Blade Runner (1982)
Genre: Sciencefiction / Thriller
Speelduur: 117 minuten
Alternatieve titel: Blade Runner: The Final Cut
Oorsprong:
Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk
Geregisseerd door: Ridley Scott
Met onder meer: Harrison Ford, Rutger Hauer en Sean Young
IMDb beoordeling:
8,1 (874.275)
Gesproken taal: Engels, Duits, Kantonees, Japans en Hongaars
Releasedatum: 11 november 1982
On Demand:
Bekijk via Pathé Thuis
Bekijk via Prime Video
Niet beschikbaar op Netflix
Niet beschikbaar op Videoland
Niet beschikbaar op Disney+
Niet beschikbaar op Google Play
Niet beschikbaar op meJane
Plot Blade Runner
"Man has made his match...now it's his problem."
Los Angeles, 2019: Rick Deckard (Ford) is een 'Blade Runner': een politieagent die ingezet wordt om 'replicants' (androïden) uit te schakelen, omdat onze planeet na een gewelddadige opstand verboden terrein is voor hen. Hij wil eigenlijk stoppen, maar moet z'n baantje weer oppakken wanneer vijf replicants een ruimteschip kapen en terugkeren naar de Aarde.
Externe links
Acteurs en actrices
Rick Deckard
Roy Batty
Rachael
Gaff
Bryant
Pris
J.F. Sebastian
Leon Kowalski
Dr. Eldon Tyrell
Zhora
Reviews & comments
deft0nes
-
- 1071 berichten
- 1456 stemmen
O ja? Op welke dan? Het leek even dat jij alle synthesizers scores over één kam scheerde. Als je echt van synthesizers houdt, dan weet je heus wel dat er enorm veel verschil zit tussen Miami Vice, Beverly Hill's Cop and Blade Runner. Maar jij maakt totaal geen onderscheid. Het is allemaal één pot nat voor jou en dat vind ik een beetje raar. En een synthesizer fan/muzikant die niet van de Yamaha CS-80 (bepalend voor het geluid van Blade Runner) houdt moet ik nog tegenkomen.
Dan heb je me verkeerd begrepen. Ik vond dat ze in déze film van die tachy (ik weet het Nederlandse woord even niet) geluidjes gebruikten. En ja, dat ben ik vaker tegen gekomen in '80's films en daar sprak het me ook tegen. Ik heb inderdaad iets te snel gegeneraliseerd, maar ik hoop dat je begrepen hebt wat ik bedoel. Verder heb ik niet veel verstand van synthesizers, maar ik kan me heel goed voorstellen dat je met de Yamaha CS-80 ook andere melodietjes e.d. kunt maken, dan degenen die ze in deze film gebruikten.
Waarom zou ik in godshemelsnaam met argumenten moeten komen? Heb ik niet in mijn vorige post duidelijk gemaakt dat het onzinnig is om met rationele argumenten te komen waarom ik deze film niets vind? Het enige wat ik kan doen, is uitleg geven bij mij mening en dus bij mijn punt. Een uitleg die altijd terugvalt op iets wat niet rationeel uit te leggen is. Dat doe jij ook uiteindelijk. Jij vind de filmscore overduidelijk wél geweldig, maar ik heb jou ook geen "betere argumenten" horen zeggen waarom dat dan zo is.
Je leest weer eens verkeerd. Ik heb nergens gezegd dat ik niet vind dat deze film niet een klassieker genoemd mag worden. Ik zei alleen dat men het best een klassieker mag noemen, maar dat dat geen voorwaarde is voor een leuke film. Houd jij van álle filmklassiekers? Kan ik me weinig bij voorstellen. En daarnaast is het begrip "filmklassieker" ook geen absoluut en objectief begrip. Er zijn vast films die de ene critici wél tot klassieker rekent, en de andere niet.
En ik weet dat één mening geen consensus vormt. Godzijdank niet. Ook weet ik dat als 100 miljoen mensen Blade Runner een fantastische, geweldige en geniale film vinden, dat geen feit is.
Mja, en dat is dus jouw mening. Ik zeg niet dat dat de beste film ooit gemaakt is, ik vind 'm alleen niet zo slecht als jij.
Near_Dark
-
- 754 berichten
- 424 stemmen
Haha, je hebt je nooit geïnteresseerd voor filosofie?
Toch wel hoor, in mijn jeugdjaren, maar nu ik me moet bekommeren over dagdagelijkse problemen en geld verdienen denk ik daar eigenlijk niet meer aan.
Wat niet wegneemt dat ik graag een diepgaande reportage bekijk op tv waar men filosofische vragen behandeld 
AC1
-
- 5775 berichten
- 909 stemmen
Omdat meningen zonder argumentatie niets zeggen. Leg bijvoorbeeld uit waarom je het stom vindt. Je leert er zelf iets van (begrijpen door contempleren) en je toont respect voor diegene die het wel heel bijzonder vinden.
