Genre: Actie / Misdaad
Speelduur: 152 minuten
Oorsprong:
Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk
Geregisseerd door: Christopher Nolan
Met onder meer: Christian Bale, Michael Caine en Heath Ledger
IMDb beoordeling:
9,1 (3.130.973)
Gesproken taal: Engels en Mandarijn
Releasedatum: 24 juli 2008
On Demand:
Bekijk via Netflix
Bekijk via Pathé Thuis
Bekijk via meJane
Bekijk via HBO Max
Niet beschikbaar op Videoland
Niet beschikbaar op Prime Video
Niet beschikbaar op Disney+
Niet beschikbaar op Google Play
Plot The Dark Knight
"Welcome to a world without rules."
Bruce Wayne, alias Batman (Christian Bale), en Lt. James Gordon (Gary Oldman) bundelen hun krachten met de nieuw aangewezen Officier van Justitie Harvey Dent (Aaron Eckhart). Samen proberen zij de chaos tegen te gaan die Gotham momenteel teistert, veroorzaakt door niemand minder dan Batmans ergste vijand, The Joker (Heath Ledger): een meedogenloze moordenaar met een vreemd soort humor en een talent voor het verstoren van de algemene orde.
Externe links
Acteurs en actrices
Bruce Wayne
Joker
Harvey Dent
Alfred
Rachel
Gordon
Lucius Fox
Ramirez
Wuertz
Scarecrow
Reviews & comments
JJ_D
-
- 3815 berichten
- 1344 stemmen
Het is volgens mij een unicum in de geschiedenis van IMDb dat ‘The Godfather’ met een héél punt wordt voorbijgestoken door een andere film. Met ‘The Dark Knight’ heb je maw. een productie die je absoluut moet zien in de zalen, al was het om méé te zijn met alle “fuzz” die er om heen draait. Bovendien is het een lekker uitje, zo op een regenachtige dag eens pal in de namiddag de grote Hollywood-commercie een duwtje in de rug geven en genieten van “redelijk hersenloos” vertier - tegen al je persoonlijke principes in. Want laten we eerlijk zijn, veel meer hebben we toch niet aan dit reusachtig vuurwerk van filmsterren enerzijds en special effects anderzijds? 
Juist ja, daar ‘Batman Begins’ me nogal ontgoochelde zou men misschien verwachten dat ik bij ‘The Dark Knight’ dezelfde mening toegedaan ben. Het verschil zit hem, volgens mij toch, in de cinema-ervaring: het wordt, met een kanjer van een scherm en net iets te luid afgestemde boxen, doodgewoon onmogelijk te ontsnappen aan het bombastische actiefestijn dat Nolan voor ons heeft gaar gestoomd. Zeker weten, ik ben intelligent genoeg om te begrijpen dat ik op deze manier een inconsequente indruk nalaat, maar laat er toch ook een heus kwaliteitsverschil zijn tussen beide films die mijn mening op een bepaalde manier nog dragelijk maakt. 
Met de cast is uiteraard niets mis: butler Michael Caine speelt nog maar eens zichzelf, en ook Morgan Freeman en Christian Bale doen geen wonderen. Maggie Gyllenhaal is haar knappe zelf, dus... geen verrassingen te bespeuren tussen alle grote namen? Juist ja, Heath Ledger zet de rol van zijn leven neer (letterlijk, als we er achteraf op terugblikken): hoe lang is het geleden dan we een acteur aan het werk gezien hebben die zo perfect weet waar hij mee bezig is? Het lippenspel is briljant, maar het gaat verder dan wat gladde tricks. Ledger is gewoon de Joker, in elke beweging. Ben ik een sentimentalist als ik zo spreek? Misschien wel, het moge mij hopelijk vergeven zijn.
