• 15.747 nieuwsartikelen
  • 178.079 films
  • 12.210 series
  • 33.981 seizoenen
  • 647.065 acteurs
  • 199.010 gebruikers
  • 9.371.913 stemmen
Avatar
 
banner banner

Frequency (2000)

Thriller / Sciencefiction | 118 minuten
3,53 1.316 stemmen

Genre: Thriller / Sciencefiction

Speelduur: 118 minuten

Oorsprong: Verenigde Staten

Geregisseerd door: Gregory Hoblit

Met onder meer: Dennis Quaid, Jim Caviezel en Noah Emmerich

IMDb beoordeling: 7,4 (122.369)

Gesproken taal: Engels

Releasedatum: 31 augustus 2000

  • On Demand:

  • Netflix Niet beschikbaar op Netflix
  • Pathé thuis Niet beschikbaar op Pathé Thuis
  • Videoland Niet beschikbaar op Videoland
  • Prime Video Niet beschikbaar op Prime Video
  • Disney+ Niet beschikbaar op Disney+
  • Google Play Niet beschikbaar op Google Play
  • meJane Niet beschikbaar op meJane

Plot Frequency

"The future is listening."

John Sullivan pakt op een dag de oude radio van zijn vader en gaat er een beetje mee spelen. Ineens krijgt hij contact met zijn overleden vader, die dertig jaar terug leeft. John weet op deze manier het leven van zijn vader, die omgekomen is bij een brand, te redden, maar moet vervolgens de consequenties accepteren.

logo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm still

Externe links

Volledige cast

Acteurs en actrices

Frank Sullivan

John Sullivan

Jack Shepard

Julia Sullivan

Satch DeLeon

Gordo Hersch

Samantha Thomas

Graham Gibson

Johnny Sullivan (6 Years)

Gordy Jr. (10 Years)

Video's en trailers

Reviews & comments


avatar

Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van joeyspo

joeyspo

  • 78 berichten
  • 108 stemmen

eerst had ik hem gezien en vond ik het een super film. Na herzien vond ik hem iets minder. maar als nog een 3,5.


avatar van Mrs.Donut

Mrs.Donut

  • 78 berichten
  • 84 stemmen

Ik zie dit soort films graag en zet hem dan ook regelmatig op.


avatar van ExXxtreme

ExXxtreme

  • 385 berichten
  • 1 stemmen

Zinema schreef:

Spannend en vermakelijk ondanks goofs en een aantal onwaarschijnlijkheden.

tukkerstein schreef:

Nogal ongeloofwaardig op veel gebieden.

Wat is er dan ongeloofwaardig aan?


avatar van NKS

NKS

  • 53 berichten
  • 625 stemmen

tijdreizen wordt met het jaar waarschijnlijker, vinden ook de topwetenschappers wereldwijd...

Erg mooie film, onderwerp en uitwerking spreken me erg aan.


avatar van ExXxtreme

ExXxtreme

  • 385 berichten
  • 1 stemmen

NKS schreef:

tijdreizen wordt met het jaar waarschijnlijker, vinden ook de topwetenschappers wereldwijd...

Erg mooie film, onderwerp en uitwerking spreken me erg aan.

Tijdreizen heeft er eigenlijk niet zo heel veel mee te maken


avatar van KSUS

KSUS

  • 80 berichten
  • 204 stemmen

tijdreizen wordt met het jaar waarschijnlijker, vinden ook de topwetenschappers wereldwijd...

Lol, jij bent wel heel naief, je snapt wel dat we nooit (ver terug) in de tijd zullen kunnen reizen, toch?

Ik denk dat je de documentaires (wetenschappers) compleet verkeerd begrepen hebt.


avatar van KSUS

KSUS

  • 80 berichten
  • 204 stemmen

een film hoeft toch niet geloofwaardig te zijn om goed te zijn?? Star Wars is ook ongeloofwaardig en wordt toch ook heel goed gevonden?! Het is fictie, en fictie is meestal niet de realiteit. daar is het fictie voor.

