The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring (2001)
Genre: Avontuur / Fantasy
Speelduur: 178 minuten / 208 minuten (extended edition)
Oorsprong:
Nieuw-Zeeland / Verenigde Staten
Geregisseerd door: Peter Jackson
Met onder meer: Elijah Wood, Ian McKellen en Viggo Mortensen
IMDb beoordeling:
8,9 (2.186.928)
Gesproken taal: Engels
Releasedatum: 20 december 2001
On Demand:
Bekijk via Pathé Thuis
Bekijk via Prime Video
Bekijk via HBO Max
Niet beschikbaar op Netflix
Niet beschikbaar op Videoland
Niet beschikbaar op Disney+
Niet beschikbaar op Google Play
Niet beschikbaar op meJane
Plot The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring
"One ring to rule them all."
Een eeuwenoude ring, die jaren zoek is geweest, wordt gevonden en komt bij toeval terecht bij de kleine Hobbit Frodo. Als de tovenaar Gandalf erachter komt dat deze ring eigenlijk de Ene Ring is waar de slechte Sauron naar op zoek is, gaat Frodo samen met Gandalf, een Dwerg, een Elf, twee Mensen en drie andere Hobbits op een groots avontuur om deze te vernietigen.
Externe links
- Zoek naar deze film op dvd/blu-ray op Amazon
- IMDb (8,9 / 2186928)
- Trailer (YouTube)
- The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring (BoekMeter)
- Game (GamesMeter)
- The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring (MusicMeter)
- The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring (The Complete Recordings) (MusicMeter)
- Pathé Thuis: vanaf € 9,99 / huur € 2,99
- Kijk op Amazon Prime
- Kijk op HBO Max
Acteurs en actrices
Frodo
Gandalf
Aragorn
Sam
Bilbo
Arwen
Saruman
Boromir
Pippin
Merry
Reviews & comments
Mindflight
-
- 126 berichten
- 1300 stemmen
Paar dagen geleden voor de derde keer herzien, en mijn hemel wat is dit prachtig om naar te kijken zeg.. Schitterende sets, prachtig acteerwerk van Elijah Wood, John Rhys-Davies en Sean Austin (die echt perfect gecast is), en een paar zeer sterke, angstaanjagende momenten. (ik noem weather mountain en the forbidden forest)
Ook de Moria-scène met de Balrog maakte een grote indruk op me. En de filmscore spookt al een aantal dagen in mijn hoofd rond. Erg fijn.
Ms. H.
-
- 65 berichten
- 0 stemmen
Geweldige film! Ook de andere 2.
Voor de eerste film van een serie vind ik deze toch wel heel erg goed. Vaak zijn de eerste films, waarvan er meer gaan komen, een soort inleiding in het wereldje waar het zich afspeelt, dat is deze film ook wel, maar toch enorm meeslepend en boeiend. Dat is niet altijd het geval bij andere eerste films.
Voor de rest is het verhaal van de hele LotR triologie natuurlijk prachtig, ik moet tot mijn spijt zeggen dat ik de boeken niet heb gelezen (dat moet ik maar eens gaan doen..), maar ik denk wel dat dit toch een hele goede verfilming is van het boek.
Al met al een prachtige, meeslepende film die ik na 3 keer gezien te hebben nog veel vaker kan zien. 5*
Thomas83
-
- 4037 berichten
- 3641 stemmen
Geweldige film! Ik heb alle delen op dvd en al meerdere keren gezien, maar ze vervelen nooit. Alleen al door het ongelofelijk oog voor detail in de film (de locaties en wapenuitrustingen etc) kun je de film vaak opnieuw kijken en is hij een feest voor het oog.
Het boek heb ik twee keer gelezen, en de film weet het sfeertje in de boeken heel goed te benaderen.
Wat me altijd opviel als ik het met anderen over de LOTR-films had of andere meningen over de trilogie las was dat eigenlijk iedereen deel 1 het beste vond, deel 2 nog beter en deel 3 het allerbest, terwijl ik persoonlijk deel 1 echt met afstand het beste deel vind, en deel 2 het minst.
Als ik hier zo de berichten doorlees dan blijk ik toch niet de enige te zijn die dat vind.
In deel 1 vind ik de sfeer gewoon het beste. Deel 2 en deel 3 vind ik wat oppervlakkiger, met wat meer de nadruk op de grote gevechten. Eigenlijk stelden ze me toch teleur na deel 1 te hebben gezien.
Maar ik blijf ze gewoon goed vinden, en vooral van twee scenes uit de twee delen kan ik erg genieten.
Allereerst de scene dat Aragorn, Legolas en Gimli op de muren van Helmsdiepte staan samen met Rohirrim, wachtend op het leger van Orks dat je in de verte al ziet en hoort aankomen. Prachtig al die fakkels in het donker. Iedereen is dan doodstil en wacht in spanning en angst af, de scharnieren van een luik piepen, en er steekt een windvlaag op en daarna valt opeens de regen met bakken uit de hemel.
De andere scene die ik geweldig vind is als er op de velden van de Pelennor buiten de Stad en ook al binnen de poorten van Minas Tirith wordt gevochten en de stad ingenomen dreigt te worden. De zon komt al op, en dan hoor je opeens die hoorns van de Rohirrim. Echt een kippenvelmoment vind ik. En daarna ook nog die speech van Theóden voordat het leger aanvalt en daarna die sterfscene als Theóden Eowyn herkent.
Het einde van de film vind ik wel een beetje afgeraffeld, al is de scene in de Grijze Havens wel weer erg mooi. Maar ik had er graag ook een stuk in gezien over de Zuivering van de Gouw.
Maar goed, het blijven alledrie topfilms met een hoog opnieuw-kijken-gehalte, en zowel de acteerprestaties, de locaties, de muziek, de regie en het camerawerk, en uiteraard ook het verhaal zijn goed tot zeer goed.
Witch-king
-
- 230 berichten