Is alles daarmee gezegd over ‘The Dark Knight’? Nee, want componisten Hans Zimmer en James Newton Howard hebben nog een pluim tegoed voor hun opmerkelijke score. Ondragelijk zijn de momenten waarin een metaalachtig gezoem steeds luider wordt en het hallucinante Joker-personage nog maar eens dreigender wordt. En alweer, het zijn dat soort dingen die de cinema-ervaring verheffen boven het lange wachten op een schijfje.
En toch... Preikt ‘The Dark Knight’ daar terecht, bovenaan op IMDb’s grote top 250? Wel nee, daarvoor spitst de film zich teveel toe op de actieliefhebber. Een intelligent scenario als bij ‘Memento’ hoeven we hier niet te zoeken, behalve misschien in de grappige openingssequens. Ook interessante psychologie, die de Belgische pers mij in blijde verwachting had gemaakt van deze film, zit er bedroevend weinig in. Nolan pompt overal een dosis heroïek in, en de “emotionele” kanttekeningen (vb. het botenexperiment) gaan op in het allesverslindende spektakel voor het oog.
Juist ja, ga ‘The Dark Knight’ lekker zien voor wat geweldadig vertier, of ga er helemaal niet heen. Want alle troeven die de fans deze film toedichten zijn slechts gering (of helemaal niet) aanwezig. Wie ben ik? Zomaar iemand, ik was het haast vergeten. Luister dus vooral niet naar wat ik te zeggen heb.
Of toch misschien dit, een aardige metafoor? Zoals Batman door Gotham City raast op zijn Batmobile, zo is ‘The Dark Knight’: een spannend en gezellige rit, die voorbij is voor je er erg in hebt. Want bij Batman gaat het nu eenmaal altijd snel. 
3,75*
validius
-
- 139 berichten
- 75 stemmen
Batman begins heb ik niet in de bioscoop gezien maar dit vond ik wel al een lekker lopende film. Er word duidelijk waarom batman ontstaat. The Dark Knight is hier het vervolg op. Misschien is het omdat ik deze wel in de bioscoop heb gezien maar ik vind the dark knight spectaculairder vind dan zijn voorganger.
Omdat in Batman begins duidelijk is geworden wie batman is hoeft deze niet meer geintroduceerd te worden en kan de film gelijk van start gaan met enige spanning. Iedereen die bekend is met Batman kent ook 1 van zijn grootste vijanden: The Joker (buitengewoon goed neergezet door Heath Ledger). Deze had al 2 gezichten (een smalle witte kop met groen gladgestreken haar en donker omringde ogen, en een normaal gezicht met een groen maskertje en bijpassend hoedje en kostuum met vraagtekens) In eerste instantie irriteerde ik mij eraan dat er gekozen is voor een heel ander gezicht. uitgegaan van mijn eerst beschreven kop maar dan als een soort zwerver neergezet, vooral erg slordig. Maar wat in eerste instantie een slechte keuze leek bleek later toch de beste. De sfeer zit er erg goed in en in vergelijking tot bijvoorbeeld spiderman kun je in de batman reeks veel beter meeleven met de bevolking omdat de grimmige sfeer sterk word neergezet en de chaos onder de mensen ook werkelijk te voelen is. Het gevoel van zowel de bevolking als van The Joker is zelfs zo sterk dat ik persoonlijk vond dat de Batman niet erg tot zijn recht is gekomen in deze film. Dat is erg jammer want Bale heeft laten zien in het eerste deel dat hij er wel de kwaliteit voor heeft. Ook een minpuntje was dat ik gelijk wist wat er met Dent ging gebeuren de eerste keer dat ik hem in beeld zag. Het lag er iets te duidelijk bovenop. Ook komt hij veel te snel aan zijn einde om een echte schurk te kunnen zijn.
Ondanks dat ben ik erg tevreden over deze film. Als ik een voorstel mag doen, op naar deel 3 waar Batman zijn villa die in deel 1 verwoest is weer heeft opgebouwd en ik stel voor om de Gotham deze keer onder het tereur van de Pinguin te schruiven.
Deze werd in de oudere batmanfilm: Batman Returns al goed neergezet, Wat kunnen we nu zoveel jaar later ervan maken?