Je vergeet wat, de ene houd van (sience)fictie en de ander niet, heeft er nix mee te maken hoe goed hij is. Ik zal starwars ten alle tijden een kut film vinden omdat ik geen intresse heb in fictie, ik ben veel te nuchter daarvoor.

Deze film hoef ik bij voorbaad niet te zien, omdat het niet kan.

Ik kijk een film met het idee dat het echt kan, en als ik merk dat er iets niet kan (ook in nonfiction) dan zet ik hem af.

Een goed voorbeeld, Inception, er stond bij thriller.

Ik kijk die film (tenslotte beste film 2010) en zet hem direct weer af, wat een slappe kut film.


avatar van Danovic

Danovic

  • 26 berichten
  • 17 stemmen

Om even duidelijkheid te scheppen. Wij zullen NOOIT terug in de tijd reizen. NOOIT. Alleen zou het theoretisch gezien mogelijk zijn om de tijd door te reizen in de toekomst. Wanneer je 2 weken lang, de aarde elke seconde 7 keer rond gaat, dan ben je honderd jaar verder. Maar dat kunnen we wel vergeten.


avatar van sofripa

sofripa

  • 1516 berichten
  • 1143 stemmen

Echte SF. Tijd geleden gezien. Maar mooi in elkaar gedraaid. Quaid is in goede doen. Aanbevolen!


avatar van Renevanvliet1988

Renevanvliet1988

  • 137 berichten
  • 169 stemmen

Goede film zeg, vooral het einde, heerlijk!


avatar van rotjuh

rotjuh

  • 100 berichten
  • 77 stemmen

Jah, what's left to say.

Gewoon geweldig mooie film, KIJKEN... elke ster dik waard!


avatar van dennislaport

dennislaport

  • 290 berichten
  • 1177 stemmen

KSUS schreef:

(quote)

Lol, jij bent wel heel naief, je snapt wel dat we nooit (ver terug) in de tijd zullen kunnen reizen, toch?

Ik denk dat je de documentaires (wetenschappers) compleet verkeerd begrepen hebt.

kijk uit met wat je zegt, ik zou het ook niet geloven. 1000jaar terug zeiden ze ook dat een mens nooit zou kunnen vliegen laat staan naar andere planeten. zeg nooit nooit.


avatar van DESPERADO1

DESPERADO1

  • 40 berichten
  • 108 stemmen

wel mogelijk, niet mogelijk....lekker belangrijk..is gewoon een heel goed in mekaar gezette film waarbij het aannemelijk wordt gemaakt dat het mogelijk zou kunnen zijn


avatar van Keane1983

Keane1983

  • 1015 berichten
  • 943 stemmen

Een keer in de zoveel tijd zie je weer eens een film waarvan je denkt: Damn die is echt goed.

In het begin dat de film net bezig was, dacht ik dat dit een soort "Contact" film was (van Jody Foster). Maar dat bleek al gauw niet het geval.
De film heeft een sterk begin, maar weet dit ook gedurende de film goed vast te houden.
Tja, van echte plotwendingen kun je niet spreken hier gezien de tijd steeds veranderd. Waardoor ze in een nieuwe situatie terecht komen.
Je moet wel goed opletten tijdens deze film, een paar minuten missen...kan al voor verwarring zorgen (ik spreek uit ervaring).
Acteerwerk vond ik goed en overtuigend, ook de sfeer in het verleden is mooi gebracht.
Het verhaal vind ik boeiend en spannend. Iets wat ik tot nu toe nog niet zo heb gezien.
Een fijne opbouw die op het einde misschien net iets te snel ging (alsof het snel snel af moest.
Score was spanend, hoewel ik deze in het begin van de film beter vond dan in de rest (met die zware trommels).
Het einde vond ik typisch Amerikaans We leven nog lang en gelukkig met een sentimentele soundtrack eronder.
Toch kunnen die minpuntjes niet op tegen de constante spanning die ik voelde tijdens de film (wat gaat er nu weer gebeuren...en wat is daar het gevolg van.
Dit is geen film die je op waarheidsgehalte moet gaan beoordelen. Je kunt er wel over na gaan denken, maar dan moet je iedere film bijna wetenschappelijk kunnen gaan onderbouwen....(laten we gaan beginnen bij starwars!!!).
Nee, deze film moet je gewoon gaan kijken en mee laten voeren in het gene wat je tezien krijgt. Het is wat "DESPERADO1" ook aangeeft: het wordt aannemelijk gemaakt dat het mogelijk zou kunnen zijn...(heb heb ik overigens nog geen seconde aan gedacht).
Kortom, deze film zit erg goed in elkaar (waar of niet waar) en is toch wel een must om eens gezien te hebben.
Van mij een 4,5*