Nou, dat is toch argumentatie! Echter alleen maar zeggen dat je het slecht vindt omdat het synthesizer is en omdat Blade Runner een vuile toekomst schetst vindt ik wat pover en oppervlakkig.
Die kan ik je geven als je wilt, ook al is muziek iets heel abstract. Maar we hadden het over de film, en film is bijlange niet zo ondefinieerbaar als muziek. En ik verwacht ook eerst serieuze kritiek vooraleer ik mijn standpunt zal verdedigen. Jij vindt de film niet goed. Als grote fan van dit blijkbaar "stomme verhaaltje" vraag ik om je motivatie te verduidelijken. Wie weet, misschien hebben we iets over het hoofd gezien en heb je gelijk. Maar daar kunnen we alleen maar achterkomen als we standpunten voorzien van inzichten en argumenten.
deft0nes
-
- 1071 berichten
- 1456 stemmen
@AC1
Dus jij zegt dat ik geen respect heb voor de mensen die de film geweldig vinden, als ik niet met, volgens jou (volgens jou, want ik heb verder nog niemand horen vallen over mijn mening), voldoende argumentatie kom waarom ik hem níet leuk vind? Ik vind het eerder respectloos t.o.v. mij en mijn mening dat je van mij een rationele argumentatie verwacht en mij respectloos noemt.
Jij vind muziek abstracter dan film. Maar daar ben ik het niet mee eens. Film is misschien zelfs nóg abstracter, aangezien daar verschillende "kunsten" (als in soorten kunst) gebruikt worden en uiteindelijk samen komen. Denk aan beeld (cinematografie, sfx, decor), acteerwerk, muziek, verhaal (script/scenario) en het grote geheel (de uiteindelijke film "as a whole"). Al die dingen zijn afzonderlijk abstract, ook het grote geheel.
De dingen die ik dus níet leuk vond aan deze film, waren het verhaal, de muziek en het grote geheel.
Het verhaal vond ik 'gewoon' niet zo leuk. Wel merkte ik dat het script (de dialogen e.d.) goed uitgewerkt/geschreven is.
De muziek vond ik, zoals eerder al gezegd, irritant en niet zo mooi.
En het grote geheel vond ik ook tegenvallen. Ik was niet geboeid genoeg voor twee uur. Het was voor mij geen twee uur vermaak, op wat voor manier dan ook, en dat vind ik eigenlijk al een reden die groot genoeg is om een film max. drie sterren te geven. Daarnaast was ik ook nog eens niet onder de indruk van het acteerwerk.
Al deze dingen bij elkaar vind ik persoonlijk voldoende reden om deze film een onvoldoende te geven te geven. Die twee sterren komen dan voor het bovengenoemde "beeld" en, een beetje, het script.
Nu voldoende uitleg? (uitleg is btw absoluut niet hetzelfde als argumentatie)
clockwork72
-
- 2780 berichten
- 1741 stemmen
Zo, gisteravond dan eindelijk the final cut gezien. Het eerste wat ik merkte was dat het beeld en geluid zo goed waren. beter dan in the directors cut. De hele film straalt ook echt sfeer uit, het duurde ook niet lang of ik was in de blade runner sfeer. De film komt traag op gang maar wat mij ook opviel is dat ik nu dingen zag die ik voorgaande keren niet zag. Kan natuurlijk ook komen omdat dat de directors cut was en dit de final cut. We maken in de film kennis mer Deckard die jaagt op de zogenoemde replicants. De omliggende effecten in de film tillen het sience fiction sfeertje naar een hoger niveau. Het eind is ook echt prachtig. Hier zie je ook het verbazingwekkende cameraniveau op het moment dat Deckard aan dat gebouw hangt. Eigenlijk alles is goed aan deze film. Vind het altijd alleen jammer dat deze film zo snel afgelopen is. Maar toch 4,5*
AC1
-
- 5775 berichten
- 909 stemmen
Ja, ik vind het inderdaad respectloos voor de fans als je zegt dat iets maar dom of slecht is zonder daar uitleg bij te geven. Dat is gewoon maar 'afbrekende kritiek' spuien. Op die manier komt het denigrerend over. Daarom wordt het vaak gebruikt door 'internettrollen'. (ik zeg niet dat je dat bent, hoor).
Klopt, misschien zijn ze slim genoeg om niet in te gaan op loze kreten. 
Welnu, ik denkt dat je het woord 'abstract' en vooral 'kunst en abstract' maar eens moet opzoeken.