Verras me!
Angrod_Pallanén
-
- 6687 berichten
- 1042 stemmen
Dat dacht ik eerst ook (of althans, dat dit de bedoeling was) maar het ziet er wel heel erg New York uit incl. Hudson River, de stijl van de gebouwen etc.
Wordt hier niet een beetje overgestoken naar real life? Ze kunnen moeilijk Gotham City gaan bouwen en daar de buitenshots maken, alleen zodat verbanden met Chicago en NY achterwege blijven. Ze hebben vast in grote steden gefilmd, maar in het verhaal blijft het gewoon Gotham, ik bedoel kom op, hoe vaak wordt die naam wel niet genoemd in de film?
davidov
-
- 3466 berichten
- 2171 stemmen
Ik vond het anders wel kwalijk dat gotham er zo goed uit zag.
In het vorige deel zagen we nog tal van krottenwijken, pauper buurten, ongure straten... een vervallen stad. In dit deel zegt men zelfs dat het erger dan ooit is "moet erger worden voordat het beter zal worden" echter het enige wat ik deze film zag was prachtige schone straten, gezonde en goed verzorgde burgers.... wat heet new york zelf ziet er nog crimineler uit dan gotham op mij over kwam.
Vandaag 2e keer gezien. Ben nu zeker erg positief over de regie (eindelijk een blockbuster waarbij het oog ook echt iets te zien krijgt ipv de schuddende beelden die de indruk wekken dat er iets te zien is), het geluid en de soundtrack, de grime en de acteurs. Alle karakters leven vrijwel echt en de dialogen voelen zelden aan als geforceerd. Paar momenten echter waarbij ik de montage gewoon beroerd vond, geen mooie overgang waardoor een fragment ipv angstaanjagend op de allerlaatste seconde spontaan misplaatst en minder series aanvoelt. Bijvoorbeeld: de gestoorde lach van de joker werkt geweldig angstaanjagend, echter kap het halverwege af en plaats een shot met doodse stilte en het voelt opeens aan als een ongelukkige edit wat ik als kijker ook voelde. Zie het als iemand die een bedreiging naar je maakt maar halverwege zijn zin moet onderbreken omdat zijn mobieltje gaat. De bedreiging blijft, maar de toon is weg.
Dat was eigenlijk mijn grootste minpunt, dat een handvol momenten die ijzersterk waren door een kleinigheidje vervielen naar een mislukte poging om iets moois te maken.
Mijn definitieve mening is dat de crew alle zeilen heeft bijgezet om van deze film ook echt iets goeds te maken. Trouw aan de comics, vernieuwend voor het publiek maar toch zonder te vervallen in hollywood pulp dat ook altijd goed valt bij de kijker (denk aan pirates, makkelijk scoren). Sommige shots vond ik echt verfrissend anders en toch aangenaam gelukt bijv: Joker & Rachel, als joker over zijn verleden gaat praten en de sfeer volledig omslaat gaat de camera in rondjes om hun heen draaien in een vrij hoog tempo. Of als de Joker eindelijk ten einde komt en de rollen voor het eerst tussen de batman en joker omgedraaid zijn, hangt hij ook symbolisch op zijn kop. Camera draait mee, naar een zelfde positie als de gijzelaar eerder. en tal van dat soort andere keuzes ook in grime, design of geluid maakte voor mij het verschil duidelijk waarom dit de meest volwassen superhelden film is die ik ooit heb mogen zien. Summerblockbuster? Ja, maar wel zo'n zeldzame variant waarbij men iets van kwaliteit voor zich krijgt. En hoe....
