Ging Chaat Goo Si (1985)

Hongkong
Actie / Komedie

geregisseerd door Jackie Chan
met Jackie Chan, Brigitte Lin en Maggie Cheung

Jackie Chan is een agent uit Hong-Kong, die een grote drugsbaas weet op te pakken. De drugsbaas schuift Jackie de schuld in de schoenen van een moord op een agent. Nu moet hij proberen om niet te worden gearresteerd of vermoord te worden en er voor zorgen dat zijn vriendin hem niet verlaat.

Duizelingwekkende stunts, schitterende vechtscènes.

Een van de beste films die ik ken, en de beste van Jackie Chan.

1 van de beste chans imo

te gekke film!!!

www.jackie-chan.nl aanrader!!!

dit is een van de beste chan police story film die ik heb gezien een dikke 5!

neo (crew)
De stuntscene met de bus een van de meest beroemde uit Chan's carriere.

Ik ben al voor ongeveer 6 jaar een echte Jackie Chan fan, en dit is één van de beste films van Jackie Chan, ik kan hem zo vaak bekijken als ik wil,
levensgevaarlijke stunts door Jackie en zijn Stuntteam, leuke Chan humor, en geweldige vechtscenes

de scene waarin ze met auto's door de sloppenwijk naar beneden gaan is door Bad Boys II nageaapt
en Sylvester Stallone doet in Tango & Cash jackie ook na door een vrachtwagen te stoppen door er voor te gaan staan

avatar van mikoz
Natuurlijk moet de film het maar van 1 ding hebben.. vechtscenes .. en ja die zitten er genoeg in en nog erg sterk ook. Chan is helemaal los in deze film en haalt alles uit de kast. Natuurlijk is de verhaallijn en de algemene indruk van de film natuurlijk bedroevend laag maar ach we weten waarvoor hij gemaakt is.

silverfaustx schreef:
erg slechte dub, lachwekkend XD

kun je niets beters bedenken?

silverfaustx schreef:
erg slechte dub, lachwekkend XD

Je hebt hem zeker weten van de week op tv gezien, en daar was die zeker Engels gedubt, maar dat heeft Jackie Chan niet zelf gedaan, het Origineel is Cantonees gesproken.
Maar ik hoop dat je de film zelf wel goed vind, want ik vind dit een van de beste chan films ooit, dat komt ook omdat het één van zijn oudere werken is

avatar van tukkerstein
Zeer goede Jackie Chan film, zeer goede stunts, maar de slechte kant van Chan, het acteerniveau, wordt iets te veel benadrukt, en zijn vechtkunsten komen iets te weinig aan bod, hoewel de stunts aan het einde dit bijna helemaal goed maken. Af en toe behoorlijk grappig. Helaas werd de film in het Engels nagesynchroniseerd. Ik had liever een Chinese film met Nederlandse ondertitiels gehad. Het verpest toch wat van de film, maar ik reken natuurlijk de film er niet op af.

TimD
Niet zo veel aan, erg standaard.

avatar van tukkerstein
TimD schreef:
Niet zo veel aan, erg standaard.

Standaard
Misschien wel een standaard oude Jackie Chan film, maar zeker niet standaard.

movinnie schreef:

Ja, helmaal mee eens die stunt van de sloppenwijk was in bad boys || gewoon nageaapt.

Maarja Jackie heeft gewoon te gekke stunts bedacht. die willen die Amerikanen graag opnieuw uitvoeren.

maar de stunt met die bus heeft Jackie ook opnieuw gedaan in Police Story V ofwel New Police Story.

avatar van J.T.O
Even herkeken en ik ben zeer onder de indruk. Ik kon me nog herinneren dat ik deze film jaren terug als klein kind ergens op tv had gezien. Erg tof allemaal en uit nostalgie heb ik de DVD maar even gekocht. Zeker geen spijt, want dit is simpelweg een klassieker in zijn genre. Je ziet hier waarom Jackie Chan door het publiek zo geliefd is. Geen computer effecten en dergelijke, die man kent geen vrezen en hij dwingt zijn stunt film tot het maximum. Al vanaf het begin zag je de krankzinnige stunts. Het verbaasde mij ook niet, dat ik achteraf las dat veel van zijn stuntmannen geblesseerd in het ziekenhuis zijn belandt. Veel van zijn films lijden aan een langzame plot, dat zijn films soms een beetje langdradig en eentonig maakt. Gelukkig heeft deze film dat niet, want grotendeels bestaat het gewoon uit vlotte actie, waanzinnige stunts en komische taferelen. Lekker op tempo en erg amusant, topfilm.

Van een 4 naar 5 sterren.

jackie chan schreef:

Ook bij Rapid Fire met Brandon Lee zag ik 2 gelijkenissen, zoals met die moto die dwars door een glazen kast rijdt en een gevecht met die kleedrek. Bekijk anders eens de trivia op imdb van Rapid Fire (imdb)

Leuke Chan film, een paar geweldige stunts en grappige humor, soms wel wat flauw. Minpunt was de verwoesting van een sloppenwijk. Las in een bovenstaande post al de vergelijking met Bad Boys 2 en bij mij was dat ook gelijk de eerste gedachte tijdens die scene, vond het net als in Bay's film best wel fout. Toch 3,5*, de rest van de film is erg vermakelijk.