- 411 stemmen
Allereerst de scene dat Aragorn, Legolas en Gimli op de muren van Helmsdiepte staan samen met Rohirrim, wachtend op het leger van Orks dat je in de verte al ziet en hoort aankomen.
Je bedoelt de Uruk-hai, orcs zijn kleiner en compacter.
De extended versie vind ik lang niet zo afgeraffeld als de gewone.
Ik weet niet welke versie jij gezien hebt, maar mocht je de gewone versie gezien hebben, probeer dan de extended versie eens een keer, hij is wel in totaal 11 uur en 22 minuten i.p.v. 9 uur (de gewone) maar daarentegen is het einde langer en niet zo afgeraffeld.
Dead01
-
- 1167 berichten
- 1983 stemmen
Je bedoelt de Uruk-hai, orcs zijn kleiner en compacter.
De extended versie vind ik lang niet zo afgeraffeld als de gewone.
Ik weet niet welke versie jij gezien hebt, maar mocht je de gewone versie gezien hebben, probeer dan de extended versie eens een keer, hij is wel in totaal 11 uur en 22 minuten i.p.v. 9 uur (de gewone) maar daarentegen is het einde langer en niet zo afgeraffeld.
Vind toch dat bij de gewone versie het ook een goed einde is persoonlijk.
De extended versie is beter voor mij omdat ze dichter bij het boek gaan en je ook nog de making of enzo allemaal hebt.
Thomas83
-
- 4037 berichten
- 3641 stemmen
Ja dat zijn eigenlijk de Uruk-hai inderdaad. Je hebt helemaal gelijk.
Ik gebruikte het woord Orks ook meer als verzamelnaam.
LOTR-lover
-
- 937 berichten
- 908 stemmen
In één woord: fantastisch! De special effects en vechtscènes zijn adembenemend en de personages zijn geweldig.
5*
film_kaza
-
- 3140 berichten
- 0 stemmen
ik vind deze toch wel beter dan deel 3
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31163 berichten
- 5455 stemmen
Wel eens leuk om te zien, maar heeft het niveau van een star wars. En dan vooral de nieuwere films... Wel leuk om eens te zien, maar qua acteerwerk is het niet altijd even sterk. Leuke beelden, mysterieus sfeertje, maar wel langdradig. De film moet het vooral van de hype errond hebben en niet zozeer van de kwaliteit. Moest dit een film zijn van pakweg 140 minuten ipv een trilogie met telkens 3 uur beeldmateriaal (en zelfs meer in de extende version) had het voldoende geweest. Ofwel een TV-serie: the Adventures of Frodo...
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
De film moet het vooral van de hype errond hebben en niet zozeer van de kwaliteit.
En hoe kan een hype ontstaan als de film eerst niet door een grote groep als goed bevonden wordt?
Thomas83
-
- 4037 berichten
- 3641 stemmen
De film moet het vooral van de hype errond hebben en niet zozeer van de kwaliteit. Moest dit een film zijn van pakweg 140 minuten ipv een trilogie met telkens 3 uur beeldmateriaal (en zelfs meer in de extende version) had het voldoende geweest. Ofwel een TV-serie: the Adventures of Frodo...
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. De trilogie is weliswaar veelbesproken geweest, maar dat doet niks af aan de kwaliteit van de films. Vooral deel 1 vond ik gewoon erg sterk.
De film inkorten kan eigenlijk niet, er is nu eigenlijk al te veel in het verhaal gesnoeid. Vergeet niet dat het om een verfilming van een boek van honderden pagina's gaat.
Frodo en zijn reisgenoten zijn maanden onderweg naar hun eind-doel. Je kan zo'n lange reis moeilijk overbrengen in korte tijd. Dan mis je totaal de sfeer van de zware toch van de reis.
Het hele verhaal vertellen in een serie, zoals bij Band of Brothers, was wel beter geweest denk ik. Dan had er niks weggelaten hoeven te worden, en het verhaal in verschillende delen vertellen maakt het misschien voor een groot publiek ook wat vlotter om naar te kijken.
Dead01
-
- 1167 berichten
- 1983 stemmen
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. De trilogie is weliswaar veelbesproken geweest, maar dat doet niks af aan de kwaliteit van de films. Vooral deel 1 vond ik gewoon erg sterk.
De film inkorten kan eigenlijk niet, er is nu eigenlijk al te veel in het verhaal gesnoeid. Vergeet niet dat het om een verfilming van een boek van honderden pagina's gaat.
Frodo en zijn reisgenoten zijn maanden onderweg naar hun eind-doel. Je kan zo'n lange reis moeilijk overbrengen in korte tijd. Dan mis je totaal de sfeer van de zware toch van de reis.
Het hele verhaal vertellen in een serie, zoals bij Band of Brothers, was wel beter geweest denk ik. Dan had er niks weggelaten hoeven te worden, en het verhaal in verschillende delen vertellen maakt het misschien voor een groot publiek ook wat vlotter om naar te kijken.
Het eerste deel wat je zegt van de tijd ben ik volledig mee eens, het is nu soms al te kort.
In serie was het misschien minder bekend geweest denk het maar ze hadden wel nog dichter bij het boek kunnen gaan maar vind dat ze zeker in de extend versie hun best hebben gedaan ( de gewone ook).
Dus ben meerendeels met je uitspraak mee eens 
Thomas83
-
- 4037 berichten
- 3641 stemmen
Het eerste deel wat je zegt van de tijd ben ik volledig mee eens, het is nu soms al te kort.
In serie was het misschien minder bekend geweest denk het maar ze hadden wel nog dichter bij het boek kunnen gaan maar vind dat ze zeker in de extend versie hun best hebben gedaan ( de gewone ook).
Dus ben meerendeels met je uitspraak mee eens

