• 15.829 nieuwsartikelen
  • 178.405 films
  • 12.228 series
  • 34.008 seizoenen
  • 647.671 acteurs
  • 199.114 gebruikers
  • 9.378.220 stemmen
Avatar
 
banner banner

Transformers: Revenge of the Fallen (2009)

Actie / Sciencefiction | 150 minuten
3,17 2.716 stemmen

Genre: Actie / Sciencefiction

Speelduur: 150 minuten

Oorsprong: Verenigde Staten

Geregisseerd door: Michael Bay

Met onder meer: Shia LaBeouf, Megan Fox en Josh Duhamel

IMDb beoordeling: 6,0 (450.864)

Gesproken taal: Engels en Spaans

Releasedatum: 24 juni 2009

Plot Transformers: Revenge of the Fallen

"Revenge is coming."

De strijd op aarde is voorbij, maar die in het universum is net begonnen. Wanneer Sam Witwicky (Shia LaBeouf) de waarheid leert over de oude oorsprong van de Transformers, moet hij zijn lot accepteren en zich samenvoegen met Optimus Prime en Bumblebee in hun epische strijd tegen de Decepticons, die sterker terug zijn dan ooit en het plan hebben om onze wereld te vernietigen.

logo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm still

Externe links

Volledige cast

Acteurs en actrices

Sam Witwicky

Mikaela Banes

Optimus Prime (stemrol)

Megatron (stemrol)

Fallen (stemrol)

Major Lennox

USAF Chief Master Sergeant Epps

Ron Witwicky

Reviews & comments


avatar

Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van The One Ring

The One Ring

  • 29974 berichten
  • 4109 stemmen

M.Goodkat schreef:

misschien moet hem nog rijpen zoals Marky Mark (Mark Wahlberg) dat in het begin een ongelofelijke schijtacteur ook was.

Zijn doorbraakrol in Boogie Nights was anders zeer sterk.

En ik weet niet of LeBoeuf echt zo'n 'seller' is. Hij heeft natuurlijk met Transformers en Indiana Jones twee gigantische successen op zijn naam staan, maar beide films hadden waarschijnlijk net zo veel opgebracht zonder hem. LeBoeuf was niet de hoofdattractie van die films. Marketing is overigens sowieso meer een verkoopfactor in de filmwereld dan star power en aan marketing hebben Indy en deze robots geen gebrek.


avatar van Minotaures

Minotaures

  • 7810 berichten
  • 2537 stemmen

Het begint goed en eindigt redelijk.


avatar van Mon

Mon

  • 28 berichten
  • 89 stemmen

yacoub schreef:

wat heeft iedereen toch met " Te lange actiescenes" van mij mocht het nog een uur doorgaan! supermooie gevechten tussen robots, met ongelooflijke special effects! Het verhaal? zit er prima in en goed te volgen, oke het is geen oscar winnende film maar wat boeit het! dit is een actiefim met humor. En elke keer als optimus praat dan krijg ik de kriebels, wat een stem heeft hij!!!

Geweldige film!!!!!!!

Ben ik het volledig mee eens. Lachwekkend dat deze film door sommigen zo gigantisch wordt afgekraakt. Je weet van tevoren wat je kan verwachten, als je die eerste al niks vond heb je bij die tweede niks te zoeken.

Deze was wat mij betreft net zo goed al dan niet beter dan de eerste. Het is groter, spectaculairder en qua special effects geniaal.

Verhaal was prima, echt diepgang heb je bij deze film niet nodig en dat moet je ook niet verwachten als je erheen gaat. Al met al gewoon een heerlijke film om gezien te hebben, genoten van elke minuut.


avatar van AddictedToMovies

AddictedToMovies

  • 1780 berichten
  • 0 stemmen

Het gemiddelde blijft stijgen....


avatar van Pastichio Rocker

Pastichio Rocker

  • 6344 berichten
  • 0 stemmen

Dat komt door al die kinderen hier.


avatar van M.Goodkat

M.Goodkat

  • 1290 berichten
  • 1463 stemmen

The One Ring schreef:

(quote)

Zijn doorbraakrol in Boogie Nights was anders zeer sterk.

