The Bourne Legacy (2012)

Actie / Avontuur

geregisseerd door Tony Gilroy
met Jeremy Renner, Rachel Weisz en Edward Norton

Jason Bourne heeft de vuile was van de illegale clandestiene programma's Treadstone en Blackbriar buiten gehangen. Om zich in te dekken besluit de top van de samenzwering om de overgebleven agenten permanent uit te schakelen. Onder hen bevindt zich Aaron Cross (Jeremy Renner), afkomstig van het Outcome programma, die samen met een hieraan verbonden wetenschapper (Rachel Weisz) op de vlucht slaat.

• gisteren om 22:20 uur op TV (Veronica)

avatar van ILDIB
2e keer gezien en weer prima. weisz kan nog steeds niet rennen...

avatar van Angel9999
Hmm, ik weet nog dat mijn ouders fan waren van de boeken van Ludlum, dus ik was even aan het wikipediaten en zo blijkt dat de Legacy ook niet door Ludlum werd geschreven maar door...ik doe de link erbij Robert Ludlum - Wikipedia - nl.wikipedia.org

Het maakt het voor mij begrijpelijker dat Matt hierin niet meedeed en mede door sommige mooie postings voorafgaande aan de mijne waarvoor dank.

Men moet deze film eigenlijk echt wel zien als een film op zichzelf.

avatar van Arri
Beetje vreemd einde zeg.

avatar van horizons
Het sterkste punt van de film is dat er zaken simultaan lopen met het vorige deel. En dat zijn de beste scenes van de film want de rest mist gewoon de complete energie die de vorige Bourne delen wel hadden. Jammer.

Een toch zeker vermakelijke 4e deel uit de Bourne franchise.
Minder sterk dan de voorgangers met Matt Erin maar de film is zeker het kijken waard!

avatar van xxERWINxx
Weer een erg goed vervolg op de Bourne serie, ook in dit deel weer veel actie en achtervolgingen, vooral het laatste gedeelte was best spannend zo die achtervolging over de daken en straten.
Alleen het begin was wat rommelig, maar daarna vloog de tijd zo voorbij, jammer dat Matt Damon hier niet meer te zien is anders had ik 4 sterren gegeven.

avatar van mjk87
Nogal een overbodig zijverhaal bij de Bourne-reeks. Behalve dat er weer allerlei stropdassen duistere plannen uitvoeren vanuit een control room en af en toe de naam Bourne valt (of iets uit die films) heeft dit er verder weinig mee te maken. Zeker het begin lijdt daaronder; het is enorm chaotisch en pas na een halfuur komt langzaamaan naar boven dat deze film rond Renner draait. Dat is fijn dat dat opgehelderd is, maar het verhaal van Renner is niet boeiend (hij zoekt medicijnen en probeert niet gedood te worden, ofzo) en de film als geheel blijft te chaotisch, alsof men daarmee probeert te verbloemen dat de film weinig voorstelt. If you can't convince them confuse them, zal het adagium zijn geweest. Anderzijds zijn die scènes aan het begin in Alaska wel mooi en is het eind weer een lawaaiig chaotisch geheel, vergelijk dat met de achtervolging in het eerste deel. Renner is wel oké, maar mist de uitstraling van Damon en is wat saai als actieheld (ik vind hem beter is sommige andere films). 1,5*.