The Bourne Ultimatum (2007)

Verenigde Staten / Duitsland
Thriller / Actie

geregisseerd door Paul Greengrass
met Matt Damon, Julia Stiles en David Strathairn

Jason Bourne is de aan geheugenverlies lijdende spion, die toe is aan een volgende poging om meer te weten te komen over zijn eigen identiteit. Na een fatale schietpartij in Moskou reist Bourne de hele wereld af, van verscheidene steden in Europa, via Tanger (Marokko) naar New York, terwijl hij achtervolgd wordt door moordenaars van officiele en minder officiele groeperingen.

trailer was goed

Clifford
De officiele website is er al: http://www.thebourneultimat...

avatar van stan
Goede trailer!

avatar van Matchostomos
'The Bourne Ultimatum' lijkt een climax te gaan worden in de tot nu toe aangename Bourne-trilogie, zeker met Greengrass aan het roer. Zijn intense regie bleek voor 'The Bourne Supremacy' al de betere keuze, wat met deze prent enkel en alleen zal bevestigd worden.

avatar van Ché Cliché
Dit wordt een kraskraker niet tekort. Weet ook 100% dat ik niet teleurgsteld zal worden.

ik heb net de trailer gezien... kan niet wachten tot die uitkomt zo en zo dat dit een helee goede film word

Ik ben sterk benieuwd op dit derde vervolg , de eerste twee waren al goed. dus ik zal hoop ik nu ook wederom niet teleur gesteld worden.

avatar van rollerman
Net de trailer gezien en kan niet wachten totdat die uitkomt!!! door deze trailer ga ik deel 1 en 2 ook kijken, nog niet gezien...

avatar van Ploppesteksel
Ik wil hem ook zien, één van de weinige films met 300 die ik nog echt wil zien.

Deel 1 heb ik gezien, deel 2 ga ik nog kijken. Deel 1 was een goede film en geniale film. Dus deze mag eraan komen en ik kan niet wachten.

L. luchtloper
Ik heb de trailer gezien, hij lijkt me geweldig

avatar van Minority_Check
deel 1 en 2 waren goed maar ze misten iets
ik hoop echt dat deze heel goed wordt
kan niet wachten

heb 1 en 2 allebei in mijn top 10 staan kan niet wachtten om deze te gaan bekijken

na het zien van de trailer verlang ik er wel naar om hem te zien.
1 en 2 was beregoed

avatar van thedudesons
deel 1 en 2 vond ik ijzersterk, en de trailer van dit deel mag er ook wezen...kan niet wachten....

avatar van bartsch
Matchostomos schreef:

"Intense regie" Hahah! Het was een gekunsteld plot met meer van hetzelfde uit deel 1. Het camera-werk was slecht, en de regie was buitengewoon mager. De film kon zich naar mijn mening op geen enkele manier meten met deel 1.

Ik heb geen hoge verwachtingen van dit deel, de trailer laat niet echt veel zien. Afwachten dan maar.

Voorlopig nog geen enkele negatieve review op rottentomatoes ..

Heeft mijn interesse gewekt i.i.g.

avatar van SPT
SPT
Ik ben er ook erg benieuwd naar. In ieder geval is morgen de premiere voor het grote publiek (eerst in de vs. natuurlijk), zal dan wel niet meer lang meer duren voordat er meer over bekend wordt.

avatar van Nohands
Volgens de recensie's is het een toppertje!!!!

Ik heb hem gezien en hij is ...die actie op de motor

avatar van SPT
SPT
Waar heb je hem gezien dan, als ik vragen mag?

Goede Film, mooi einde van de trilogy!

Vooral de actie met de motor in marokko was erg goed!

Aanrader dus. 4,5* voor mij!

ben op vakantie in californie en ben met een neef naar de film geweest!

Trailer zag er goed uit en zo te zien ook meer actie dan zijn twee voorgangers. 2 voorgangers waren goed, dus ik denk dat het met deze film ook wel goed zal komen. Weer een echte Bourne film sfeer.

Hopelijk ook weer spanning zoals in zijn 2 voorgangers.

JohnStacks
Ben erg benieuwd.. toch wel overdreven allemaal natuurlijk 600.000 man achter 1 man ..

Wel toffer dan James Bond in ieder geval

95% fresh op RottenTomatoes, ik ben benieuwd...

avatar van Blood Duster
Sorry hoor, maar deze film was voor mij het absolute dieptepunt van de hedendaagse Hollywood produkties. Amerika overtreft in deze film zichzelf met hun grootheidswaanzin. Er is ook maar niks in deze film wat enigzins rieel overkomt, van het bespioneren vanuit een regieruimte bij de FBI in Langley, tot de meest overtrokken achtervolgings scenes. En Bourne zelf, die telkens weer als een wonder levend ter tonele verschijnt nadat ie uit verpletterde auto's stapt etc. Ik vond deel 1 en 2 nog echt vermakelijk, en tuurlijk hoeft een aktiefilm niet geheel aan de werkelijkheid te voldoen om te vermaken, anders was het wel andersom geweest. Maar in dit ultieme 3e deel waar weliswaar de puzzel netjes samenvalt, is ook echt alles "ueber"....

*0.5*

Artifact
Ik dacht dat de ''Bourne franchise'' JUIST bekend stond om haar realisme ...

avatar van rtopma
net de trailer gezien wat een vette film

Blood Duster schreef:

*0.5*

Haha, deze Film is voor mij juist een opleving na de verschrikkelijke films dit jaar. Pirates 3, spiderman 3, shrek 3, allemaal vieze troep. En met Dai Hard 4 als dieptepunt dit jaar. Waardeloze films, waarvan ik spijt van heb dat ik ze in de bios heb gezien. Vooral POTC was verschrikkelijk duur!

Vergeet niet dat een gedeelte van de bourne trilogie gebaseerd is op een boek! Dus hij is uiteraard niet gebaseerd op realiteit, no where near that. En hoezo over the top en overdone? Ik heb nog nooit een realistische film gezien. Deze bourne film zelf krijgt voor mij dikke 5.0 punten. Beste film in het jaar voor mij

Ik keek even je votes door .. en je begint zelf over 'typisch hollywood' 'over the top' 'niet realistisch' .. en je geeft Die Hard 4 .. een 4.5!
Hahahahahahhahaha , je vindt deze film gewoon niks, zeg dat dan gewoon.

avatar van Blood Duster
Filmi Corleone™ schreef:

Hahahahahahhahaha , je vindt deze film gewoon niks, zeg dat dan gewoon.

Kan er gewoon niks aan doen, maar "The Ultimatum" heeft me gewoon laten zitten met een gevoel van irritatie. Ik weet dat het gebeuren op een boek gebaseerd is, en ben me ook bewust van de irriele aspecten, maar de verfilming hiervan is gewoon te "ueber" zoals ik al zei
Ligt waarschijnlijk ook aan het feit dat ik tegenwoordig een beetje overgevoelig ben wat Amerikaanse politiek aangaat en doofpot affaires!!!

En dat ik Die Hard 4.0 een *4.5* heb gegeven ligt zeker aan het feit dat ik zulk soort films vanuit een heel ander perspectief bekijk, en dan ook niet wakker lig van het "ueber" effect