En ik weet niet of LeBoeuf echt zo'n 'seller' is. Hij heeft natuurlijk met Transformers en Indiana Jones twee gigantische successen op zijn naam staan, maar beide films hadden waarschijnlijk net zo veel opgebracht zonder hem. LeBoeuf was niet de hoofdattractie van die films. Marketing is overigens sowieso meer een verkoopfactor in de filmwereld dan star power en aan marketing hebben Indy en deze robots geen gebrek.

Ik bedoel voor Boogie Nights, The Substitute meer bepaald

Boogie Nights vond ik ook geweldig alleen deed hem irritant op momenten (karate shit bv)

Maar nu dat hem meedoet in Money Never Sleeps (beter bekend als Wall Street 2) en Intersellar gaat hem de politieke-thriller toer op,weet nog niet zo goed.


avatar van Ceeda7

Ceeda7

  • 3544 berichten
  • 1381 stemmen

Don MN schreef:

Ik vind Paul Dano, Daniel Radcliffe en Elijah Wood wel acteurs met potentie.

Emile Hirsch niet vergeten.


avatar van Captain Pervert

Captain Pervert

  • 4647 berichten
  • 2101 stemmen

Technisch een uitmuntende film, inhoudelijk een prul.

Je vraagt je af wat er zou gebeuren als je deze film liet zien aan mensen uit de jaren '60. Ze zouden ter plekke een rolberoerte krijgen. Wat er met de computer mogelijk is, is werkelijk ongelooflijk. Alleen daarom zou je vijf sterren geven.

Maar, je zit wel 2,5 uur in de bios. Genoeg tijd voor de makers om op een paar fronten flink de mist in te gaan, zoals:

--- Megan Fox schudt in de film minstens vijf keer haar haar los in slowmotion. Tussen ieder shot lijkt haar lipgloss te worden bijgewerkt, want die getuite pijpbek blijft maar glanzen. Deze shots misten hun uitwerking niet, want schuin voor mij in de zaal maakte een complete vmbo-klas enthousiaste apengeluiden als Fox met haar op en neer wippende borstjes in slomo voormij kwam hollen. En ik houd van boobies, hoor. Maar niet op deze manier (en zeker niet op een slettenbak die de liters inkt op haar pokkel vakkundig liet maskeren voor deze film).

--- De epische muziek. Epische muziek moet je goed doseren, zodat je de actiescènes die er echt toe doen ("zo en NU gaat het erom spannen") extra cachet kan geven. Michael Bay laat zijn orkest eigenlijk de hele film voluit knallen, zodat het een oppervlakkige aaneenrijging van actiescènes wordt. De muziek gaat je na een tijdje zelfs op de zenuwen werken.

--- Te veel comic relief. De eerste Transformers-film had eigenlijk alleen de ouders van Sam en Bumblebee's radio als grapjes. Die werkten goed. In deze film heb je talloze mallotige robots, geflipte personages en flauwe slapstick-scènes. Meer dan goed is voor de film.

Combineer bovenstaande (De tietjes van Megan Fox, de overdaad aan humor) met het feit dat er in de film geen "fuck" te horen valt (de website van die hacker heet bijvoorbeeld "therealeffingdeal.com" en hij laat zich zelfs een keer "what the ef is going on here" ontvallen) en het is duidelijk: alles is gedaan om de film voor een zo breed mogelijk publiek te maken en daarmee zoveel mogelijk te cashen. Ik ben wat dat betreft nooit zo kritisch - hey, everybody's gotta make a living - maar bij The Revenge of The Fallen gaat het winstbejag wèl ten koste van de film. Kortom: er valt een hele hoop te zien (je kijkt je ogen uit) maar er is niets te beleven.

2.5 sterren

P.S. "Therealeffingdeal.com" bestaat echt, da's dan wel weer geinig.