En voor de "fans" Heath Ledger legt idd een erg mooi werkje af. Maar daarom is het voor de fan een des te grotere hufter gezien hij zo infantiel was om bij de pilletjes weg te blijven. De acteur ga ik minder missen de eventuele mogelijkheid op nieuwe verschijning van de joker. Enfin, 4.5* (+ 0,5)
serpico
-
- 2900 berichten
- 491 stemmen
En voor de "fans" Heath Ledger legt idd een erg mooi werkje af. Maar daarom is het voor de fan een des te grotere hufter gezien hij zo infantiel was om bij de pilletjes weg te blijven. De acteur ga ik minder missen de eventuele mogelijkheid op nieuwe verschijning van de joker.
FatMike
-
- 631 berichten
- 1976 stemmen
De laatste tijd heeft The Dark Knight de filmwereld op z'n kop gezet.
Heath Ledger sterft een veel te vroege dood, nog voor de premiere.
Op IMDB komt de nieuwe superheldenfilm binnen op de 1e plaats in de top 250.
Welke krant je ook openslaat, één en al lof: The Dark Knight is een meesterwerk.
De trailer is geraffineerd in elkaar gezet, de film wordt als één van de beste allertijden genoemd, op IMDB en op Moviemeter wordt er gesmeten met hoge waarderingen en dan word ik nieuwsgierig. Is het een hype of is hier meer aan de hand?
The Dark Knight wordt gezien als de donkerste, meest gure van alle Batmanfilms. Totaal misplaatst en dat begint al met Nolan's Gotham City. Batman begins z'n Gotham City is grootendeels gebasseerd op New York. Voor The Dark Knight vond Nolan de architectuur van Chicago fantastisch genoeg om daarop te focussen. The Chicago Board of Trade, the Chicago River
en the Magnificent Mile zijn nog maar een paar te noemen "Chicago-herkenningspunten". Niet gebasseerd op The big apple, danwel Chicago is grote inspiratie voor het mytische Gotham City. Desondanks staat de stad er weer erg mooi bij, te mooi voor een stad in verval door de enorme hoeveelheid misdaad en de verloren controle van de bestrijders ervan. Burton's Gotham City is veel donkerder: alleen al door de vele bruggen over de nauwe straatjes heeft de stad een claustrofobische werking. De te mooie stad was ook al een minpunt in Nolan's voorganger.
Iets waar ik me in mindere mate aan stoorde bij Begins, maar nu toch wel een erg vervelende uitwerking op me had bij Dark, is de enorm grafstem van de reuze vleermuis. Om de onherkenbaarheid of om angst in te boezemen, hoe dan ook, wat mij betreft totaal onnodig.
De soundtrack is overmatig aanwezig. De paar keer terugkomende aanzwellingen zijn op de juiste momenten gebruikt. Daarin tegen waren er rustpunten in de film waar een stilte qua muziek niet had misstaan. Vooral naar het einde toe wordt de score met de minuut bombastischer, ronduit vervelend.
Hoe Batman met Scarecrow, de enige bedreiging uit Begins, afrekent tijdens de eerste 20 minuten van de film is wel erg makkelijk. Vastgebonden aan een paar Batman-copycats heeft het personage nog een flauwe opmerking en dat is het.
Ergens te begrijpen, daar er een nieuwe vijand is geboren: The Joker!
Heath Ledger heeft zich flink voorbereid op z'n rol. Hij geeft fenomenaal gestalte aan de enorm anarchistische Joker. Maar het karakter is danook wel enorm goed uitgeschreven in het script.
Zijn gedachtengoed is ziekelijk eng, z'n gedrag onvoorspelbaar en z'n gevatte opmerkingen zijn doordrenkt van cynisme.
Een eerdere Joker van een ander kaliber werdt neergezet door Jack Nicholson.
Ik kan niet zeggen dat Ledger beduidend beter is. Beide akteurs zijn
fantastisch in hun rol. Het verschil zit 'm in het type Joker.
Nolan's Joker is zeer interessant en gelukkig maar, want zonder deze personage in The Dark Knight blijft er weinig tot niets over!
De film is zwaar overgewaardeerd en blijkt gewoon de zoveelste Blockbuster te zijn: snel ge-edite aktiescenes met daar tussen een hoop vulsel.