Muziek is per definitie abstract. Film is alleen maar abstract met mate en ook alleen maar als het er naar streeft (Lost Highway, bijvoorbeeld). Muziek is de meest abstracte kunstvorm die er is omdat klank niet fysiek tastbaar is, geen vorm, kleur, betekenis, definitie of referentiepunt heeft. Film daarentegen is een van de minste abstracte vormen van kunst, zeker als we het hebben over het mainstream genre. In feite doet commerciële film haar uiterste best om juist niet abstract te zijn uit schrik voor het publiek dat gewoon eenvoudig vermaakt wil worden. Film legt een bepaalde werkelijkheid vast: Een huis in een straat, een rijdende auto, Tom Cruise die de vijand dood schiet, et cetera. Muziek kan deze 'werkelijkheid' niet vastleggen, zelfs als ze dat graag zou willen. De componist mag dan wel 'een rijdende auto' in gedachte hebben gehad toen hij het nummer componeerde, de ene luisteraar zal in diezelfde muziek de eindeloze zee horen terwijl de andere vreemde planeten in de kosmos ervaart.
Vooral woorden hebben een definitie. Ze zijn in het leven geroepen om duidelijkheid te scheppen. Als we woord en klank samenvoegen vormen de woorden een leidraad voor de muziek waardoor het gegeven minder abstract wordt. Je maakt dus connotaties met de werkelijke wereld. Hetzelfde geldt voor muziek plus beeld. Het beeld laat een vorm, een voorwerp of een tafereel zien waarbij het geheel al gauw concreter wordt. Hetzelfde is ook waar voor acteurs. Als acteurs klanken zouden uitstoten in plaats van woorden dan zou de inhoud al een heel pak ongedefinieerder zijn. Acteurs gebruiken niet alleen woorden, ze geven de woorden ook nog een interpretatie mee, waardoor de betekenis nog duidelijker voor ons wordt.
Abstracte schilderkunst probeert vaak het abstracte van muziek te kopiëren door het weglaten van het reële en te werken met de eigenschappen van klank zoals ritme, contrast en dynamiek. Sommige kunstenaars vinden dat kleur, lijnen en vlakken al veel te concreet zijn. Dat zegt toch al genoeg, me dunkt.
Ja, bedankt. Ik vind het spijtig dat de film jou niet gesmaakt heeft omdat Blade Runner nou net een film is die zoveel verschillende reacties en emoties oproept (bij de fans, bedoel ik dan). Iedereen haalt er wel iets anders uit, iedereen ziet er iets anders in, en dat lijk jij toch hoog in het vaandel te dragen. Het is niet voor niets zowat de meest besproken science fiction film aller tijden. Misschien dat de muziek en de beelden (beide enorm verantwoordelijk voor de kracht van deze film) voor jou toevallig in de weg stonden. Toch ben ik blij dat we geen typische orchestrale score hebben gekregen want bijna elke film heeft er zo één.
deft0nes
-
- 1071 berichten
- 1456 stemmen
Welnu, ik denkt dat je het woord 'abstract' en vooral 'kunst en abstract' maar eens moet opzoeken.
Muziek is per definitie abstract. Film is alleen maar abstract met mate en ook alleen maar als het er naar streeft (Lost Highway, bijvoorbeeld). Muziek is de meest abstracte kunstvorm die er is omdat klank niet fysiek tastbaar is, geen vorm, kleur, betekenis, definitie of referentiepunt heeft. Film daarentegen is een van de minste abstracte vormen van kunst, zeker als we het hebben over het mainstream genre. In feite doet commerciële film haar uiterste best om juist niet abstract te zijn uit schrik voor het publiek dat gewoon eenvoudig vermaakt wil worden. Film legt een bepaalde werkelijkheid vast: Een huis in een straat, een rijdende auto, Tom Cruise die de vijand dood schiet, et cetera. Muziek kan deze 'werkelijkheid' niet vastleggen, zelfs als ze dat graag zou willen. De componist mag dan wel 'een rijdende auto' in gedachte hebben gehad toen hij het nummer componeerde, de ene luisteraar zal in diezelfde muziek de eindeloze zee horen terwijl de andere vreemde planeten in de kosmos ervaart.
