Ging Chat Goo Si (1985)

Hongkong
Actie / Komedie

geregisseerd door Jackie Chan
met Jackie Chan, Brigitte Lin en Maggie Cheung

Jackie Chan is een agent uit Hong-Kong, die een grote drugsbaas weet op te pakken. De drugsbaas schuift Jackie de schuld in de schoenen van een moord op een agent. Nu moet hij proberen om niet te worden gearresteerd of vermoord te worden en er voor zorgen dat zijn vriendin hem niet verlaat.

53 BERICHTEN 14 MENINGEN
avatar van kArIzMa_Movie
geplaatst: 25 januari 2010, 18:49 uur [permalink]
Police Story is ook een fijne Jackie Chan film, al is het verhaal ietwat rommelig.
De stunts maken echter veel goed, want de vechtscenes zijn goed genoeg om het ietwat rommelige verhaal te doen vergeten. Heb weer genoten.

avatar van goongumpa
geplaatst: 16 februari 2010, 19:04 uur [permalink]
De film stelt op zich echt nis voor, maar de spectaculaire stunts en actie kunnen een hoop redden.

avatar van movie acteurs
geplaatst: 11 maart 2010, 19:05 uur [permalink]
Heerlijke film met Chan.

Het begin met die bus is een geweldige/klassieke scene uit Chans films. De acteurs doen het ook redelijk. De scene's bij het winkelcentrum op het einde is al helemaal geweldig te noemen en er zaten een paar top 10 Chan stunts in. Zoals gewoonlijk een heerlijke vermakelijke film. 4,5.

avatar van jeroentjuhhhhh
geplaatst: 27 maart 2010, 03:00 uur [permalink]
Die chan is ook echt geweldig zeg.

Aantal briljante scénes, vooral die aan het begin en einde natuurlijk! Legendarisch haast, wat die man allemaal voor elkaar krijgt is geweldig. Grootste troef ook voor dit verder nogal standaard werkje.

Vooral het humoristische aspect weet niet altijd te overtuigen. Soms best grappig maar vaak nogal onbenullig en gewoonweg niet leuk genoeg. Maar het houdt alles wel lekker luchtig en uiteindelijk draait het toch slechts om de actie, en die is heer-lijk!

Dikke 3.5*

avatar van Poppe
geplaatst: 24 augustus 2010, 11:46 uur [permalink]
Door deze film begon mijn sympathie voor Chan, heerlijk om de man aan het werk te zien, en echte stuntman showcase..

4,5 sterren voor de pure kunde van Chan!

geplaatst: 2 november 2010, 23:02 uur [permalink]
Nah, beetje achterhaalt allemaal. Niet heel spectaculair meer. De vechtscènes zijn nog wel tof en af en toe een coole stunt. Saaie scènes in de rechtbanken en af en toe een leuke grap tussendoor. Zijn gevaarlijkste stunt vind ik ook niet zo heel veel voorstellen. Ik heb de box dus op naar deel 2.

avatar van Ramon K
geplaatst: 2 november 2010, 23:53 uur [permalink]
Zijn gevaarlijkste stunt vind ik ook niet zo heel veel voorstellen.

Even serieus dude.... 3 etages omlaag glijden aan/om een paal behangen met electrische lampjes en je val uiteindelijk 'breken' door een laag glas heen, en dat stelt niets voor? Kom zeg.

Chan had letsel door de stroom, letsel aan zijn rug, zijn heup was uit de kom en alle huid was van zijn handen af volgens de bronnen.

En achterhaald? Door CGI zeker? 😢

Ik kan makkelijk kritiek op de film verdragen, maar dit slaat nergens op. HKactie op zijn best.

geplaatst: 3 november 2010, 00:08 uur [permalink]
Ramon K schreef:

Weet ik, was wel een leuke stunt, maar of 't 't waard was, nee. De stunt op 't gebouw in Rotterdam in Who Am I was veel toffer

En achterhaald? Door CGI zeker? 😢
Geef mij maar Ong-Bak

avatar van Ramon K
geplaatst: 3 november 2010, 01:07 uur [permalink]

Die stunt is ook erg goed 🙂 . Het stoort mij ook niet dat je een andere stunt leuker vindt, of een andere martial arts film beter vindt hoor, maar dat die stunt van Chan 'niets voorstelt' dat kun je nooit beweren/staven.

geplaatst: 3 november 2010, 08:23 uur [permalink]
Ramon K schreef:

Begrijp me niet verkeerd, ik bedoel niet dat ik Chan's stunts stom vind, in tegendeel. Maar ik vind die gevaarlijkste stunt uit Police Story nou eenmaal niet heel boeiend vergeleken met wat de man nog meer heeft gedaan.

dominion
geplaatst: 26 februari 2011, 16:46 uur [permalink]
Tegenvaller.

Vond dit eerst een echt vette film maar na een herziening viel hij erg tegen.
De stunts zijn echt geweldig en de actie is goed gechoreografeerd.
Maar de Humor irriteerde ik me best wel erg want die was hier een beetje misplaatst.