Het "realistischere" trekje doet weer afbreuk aan het superheldenkarakter en de zogenaamd dieper lagen werken afstotend.
De 2,5 ster die ik geef is puur vanwege de fantastische samensmelting van Heath Ledger en het op papier gezette gestalte The Joker.
batida0902
-
- 1 berichten
- 1 stemmen
Juliie kunnen hier nu wel lang en breed over discussieren maar er is maar 1 zin die deze film omschrijft.........:
Het is gewoon een retegoede film die je elke minuut aan je stoel kluistert en waar je niets van wil missen.
davidov
-
- 3466 berichten
- 2171 stemmen
Als het daadwerkelijk een ongelukkig voorval is dan heb je wel gelijk ja, dat had ik nog niet begrepen uit berichten maar ik overdreef ook wel een beetje ja.
Ook tof trouwens: Eigenlijk "wint" de joker en daarmee de villain wat je niet vaak ziet in dit genre films. Hij leeft nog, Dent is dood (eerst geestelijk dan letterlijk maar uiteindelijk niet figuurlijk) en batman moet het nu gaan ontgelden.
Mr. Olaf
-
- 147 berichten
- 150 stemmen
Verrassend, overweldigend en fantastisch. Ik heb hem gisteren eindelijk gezien en wat heb ik genoten. Wat een spektakel, wat een verhaal en wat een acteerwerk. Een sterke cast, een fenominale Joker, niets dan lof! Zeker gehyped tot en met maar het is gewoon een supervette film.
4.5 *
Angrod_Pallanén
-
- 6687 berichten
- 1042 stemmen
Als het daadwerkelijk een ongelukkig voorval is dan heb je wel gelijk ja, dat had ik nog niet begrepen uit berichten maar ik overdreef ook wel een beetje ja.
Ook tof trouwens: Eigenlijk "wint" de joker en daarmee de villain wat je niet vaak ziet in dit genre films. Hij leeft nog, Dent is dood (eerst geestelijk dan letterlijk maar uiteindelijk niet figuurlijk) en batman moet het nu gaan ontgelden.
Dan heb je de laatste secondes van de film niet helemaal begrepen; Batman koos er voor om de hele stad achter zich aan te laten hollen omdat hij juist niet wou dat The Joker zou winnen. Deze had op zich al verloren toen Gotham City hem met het botenexperiment bewees dat ze niet zulke holbewoners waren als The Joker aanvankelijk dacht ("I'm not a freak, I'm just ahead of the curve" ofzo). Maar het lukte The Joker wel om Gotham's White Knight Dent af te nemen, maar omdat Gotham die held juist nodig had besloot Batman Dent te laten ophemelen en zelf de schuld op zich te nemen.
In de praktijk heeft The Joker dus verloren, Gotham heeft zichzelf bewezen en heeft hun held behouden, maar als het aankomt op The Joker vs Batman heeft The Joker natuurlijk wel gewonnen, want zonder hem zou Gotham Batman niet verdoemen en zou de film niet zo grimmig eindigen.
Vullero
-
- 44 berichten
- 353 stemmen
3 uur en 45 minuten. En het leek alsof ik een uurtje in de bios heb gezeten.
3 uur en 45 minuten???
Kevin13
-
- 14947 berichten
- 0 stemmen
net zoals ik dacht
Heath Ledger is dood dus begin maar met 5en te strooien. een batman film die 4.30 haalt ? 
plz zeg, wat gebeurt er met deze site.
Vullero
-
- 44 berichten
- 353 stemmen
De acteerprestatie van Ledger in deze film, genoeg over geschreven hier en overal... is het allemaal waar?
Ik ben geneigd om te zeggen, niet helemaal... Tuurlijk is het een goede vertolking van een erg goed personage, maar ik vind zijn vertolking niet Oscar-waardig...
