Zombi 2 (1979)

Alternatieve titels: Gli Ultimi Zombi | Zombie | Zombie 2 | Zombies | Island of the Flesh-Eaters | Island of the Living Dead | Zombie Flesh Eaters

Italië
Horror

geregisseerd door Lucio Fulci
met Tisa Farrow, Ian McCulloch en Richard Johnson

Voor de kust van New York wordt op de boot van een beroemde wetenschapper een zombie gevonden. De journalist Peter West gaat samen met Anne de dochter van de wetenschapper naar de Antillen. Als ze aankomen op het eiland Matul blijkt dat er op dit eiland een vreselijke ziekte heerst waardoor de eilandbewoners zombies worden.

avatar van maxroelofs
heb alleen de trailer gekeken alleen ik vind de zombies nou niet echt goed gelukt ze komen alleminst drijgend over op mij

jirachi03
Dit is toch de film met het legendarische gevecht tussen een haai en zombie?

avatar van bladonis
Ja! Dat issum!!! Beroemd en berucht, en nog steeds enig in zijn soort. Ook zo benieuwd wie d'r wint?

avatar van jipt
Night of the Living Dead in de rimboe. Lekker vies en leuke zombies (en dat onderwatergevecht ). 3,5* Vergeet ik bijna de oogbal te benoemen, geweldige scène.

Komt trouwens eind oktober op blu-ray

avatar van maxroelofs
hmm net deze film toch maar eens bekeken.

dit is echt een film die bij vlagen spannend is, de film begint al meteen met een spannende openingsscène. Ik verwachtte er niet veel van maar betrapte me er toch op dat hij echt spannend was. Die eerste zombie zag er alleen wel heel erg slecht uit.

De film ademt in het begin een grimmig sfeertje, dit komt mede door de met doeken bebonden zombies. Zoals ik al zei was de film bij vlagen spannendin het begin is hij even heel spannend alleen daarna houd het weer voor een tijdje op. en net op het moment dat je denkt van nu mag er wel weer iets gebeuren komt de beste scène uit de hele film De scène waarbij een oog in een scherf wordt getrokken. Niet normaal hoe ze dit met de beschikbare middelen zo echt hebben kunnen weergeven. De scène met de haai die tegen een zombie vecht vond ik ook heel sterk. het is me alleen nog niet duidelijk wie er nou gewonnen heeft. Er ging toch niet een van de 2 dood?

na een tijdje wordt de sfeer veel muffiger, dit komt het verhaal niet ten goede. Je gaat echt merken dat het een oudere film is.

Het einde vond ik toch wel wat teleurstellend. Het is min of meer een open einde en hier houd ik vaak niet zo van. Als ik een verhaal kijk wil ik weten hoe hij afloopt. Met het einde bedoel ik dat gedoe met dat vuur en dat ze later weer op de boot gaan. De bestorming van de kerk eerst vond ik wel ''leuk'' om te zien, maar ook dit was bij lange na niet zo spannend als het begin

Ook het acteerwerk laat veel te wensen over. Geen een van de personages heeft echt indruk op me gemaakt of heb ik een band mee opgebouwd. Jammer het had veel in zich om een geweldige zombie film te worden alleen het einde en slechte acteerwerk halen het eerste uur van de film na beneden.

goede zombie film maar schiet hier en daar te kort

avatar van stephan73
Eind Oktober komt hij eindelijk uit op Blu-Ray in een twee disc set van Blue Underground! Kan niet wachten tot ik hem in 1080p kan zien!

avatar van movie acteurs
Geweldig! Vind het persoonlijk jammer dat Blue Underground niet eerder met deze uitgave aankwam, maar goed. Blue Underground heeft geweldige uitgave's. Hopelijk brengen ze nog maar meer (Italiaanse) horror klassiekers uit.

Ik ken deze film eigenlijk alleen onder de naam "woodoo" , maar een goeie film

avatar van N23
N23
Ik had van deze Zombie film meer verwacht, zeker omdat deze film als 'Klassieker' bestempeld wordt. Ik had om te beginnen een verwoestende stad verwacht en betere uitziende zombies. Maar oke veel had ik ook niet verwacht @1979.

Acteer werk kon veel beter en de film komt traag op gang.

Ondanks dat het een klassieker is geef ik het een 2,5*.

Reinbo
Voor die verwoeste stad moet je Dawn of the Dead hebben. Deze moet het vooral van de gore en sfeer hebben, maar als je een stad verwacht en je krijgt een tropisch eiland, dan wordt het lastig om van de sfeer te genieten.

avatar van dutchtuga
DotD, de remake denk ik? Sowieso wel beter voor N23 denk ik, want Italiaanse horror lijkt niet aan hem besteed.

avatar van N23
N23

De remake is mijn persoonlijke N1 film
Het orgineel had ik na 10min uitgezet toen ik de eerste zombie zag, maar misschien bij gebrek aan beter dat ik die nog een kans geef.

dutchtuga schreef:

Ik zal nooit de remake bedoelen... Origineel vind ik vele malen beter.

avatar van dutchtuga
Maar dan snap ik de verwoeste stad niet, je ziet amper een stad in het origineel. Bij de remake weet ik het niet eens meer, te lang geleden.

N23 schreef:

De remake is mijn persoonlijke N1 film

Hou het daarom maar bij de moderne zombiefilm

dutchtuga schreef:

Nee, maar het is wel een stadse omgeving waar het zich afspeelt.

jirachi03
bladonis schreef:

Dan geef ik deze film echt wel 4,5* Vond 'm geweldig.

Film toen als 12jarige in de bios gezien, en maakte toen flink wat los in mij. Vanaf toen een echte horror-liefhebber geworden. De scene met het oog, gevecht met haai en zombie schitterdend.

avatar van nedbed
Geweldig!

Voor dat ik hem ging kijken al veel gehoord over Fulci en aangezien ik wel van een horror film houd met wat gore er in moest ik deze natuurlijk zien en hij is me zeker bevallen.
Goeie gore en geniale vondsten zoals al eerder gezegd.
Had hem liever gezien met subs en originele taal maar goed je kunt niet alles hebben in ieder geval Fulci is top!
Ik moet dus nog heel wat zien van deze man!
The New York Ripper al gezien vond ik iets minder dan deze maar alsnog goed
En nu moet ik natuurlijk eerst maar eens de andere zombie films van hem zien

Zombi 2 *4,5

avatar van mikey
13 okt. in de bios. Eenmaligm, dankzij Koolhoven en Egzotic.
Cinema Egzotik | The Cult Corner - thecultcorner.com

avatar van dutchtuga
Fantastische double bill. Bijzonder om deze twee films op groot scherm te mogen aanschouwen.

ga je?

Absoluut.

Net kaartje besteld.

avatar van jeroentjuhhhhh
Damn, het is dat ik niemand ken die dit zou waarderen...anders zou ik hier wel bij willen zijn De keuze voor Fulci's meesterwerk is natuurlijk geweldig en Night of the Creeps is erg tof!

avatar van Prudh
mikey schreef:
13 okt. in de bios. Eenmaligm, dankzij Koolhoven en Egzotic.
Cinema Egzotik | The Cult Corner - thecultcorner.com

Dankzij Ronald Simons ditmaal, organiseert Egzotik samen met Koolhoven

Ik ga btw ook heen. Mini-meeting?

avatar van mikey
ik koop vrijdag mijn kaartje.
minimeeting heb ik al voorgesteld bij mm meetings topic. ik zou gewoon gaan jeroen.