Ik heb alleen van deel 1 de extended edition gezien, dus over die andere twee delen kan ik niet oordelen wat dat betreft.
Bij deel 1 hebben ze dat trouwens zo slecht nog niet gedaan vind ik. Ik ben bijvoorbeeld blij dat ze Tom Bombadil eruit hebben gelaten. Hem vond ik een beetje irritant vrolijk in het boek, en als hij in de film had gezet dan had dat de film toch een beetje een andere sfeer gegeven.
Dead01
-
- 1167 berichten
- 1983 stemmen
Ik heb alleen van deel 1 de extended edition gezien, dus over die andere twee delen kan ik niet oordelen wat dat betreft.
Bij deel 1 hebben ze dat trouwens zo slecht nog niet gedaan vind ik. Ik ben bijvoorbeeld blij dat ze Tom Bombadil eruit hebben gelaten. Hem vond ik een beetje irritant vrolijk in het boek, en als hij in de film had gezet dan had dat de film toch een beetje een andere sfeer gegeven.
Heb eerlijk gezegd in het boek geen enkel irritant stuk gelezen, vond het zo een zalig boek eerlijk gezegd, was gewoon perfect
.Zou je wel aanraden om de andere 2 delen ook te zien van de extended versie, echt wel de moeite waard, ze gaan wat dieper in de enten en de dood saruman wat in het boek toch mooi word omschreven.
Thomas83
-
- 4037 berichten
- 3641 stemmen
Heb eerlijk gezegd in het boek geen enkel irritant stuk gelezen, vond het zo een zalig boek eerlijk gezegd, was gewoon perfect
.Zou je wel aanraden om de andere 2 delen ook te zien van de extended versie, echt wel de moeite waard, ze gaan wat dieper in de enten en de dood saruman wat in het boek toch mooi word omschreven.
Ik vond het boek ook zeker weten geweldig, maar Tom Bombadil vond ik een beetje irritant af en toe, met zijn vrolijkheid steeds.
Ik had ook gehoord dat er in deel 2 in de extended de scene zat dat Merry en Pippin van de Entendrank drinken.
Ik hoop dat er in Return of the King ook veel meer over de zuivering van de Gouw staat. In het boek vond ik dat toch een van de leukste hoofdstukken.
Maar ik wel van deel 2 en deel 3 zeker nog de extended editions nog eens gaan zien.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31163 berichten
- 5455 stemmen
En hoe kan een hype ontstaan als de film eerst niet door een grote groep als goed bevonden wordt?
Dat noemen ze nu de kracht van de media... Je kan het vergelijken met Star Wars, waar veel meer aandacht was rond merchandising, reclame, en dergelijke dan aan de kwaliteit van de film zelf. Ik spreek zeker niet tegen dat het boek slecht is. Tolkien heeft een pracht van een fantasyboek geschreven. Maar vooral omdat het een trilogie is met enorm veel figuurtjes, verhaallijnen, complotten, achterliggende zaken, is het zo populair geworden. Dit is het soort films waarbij massa's fans zich bezig houden met het sparen van de figuurtjes die je kan kopen. Soort stripfilms dat vooral aanslaat bij jongens die eeuwig jong willen blijven en een verzameling speelgoed en strips hebben vanwege de cultstatus rond de film. Niet dat het slecht is, integendeel. Ik ben zelf zo in kleine mate een aanhanger van James Bond, maar ik moet toegeven dat die reeks het ook vooral van de formule moet hebben. Het gros zijn films die kwalitatief niet tot de toppers horen. Net als LOTR, waarvan ik goed kan begrijpen dat het een grote aanhang heeft.
Ik beschouw dit meer als film die ineens een rage heeft gehad (zie ook Titanic, Lion King, Jurassic Park, Matrix), maar die al naar gelang de tijd verloopt een hoop aanhangers verliest omdat de nieuwe kijkers de hype niet hebben meegemaakt.