Doet niet af aan het feit dat ik het erg goede film vond... =)
apolicum
-
- 451 berichten
- 5050 stemmen
net zoals ik dacht
Heath Ledger is dood dus begin maar met 5en te strooien. een batman film die 4.30 haalt ? 
plz zeg, wat gebeurt er met deze site.
tis best een goeie film hoor
je moet em eens een keertje kijken
Kevin13
-
- 14947 berichten
- 0 stemmen
kan best wel zijn maar hij is hier echt wel OVERRATED.
Sasja
-
- 1338 berichten
- 120 stemmen
Juliie kunnen hier nu wel lang en breed over discussieren maar er is maar 1 zin die deze film omschrijft.........:
Het is gewoon een retegoede film die je elke minuut aan je stoel kluistert en waar je niets van wil missen.
Zo Goed Istie nu ook weer niet
I've seen better
sportyguy
-
- 1 berichten
- 17 stemmen
Heath Ledger, wat een geweldig personage zet hij neer. Zal me niets verbazen als hij een oscar wint. Sowieso is hij een oscarnominatie waardig.
Toch ben ik erg nieuwsgierig naar jullie mening. Vinden jullie ook dat hij het verdient? En niet alleen omdat hij zelfmoord heeft gepleegd.
Ik vind het overigens niet zo gek dat hij zelfmoord heeft gepleegd, hij speelt The Joker zo verschrikkelijk goed, eng, gek etc dat ik denk dat hij door dit personage ook echt gek is geworden. Hij leefde zich zo verschrikkelijk in in zijn personage.
Zijn jullie hier hiermee eens?
Verder vind ik de film geen 5 waard omdat ik iets mis in de film. Maar een heb van begin tot eind genoten van deze geweldige film vol actie.
Gegroet
Sasja
-
- 1338 berichten
- 120 stemmen
Heath Ledger, wat een geweldig personage zet hij neer. Zal me niets verbazen als hij een oscar wint. Sowieso is hij een oscarnominatie waardig.
Toch ben ik erg nieuwsgierig naar jullie mening. Vinden jullie ook dat hij het verdient? En niet alleen omdat hij zelfmoord heeft gepleegd.
Ik vind het overigens niet zo gek dat hij zelfmoord heeft gepleegd, hij speelt The Joker zo verschrikkelijk goed, eng, gek etc dat ik denk dat hij door dit personage ook echt gek is geworden. Hij leefde zich zo verschrikkelijk in in zijn personage.
Zijn jullie hier hiermee eens?
Verder vind ik de film geen 5 waard omdat ik iets mis in de film. Maar een heb van begin tot eind genoten van deze geweldige film vol actie.
Gegroet
Wat wij ervan vinden? nou ten eerste heeft heath geen zelfmoord gepleegd. Hij had last van slapeloosheid en depressies en is overleden aan een foute combinatie van voorgeschreven pillen ervoor. dus geen zelfmoord.
Tja en of hij een oscar verdient weet ik niet. maar ik vind niet dat dat wat uitmaakt aangezien als hij een oscar ook echt wint hij er toch niet van kan genieten.
maar goed dat is mijn mening
Eelke
-
- 7 berichten
- 418 stemmen
net zoals ik dacht
Heath Ledger is dood dus begin maar met 5en te strooien. een batman film die 4.30 haalt ? 
plz zeg, wat gebeurt er met deze site.
Helemaal mee eens, ik denk ook dat het allemaal teveel overtrokken wordt door het feit dat Heath Ledger vroegtijdig aan zijn einde gekomen is en dat de 5 sterren eerder uit sympathie voor Ledger gegeven worden dan voor de film zelf.
Persoonlijk vond ik het niet eens zo'n hele sterke film, zeker goed om te kijken en verveelt niet snel maar als dit een "klassieker" zou worden dan ligt het aan het feit wat ik hier boven getikt heb en niet aan de klasse van de film in totaal....
Toch nog 3,5* 
dulcinea
-
- 923 berichten
- 818 stemmen
Heath Ledger, wat een geweldig personage zet hij neer. Zal me niets verbazen als hij een oscar wint. Sowieso is hij een oscarnominatie waardig.
