkeren naar hun oorspronkelijke staat.

Toch wel teleurstellend. Het verhaal staat sinds Land stil, waardoor dit weinig toevoegt. Van Night t/m Land evolueerde de zombies en waren er steeds minder overlevenden. Nu met deel 5 en 6 zijn we niet zo veel opgeschoten, de noodzaak ontgaat me dus een beetje, hoewel dit deel wel deels gaat over het oppakken van de gewoontes die de zombies als levenden hadden. Dat kwam ook al in andere delen aan bod, bovendien komt het hier weinig uit de verf. Wat verder maar moeilijk meevalt zijn de acteerprestaties, het verhaal en de dialogen. Nu blonken de vorige delen al niet uit in geweldige acteerprestaties, maar hier is het net als in deel 5 echt ondermaats. Als dan ook het verhaaltje niet veel meer is dan een vete… Waarom zou Romero dit verhaal nog aan de reeks willen toevoegen?
Wel zijn er meerdere leuke kills, waar het Romero steeds meer om te lijken gaan. Sowieso kijkt het wel weer gemakkelijk weg, onder meer door een redelijke vaart en enkele aardige scenes. Het zijn de momenten waarin je talent van Romero, dat ie toch wel wat te grabbel gooit, herkent. Daardoor 2,5 sterren.

avatar van Alexander1900
Na al die negatieve recensies verwacht je ook echt iets baggers, maar alles viel reuze mee. De film kijkt lekker weg maar het is nergens hoogstaand.

avatar van megaman
Film Pegasus schreef:
Ik denk dat de zombies achter de camera stonden in plaats van er voor.

Dit! Haha geweldig

Romero maakte de laatste films ook te snel achter elkaar heb ik 't idee. En de CGI in Survival was gewoon slecht en ook overbodig. Wat zien de effecten in Day er dan grandioos 'mooi' uit

Inmiddels heb ik Survival op Blu Ray van Optimum Home Entertainment. De reden waarom ik de film toch nog interessant vind is het verhaal en de locatie. De rest is aardig ondermaats...

avatar van housemoviewatch
Survival of the dead

Geen hoogvlieger. Althans, niet voor Romero's begrippen.

Het verhaal is vrij basic. Er breekt een plaag uit en voor de rest kun je eigenlijk wel weer invullen hoe de film gaat lopen. In dat opzichte dus niet echt orgineel. Als je dan al zo'n basic verhaal hebt. Probeer er dan ook visueel puik uit te zien. In survival of the dead viel me dat ook zwaar tegen. Het ziet er allemaal erg goedkoop uit. ( is ook wel zo gezien het budget) maar ik heb gezien dat goedkoop ook goed kan zijn. Helaas in deze film dus niet.

Acteerwerk is ook niet echt hoogstaand. De overdreven oude man stoorde ik me pijnloos aan en de overige types in de film, die overigens niks aan de film toevoegen ( zoals de jongeman) waren ook geen hoogvliegers.

De film viel mij dus erg tegen. Ik raad hem niet aan als je Romero's andere goede projectjes hebt gezien want dan kom je van de koude Kermis thuis. Daarom 2* voor deze matige film

avatar van comely
Nu begint Romero zijn eigen zombies belachelijk te maken. Dat hij zelfs budget heeft gekregen om deze film te mogen maken. Zonde..

avatar van danuz
Romero's laatste, RIP. Extreem slecht is deze film niet. Het idee van zo'n eilandje met twee concurrerende families vond ik bijvoorbeeld nog wel fascinerend. Had het daarbij gelaten! Jammergenoeg moet er een groepje buitenstaanders aan te pas komen. Daarnaast ligt het tempo te laag, is de CGI gore op een paar leuke kills vrij ongeïnspireerd en zijn de spanning en het script van bedenkelijk niveau. Ik heb betere filler episodes van The Walking Dead gezien!

avatar van Phantasm
Geen hoogvlieger, beetje teleurstellend, valt voor een keertje te doen.