Ik moet wel toegeven dat Peter Jackson het er al bij al niet slecht van heeft af gebracht. Het is wel mooi en hij zal ongetwijfeld het boek ook zo goed mogelijk verfilmd hebben. Maar ik blijf erbij dat er evengoed gaten zitten in de film: acteerwerk is niet altijd evengoed (Peter Jackson is net als George Lucas niet zozeer een regisseur voor acteurs.) en hij maakt het soms langdradig. Een film zal altijd verschillen met een boek en hij had enkele bijzaken moeten laten vallen om het aangenaam te houden om alles te kunnen volgen.
Welbeschouwd vind ik zeker geen slechte film, maar LOTR is niet echt mijn ding en zal dus nooit tot m'n topfavorieten behoren.
film_kaza
-
- 3140 berichten
- 0 stemmen
ik vind de muziek van deze film nog wel het mooiste...
feanaro surion
-
- 5765 berichten
- 1770 stemmen
Peter Jackson is kwa acteursregie totaal niet te vergelijken met Lucas en stukken beter.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31163 berichten
- 5455 stemmen
Misschien meer een discussie over Jackson, dan over LOTR. 
Films als LOTR en King Kong halen een hoger gemiddelde, alhoewel hij imo meer aandacht besteedde aan de acteurs in z'n vroegere films zoals Heavenly Creatures en Frighteners. Waarschijnlijk omdat LOTR en King Kong al hun fans hadden voor de film er kwam, kon hij het zich permiteren om de film langer te maken. Had hij beter niet gedaan vind ik. En het probleem van minder feeling met de acteurs is deels ook wel te wijten aan de vele acteurs. In LOTR komen veel meer figuren voor waar rekening mee gehouden moet worden, zodat er automatisch enkele mindere karakters tussen zitten.
feanaro surion
-
- 5765 berichten
- 1770 stemmen
Wie zijn volgens jou dan mindere karakters in LotR. (Ik heb er ook een paar die ik minder vind hoor)
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31163 berichten
- 5455 stemmen
Wie zijn volgens jou dan mindere karakters in LotR. (Ik heb er ook een paar die ik minder vind hoor)
Minder is misschien wat verkeerd uitgedrukt. Omdat het zoveel personages zijn, worden er verschillende niet echt uitgediept. En blijkbaar heeft Jackson daar ook minder rekening bij gehouden met het regisseren. Liv Tyler bijvoorbeeld is enkel aanwezig om mooi te zijn.
Toch even opmerken dat het niet gemakkelijk is om dergelijk fantasieverhaal te verfilmen. Omdat je met een saga zit (zoals Star Wars) krijg je direct een hoop personages, werelden, verhaallijnen, bizarre figuren, ... die je toch niet zo evident op een doek kan zetten. Misschien zie ik de film wat verkeerd en kijk ik teveel naar acteerprestaties die hier niet steeds geweldig zijn, omdat dat nu eenmaal niet hoeft...
Witch-king
-
- 230 berichten
- 411 stemmen
Minder is misschien wat verkeerd uitgedrukt. Omdat het zoveel personages zijn, worden er verschillende niet echt uitgediept. En blijkbaar heeft Jackson daar ook minder rekening bij gehouden met het regisseren. Liv Tyler bijvoorbeeld is enkel aanwezig om mooi te zijn.
Liv Tyler heeft een kleinere rol in de boeken, maar om nou te zeggen dat Liv enkel aanwezig is om mooi te zijn, vind ik eerlijk gezegd een beetje overtrokken.
Ik wil nou ook niet zeggen dat er geen mindere karakters in zaten, maar goed, daar heeft iedereen zijn eigen mening over.
Ik vond persoonlijk de rollen van Celeborn en Haldir minder, ze zijn in de film heel weinig aan het woord, ze hadden die 2 best wat meer tekst kunnen geven.
Maar dan krijg je gelijk vragen als: waar dan(?), hoe dan(?).