avatar van ManuelGnR

ManuelGnR

  • 43 berichten
  • 1152 stemmen

KSUS schreef:

(quote)

Je vergeet wat, de ene houd van (sience)fictie en de ander niet, heeft er nix mee te maken hoe goed hij is. Ik zal starwars ten alle tijden een kut film vinden omdat ik geen intresse heb in fictie, ik ben veel te nuchter daarvoor.

Deze film hoef ik bij voorbaad niet te zien, omdat het niet kan.

Ik kijk een film met het idee dat het echt kan, en als ik merk dat er iets niet kan (ook in nonfiction) dan zet ik hem af.

Een goed voorbeeld, Inception, er stond bij thriller.

Ik kijk die film (tenslotte beste film 2010) en zet hem direct weer af, wat een slappe kut film.

Sorry maar hier klopt volgens mij geen kont van.

Ik hou opzich niet zo van science-fiction, maar een film als deze klinkt toch wel interessant, en af en toe bevalt een echt goede sci-fi mij toch wel.

Zeggen dat je geen interesse hebt in fictie betekent dat je geen interesse hebt in dingen die fictief, dus niet op feiten en plaatsgevonden gebeurtenissen is gebaseerd. Hiermee sluit je zo 80% van de films uit.

Het is volgens mij wel erg gemakkelijk om te zeggen dat iets wat niet kan, meteen niet goed is. Wat veel belangrijker is, is dat acteurs, regisseurs etc. dingen op een dusdanige manier kunnen overbrengen, dat het aannemelijk wórdt. Of tenminste boeit, en een avondje amuseert.

En waarom is iets eigenlijk ''slap'' en ''kut'' omdat je denkt dat het niet kan (en het trouwens niet eens de begin-tot-eind-kans hebt gegeven)?


avatar van DESPERADO1

DESPERADO1

  • 40 berichten
  • 108 stemmen

ach, de titanic zou ook niet kunnen zinken zeiden ze toen, naar de maan was niet mogelijk, de wereld was plat etc etc, dus kan je iemand naïef noemen en beweren dat hij/zij alles verkeerd begrepen heeft, ik vind het vooruitstrevend.....


avatar van Ploppy

Ploppy

  • 5 berichten
  • 0 stemmen

KSUS schreef:

(quote)

Je vergeet wat, de ene houd van (sience)fictie en de ander niet, heeft er nix mee te maken hoe goed hij is. Ik zal starwars ten alle tijden een kut film vinden omdat ik geen intresse heb in fictie, ik ben veel te nuchter daarvoor.

Deze film hoef ik bij voorbaad niet te zien, omdat het niet kan.

Ik kijk een film met het idee dat het echt kan, en als ik merk dat er iets niet kan (ook in nonfiction) dan zet ik hem af.

Een goed voorbeeld, Inception, er stond bij thriller.

Ik kijk die film (tenslotte beste film 2010) en zet hem direct weer af, wat een slappe kut film.


avatar van Ploppy

Ploppy

  • 5 berichten
  • 0 stemmen

Hier ben ik het volkomen mee eens, Face-off bijvoorbeeld; 5-sterren film in het genre maar voor mij een lugubere onwaarschijnlijk debiele kinderachtige aktieknaller met een heel simpele titel.


avatar van Donkerwoud

Donkerwoud

  • 8661 berichten
  • 3941 stemmen

Het hele gegeven van tijdreizen wordt verder niet uitgediept; het staat vooral in het teken van het wat sentimentele verhaaltje.


avatar van KillahHillah

KillahHillah

  • 118 berichten
  • 1316 stemmen

Ploppy schreef:

Hier ben ik het volkomen mee eens, Face-off bijvoorbeeld; 5-sterren film in het genre maar voor mij een lugubere onwaarschijnlijk debiele kinderachtige aktieknaller met een heel simpele titel.