P.P.S. een film waarbij een Audi (R8) in de eerste vijf minuten wordt gesloopt, kan eigenlijk alleen nog maar falen Audi for life!


avatar van Flipman

Flipman

  • 7113 berichten
  • 1145 stemmen

paul83 schreef:

Om nog even terug te komen op Steven Spielberg en het feit dat hij best een betere schrijver had kunnen vragen. Instellar komt eraan en de screenplay is van Nolan. Bij deze films (Transformers) hoef je niet altijd een topper te vragen. Hij zal de keuze wel goed overwogen hebben lijkt me gezien zijn enorme ervaring.

Ja, maar Spielberg is de executive producer van deze film.
IMDb schreef:

Executive Producer

AKA: Executive in Charge of Production

A producer who is not involved in any technical aspects of the filmmaking process, but who is still responsible for the overall production. Typically an executive producer handles business and legal issues.

Dus ik vraag me af in hoeverre Spielberg te maken heeft met het script. In de televisiewereld is dat weer anders; schrijvers van afleveringen van TV-series zijn vaak zelf uitvoerend producenten.


avatar van Mr_White

Mr_White

  • 2067 berichten
  • 0 stemmen

but who is still responsible for the overall production

Nu ligt een deel van die verantwoordelijkheid ook bij de regisseur maar wie heeft Bay hier ingeschakeld? Precies, Spielberg. En als Executive Producer kan hij ook gewoon tegen Bay zeggen dat hij het script moet bijschaven. Doen ze bij Fox Studios al jaren (de regisseurs zeggen hoe ze de film moeten maken), helaas met tegenovergestelde resultaten.


avatar van moviemike

moviemike

  • 1309 berichten
  • 5775 stemmen

In alle kranten en alle tijdschriften zijn de recentie's en besprekingen voor deze film ronduit vernietigend slecht. Dan kom je op internet op de filmsites een kijkje nemen en merk je dat diezelfde film (zoals dat wel vaker gebeurt) een opvallend hoge stembeoordeling toegewezen krijgt. Vooral recente bioscoopfilms lijden blijkbaar aan dat syndroom.

Ofwel doen de 'kenners' hun job niet goed, of anders is het publiek van tegenwoordig nogal makkelijk tevreden gesteld.

Op wie moet ik me nu eigenlijk richten?


avatar van Nomak

Nomak

  • 11634 berichten
  • 0 stemmen

moviemike schreef:

Op wie moet ik me nu eigenlijk richten?

Op niets of niemand, je moet gewoon zelf oordelen.

Waarom zou je rekening moeten houden met toplijsten of recensies?


avatar van Mr_White

Mr_White

  • 2067 berichten
  • 0 stemmen

Wat mij opvalt is dat hij hier behoorlijk hoog scoort maar op IMDb (waar blockbusters gemiddeld echt belachelijk hoge scores krijgen) in vergelijking met andere blockbusters al laag scoorde (onder de maar inmiddels al is gedaald tot onder de 7. Voor IMDb is dat toch wel een sterk signaal. En recensenten, tja, als je op RottenTomatoes.Com kijkt, zie je dat het eerste deel toch nog een redelijke score heeft (iets over de 50%) terwijl deze iets rond de 20% scoort. Dat zijn toch allemaal signalen.


avatar van sfeermeneer

sfeermeneer

  • 32 berichten
  • 51 stemmen

ik vond hem tegenvallen in verglijking met het eerste deel zeker ,

teveel stomme humor ,wat in deel 1 nog leuk was was nu echt over the top .En nietszeggende transformers ( o.a.the twins,)

eigenlijk hink ik op twee gedachten ,want t eerste 1 a 1,5 uur is zwaar vermakelijk maar op t eind vind ik t te veel worden .

