Herbie Fully Loaded (2005)

2,69

Avontuur / Komedie

geregisseerd door Angela Robinson
met Lindsay Lohan, Michael Keaton en Matt Dillon

Maggie Peyton is de nieuwe eigenaresse van de Volkswagen Kever Herbie, nummer 53, het autootje met een eigen wil. Wanneer Maggie ontdekt dat dit niet zomaar een auto is, besluit ze hem klaar te stomen voor de NASCAR-wedstrijden.

182 BERICHTEN 15 MENINGEN
avatar van kennethv
geplaatst: 5 februari 2010, 21:02 uur [permalink]
komisch. maar niet mijn keuze qua Genre.

avatar van kennethv
geplaatst: 6 februari 2010, 11:19 uur [permalink]
heb hem trouwens samen met justinw en benjaminv gekeken .

avatar van Justinw
geplaatst: 6 februari 2010, 21:02 uur [permalink]
Niet veel bijzonders, redelijk voor een keer maar niet voor herhaling vatbaar. Acteerwerk was ook niet goed. En animatie's ook niet top.

avatar van skullcandygirl94

geplaatst: 8 februari 2010, 15:58 uur [permalink]
Ajax&Litmanen1 schreef:
Symphatiek filmpje met een vlot acterende Lohan. Ik kijk altijd graag naar haar, ze is best knap in mijn ogen. Om die reden wou ik Herbie ook eens zien.

De film zelf was best vermakelijk. Slap verhaal maar ik verwachtte van een Herbie en Lindsay Lohan ook niks meer dus dat was niet erg. Ik kon er af en toe wel om glimlachen. De film verveelde ieder geval niet ondanks dat het einde na 10 minuten al te raden was.

helemaal mee eens!

pgm
geplaatst: 16 mei 2010, 10:31 uur [permalink]
De veruit slechtse in de reeks, het mag nu wel ophouden.
Was ooit en erg leuke reeks.

geplaatst: 28 juli 2010, 18:31 uur [permalink]
Matige komedie.
Onnodig vervolg/remake van de al oude Herbie.

avatar van moviemafketel
geplaatst: 7 augustus 2010, 22:21 uur [permalink]
Ik heb Herbie vroeger grijs gespeeld. Gewoon een tof idee om een auto tot leven te wekken. Wat ik me wel afvraag of het een jongen of meisje is. De auto knipoogt naar andere chauffeurs, maar hij/zij ziet Maggie ook wel zitten
Het was na 1980 lang wachten op een vervolg, maar het heden kan toch echt niet op tegen hoe ik Herbie in mijn geheugen had. Te veel Amerikaans sfeertje denk ik. Justin Long vind ik een uitermate zwakke acteur(in Drag me to Hell ook al de minste). Wel leuk om Lohan nog een keer als lief en schattig meisje te zien. Haar borsten schenen wel te groot te zijn voor een Disney-film, dus die moesten ze behoorlijk fijn persen met zo'n strak racepak. Het verhaaltje was zoals verwacht flinterdun, maar ik heb het zonder echte ergernis kunnen bekijken.
Toch kon ik Herbie niet echt meer zien als de Herbie die ik in mijn geheugen had. Het leek gewoon een totaal ander karaktertje(ja ik weet dat het een auto is ).
Het was echter gewoon weer eens leuk om een beetje nostalgisch naar een kinderfilm te kunnen kijken. Zeker een keer meepakken als je niet te veel wil nadenken.

avatar van nakada
geplaatst: 8 augustus 2010, 00:06 uur [permalink]
Ik had vroeger juist helemaal niets met Herbie en wilde deze film eigenlijk niet zien. Maar het viel mij alleszins mee. Werd nergens echt vervelend en ik moest hier en daar toch wel een beetje lachen. En hoewel je natuurlijk bij het begin het verhaal al kunt raden, heb ik hem moeiteloos uit gekeken.

avatar van SnakeDoc
geplaatst: 15 oktober 2010, 19:32 uur [permalink]
Helemaal zo slecht nog niet en best leuk om een keertje te zien! Lindsay Lohan doet het ook best aardig!

Heb overigens nog nooit eerder van Herbie gehoord.
Moet vroeger al redelijk bekend zijn geweest !?!
Niet bij mij in iedergeval

geplaatst: 26 oktober 2010, 13:59 uur [permalink]
Deels geslaagde poging van Disney om nieuw leven te blazen in Herbie, de kleine Volkswagen Kever met gevoelens. Het eerste half uur is zeker wel leuk met de slapstick comedy, daarna wordt het allemaal wat voorspelbaarder en de finale duurt ook te lang. Lindsay Lohen is goed gecast, in één van haar laatste films voordat het bergafwaarts ging met haar.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
geplaatst: 27 november 2010, 19:09 uur [permalink]
De film nog eens herzien en het viel me toch op dat Lohan hier best wel past. Als ik een film zou moeten noemen met Lohan zou ik deze trouwens als eerste noemen. De film is best nog wel leuk. Typisch Disney maar toch nog genietbaar. Familiefilm zoals we dat van hen gewoon zijn.