Wat zal jij dan een zuur leven hebben qua films kijken als je KSUS zijn mening steunt Dan kun je namelijk geen EEN film meer afkijken, want er zit in elke film wel een scene die onwaarschijnlijk is of zelfs niet kan. Daarbij neem ik je als filmkenner sowieso al niet meer serieus door face off af te kraken! Dit is bij uitstek een film die je met een bak zout moet nemen, maar dan ook echt GENIAAL geacteerd is.


avatar van DESPERADO1

DESPERADO1

  • 40 berichten
  • 108 stemmen

KillahHillah schreef:

(quote)

Wat zal jij dan een zuur leven hebben qua films kijken als je KSUS zijn mening steunt Dan kun je namelijk geen EEN film meer afkijken, want er zit in elke film wel een scene die onwaarschijnlijk is of zelfs niet kan. Daarbij neem ik je als filmkenner sowieso al niet meer serieus door face off af te kraken! Dit is bij uitstek een film die je met een bak zout moet nemen, maar dan ook echt GENIAAL geacteerd is.

en hier ben ik het dan weer volkomen mee eens!


avatar van RuudC

RuudC

  • 4636 berichten
  • 2529 stemmen

Doet me qua opzet denken aan The Butterfly Effect. Deze film is heel aardig gemaakt, maar staat wel duidelijk in de schaduw van het zojuist genoemde pareltje. Frequency doet zich voor als een ingewikkelde film, maar dat is het niet. Ik vind de wisselwerking tussen het heden en verleden te makkelijk. Het is vermakelijk, dat wel, maar ik had graag meer ingrijpende veranderingen gezien wanneer de hoofdpersoon het verleden gaat aanpassen. Karakters veranderen niet, terwijl er ingrijpende veranderingen plaatsvinden. Hetzelfde geldt voor een levensloop waar een vader toch ontzettend veel invloed op heeft. Tot slot vind ik het wel leuk om te zien hoe van de badguy zijn hand verdwijnt, maar iemand die zijn hand dertig jaar eerder verloor, zal ongetwijfeld een ander levenspad kiezen. Kortom, ik vind het allemaal net wat te makkelijk. Verder goed geacteerd en zeer geschikt als een willekeurige avondfilm.

Oh, en naar mijn idee is dit in de verste verte geen SF.


avatar van bozzy

bozzy

  • 2161 berichten
  • 670 stemmen

Aardige film met een leuk verhaal,beetje te Amerikaans einde vond dat namelijk een beetje overdreven,maar hij boeide wel enorm.

Hij kan niet tippen aan The Butterfly Effect waar veel gasten hem mee vergelijken.

Desalnietemin een dikke voldoende!


avatar van Dreiecke

Dreiecke

  • 2768 berichten
  • 902 stemmen

KSUS schreef:

(quote)

Lol, jij bent wel heel naief, je snapt wel dat we nooit (ver terug) in de tijd zullen kunnen reizen, toch?

Ik denk dat je de documentaires (wetenschappers) compleet verkeerd begrepen hebt.

Toevallig vandaag het NOS journaal al gezien? Zie vanaf 7.37 min.


avatar van hodina

hodina

  • 10 berichten
  • 29 stemmen

Dreiecke schreef:

(quote)

Toevallig vandaag het NOS journaal al gezien? Zie vanaf 7.37 min.

al jaren zeg ik: ooit wordt tijdreizen mogelijk, en ik werd van alle kanten uitgelachen..

nou , je ziet het maar alweer.


avatar van Dreiecke

Dreiecke

  • 2768 berichten
  • 902 stemmen

Ja, zelfs in het journaal wordt erover gesproken, lol

Ooit was vliegen in de lucht in een vliegtuig of een reis naar de maan ondenkbaar. Ik kan er niet goed tegen wanneer bij voorbaat al dingen worden uitgesloten, zonder dat men er pertinent zeker van kan zijn dat het onmogelijk is. Dat vind ik 'je kop in het zand steken'.