Het is qua effecten zeer goed, maar bij mij was op t laatst het hele TF gevoel weg en devastator was nutteloos want die kon niks(behalve stofzuigen ;P) wat ik best jammer vond !

en soundwave was wel grappig gedaan maar alleen t stemgeluid en ravage kwamen mij bekend voor,maar dat is persoonlijk gezeik

al met al krijgt ie van mij 3 sterren(t is en blijft TF) maar moet eerlijk zeggen deel 1 was naar mijn mening (VEEL )beter


avatar van trainercoach

trainercoach

  • 30 berichten
  • 186 stemmen

Het begint leuk en het zakt steeds meer af naar het einde


avatar van moviemike

moviemike

  • 1309 berichten
  • 5775 stemmen

Nomak schreef:

(quote)

Op niets of niemand, je moet gewoon zelf oordelen.

Waarom zou je rekening moeten houden met toplijsten of recensies?

Waarom ook niet? Er zijn zoveel interessante films die de moeite waard zijn om te bekijken, eigenlijk veel te veel om echt alles gezien te kunnen hebben. Dan kan je je toch beter een beetje laten leiden en naar films kijken die goed onthaald worden dan steeds de foute keuze te nemen en er achteraf spijt van te hebben.

Hoewel er natuurlijk veel onderschatte pareltjes bestaan.

Twijfel eerlijk gezegd sterk of deze erbij hoort, maar wil hem wel eens op een luchtig moment gezien hebben.


avatar van Pastichio Rocker

Pastichio Rocker

  • 6344 berichten
  • 0 stemmen

moviemike schreef:

Ofwel doen de 'kenners' hun job niet goed, of anders is het publiek van tegenwoordig nogal makkelijk tevreden gesteld.

Op wie moet ik me nu eigenlijk richten?

Het laatste. Er zitten hier (op MovieMeter) te veel kinderen die nauwelijks eisen meer stellen aan de films van tegenwoordig. Als er maar goeie CGI en explosies in zitten, dan is het wel goed. De rest interesseert ze geen moer.


avatar van Tonypulp

Tonypulp

  • 21231 berichten
  • 4608 stemmen

Je vind die kinderen wel erg interessant aangezien je hier steeds terug blijft komen.


avatar van Pastichio Rocker

Pastichio Rocker

  • 6344 berichten
  • 0 stemmen

Tonypulp schreef:

Je vind die kinderen wel erg interessant aangezien je hier steeds terug blijft komen.

Dat komt omdat ze in de weg lopen.

Btw, gezien de score en de reacties op de film van diezelfde kinderen heb ik het uiteraard weer eens bij het rechte eind.


avatar van Tonypulp

Tonypulp

  • 21231 berichten
  • 4608 stemmen

Pastichio Rocker schreef:

(quote)

Nee, ze lopen me steeds vaker in de weg hier.

Je zoekt het wel op, bij een film als transformers kun je het verwachten.


avatar van %%%%%%

%%%%%%

  • 2543 berichten
  • 1234 stemmen

De film daalt nog wel dus druk maken is nog niet nodig.


avatar van Flipman

Flipman

  • 7113 berichten
  • 1145 stemmen

Mr_White schreef:

Wat mij opvalt is dat hij hier behoorlijk hoog scoort maar op IMDb (waar blockbusters gemiddeld echt belachelijk hoge scores krijgen) in vergelijking met andere blockbusters al laag scoorde (onder de 8 punten) maar inmiddels al is gedaald tot onder de 7. Voor IMDb is dat toch wel een sterk signaal. En recensenten, tja, als je op RottenTomatoes.Com kijkt, zie je dat het eerste deel toch nog een redelijke score heeft (iets over de 50%) terwijl deze iets rond de 20% scoort. Dat zijn toch allemaal signalen.

Dat zijn signalen, zeker. Ik weet niet of je erop doelt dat mensen deze film dus maar beter kunnen mijden, maar er zijn er wel genoeg die minder kritisch zijn dan jij en ik en dus wel goed van een film als deze kunnen genieten. Bovendien, hoe minder mensen de film gaan bekijken, hoe minder discussie er hier gevoerd wordt .


avatar van Nomak

Nomak

  • 11634 berichten
  • 0 stemmen

Flipman schreef:

er zijn er wel genoeg die minder kritisch zijn dan jij en ik en dus wel goed van een film als deze kunnen genieten.