Vooral woorden hebben een definitie. Ze zijn in het leven geroepen om duidelijkheid te scheppen. Als we woord en klank samenvoegen vormen de woorden een leidraad voor de muziek waardoor het gegeven minder abstract wordt. Je maakt dus connotaties met de werkelijke wereld. Hetzelfde geldt voor muziek plus beeld. Het beeld laat een vorm, een voorwerp of een tafereel zien waarbij het geheel al gauw concreter wordt. Hetzelfde is ook waar voor acteurs. Als acteurs klanken zouden uitstoten in plaats van woorden dan zou de inhoud al een heel pak ongedefinieerder zijn. Acteurs gebruiken niet alleen woorden, ze geven de woorden ook nog een interpretatie mee, waardoor de betekenis nog duidelijker voor ons wordt.
Abstracte schilderkunst probeert vaak het abstracte van muziek te kopiëren door het weglaten van het reële en te werken met de eigenschappen van klank zoals ritme, contrast en dynamiek. Sommige kunstenaars vinden dat kleur, lijnen en vlakken al veel te concreet zijn. Dat zegt toch al genoeg, me dunkt.
Ik denk dat ik het woord abstract heb verwisseld met subjectief en die betekenis heb aangenomen. Ik dacht dat je dat bedoelde, omdat meningen abstract zijn en op die manier las ik het dus ook. Mijn excuses daarvoor. Ik dacht dat jij bedoelde dat muziek subjectiever is dan film. Mijn hele betoog ging dan ook over de subjectiviteit van (deze) film.
Maar goed. Ik moet zeggen dat ik het ook spijtig vind dat deze film mij niet heeft kunnen boeien, maarja, dat is niet iets waar men controle over heeft. (gelukkig maar) 
Near_Dark
-
- 754 berichten
- 424 stemmen
Leuke conversatie hierboven 
Maar iets ontgaat me als wordt beweerd dat klank niet fysiek tastbaar is en film/beeld wel....?
Ze zijn toch alletwee tastbaar omdat onze zintuigen ze anders niet zouden kunnen waarnemen....?
Maar dat doet eigenlijk niet terzaken, gewoon een terloopse opmerking van mijnentwege 
deft0nes
-
- 1071 berichten
- 1456 stemmen
Leuke conversatie hierboven 
Maar iets ontgaat me als wordt beweerd dat klank niet fysiek tastbaar is en film/beeld wel....?
Ze zijn toch alletwee tastbaar omdat onze zintuigen ze anders niet zouden kunnen waarnemen....?
Maar dat doet eigenlijk niet terzaken, gewoon een terloopse opmerking van mijnentwege
Ik denk dat AC1 bedoelde dat klank niet iets fysiek tastbaars voorstelt, waar film/beeld dat wel doet. Je kunt bijvoorbeeld een appel filmen/op beeld vast leggen, maar niet met muziek. Dan kun je nog proberen dat te doen, maar dan ligt het maar net aan de waarnemer of die er dan ook daadwerkelijk een appel in hoort.
Near_Dark
-
- 754 berichten
- 424 stemmen
Dat doet mij terugdenken aan een docu die ik ooit zag, de oerwoedbewoners hebben eigenlijk geen dieptezicht ontwikkeld door de dichtbegroeide omgeving waarin ze vertoeven. Toen ze werden meegenomen naar de savanne dachten ze dat dieren en mensen die ver weg stonden een soort kleine insecten waren die ze niet kenden, ze grepen er naar maar konden ze niet te pakken krijgen 
Zo zie je maar, wat je ziet en hoe je het interpreteert hangt in grote mate af van je leefwereld 
Miron
-
- 744 berichten
- 74 stemmen
Hoezo dat?!
Oke, hij is niet altijd de meest positieve member geweest, maar wel een van de actiefste!
JacoBaco
-
- 10573 berichten
- 2405 stemmen
De Site >> Algemeen >> Het grote opmerkingen / feedback topic
zie bericht Neo.
Lucsz
-
- 180 berichten
- 1375 stemmen
Je verwacht van een blockbuster van dit formaat vaak niet dat het zal gaan om een enorm complexe film met een zeer moeilijk te begrijpen plot. Ik vond dat dit bij Blade Runner wel het geval was. Een mooie, donkere SF-film met prachtige hoofdrollen van Harrison Ford en Rutger Hauer.
Blade Runner is ook een film waarvan je elk moment verwacht dat het uitbarst in een geweldig spel vol snelheid, actie en geweld. Dat moment breekt eigenlijk nooit aan. Het borrelt constant aan de oppervlakte, maar komt nooit helemaal boven. En dat vond ik toch wel een beetje jammer. Zelfde gevoel had ik trouwens ook bij Raiders of the Lost Ark.
Miron
-
- 744 berichten
- 74 stemmen
Blade Runner complex en moeilijk te begrijpen?
De symboliek misschien, maar het plot niet toch....
MisterRoboto
-
- 48 berichten
- 0 stemmen
