• 8.353.985 stemmen

Herbie Rides Again (1974)

Avontuur / Komedie | 88 minuten

Genre: Avontuur / Komedie

Geregisseerd door: Robert Stevenson

Met onder meer: Raymond Bailey, Ivor Barry en Stefanie Powers

Plot Herbie Rides Again

"The Loveable Bug's back doin' his thing!"

De supermagnaat Alonzo Hawk onthult trots de plannen van zijn nieuwste meesterwerk: het hoogste kantoorgebouw ter wereld. Hoewel het gebouw totaal zal misstaan in het hartje van San Francisco, wil hij toch met de werken beginnen. Daarvoor moeten enkele huizen gesloopt worden, onder meer de brandweerkazerne van oma Steinmetz, maar die verzet zich met hand en tand en krijgt de hulp van Herbie...

imageimageimageimageimageimageimageimage

Chauffeur

Taxi Driver

avatar van Jos2

Jos2

Gek dat er vervolgen hier zijn aangemeld, maar de eerste (en waarschijnlijk de leukste) 'The Love Bug' niet.

avatar van Ralfke

Ralfke

• 1995 stemmen

Leuke kinderfilm! Jeugdsentiment (daar is 'ie weer).

pabostudent

Leuke onderhoudende kinderfilm, bijna even leuk als de eerste.

avatar van Emieltjuh78

Emieltjuh78

blijft leuk om na te kijken

avatar van max4-ever

max4-ever

The love bug is de beste (eerste herbie film YEP met die twee helfde ene helft 1 ste anderen 3de) maar deze is ook zeer vermakkelijk ....:)

avatar van speedy23

speedy23

De tweede en een zeer leuke in de reeks van Dolle Keverfilms die Disney geproduceerd heeft. Herbie Rides Again is niet alleen een jeugdfilm, ook volwassenen kunnen meegenieten van de dialogen en de talrijke verwijzingen naar andere filmklassiekers..

avatar van Waku

Waku

Leuke film, maar vooral voor kids.

Vond hem toen heel vermakelijk.

Nu zou ik hem niet meer hoeven te zien.

De kever blijft aandoenlijk.

avatar van jack-sparrow

jack-sparrow

best een knappe herbie film

ik geef hem 3.5

Dick2008

Vervelend hoor dat jeugdsentiment. Herbie goes to Monte Carlo, ging goed en was vele jaren later nog steeds grappig om te zien, maar deze ging niet.

avatar van Zinema

Zinema (crew films)

Enigszins onderhoudend vervolg op het succesvolle eerste deel van de lange reeks Herbie's. Jones wordt hier echter wel een beetje gemist. Geen hoogvlieger maar als jeugdfilm toentertijd niet mislukt. Gemiddeld.

avatar van Film Pegasus

Film Pegasus (moderator films)

Net herbekeken op tv. De charme van weleer is er deels nog wel, al moet ik toegeven dat de andere Herbiefilms beter overeind blijven. De achtervolgingen en het sprookjesachtige verhaal zorgen nog wel dat dit een aangename gezinsfilm is. De muziek is met momenten wat irriterend en buiten sprookjesachtig is het verhaal echter vrij mager. Zeker niet het beste deel uit de reeks, maar voor een gezinsfilm zeker niet slecht.

avatar van Legan

Legan

Vergeleken met het eerste deel, is het verhaal een stuk flauwer, meliger, onzinniger en onrealistischer. Maar de redelijke vlotte uitwerking en de vele ontwikkelingen zorgen er toch voor dat het enigszins vermakelijk is. Vooral Hawk's droom is vermakelijk.

Een ander plus zijn de veteranen Hayes (oma Steinmetz) en Wynn (magnaat Hwak) die sterke persoonlijkheden neerzetten. Helaas is Herbie qua persoonlijkheid, een stuk vlakker en minder aanwezig. En Herbie is nu wat deze reeks zo bijzonder maakt.