Toch ben ik erg nieuwsgierig naar jullie mening. Vinden jullie ook dat hij het verdient? En niet alleen omdat hij zelfmoord heeft gepleegd.
Ik vind het overigens niet zo gek dat hij zelfmoord heeft gepleegd, hij speelt The Joker zo verschrikkelijk goed, eng, gek etc dat ik denk dat hij door dit personage ook echt gek is geworden. Hij leefde zich zo verschrikkelijk in in zijn personage.
Ten tijde van z'n dood zat Heath al middenin een ander project en was dus niet meer bezig met The Joker, en zoals iemand anders hierboven al aanhaalt het was geen zelfmoord maar een foute combinatie van pillen.
Over die Oscar dan, goh voor mij had hij die destijds voor Brokeback mountain al moeten krijgen, een rol als The Joker is niet meteen het soort rol waarvoor ze Oscars uitdelen dus ik denk dat het wel bij een nominatie zal blijven. En hij was al ns genomineerd dus veel maakt het allemaal niet meer uit, misschien een mooi soort eerbetoon maar daar heeft hij zelf natuurlijk niks meer aan.
Amerongen1985
-
- 23 berichten
- 0 stemmen
Supervette film!! Normaal gesproken vindt ik Heath ledger niet belangrijk, maar hij zet een fantastische joker neer!! Christian Bale is ook zeer goed!
Je moet niet gaan zeuren dat de film overrated wordt, omdat een acteur te veel pillen heeft genomen, want de film is gewoon super!! Christian Bale, Morgen Freeman, Michael Caine, Gary Oldman, Aaron Eckhart en Christopher Nolan + broer, te goed!!
candymancandyman
-
- 290 berichten
- 2248 stemmen
Gisteren eindelijk gezien na maanden wachten. Toppertje. Er werd goed geacteerd al vond ik Batman iets minder aanwezig dan the Joker. De Joker steelde gewoon de show en vond ik echt een ziek ventje. Jammer dat hij niet meer te zien is in een volgende Batman, had hem graag nog terug willen zien. Zeker oscarwaardig die gozer. Veel brute actie en een paar plotwendingen. Two-face had het al snel gezien maar speelde erg goed. Gewoon beter dan de 1e 4 delen en komen heel dicht in de buurt van de latere Batman comics. Lekker grauw en hard en een dode meer of minder maakt ook hier niet uit. De 1e 4 films waren leuke kerstfilms om met je kinderen te bekijken, de laatste 2 zijn toch echt wel voor de wat ouderen qua actie en geweld. 1 minpuntje zoals wel meer hier op moviemeter, de stem van Batman, fluisterend rauw, een beetje gemaakt. Gewoon kijken deze film want alles zit er op en eraan. Het was het wachten meer dan waard.
'Bugsy'
-
- 16 berichten
- 1 stemmen
de film is absolute hit, ik vond hem de beste batman film die ik al gezien heb en ik ze allemaal gezien. Ik ben een super joker fan, gewoon omdat ik vind dat the joker de zaligste bad guy ooit is die op het witte scherm is gekomen. en heath ledger heeft een onvergetelijke prestatie neergezet, dit hangt los van het feit dat hij overleden is
ik kreeg constant kippenvel toen hij in beeld kwam, naar mijn mening één van de beste acteerprestaties die ik al gezien heb. Moest heath niet overleden zijn zou hij ook die oscar moeten krijgen!!!!
George84
-
- 13 berichten
- 1079 stemmen
Hele vette non stop actie. Wat the Joker in zo'n korte periode met een steeds wisselende organisatie voor elkaar krijgt vind ik ietwat on-realistisch, maar als je daar doorheen prikt blijft een vette film.
Angrod_Pallanén
-
- 6687 berichten
- 1042 stemmen
net zoals ik dacht
Heath Ledger is dood dus begin maar met 5en te strooien. een batman film die 4.30 haalt ? 
plz zeg, wat gebeurt er met deze site.