geplaatst: 15 april 2011, 21:20 uur [permalink]
Deze is net zo goed als de delen van vroeger, vrolijke komedie, leuke Disney.

avatar van patjenmgn
geplaatst: 29 mei 2011, 22:29 uur [permalink]
Herbie zoals die in mijn herinnering ook was! Tuurlijk is het allemaal een beetje flauw en 'over the top', maar het jeugdsentiment kwam toch wel weer omhoog!

geplaatst: 11 juni 2011, 21:45 uur [permalink]
Lindsay Lohan

Zegt genoeg, toffe film, aantrekkelijke actrice.
en volledig eens met deze mening:

patjenmgn schreef:

avatar van gillie24
geplaatst: 30 juli 2011, 08:28 uur [permalink]
Herbie = jeugdsentiment.
Dit late vervolg haalt het niet bij de vorige delen, maar kijkt wel lekker weg. Lindsay Lohan is een mooie meid om te zien. Dat ze 'in real life' compleet de weg de kwijt is, kun je hier uiteraard niet aan aflezen. Hier heeft ze een brave, typische Disney rol.

avatar van TragieStar.*
geplaatst: 30 juli 2011, 15:41 uur [permalink]
Nee, ik vond er niet veel aan. Gisteren bekeken na erg lang wachten, want wilde de film erg graag zien. Van tevoren had ik al niet veel verwacht, maar wilde het toch graag zien.

De cast is geweldig vind ik, vooral Lohan was perfect gecast. Keaton is ook al erg oud geworden zeg, herkende hem eigenlijk meteen. Justin Long en Dillon konden ook niet ontbreken, dus dat was allemaal perfect.

Alleen het verhaal was bar en bar slecht. Soms kwamen er momenten in voor toen ik dacht; heb ik iets gemist ofzo? Dan begonnen ze over iets te praten, zonder enige uitleg erna. Ik snapte het niet. Maar verder vrij simpel en zonder weinig emotie.

Herbie (wat was het toch een lieve auto) en Lohan maken deze film leuk, maar de rest is teleurstellend.

2,5* voor de moeite.

geplaatst: 17 augustus 2011, 16:40 uur [permalink]
lindsey lohan toen ze nog lekker was in een strak pakkie? ANYTIME!!

avatar van ibendb
geplaatst: 23 januari 2012, 00:57 uur [permalink]
Wat een stomme remake!

Jammer dat ze ook voor een remake zijn gegaan en niet voor een geheel nieuwe film. Lindsey Lohan vind ik ook niet zo'n knappe. 2,5*

geplaatst: 7 augustus 2012, 07:08 uur [permalink]
leuke familiefilm

avatar van Beertje45
geplaatst: 28 augustus 2012, 00:59 uur [permalink]
kocht zo'n 4 jaar geleden de volledige reeks en bekeek eerst deze film. De film ademt de sfeer van de oudere delen nog steeds uit. een leuke hoofdrolspeelster, Herbie met zijn ontwapende charme, een stereotype slechterik en heerlijke over the top kinderlijke humor. Ga vanavond "the love bug" nog eens bekijken.

geplaatst: 29 oktober 2012, 06:48 uur [permalink]
Jeugdsentiment liet me besluiten deze nieuwe Herbie eens in de player te schuiven. Maar bepaald gek of wild van deze nieuwe 'Dolle kever' was ik niet. Het autootje acteert als nooit tevoren en verdient zeker een IRL-ontmoeting met zijn soortgenootjes van Cars. Zou best heel mooie resultaten kunnen opleveren.

Wat haperde er zoal aan deze film? Het verhaal is vrij simpel en kent zeer weinig diepgang. Het is gewoon allemaal vreselijk voorspelbaar. Emotioneel word je er nauwelijks door geraakt.

Het personage van de all American good girl van dienst (Lindsay Lohan) is nauwelijks uitgewerkt en de emotionele sentimenten, zoals de ervaringen uit Maggies (Lindsay Lohan's) persoonlijke voorgeschiedenis slepen je nauwelijks mee. Het lijkt of Lohan een beetje tegen haar zin staat te acteren. Totaal geen voeling mee. Het personage van de bad guy van dienst is iets minder glad uitgewerkt, zoals vaker bij Disney, maar heeft ook geen meer diepgaande karaktertekingen. En dat ben ik normaal wel van deze studio's gewoon. (Ben eerlijk gezegd en dat moet gezegd sowieso geen grote Disneyfan, vanwege de weinig diepgaande verhaaltjes, maar toch kan ik ze normaal meer waarderen.)

Verder komen er nog wat elementen van ontluikende romances naar voren, zodat je helemaal het gevoelen hebt van niet langer naar een familiefilm, maar op een publiek van voornamelijk tienermeisjes gerichte chick movie te kijken.