Als stand-alone film 3,0* maar als Herbie-film kom ik niet verder dan 2,0*.

avatar van skipy05

skipy05

Film viel wel mee maar toch niet heel goed. Hij si redelijk oud en voor die tijd toch wel goed. Er zitten paar overdreven en saaie stukken in.

avatar van Film0

Film0

Even treug naar de 70 jaaren ,,

Met deze oude kever film,

Disney laat voor die tijd leuke trukjes zien,

Tegen de zijkant rijden van een berg,& pijler van een brug omhoog.

Bezit deze film op 16 mm.

ik zeg 3.0 *

avatar van Phantasm

Phantasm

Dit deel viel me mee, weer een leuke Disneyfilm, kijkt lekker weg.

Dick2008 schreef:

Dit klopt ook niet meer. Ik heb Monte Carlo vandaag nog eens aangezien maar die is bij vlagen leuk. Voor die tijd wel goed gemaakt, maar hartstikke gedateerd en dat geldt voor veel van die oude (komische) films. Die van Louis Funès vind ik bijvoorbeeld ook al niet meer zo leuk. Ik heb er helaas geen verklaring voor waarom andere oude films dan wel weer leuk blijven.

Tarkus

Leuke film is dit wel maar de eerste blijft toch nog beter.

avatar van Beertje45

Beertje45

Ietwat minder dan het origineel maar toch nog erg vermakelijk. Vooral de akteur die gestalte geeft aan Alonzo vond ik heerlijk en ook het oudere vrouwtje is erg komisch, Stefanie Powers is dan eerder erg zwak, maar het thema blijft me, voorlopig?, bevallen. Op naar de volgende in de reeks.

avatar van Film Pegasus

Film Pegasus (moderator films)

Ik ken Herbie zoals velen van mijn kinderjaren. Ook al waren de films van voor mijn tijd. Herbie rides again is toch wel het minste deel uit de reeks. The love bug is uiteraard een goeie start geweest, maar vooral de films na deze waren leuk met de komst van technieker Wheely Applegate (Don Knotts). Daar is de auto nog meer een race-auto trouwens, evengoed met zijn kuren. En komt hij beter uit de verf. Hier is het meer een hondje in de vorm van een auto en is het geheel nogal achterhaald. In zijn tijd wel leuk voor kinderen, maar uiteindelijk te braaf om er nu nog van te kunnen genieten.

Ik geef toe dat het verhaal en de acteurs het niet slecht doen. Maar in z'n geheel mist het de nodige peper en zout. En Herbie heeft al beter films gekend.

Dick2008 schreef:

Nu nog maar eens geprobeerd. De dvd is 4 minuten korter. Ik weet niet of dat erg veel uitmaakt. Wel erg gedateerd, nog meer dan de eerste film, best vreemd. Ze doen er erg veel trucages / slapstick in. Dat ziet er vaak ongeloofwaardig, vergezocht en fantasierijk uit. Als geheel ziet het er ook goedkoop uit, met o.a. die achtergronden.

Herbie is hier vooral een manusje van alles / redder in nood en dat blijft toch wel zijn charme houden. Keenan Wynn's rol is tamelijk vervelend, in de rol van Alonzo Hawk, echt zo'n ouderwetse bullebak, maar echt irriteren deed het ook weer niet. Stefanie Powers zou later bekend worden van Hart to Hart met Robert Wagner. Ken Berry doet het ook wel aardig. Maar het spel tussen die twee is minder sterk dan Dean Jones en Michele Lee in The Love Bug.

Het begin is matig, waarna het beetje voor beetje wel steeds leuker wordt. Een aantal scènes zoals met de rijdende tram, de droom van Hawk en allerlei kevers bij elkaar zijn grappig gedaan. Na een zoals, vorige keer, wat moeizame start, wist ik me er op gegeven moment toch ook wel aardig mee te amuseren, met allerlei malle toestanden in deze film en kon er hier en daar ook wel een flinke lach vanaf. Inmiddels ook al een oude (Disney) kinder-/familiekomedie aan het worden waar men destijds moeite deed om mensen te plezieren, zullen we maar zeggen. En zij allerlei tekortkomingen dan toch ook wel weer vergeven. 2.0/4.0

avatar van stratmans

stratmans