In vond de film visueel verrassend goed, zeker voor die tijd. Het verhaal begon goed, maar tegen het einde vond ik het maar tegenvallen en zat ik de hele tijd op de klok te kijken en mezelf af te vragen wanneer hij zou stoppen. Het boeide me op een gegeven moment niet meer. De film liet me uit zijn greep. Best jammer eigenlijk. De sfeer was uiterst donker en dat trok me ook niet echt. Verder ben ik niet echt een fan van die Hauer en Ford heb ik altijd al een overschatte acteur gevonden. Een drietje...
AC1
-
- 5775 berichten
- 909 stemmen
Je hebt er precies niet veel uitgekregen, MisterRoboto. Spijtig want Blade Runner is best wel rijk aan thematiek. De film vereist wel dat je het tegemoet komt want er wordt haast niets opgedrongen. Als je hem bent vergeten moet je hem nog eens bekijken. De kans is namelijk heel groot dat je het geheel vanuit een totaal ander perspectief zal zien. Ik zeg je dit want ik weet dat mensen (zelfs de grootste fans) Blade Runner tijdens hun eerste 'viewing' vaak verkeerd ingeschatten.
i.Ron S.
-
- 255 berichten
- 2735 stemmen
Blade Runner complex en moeilijk te begrijpen?
De symboliek misschien, maar het plot niet toch....
Als je de symboliek niet begrijpt, dan begrijp je eigenlijk het plot toch ook niet en lijkt zowat het een vage gemiddelde SF-thriller.
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Behalve dan dat ook de sf-thriller.. of eigenlijk film-noir zoals dit is, ook nog niet bestonden 
Maargoed, er zit zoveel meer in dat het een wonder is dat menig filmkijker dat niet weet op te pikken, doet het ergste vrezen over hun visie in het algemeen.
AC1
-
- 5775 berichten
- 909 stemmen
Dit is de enige plaats waar hij zo laag staat. Dat zegt een en ander over het niveau van Moviemeter.
clockwork72
-
- 2780 berichten
- 1741 stemmen
Inderdaad
, maar velen zullen deze film niks aan vinden omdat hij een nogal moeilijk en ingewikkeld verhaal heeft.
Lucsz
-
- 180 berichten
- 1375 stemmen
Ik vind dat er niets mis is met het niveau van Moviemeter. Het niveau van MM is in ieder geval stukken hoger dan IMDb.
AC1
-
- 5775 berichten
- 909 stemmen
Inderdaad
, maar velen zullen deze film niks aan vinden omdat hij een nogal moeilijk en ingewikkeld verhaal heeft.
Het 'probleem' met Blade Runner is dat je de film op twee manieren kunt bekijken. Oftewel zie je de buitenkant en dan lijkt ie op een gewone aktiefilm, of je kan de lagen ontdekken die onder de buitenkant verborgen zitten. Ik zeg "verborgen" omdat Blade Runner negens de pretentie heeft om de kijker met de neus op de feiten te drukken. De mooiste eigenschap van deze film laat zich moeilijk benoemen en heeft weinig te maken met verhaal, gebeurtenissen of akteerprestaties. Daarom heeft het zo lang geduurd voordat Blade Runner werd herkend als een echte filmklassieker. De meeste mensen willen gewoon een filmpje meepikken en komen dan ook niet verder dan het herkennen van duidelijk waarneembare aspecten. Vandaag de dag moet het er allemaal een beetje vingerdik opliggen of het ontgaat het publiek. Gisteren zag ik daar een perfect voorbeeld van: V For Vendetta. Gruwelijk! Pure anti-cinema! Die komt geheid in mijn Top 20 Slechtste films Aller Tijden !
Snakesonic
-
- 61 berichten
- 61 stemmen
Toffe film, die het vooral van de sfeer, soundtrack en de thematiek moet hebben.
Het verhaaltje is niet zo geweldig, maar het zijn vooral die dingen zoals dat er een mogelijkheid word geschept dat Deckard een Replicant is en dergelijke.
jessis
-
- 126 berichten
- 96 stemmen
In vond de film visueel verrassend goed, zeker voor die tijd. Het verhaal begon goed, maar tegen het einde vond ik het maar tegenvallen en zat ik de hele tijd op de klok te kijken en mezelf af te vragen wanneer hij zou stoppen. Het boeide me op een gegeven moment niet meer. De film liet me uit zijn greep. Best jammer eigenlijk. De sfeer was uiterst donker en dat trok me ook niet echt. Verder ben ik niet echt een fan van die Hauer en Ford heb ik altijd al een overschatte acteur gevonden. Een drietje...
Grotendeels mee eens, ik vond het visueel ook goed voor die tijd,maar ik zat op een gegeven moment ook steeds op de klok te kijken omdat de film traag was en erg weinig in gebeurde.
2 ster
Pre- en sequels

