The Bourne Ultimatum (2007)

Verenigde Staten / Duitsland
Thriller / Actie

geregisseerd door Paul Greengrass
met Matt Damon, Julia Stiles en David Strathairn

Jason Bourne is de aan geheugenverlies lijdende spion, die toe is aan een volgende poging om meer te weten te komen over zijn eigen identiteit. Na een fatale schietpartij in Moskou reist Bourne de hele wereld af, van verscheidene steden in Europa, via Tanger (Marokko) naar New York, terwijl hij achtervolgd wordt door moordenaars van officiele en minder officiele groeperingen.

avatar van Martijn88
Lijk me goeie film:D..

Ken niet wachten:p

avatar van Pastaman
Heb deze film gisteren bekeken en vond het redelijk.
Van de drie uit deze serie duidelijk de minste.

Is makkelijk gemaakt met wel erg goede akties erin.

Lekker kijkvoer.

Pastaman schreef:
Heb deze film gisteren bekeken en vond het redelijk.
Van de drie uit deze serie duidelijk de minste.

Is makkelijk gemaakt met wel erg goede akties erin.

Lekker kijkvoer.

stem je niet?

avatar van WillemC
Lijkt me een goeie film, maar hopelijk blijft het bij een triologie.

avatar van patrick17
Zeer goed vervolg. Ik vind deze zeker niet het slechtste uit de reeks.
Ik heb me wel weer vermaakt met Jason Bourne en in deze film wordt ook heel veel duidelijk. Matt Damon zet gewoon weer een goede rol neer. De film steekt goed in elkaar en het einde ook zeer lachen.

4.0 *

avatar van bananensap
word de laatste uit de reeks, matt damon vind zichzelf te oud voor de rol, hopen dan maar dat dit een goede afsluiter wordt

garlic senior
de eerste twee delen waren best goed maar niet goed genoeg voor een top 10 plekje misschien gaat daar nog verandering in komen met Bourne Ultimatum, The

Aan het eind zie je Julia Stiles naar een nieuwsbericht kijken dat Albert Hirsch en Noah Vosen worden opgepakt, en dan zeggen ze dat het lichaam van Bourne na 3 dagen n og niet gevonden is, zie je Stiles lachen (ze weet dat hij nog leeft) zie je hem in het water drijven en opeens wegzwemmen onder het deuntje van Moby!!!

Prachtig Stukje!!!!

gideonvdb
dankje wel hoef ik die film ook niet meer te zien.

Erg vervelend. Ik heb spoilertags geplaatst (+ PM naar user).

shit sorry

avatar van jacobine_rodijk
De positie in de top 250 op IMDb is wellicht een tikkeltje overdreven maar alle overige lof verdiend het helemaal. Erg goede, strak georganiseerde (?) film. Het zit uiteindelijk allemaal erg goed in elkaar over het algemeen, zowel als een trilogie of als losstaande film, alhoewel ik je aanraad de eerste twee te zien voordat je deze inloopt. Damon is toch echt dé held van deze zomer als Bourne naast alle andere superhelden- en blockbuster films. De scéne op het treinstation was echt gegeniaal uitgewerkt en de benodigde car- en motorchases zijn volop aanwezig. Dikke 4*

avatar van Uier
Blood Duster schreef:
Sorry hoor, maar deze film was voor mij het absolute dieptepunt van de hedendaagse Hollywood produkties. Amerika overtreft in deze film zichzelf met hun grootheidswaanzin. Er is ook maar niks in deze film wat enigzins rieel overkomt, van het bespioneren vanuit een regieruimte bij de FBI in Langley, tot de meest overtrokken achtervolgings scenes. En Bourne zelf, die telkens weer als een wonder levend ter tonele verschijnt nadat ie uit verpletterde auto's stapt etc. Ik vond deel 1 en 2 nog echt vermakelijk, en tuurlijk hoeft een aktiefilm niet geheel aan de werkelijkheid te voldoen om te vermaken, anders was het wel andersom geweest. Maar in dit ultieme 3e deel waar weliswaar de puzzel netjes samenvalt, is ook echt alles "ueber"....

*0.5*
Wat een onzin om 0.5* voor deze film te geven. Ook al vond je hem minder dan deel 1 en deel 2, dan is het nog altijd 'ueber' om deze film 0,5* te geven. 0,5* hoort een film te krijgen die je na 20 minuten afzet, omdat je naar de meest afzichtelijke draak aan het kijken bent. Het slechtste van het slechtste. En zonder Bourne 3 gezien te hebben, zal dat ook ongetwijfeld niet het geval zijn. Zeker aangezien de andere stemmen niet lager dan 3* komen.

avatar van Anjin
Langdradige saaie film.
1 ster vind ik meer dan zat..