Tot slot trachtte men de sfeer van de sixtiesfilms terug op te roepen en te verzoenen met die van de jaren 2000, maar slaagde er niet zo geweldig in. Herbie zien stijgeren in de oude films is gewoon veel leuker. En misschien was het ook gewoon leuker geweest de film terug in de sixties te laten afspelen.

De races op zich vond ik best wel boeiend. Maar dat betreft maar een kleine tiental minuten in totaal.

Enfin: niet zo positief wat mij betreft en vond het jammer. Maar ik kan me voorstellen dat vooral kinderen hier nog wel redelijk wat plezier aan kunnen beleven. En daar is het natuurlijk voor bedoeld.

Maar "Als mijn wagentje nu eens praten kon", dan had ik graag de mening van de Volkswagen Kever zelf eens gehoord. Ik vermoed dat hij zich een betere comeback voorgesteld had. Sorry boy ...

avatar van DonOswaldo
geplaatst: 1 januari 2013, 22:20 uur [permalink]
Simpel, maar fijn vermaak en Lindsay Lohan draagt dit soort rolletjes altijd wel goed. Matt Dillon komt ook goed uit de verf als tegenstander en de film is voorbij voor je er erg in hebt.

avatar van baspls
geplaatst: 24 februari 2013, 15:24 uur [permalink]
Meh... lijkt totaal niet op alle echte Herbie-films. Oogt als een b-film. Wel leuk zijn de 80's muziekjes af en toe, want eigenlijk niet eens klopt omdat Herbie uit de 60's komt. Slecht geacteerd. en de effecten van Herbie zijn een beetje nep. hij beweegt onderdelen die helemaal niet kunnen bewegen en gebruikt zijn koplampen als ogen? Meh... geef mij maar The Love Bug.

geplaatst: 1 februari 2014, 21:58 uur [permalink]
Deze film werd een paar jaar terug (alhoewel paar, misschien al wel 7 oid) vertoond op een filmavond van de voetbal. En ik vond het toen een hele vermakelijke film, Herbie heeft natuurlijk een hoge aaibaarheidsfactor. Dat het dan allemaal niet helemaal klopt maakt voor mij niet zoveel uit. Ik ben wel benieuwd naar de oudere films, eens zien of ik die ergens kan vinden.

avatar van alexspyforever
geplaatst: 26 maart 2014, 17:28 uur [permalink]
Vroeger wel ooit eens een van de oude Herbie-films gezien, ik denk die van Herbie goes to Monte Carlo. De nieuwe versie had ik vooral gekeken omwille van LIndsay Lohan, een vrouwelijke piloot ook eens wat anders. Ik vond deze wel vrij leuk, maar dan wel geen hoogvlieger. Leuk om eens te zien, maar niet te vaak.

avatar van fritsy
geplaatst: 26 oktober 2014, 20:31 uur [permalink]
Dat ze voor een kinder film een drugs snol gebruiken.

avatar van Timothyvdmeer
geplaatst: 28 oktober 2014, 12:50 uur [permalink]
fritsy schreef:
Dat ze voor een kinder film een drugs snol gebruiken.

wellicht is dat nu het geval. Toen was ze nog jong en onschuldig.

avatar van fritsy
geplaatst: 29 oktober 2014, 00:54 uur [permalink]
Timothyvdmeer schreef:

wellicht is dat nu het geval. Toen was ze nog jong en onschuldig.

"Lindsay Lohan overleefde eerste overdosis op 18 jaar" - HLN.be

avatar van ambrosini
geplaatst: 4 februari 2015, 08:48 uur [permalink]
Leuke moderne herbie film

avatar van horizons
geplaatst: 7 februari 2015, 23:30 uur [permalink]
Vandaag weer eens gezien. Zoontje vond de capriolen van Herbie uiteraard dikke pret. De film viel eigenlijk best wel mee. Pretentieloos vermaak.

Dick2008
geplaatst: 6 juli 2015, 15:15 uur [permalink]
Dick2008 schreef:
Altijd moeilijk om na zoveel jaren weer eens een vervolgfilm te maken. Hierdoor begint de film al erg ongeloofwaardig maar tegelijkertijd ook erg komisch. Ook alle scenes daarna met het menselijke kevertje zijn leuk en vaak ook knap gedaan. Vol met trucages en fantasie aangepast aan deze tijd, maar het stoorde mij niet.
Het laatste gedeelte met de grote race gaat de film wel een stuk achteruit maar als geheel toch, boven verwachting, een erg leuke film.

Het gaat deze film, maar het mist toch wel de charme die de eerste film heeft. Drukke film ook. Met de kever hebben ze wel leuk gedaan. 3.0

geplaatst: 8 mei, 21:02 uur [permalink]
Op m'n twaalfde gezien op een slaapfeestje, vind hem toen nog wel gaan en vond Lohan vooral fijn om naar te kijken. Als ik nu alleen de trailer kijk moet ik lachen om de kwaliteit. Lohan kan mij nog steeds wel bekoren.