Het reizen in de tijd kan nog heel ver weg zijn en wellicht achteraf toch niet mogelijk, maar de ontwikkeling in het onderzoek naar deeltjes gaat best snel en levert soms onverwachte resultaten op, net als bv het verschijnen en verdwijnen van deeltjes zonder dat men weet waarvandaan ze komen en waarnaartoe ze gaan en zelfs OF ze er zijn als we ze niet waarnemen.

Dus, wie weet?


avatar van SaNDuTjE

SaNDuTjE

  • 1434 berichten
  • 3237 stemmen

Na al die tijd en vele malen op tv te zijn geweest dan nu eindelijk gezien en zeker verrast.

Vooral sterk geacteerd, mooie geschoten en natuurlijk een erg toegankelijk verhaal waar sommige wellicht van dromen. Natuurlijk is het nodig sentiment aanwezig maar blijft het allemaal redelijk binnen de perken. Caviezel en Quaid zijn goed gekozen voor hun rol en spelen deze overtuigend als vader en zoon. De sciencefiction insteek van contact met het verleden werkt goed en is met de seriemoordenaar ook sterk uitgewerkt. Ook al zie je het eind van mijlen ver aankomen, toch weet de film van het eerste moment je aandacht vast te houden.

Een mooi verhaal mooi verfilmd.

3,5*


avatar van swenbos

swenbos

  • 69 berichten
  • 79 stemmen

KSUS schreef:

(quote)

Je vergeet wat, de ene houd van (sience)fictie en de ander niet, heeft er nix mee te maken hoe goed hij is. Ik zal starwars ten alle tijden een kut film vinden omdat ik geen intresse heb in fictie, ik ben veel te nuchter daarvoor.

Deze film hoef ik bij voorbaad niet te zien, omdat het niet kan.

Ik kijk een film met het idee dat het echt kan, en als ik merk dat er iets niet kan (ook in nonfiction) dan zet ik hem af.

Een goed voorbeeld, Inception, er stond bij thriller.

Ik kijk die film (tenslotte beste film 2010) en zet hem direct weer af, wat een slappe kut film.

Ach kind, een film is ten allen tijde een verzinsel. Daarnaast moet je niet zo objectief naar dingen kijken want dat brengt je alleen maar naar B.


avatar van Sweenie.

Sweenie.

  • 67 berichten
  • 163 stemmen

net gezien apart verhaal dat maakt de film boeiend heb genoten van begin tot eind een aanrader om een avondje te kijken met een paar mensen ofz.


avatar van gizmo_o

gizmo_o

  • 1390 berichten
  • 241 stemmen

Een wel erg vreemde aurora borealis zorgt voor heel wat opschudding in deze onderhoudende sciencefiction film.

Er wordt uitstekend geacteerd door zowel Quaid als Caviezel, waardoor je als kijker mee gezogen wordt in hun pikante situatie. Het thema van de film lijkt min of meer op dat van de The Butterfly Effect (2004) en A Sound of Thunder (2005). Nu is de laatst genoemde niet bepaald een topper te noemen gezien al zijn beperkingen. Ook bij Frequency zou ik sommige zaken graag anders gezien hebben om het wat geloofwaardiger te maken, e.g. het sneeuwbaleffect is niet echt duidelijk, veranderingen in het verleden lopen vaak 1 op 1 met die in het heden, karakter/persoonlijkheid van Caviezel veranderd bijv. niet. Wel vind ik de draai die eraan wordt gegeven in de vorm van een op te lossen moordzaak, goed gevonden. Dit houdt de film spannend. Overigens zet Doyle een prima slechterik neer.

Een dikke 7.5, wat ik afrond naar 4*.