Niet echt een goede uitspraak.

Als ik deze film hoger beoordeel dan jou, dan ben ik dus minder kritisch?

Zou het niet met filmsmaak te maken kunnen hebben?


avatar van paul83

paul83

  • 1361 berichten
  • 1571 stemmen

Mr_White schreef:

Wat mij opvalt is dat hij hier behoorlijk hoog scoort maar op IMDb (waar blockbusters gemiddeld echt belachelijk hoge scores krijgen) in vergelijking met andere blockbusters al laag scoorde (onder de maar inmiddels al is gedaald tot onder de 7. Voor IMDb is dat toch wel een sterk signaal. En recensenten, tja, als je op RottenTomatoes.Com kijkt, zie je dat het eerste deel toch nog een redelijke score heeft (iets over de 50%) terwijl deze iets rond de 20% scoort. Dat zijn toch allemaal signalen.

Signalen voor who gives a shit. Jullie zitten er wel erg over de score in ofni? Pastichio doel ik voornamelijk op. Je hebt een erg grote mond voor iemand die de film niet gezien heeft. Je ergert je aan mensen die de film goed vinden? Beetje jammer Rocky.

Ik vond het prima vermaak en nee ben niet jonger dan jij.

De score zal ook heus nog wel dalen. Maken julie je niet zo druk. Er hebben voorlopig 155 mensen gestemd. Dat zijn in de meeste gevallen liefhebbers. Reken het cijfer maar eens om over een maand, Een 6.5 waarschijnlijk en IMDB staat nu op een 6.8 na 20.000 stemmen.

Spielberg heeft overigens een behoorlijke vinger in de pap ,want Dreamworks is nou eenmaal van de man. Wie bepaalt? Juist, de studio! Spielberg heeft de toon van de film bepaalt net als Disturbia.


avatar van legian

legian

  • 777 berichten
  • 0 stemmen

Captain Pervert schreef:

P.P.S. een film waarbij een Audi (R8) in de eerste vijf minuten wordt gesloopt, kan eigenlijk alleen nog maar falen Audi for life!

dat licht er net maar aan hoe en door wat die gesloopt word, naja we gaan 't vanavond beleven, heb der wel zin in eigenlijk weer eens een lekkere actie film vol robotische (ofzoiets) geweld


avatar van Miron

Miron

  • 744 berichten
  • 74 stemmen

Mon schreef:

Je weet van tevoren wat je kan verwachten, als je die eerste al niks vond heb je bij die tweede niks te zoeken.

lol, dus mensen die dit soort films niets vinden mogen er niet naar kijken zodat ze er geen negatieve mening over kunnen geven?

Het eerste doel kon ik eigenlijk best wel waarderen maar dit ging nergens over.


avatar van Albus Dumbledore

Albus Dumbledore

  • 2041 berichten
  • 884 stemmen

john constantine schreef:

Wat ik dus niet kan begrijpen, is dat Steven Spielberg heeft gezegd.. Dat dit zijn beste film ooit is die hij heeft geproduceerd. Dan is het Niveau van Spielberg wel erg gedaald, in mijn ogen

Het lijkt me duidelijk dat Steven Spielberg dat zei om reclame te maken voor deze film. Hij kan toch niet zeggen dat dit zijn slechtste film ooit is? Ik denk dat als je hem dat over een aantal jaar nog eens zou vragen, dat hij dan misschien wel de waarheid vertelt.


avatar van Mr_White

Mr_White

  • 2067 berichten
  • 0 stemmen

Flipman schreef:

(quote)
Dat zijn signalen, zeker. Ik weet niet of je erop doelt dat mensen deze film dus maar beter kunnen mijden, maar er zijn er wel genoeg die minder kritisch zijn dan jij en ik en dus wel goed van een film als deze kunnen genieten. Bovendien, hoe minder mensen de film gaan bekijken, hoe minder discussie er hier gevoerd wordt .

