Herbie Goes to Monte Carlo (1977)

Alternatieve titel: Herbie Gaat naar Monte Carlo

Familie / Avontuur

geregisseerd door Vincent McEveety
met Dean Jones, Don Knotts en Julie Sommars

Juwelendieven stoppen op het Europese circuit waar het schattige Volkswagentje Herbie aan het racen is een gestolen diamant in de tank.

avatar van geronimo
Volgens mij heb ik deze gezien. Is dat waar Herbie op het laatst helemaal uiteengespleten in twee delen over de finish komt?
Oops spoiler

Nee, volgens mij niet, maar ik weet het ook allemaal niet zo zeker meer. Dat was volgens mij 1 van de eersten.

rikrikrik
Echt een serie leuke kinderfilms. Persoonlijk vind ik dit de betere serie die Walt heeft gemaakt.

avatar van Ralfke
Leuke kinderfilm. Vroeger veel op de basisschool gezien.

cr_ix
Verplicht nummer op de basisschool... & ... gemengde gevoelens

deze film is idd niet degene waar hij gespleten over de finish gaat. dat was de allereerste film van herbie. in deze film wordt hij verliefd op een lancia.

avatar van Captain Pervert
Hehe

Hij gaat op een gegeven moment op de kop een tunnel door en geeft de rest van de racers het nakijken. Toen ik 7 was viel mijn bek daar van open, dat weet ik nog goed.

avatar van Jorick
Een vermakelijke film, met hier en daar grappige momenten. 2.5*

avatar van frankenstein
Is leuk om een keer terug te zien op tv!!

Iemand een ander plaatje?

avatar van streeter
Liever een poster met vouwen dan de DVD hoes.

Jessu123
Herbie? dat is raar hmmm...........

heeeeeel lang geleden vond ik deze film geweldig. Toen ik klein was had ik deze film iets van 100 keer gezien (aldus m'n ma)... Heb hem hier nog steeds in m'n kast staan, best aardige film.

jack-sparrow
best lang geleden dat ik hem heb gezien , maar hij blijft best goed.
en vooral de auto : herbie is geweldig met zijn rood , wit en blauw.
en z'n nummer 53.
ik geef deze 3.5

vind ik persoonlijk de minst goeie van de reeks maar toch nog aangenaam om kijken

avatar van HarmJanStegenga
Leuke jeugdfilm...! Natuurlijk is het allemaal wat ongeloofwaardig en zijn de acteerprestaties niet goed, maartoch.....deze film is te doen.

* * 1/2

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Enigszins vermakelijke jeugdfilm uit de bekende serie met Jones. Typisch Disney middelmaat maar nergens echt slecht. Wel enorm gedateerd. Gemiddeld.

avatar van frankenstein
frankenstein schreef:
Is leuk om een keer terug te zien op tv!!

Zondag eindelijk op tv op belgie een

avatar van Spetie
Gisteravond met het gezin weer eens gekeken. Tja bijzonder is het allemaal niet, maar bij vlagen nog best vermakelijk. Normaal gesproken zou ik deze film 2 sterren geven, maar vanwege het jeugdsentiment doe ik er toch een halfje bij.

avatar van jumpstylemovie
Ontzettend slechte visuele effecten, maar ja, wat wil je? De film is toch al weer 32 jaar oud. Maar nog steeds vermakelijk met prima camerawerk. Ookal waren sommige dingen wel heel ongeloofwaardig en versneld

avatar van Legan
Herbie is blijkbaar opgegroeid want waar hij eerst nog jong en onschuldig was, gedraagt hij zich nu als een pubertje met sterk opspelende hormonen. En dit liefdesverhaaltje, alsmede de fling tussen Jones en Sommars, zorgen voor veels teveel romantiek in Herbie Goes to Monte Carlo. Zoveel dat de andere slappe verhaallijnen (de race, de juwelendiefstal, ...) ondergesneeuwd raken.

Qua cast niets bijzonders, op Julie Sommars na die erg negatief opvalt doordat ze constant hysterisch bezig is. Verder een ondermaats en ongeïnspireerd derde deel in de Herbie reeks.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Bij herziening moet ik toch toegeven dat er zeer veel mankementen in de film zitten. Niet dat de andere films zo goed geacteerd zijn, maar hier valt vooral de overacting op. Alsof je naar een film zit te kijken met Bassie & Adriaan en de Baron. De film mikt ook meer op slapstick ipv op avontuur. En dat is heel jammer. Er zijn betere films met Herbie.

Als dit geen sentiment meer is dan weet ik het niet meer

Niet echt slecht. Maar omdat hij zo oud is vind ik hem ook wat minder goed. Er zitten soms lange stukken het zelfde stuk in.

avatar van Phantasm
Vroeger ooit eens gezien, maar hij blijft leuk, film met wat fantasie.

Dick2008
Dean Jones doet het nog wel aardig, maar Don Knotts dus niet. Erg overdreven typetjes verder in deze film die eerder irritant dan leuk zijn. En zo blijkt dat zo'n film jaren later helemaal niet meer zo leuk is, als gedacht. Voor die tijd goed gemaakt maar intussen toch wel sterk gedateerd, dat komt o.a. door heel veel actie waarbij de achtergronden ook niet erg overtuigend zijn. 2.0

avatar van baspls
skipy05 schreef:
..Maar omdat hij zo oud is vind ik hem ook wat minder goed...

Dat valt best mee hoor 1977 is nog niet zo lang geleden

avatar van baspls
Film Pegasus schreef:

Ben ik het niet mee eens, dit is een van de beste!

avatar van Beertje45
Film is helaas een mager kopietje van het origineel, incluis race. De tegenstanders in de race zijn veel minder grappig en kleurrijk dan in de 2 eerste delen. De grappen en grollen met een verliefde Herbie maken het nog enigzins verteerbaar. Had ik deze film als kind gezien vond ik hem misschien veel leuker, tenslotte kijk je dan veel minder kritisch.