Heb je hem al gezien dan? Ledger zet een grandioze Joker neer en de film zelf is overweldigend goed. Ook zonder zijn dood had ik deze film een 4.5 gegeven want dat is hij gewoon dik waard. Heb er zo van genoten dat ik een tweede keer naar de bios ben gegaan en dat is zelfs Pirates destijds niet gelukt. Meesterwerk op zichzelf. Eerst zien, dan klagen.
JacoBaco
-
- 10573 berichten
- 2407 stemmen
Heb je hem al gezien dan? Ledger zet een grandioze Joker neer en de film zelf is overweldigend goed. Ook zonder zijn dood had ik deze film een 4.5 gegeven want dat is hij gewoon dik waard. Heb er zo van genoten dat ik een tweede keer naar de bios ben gegaan en dat is zelfs Pirates destijds niet gelukt. Meesterwerk op zichzelf. Eerst zien, dan klagen.
En daarbij is moviemeter niet de enige site waar deze film zulke hoge waarderingen krijgt. Op IMDB bijvoorbeeld de ene 10 na de andere 10. Verder verschillende kranten met 5 sterren en jammer dat ik het moet zeggen ook de Veronica gids geeft 5 sterren.
Moviemeter is bij lange na niet het enige (open) medium waarbij dit gebeurd. Ik geloof dus niet dat ze dat allemaal doen ivm het overlijden van Heath Ledger
Angrod_Pallanén
-
- 6687 berichten
- 1042 stemmen
Dat sowieso niet, The Dark Knight is gewoon goed en alles en iedereen erkent dat, dan is MM met zijn 4,30 nog aan de kritische kant.
miepke
-
- 816 berichten
- 0 stemmen
Voor mij was de film niet goed alleen door Ledger, en zijn vroege dood. Hij speelt dan wel ontzettend goed. Maar als bijvoorbeeld Christian Bale deze rol op die manier speelde, dan vond ik hem ook de beste, geniaalste en leukste van de film.
Dus zijn dood heeft voor mij niets met de film te maken.
Ik hou van Aaron Eckart.
Gisteren voor de tweede maal in de bios gezien, en ik blijf bij 4,5.
combi
-
- 20609 berichten
- 0 stemmen
Moviemeter is bij lange na niet het enige (open) medium waarbij dit gebeurd. Ik geloof dus niet dat ze dat allemaal doen ivm het overlijden van Heath Ledger
Pre- en sequels

The Dark Knight Rises
2012
3.380 reacties

Batman Begins
2005
1.813 reacties
Gerelateerd nieuws
Legendarische Batman-film 'The Dark Knight' van Christopher Nolan woensdag op televisie

Christopher Nolans 'The Dark Knight'-trilogie komt terug bij Netflix: 'Een stuk grootser dan bijna elke andere superheldenfilm'

Dit zijn enkele van de beste films uit de koker van Warner Bros.

Dit is de reden dat Heath Ledger als The Joker steeds aan zijn lippen bleef likken
Bekijk ook

The Shawshank Redemption
Drama, 1994
7.379 reacties

The Godfather
Misdaad, 1972
3.379 reacties

The Godfather: Part II
Misdaad, 1974
1.569 reacties

The Green Mile
Fantasy / Drama, 1999
3.859 reacties

Pulp Fiction
Misdaad, 1994
5.091 reacties

Schindler's List
Oorlog / Drama, 1993
2.113 reacties
Gerelateerde tags
dc comicscrime fightergeheime identiteitanti heroscarecrowsadismechaosburgerwachtjokersuperheldgebaseerd op striptragic herogeorganiseerde misdaadanti villain criminal masterminddistrict attorneysuperkrachtimaxsuper villainfighting crime neo-noirdc extended universe (dceu)batmanbatman most wantedbased on comic strip bold
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.