En zo kun je dus dagen door blijven gaan.
Thomas83
-
- 4037 berichten
- 3641 stemmen
In sommige films zijn karakters met diepgang heel belangrijk, maar in de Lord of the Rings films hoeft dat in mijn ogen alleen echt bij de allerbelangrijkste personages. De rest van de karakters spelen allemaal een bepaalde rol in het verhaal, of zijn gewoon ook vertegenwoordigers van de verschillende rassen op Midden Aarde, en aan hun onderlinge verhoudingen kun je ook wel aardig afleiden hoe de verschillende rassen met elkaar omgaan.
Zo zijn Gimli en Legolas eerst, zoals normaal is tussen Dwergen en Elfen, wateren vuur.
En de diepgang in de karakters van Frodo en Sam vind ik voldoende uitgewerkt om goed over te laten komen hoe trouw ze zijn aan elkaar. Viggo Mortensen beeld ook erg goed uit wat voor type Aragorn is en wat er in hem omgaat. En Gandalf wordt erg goed door Ian McKellen neergezet vind ik. Hij komt over als heel wijs en slim (als de echte leider), maar ook zeer sympathiek en wat mysterieus en ondoorgrondelijk.
In het verhaal gaat het denk ik ook niet zozeer om de karakters, maar om het hele verhaal om de ring, en wie wat doet en waarom.
w frank
-
- 40 berichten
- 17 stemmen
Ik heb de pc cd-rom van the Lotr return of the king en ben op zoek geweest naar de andere 2 delen, maar ik weet alleen niet waar ik ze kan vinden, omdat het nergens meer te koop is! Weet iemand waar hij nog te koop is?
Knarf Kenobi
-
- 389 berichten
- 181 stemmen
Ik heb de pc cd-rom van the Lotr return of the king en ben op zoek geweest naar de andere 2 delen, maar ik weet alleen niet waar ik ze kan vinden, omdat het nergens meer te koop is! Weet iemand waar hij nog te koop is?
The two Towers game is niet voor de pc te koop en fellowship of the ring game is niet heel bijzonder, maar voor de fans van de boeken leuk. Die is niet gemaakt dor dezelfde van Return of the King. Zoek gewoon eens op internet of kijk eens in de intertoys ofzo, waarschijnlijk vind je hem al voor minder dan 10 euro.
Knarf Kenobi
-
- 389 berichten
- 181 stemmen
Peter Jackson is kwa acteursregie totaal niet te vergelijken met Lucas en stukken beter.
Ja, zelfs als star wars fan moet ik toegeven dat hij qua acteurs(!)regie beter is, George Lucas is daar vrij makkelijk in en laat te veel over aan de acteurs. Te vriendelijk eigenlijk als je de making-off's ziet. Maar dan wel met de acteursregie van Episodes I, II en III, want over de andere films is vrij weinig op te merken. En toch bekoord Star Wars mij meer dan Lord of the Rings, ondanks dat ik het geweldige films vind.
Rianneke_Dan
-
- 14194 berichten
- 2563 stemmen
Onwijs mooie film.
Echt zodra ik hem gekeken had was ik helemaal verslaafd aan LOTR!
De effecten, het verhaal, de acteurs alles in één woord adembenemend!
Karakters waren goed uitgewerkt, en vanaf het begin zit je gelijk in het verhaal.
Heb deze nu inmiddels al meerdere keren gezien.
De Extended version is uiteraard nog beter!
Witch-king
-
- 230 berichten
- 411 stemmen
Onwijs mooie film.
Echt zodra ik hem gekeken had was ik helemaal verslaafd aan LOTR!
De effecten, het verhaal, de acteurs alles in één woord adembenemend!
Karakters waren goed uitgewerkt, en vanaf het begin zit je gelijk in het verhaal.
Heb deze nu inmiddels al meerdere keren gezien.
De Extended version is uiteraard nog beter!
Na de boeken gelezen te hebben dacht ik "leuk, maar meer ook niet".
Maar na de film was ook ik verslaafd geworden.
Hé, wat moet je met zo'n naam
Pre- en sequels