Vaak hou ik wel van de luchtige Chans met veel Humor maar soms is een serieus filmpje van Jackie ook niet verkeerd.
Vond daarom New Police Story een stuk beter want daar was de actie ook wat harder en zat er nog wat spanning in.

Als ze nou Humor in de film stoppen laat het dan ook leuke Humor zijn.
De film deed ook iets te lang dat ik toch zat te wachten tot hij nou eindelijk afgelopen was.

Verlaag de score van een 3,5 naar een 2,5.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
geplaatst: 30 januari 2012, 18:47 uur [permalink]
Ik vroeg me af of deze Police Story nog wel z'n 5* van mij mocht behouden. Tijd voor herziening dus. Deze film is Jackie Chan op z'n best. De typische humor en muziek, maar vooral de prachtig gechoreografeerde actiescènes. En met momenten zijn de gevechten zo heftig dat vele andere filmactiehelden maar pussy's lijken. De film heeft gewoon alles om van te genieten. Het mindere acteertalent wordt gecompenseerd met een feelgoed sfeertje en een gezonde mengeling van humor en actie. Jammer dat Chan niet eeuwig jong kan blijven om dit soort films te blijven doen. Ben nu wel benieuwd naar de andere delen, op dit moment heb ik enkel nog New Police Story gezien.

geplaatst: 15 april 2012, 16:14 uur [permalink]
Vermakelijk actiefilm waarbij het soms wel allemaal net iets te veel is qua overdreven actiescenes. Wat Chan doet is knap, maar de serieuze momenten staan in schril contrast met de vele flauwe scenes waardoor het wat onevenwichtig is.

melchior7
geplaatst: 10 augustus 2012, 00:58 uur [permalink]
Correctie in beschrijving:

"Jackie Chan is een agent uit Hong-Kong"

Het is Kevin Chan of Ka-Kui ..

avatar van Metalfist
geplaatst: 11 augustus 2012, 19:20 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Jackie Chan en het winkelcentrum

Police Story is één van de meer bekendere Jackie Chan titels voor mij. Ik kende de acteur vroeger voornamelijk van zijn Hollywood periode met films als Rush Hour maar deze film rinkelde in ieder geval een belletje. Je had me alleen niet moeten vragen waarover de film ging want dat antwoord had ik je schuldig moeten blijven. Toch nam dat niet weg dat ik eigenlijk gisteravond wel erg benieuwd was geraakt naar wat hij hier weer op het scherm ging brengen en gelukkig zijn de verwachtingen over heel de lijn uitgekomen.

Want wat een genialiteit laat Chan hier weer zien! Jongens toch, nog nooit een acteur gezien die zo'n halsbrekende stunts wist uit te voeren. Al van in het begin van de film zit het er knal op met de geweldige bus achtervolging waarin het personage van Chan maar niet van ophouden weet. In eender welke Amerikaanse film zou de scène stoppen wanneer hij van de bus valt maar neen, Chan gaat nog net iets even verder door al klimmend de bus in te halen en ze dan eigenhandig te stoppen. Geweldig! En alsof dat nog niet genoeg is krijgen we dan ook nog een fenomenale finale in het winkelcentrum waar de Chinese superster werkelijk alles uit de kast haalt, vaak bijna resulterend in zijn dood. Hij heeft trouwens ook nog een bijdrage aan de wetenschap geleverd door zijn bekken te ontwrichten, iets wat tot dan onmogelijk werd gehouden. Al is het echt niet alleen Jackie Chan die de zotste stunts uitvoert maar weet heel de cast me regelmatig te verbazen. Als dit de evolutie is in zijn werk dan staan me nog leuke momenten te wachten, zoveel is duidelijk.

Qua plot is dit in ieder geval vermakelijk genoeg om de gehele speelduur te blijven boeien. Vooral de frustratie die Chan zijn personage uitstraalt naar het einde toe is interessant om te zien en omvat een thematiek die al meermaals in film is gebruikt, namelijk het onrecht van Justitie. Niets baanbrekends dus, daarvoor verwijs je iemand eerder door naar de stunts in de film, maar leuk genoeg. Voor de rest is dit een typische Jackie Chan rol die hij altijd wel vrij vermakelijk weet te brengen. De film gezien in het Kantonees dus dat is sowieso ook al een meerwaarde voor het acteren van Chan want zijn Engelse dubs zijn het meeste van de tijd werkelijk waanzinnig slecht. Het personage van Maggie Cheung, May, mag trouwens wel de award voor het meest waardeloze personage in bijrol krijgen want wat die allemaal uitkraamt.. Vreemd eigenlijk dat ik haar niet heb herkend, vond ze wel erg sterk in Hero maar daar zit natuurlijk 17 jaar tussen en dan kan een mens nogal veranderen. Dan was Brigitte Lin in ieder geval wel een stuk beter gecast als Salina.