Blade Runner: Black Out 2022
2017
2 reacties

2036: Nexus Dawn
2017
2 reacties

2048: Nowhere to Run
2017
1 reactie

Blade Runner 2049
2017
1.304 reacties
Gerelateerd nieuws

De onuitputtelijke jaren 80 en hun extreem late sequels

Vervangen door techniek: Deze prominente films tonen een grimmig beeld voor de mensheid

Genadeloos geflopt en nu geprezen: Nog eens vijf films die pas later erkenning kregen

Je hebt nog 30 dagen - of minder - om deze absolute fillmhits te bekijken op Prime Video
Bekijk ook

Apocalypse Now
Oorlog, 1979
3.450 reacties

North by Northwest
Thriller, 1959
651 reacties

Alien
Sciencefiction / Horror, 1979
2.124 reacties

Vertigo
Mystery / Thriller, 1958
711 reacties

Stop Making Sense
Muziek, 1984
98 reacties

Rang-e Khoda
Drama, 1999
8 reacties
Gerelateerde tags
kunstmatige intelligentieflying carpremie jagerandroidgebaseerd op boekdystopiegeneticsfuturisticvoortvluchtigecyberpunklos angeles, californiëelectronic music score alcoholischcultfilmtech noirneo-noirphilosophicalblade runner 2010sloose adaptation
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.