The Lord of the Rings: The Return of the King
2003
5.911 reacties

The Lord of the Rings: The Two Towers
2002
2.519 reacties
Gerelateerd nieuws

'Lord of the Rings'-films populair bij Nederlandse HBO Max-kijkers

'The Lord of the Rings' krijgt een gloednieuw vervolg: releasedatum 'The Hunt for Gollum' bekendgemaakt

Hugo Weaving niet te zien als Elrond in nieuwe delen 'The Lord of the Rings: 'Ik word te oud'

Nieuwe 'The Lord of the Rings'-films in de maak: Keren geliefde personages terug?
Bekijk ook

The Shawshank Redemption
Drama, 1994
7.379 reacties

The Godfather
Misdaad, 1972
3.379 reacties

Pulp Fiction
Misdaad, 1994
5.091 reacties

Schindler's List
Oorlog / Drama, 1993
2.116 reacties

The Lord of the Rings: The Return of the King
Avontuur / Fantasy, 2003
5.911 reacties

Gladiator
Historisch / Drama, 2000
2.500 reacties
Gerelateerde tags
elvesdwarforcsmiddle-earth (tolkien)hobbitverlies van geliefdegebaseerd op boekrivierbergobsessieminemazemagiefireworkskasteelvulkaanpowerbraverybirthday partyoorlogoomverslavingvoortvluchtigetrollstrijdgewelddemondoodblizzarduncle nephew relationshipfantasy worldtovenaarreisringinvisibilitylive action and animationhero's journeywraith sword and sorcerytrekkinggood versus evilmiddle-earthmiddle-earthcreaturesepic questhobbitstrolls
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.