Het verhaal is flinterdun maar de vele actiescènes maken dit euvel ruimschoots goed. Ik begin te twijfelen hoe Chan zich in godsnaam nog kan overtreffen maar hij zal waarschijnlijk nog wel een manier vinden. Police Story is in ieder geval erg geslaagd.

geplaatst: 25 oktober 2012, 21:10 uur [permalink]
de tijd toen Jackie chan zijn films nog goed waren. harde vechtscenes en spectaculaire, uitdagende stunts. maar sinds eind jaren '90 werden zijn films steeds minder goed. halverwege jaren '80 vind ik zijn toppunt. Police story daar tussen is één van zijn beste films.

avatar van Richard_Voorhees
geplaatst: 4 december 2012, 01:12 uur [permalink]
Een erg leuke Jackie Chan film. De stunts zijn erg leuk en ook de humor is erg vermakelijk. Een aanrader voor de liefhebbers van de beste man.

geplaatst: 6 april 2013, 20:07 uur [permalink]
Aardig.

Maar ik schrik van de wel erg hoge scores hier. Vond dit eigenlijk een redelijk doorsnee HK actiefilmpje. De actiescenes zijn inderdaad wat grootser, maar buiten het stuk waar twee wagentjes een hele sloppenwijk aan gort rijden vond ik ze niet opvallender ofzo. Chan's laatste stunt wordt dan misschien wel drie keer herhaald en mag dan erg gevaarlijk geweest zijn, op film is de impact duidelijk minder.

Middenstuk ook traditioneel met veel minder actie en meer nadruk op de humor. Maar ook daarin blinkt Chan niet echt uit, dan heeft een JWong nog meer talent in z'n vingers voor dat soort scenes. Vervelend is het niet, maar opmerkelijk ook niet.

Gelukkig duurt de film niet te lang en zijn de actiescenes vermakelijk, maar een speciale film kan ik hier niet in herkennen. De datum van release zal er wel voor iets tussenzitten, maar anno 2013 is dit iets teveel bandwerk geworden.

geplaatst: 27 februari 2014, 18:05 uur [permalink]
gauke schreef:
Geweldig stuntwerk. De chaplin-achtige humor doet mijns inziens echter afbreuk aan de film.

Jackie Chan geldt als een van de grote actiesterren van onze tijd. De film, die vlot verteld wordt, is berensterk door de adembenemende en spectaculaire kungfu scènes (die enkel waaghalzen aandurven). De actiescène in het begin van de film bijvoorbeeld was fenomenaal. Zoals ik hierboven al schreef houd ik niet van slapstickachtige humor; de productie verloor er enkel een deel van zijn kracht door.

avatar van Onslaught
geplaatst: 15 juli 2014, 17:17 uur [permalink]
Sterke Jackie Chan.

Vond de film niet alleen grappig, ook zitten er een aantal sterkte stuntscénes in zoals alleen Chan ze kan neerzetten. Vermakelijke film. Leuk om ook de jonge Maggie Cheun te zien als de vriendin van Chan.

Dick2008
geplaatst: 14 oktober 2015, 18:07 uur [permalink]
Tegenvaller dit. Het begint al vrij snel met een weinig bijzondere schietscène. De auto-achtervolging vind ik ook niet zo geweldig. De scène daarop met de bus is wel goed gedaan. Daarna gaat Chan, als lijfwacht de komiek uithangen met veel slapstick komedie. En nog een vervelende rechtbankscène die erop volgt. Gaat het daarna steeds meer een serieuzere richting uit en gaat Chan ook nog door het lint, om zijn stunt/gevechts-technieken nog wat extra in praktijk te brengen en oogt hij nog wel wat als Bruce Lee.
Inmiddels ook al een redelijk oude film en de grapjes komen belegen over. 2.0

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
geplaatst: 29 oktober 2015, 17:53 uur [permalink]
Film Pegasus schreef:

Eén van de films van Jackie Chan die z'n bekende formule meegeeft. Een mix van humor, actie en gechoreografeerde gevechten. Police Story kent enkele legendarische scènes en bovendien is Chan hier fysiek in topvorm. Qua film is het ook best wel boeiend voor dit genre. De film is ondertussen 30 jaar oud en dat zie je wel. De enige smet ook op de film die het niet echt van de visuele troeven moet hebben. Maar daarvoor zet je ook geen Jackie Chan film op. En absoluut veel beter dan de vele Hollywoodfilms waar hij in gespeeld heeft.

avatar van Gang_Star
geplaatst: 13 februari, 15:47 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Nog altijd een zeer sterke Chan film. Chan in een rol die prima op zijn lijf is geschreven met de nodige waanzinnige stunts. De stunt in de opening waarbij Chan een achtervolging inzet en een dorp op een heuvel compleet verwoest en de stunt aan het einde waarin Jackie volledig losgaat in een winkelcentrum en uiteindelijk via een paal naar beneden glijdt met het nodige gevaar zijn goede voorbeelden van dit indrukwekkende stuntwerk waarbij nog extra shots in de eindcredits van de film zijn verwerkt en waarin duidelijk is te zien dat deze stunts ook geregeld fout gingen.
De film legt een behoorlijke nadruk op humor, waardoor de hoeveelheid actiescènes redelijk beperkt zijn, maar desondanks mag dit de pret niet drukken want de actiescènes zijn erg sterk. De humor is ook leuk, waarbij de balans tussen actie en humor prima te noemen is.