The Bourne Ultimatum (2007)

Verenigde Staten / Duitsland
Thriller / Actie

geregisseerd door Paul Greengrass
met Matt Damon, Julia Stiles en David Strathairn

Jason Bourne is de aan geheugenverlies lijdende spion, die toe is aan een volgende poging om meer te weten te komen over zijn eigen identiteit. Na een fatale schietpartij in Moskou reist Bourne de hele wereld af, van verscheidene steden in Europa, via Tanger (Marokko) naar New York, terwijl hij achtervolgd wordt door moordenaars van officiele en minder officiele groeperingen.

Super goede film.weer puur fictie maar wel puur actie

avatar van Vdk_Movie
Erg goede actiethriller, naar mijn mening iets beter dan deel II. Geweldige reeks, met een briljante cast.

Mooie film, maar uiteindelijk bijna 1 lange achtervolging. Wat wel superstorend is is het shaky camerawerk. Man man, zelfs als er iemand gewoon ergens stil zit of zo gaat die camera alle kanten op. Jammer.

De beste Bourne. Heb hem destijds in de bioscoop gezien en we zaten toen helemaal voorin, dat maakte de shaky cam nog erger. Maar buiten dat heeft de film een fijne flow, goede locaties en zit het tempo er perfect in. De conclusie van de trilogie is ook goed.

Helaas moest daarna het nutteloze Legacy komen. En tot overmaat van ramp Bourne zelf terwijl de saga afgesloten was. Die film was weer van Greengrass maar het hielp niet, Bourne is een stuk slechter dan de originele trilogie.

avatar van swiper
Wat een verschrikkelijk camerawerk, kreeg het idee dat mijn flatscreen het had begeven!
Jammer, gemiste kans, een beetje vooruit gespoeld idem.
Een remake zou op zijn plaats zijn zonder cameraman met lachgas verslaving !

avatar van missl
Beste Bourne met het beste verhaal maar wat een hysterisch camerawerk.

avatar van xxERWINxx
Vandaag weer eens herbekeken, iets meer actie dan het vorige deel, daarom ook even goed of misschien wel iets beter dan zijn voorganger, ook hier weer veel achtervolgingen, knokpartijen en spannende scenes.

Ik vond vooral de achtervolging op het dak in Marokko spectaculair, op naar The Bourne Legacy!

avatar van Basto
Wederom sterke aflevering. Misschien wel de beste uit de reeks (tot nog toe). De regie van Greengrass past goed bij deze NRA thriller.