Zo puike rating op IMDB zeg, gelijk hoog in de top250! kan niet wachten om em te zien, deel 1 en 2 waren erg vermakelijk

avatar van Uier
Net als de vorige delen krijgt The Ultimatum 3*. Vermakelijk van begin tot het einde, maar nergens uitmuntend.

avatar van johnrambo
Je moet de andere delen wel gezien hebben om meteen goed in het verhaal te zitten, maar dan heb je ook wat.
Het verhaal steekt mooi in elkaar, en heeft voldoende onverwachte wendingen om het de volle speelduur van bijna 2 uur te laten boeien.
Als je de andere delen hebt gezien kun je weten wat je te wachten staat bij deel 3.
En die verwachting komt dan ook helemaal uit.
Spetterende gevechten en prachtige achtervolgingen die op een prachtige manier zijn gefilmd.
Het inleven in de karakters van de hoofdrolspelers kost bij deze film geen moeite, en dat zegt iets over de klasse van de acteurs, camerawerk en geluid.
Als je de eerste delen hebt gezien en die lagen je goed, kan deze niet tegenvallen.
Ik vind hem beter als deel 2 en minimaal net zo sterk als deel 1.
Het acteerwerk van Matt Damon, Paddy Considine en Julia Stiles is zeker op niveau.
Voor mensen die van dit genré houden rest mij één ding te zeggen.

GAAT HET ZIEN..........................GAAT HET ZIEN!!!!!!!!

4,5 ster is op zijn plaats.

Mwah, niet dat je zegt een film om continue op het puntje van je stoel te zitten.
Wel erg leuk, en zeker bioscoopwaardig.
Echter erg cliché en 'Jason Bourne' heeft in ieder geval niet meer dan 10 zinnen tekst uit zijn hoofd moeten leren voor deze film.
De vechtscenes zijn erg irritant gefilmd, de hele camera draait en schudt continue. Leuk om een sfeer te creeeren maar wel vermoeiend om naar te kijken.
Ik blijf de eerste film het beste vinden. Desalniettemin 3,5*

avatar van Zuzuu
Ik ben er bijna zeker van dat deze film zijn eerste deel niet zal overwinnen. Ik denk dat het net zo goed wordt als zijn poster

ik ga hem vanaaf kijken, en weet zeker dat tie goed is.
meschien niet zo goed als 1 en 2 maar wel een goede afsluiter!!

sterren komen later!!!

avatar van Movie Mansion
Zwaar overdreven, matig verhaal en erg uitgemolken.Hopelijk is dit toch wel de laatste uit de reeks.De eerste met Richard Chamberlain was goed, De eerste met Matt Damon was ook goed, de tweede zakt als een pudding in elkaar, en deze vond ik echt zwaar tegenvallen.Voor de toch snelle Aktie en redelijke spanning die er toch nog inzat. 2 sterren, en dan ben ik nog erg gul.

Heerlijk, de film begint al meteen goed lekkere actie ergens in moskou.......... dit is weer een mooi staaltje acteerwerk van matt damon, de film is net als de vorige twee een aan een sluiting van actie. Uitgemolken is het zeker niet van mij mag er nog wel een vierde deel komen. deze film een 3,5

avatar van Riddick
@Blood Duster
Dat je Potc 3 nog een hogere cijfer geeft dat deze film vindt ik wel heel erg. Heb Ultimatum nog niet gezien, maar ik weet zeker dat het bij niet lager komt dan een 4,5* (Robert Ludlum is geniaal)

avatar van grandpa
Movie Mansion schreef:

kan er helaas niets aan toevoegen, tegenvaller....

avatar van Fikret8
Op imDb erg goed gewaardeerd, zelfs op nummer 55 in de top 250.
Voor mij een must see.

Goede film. Heb twee uur ingespannen zitten kijken. Waardering 4.5

avatar van De Knip
Na deel II had ik hier toch een hard hoofd in.
Echter, ik heb genoten van deze actiefilm. Waar ik de vorige maar wat "doorkeek", bleef deze gewoon leuk:

****

bananensap schreef:

Is ook niet meer dan logisch, zijn ook maar drie boeken van de hand van Ludlum over Bourne. Bourne Bedrog, Jason Dubbelspel en Het Medusa Ultimatum, Het Bourne testament is niet van Ludlum. Overigens halen de films het niet bij de boeken.

Movie Mansion schreef:

Niet alles door elkaar halen, deel 1 was met Chamberlain maar daarna nooit deel 2 en drie gemaakt. Daarna met Matt Damen opnieuw begonnen die deel 1 (opnieuw), 2 en 3 heeft gemaakt.

avatar van Koos
Hoe dan ook, dit is een prima (actie) film. Eigenlijk is elke bourne film alleen maar beter geworden. Ik heb de boeken niet gelezen, maar het verhaal in de films is in iedergeval duidelijk en zelf door een overvloed aan (goed geregisseerde) actie is de film boeiend en interessant. Ik ben geen fan meer van actie films, daarom ben ik ook elke keer weer verrast dat ik de Bourne films leuk vind. Naaja, hoe dan ook 4* voor dit deel.