Ik probeerde niet te suggereren dat mensen maar beter kunnen weg blijven (dat moeten ze zelf weten) maar voor twijfelaars zou het misschien niet onverstandig zijn te 'luisteren' (het is ook handig als je één of twee recensenten volgt wiens mening vaak gelijk is aan die van jezelf). Ik bedoel, als je naar mijn laatste scores kijkt en je denkt bij jezelf "Geez, die gast heeft ook geen smaak" dan kun je mijn mening over deze film ook negeren (lijkt mij dan). Vice versa kan natuurlijk ook maar het gaat om het idee. Recensenten krijgen vaak een hoop gezeik over zich heen omdat mensen recensenten alleen tof vinden als ze het met jouw mening eens zijn, maar beter kun je kijken met welke recensenten jij het vaakst eens bent en die als leidraad neemt.


avatar van Flipman

Flipman

  • 7113 berichten
  • 1145 stemmen

Nomak schreef:

Niet echt een goede uitspraak.

Als ik deze film hoger beoordeel dan jou, dan ben ik dus minder kritisch?

Zou het niet met filmsmaak te maken kunnen hebben?

Hmm, ja, je hebt gelijk. Ik doelde er meer op dat er mensen zijn die, net als ik, zich ergeren aan veel elementen in de film. Maar liefhebbers hebben hier geen probleem mee en laten zich meevoeren door de actie en de visuele effecten.

Maar je hebt gelijk, dat is een kwestie van smaak . Ik probeerde niet te suggereren dat mijn mening hier meer waard is dan die van anderen, mocht iemand dit zo hebben opgevat.

Mr_White schreef:

Ik probeerde niet te suggereren dat mensen maar beter kunnen weg blijven (dat moeten ze zelf weten) maar voor twijfelaars zou het misschien niet onverstandig zijn te 'luisteren' (het is ook handig als je één of twee recensenten volgt wiens mening vaak gelijk is aan die van jezelf). Ik bedoel, als je naar mijn laatste scores kijkt en je denkt bij jezelf "Geez, die gast heeft ook geen smaak" dan kun je mijn mening over deze film ook negeren (lijkt mij dan). Vice versa kan natuurlijk ook maar het gaat om het idee. Recensenten krijgen vaak een hoop gezeik over zich heen omdat mensen recensenten alleen tof vinden als ze het met jouw mening eens zijn, maar beter kun je kijken met welke recensenten jij het vaakst eens bent en die als leidraad neemt.

Nee OK, dan begrijpen we elkaar .


avatar van Boxmeer

Boxmeer

  • 35 berichten
  • 30 stemmen

Mr_White schreef:

(quote)

Schitterende aanname, ongelooflijk hoe ze het keer op keer voor elkaar krijgen. Ik verwacht van een film over transformerende robots geen realisme, maar ik verwacht (zoals ik dit van elke film verwacht) een plot dat ergens op slaat en logisch in elkaar steekt, fatsoenlijke acteerprestaties en aangezien we het toch over een actiefilm hebben, actiescènes waarin je de personages uit elkaar kan houden en daadwerkelijk kunt zien wat er allemaal gebeurt.

Tel daarbij op dat ik de humor in deze films echt het laagste van het laagste vind, gewoon te irritant voor woorden. Denk aan die neukende honden die tot tweemaal toe voorbij komen om geen enkele reden (ja, blijkbaar omdat Bay en consorten denken dat neukende honden hilarisch zijn) of aan de stonede moeder die dan drie minuten rond rent als een malloot volgepompt met XTC (belachelijkste uitbeelding van drugsgebruik in een film van de afgelopen dertig jaar gok ik zo).

.

Bijna alle mensen in de zaal moesten lachen om het stukje met de neukende honden. Als jij dit niet grappig vind, zal het eerder aan jou liggen dan aan de film humor.

(niet lullig bedoeld)