Geweldig stuntwerk. De chaplin-achtige humor doet mijns inziens echter afbreuk aan de film.

avatar van ®Tc
Leuk filmpje met genoeg humor erin en leuke vechtscenes. Maar daarmee is ook alles gezegd, soms veel te saaie stukken. Soit leuk tussendoortje.

***

avatar van sinterklaas
Eindelijk eens een oude film van Jackie Chan gezien waarmee het allemaal Zo'n beetje begon dacht ik. Maar ook in zijn jonge jaren is al bewezen dat hij subliem kon vechten. Police Story heeft een dun verhaal maar er zitten toch wel weer keileuke momenten in en erg mooie stijlvolle gevechten. Met ook nog enkele gevaarlijke spanndende stunts als: dat met die bus of die scene dat Chan naar beneden glijd met die paal met verlichting.

Ook de rollen van die 2 dames vond ik leuk en die bad guy zag er ook wel geinig uit.

Zeer vermaakt met een Old-school Chan.

avatar van Lennert
Briljante film, die dankzij de Bart Smit (5 dvd's voor 5 euro) eindelijk in mijn bezit is gekomen. De humor is bizar, maar oh zo doeltreffend (het moment dat hij zijn vriendin belachelijk maakt in haar bijzijn, zonder dat hij dat weet en hij haar daarna van de scooter aftrekt per ongeluk bezorgde me serieuze buikpijn van het lachen) terwijl de actie spectaculair is zoals ik het nog nooit heb gezien.

De heer Chan is een clown die met het grootste gemak het domme verhaal doet vergeten. Hier moet ik meer van hebben!

avatar van Spetie
Aardige actiefilm uit Chan's jonge jaren. Het verhaal is erg simpel, maar films als deze moeten het dan ook vooral van het spektakel en de humor hebben en die is zeker voldoende aanwezig. De openingsscene waarbij Chan aan de bus gaat hangen is erg spectaculair. Daarnaast bevat de film aardige wat slapstick humor wat bij vlagen best leuk was. Richting het einde zakt de film echter op een gegeven moment ver in, om uiteindelijk toch nog waardig af te sluiten.

erg matige film
de grappen waren niet leuk en erg kinderachtig
ik vond het sowieso al irritant dat er chinees werd gepraat in plaats van engels (gelukkig wel ondertiteld)
de actie was nog redelijk maar soms zag je gewoon dat het nep was
zeker niet de beste film van chan

1 voor de redelijke actie

avatar van J.T.O
Nep? Ik vind het behoorlijk echt hoor lol. Qua films in actie terms kan je bijna niet echter doen...

avatar van Imperial Figure
Ja snap idd ook niet hoe hij op nep komt, want echter dan police story kan het bijna niet worden als het gaat om stunts.
Vindt het persoonlijk juist de beste jackie chan film en daar zijn de meeste jackie chan fans het ook mee eens denk ik.
Het is vage humor maar wanneer de actie scènes komen laat jackie chan zijn ware stunts zien, police story werd bijna zijn dood door een levensgevaarlijke stunt maar gelukkig is ie niet gemaakt van suiker.

avatar van doodah
Ik heb jammergenoeg een soort van gedubde versie gezien. De originele stemmen waren vervangen door andere chinese stemmen.
Toch vond ik het een goede film.

Jackie in zijn jonge jaren, die ons toch nog maar eens verbaast met zijn lenigheid, kundigheid op het vlak van Martial Arts en vooral zijn durf. Want hij heeft weer al zijn stunts echt gedaan. Chapeau!
Het verhaal zelf was redelijk simpel, maar bij momenten wel grappig.

Een geslaagde film, ondanks dat hij gedubd was.

avatar van DVD-T
Ook in deze Hong Kong film komt het drama niet altijd even goed over, maar moet de film het vooral hebben van de actie en daar zijn ze in HK erg goed in.De film kent drie geweldig uitgezette actie scènes, waarvan de begin scène door Bay gejat is voor Bad Boys II.In Police Story ziet het er toch wel een stuk spectaculairder uit dan in de film van Bay.Ook het winkel centrum gevecht is om van te smullen voor de actie liefhebber.Tevens bevat de film van die typische Chan humor, waar ik zo af en toe smakelijk om heb kunnen lachen.Acteer werk is niet van een hoog niveau maar kan er in een film als deze mee door.

avatar van jumpstylemovie
Toen ik begon aan deze film dacht ik:
Dit word dus echt een flop. Een slap politie verhaaltje tesamen met Chan...
Police Story is niets speciaals. Film begint slecht met die achtervolging met die bus enzo maar bouwt daarna op tot een leuk niveau met aardig wat humor. Chan kan absoluut niet acteren. Het is dat hij zijn eigen stunts doet anders had je er niks aan. Toch verraste hij me. Einde was kortaf maar ook niet slecht.

3* want hij verraste me aardig.