Herbie Goes Bananas (1980)

Alternatieve titel: Herbie Is de Pisang

2,39

Avontuur / Familie

geregisseerd door Vincent McEveety
met Cloris Leachman, Charles Martin Smith en John Vernon

Op exotische locaties in Midden-Amerika toont de internationaal befaamde Herbie zijn bijzondere charisma en geoliede humor in dit komische uitje vol acties en stunts. De pret begint als Herbie met zijn twee nieuwe eigenaars vertrekt naar de Grande Premio autorace van Rio de Janeiro. Onderweg worden ze afgeleid door een smokkelaarsbende, lastig gevallen door een laag-bij-de-grondse zakkenroller en belaagd door een woedende stier.

18 BERICHTEN 3 MENINGEN
avatar van Ramon K
geplaatst: 11 augustus 2002, 15:11 uur [permalink]
Ocho!!!!!!!

avatar van Ralfke
geplaatst: 12 augustus 2002, 00:27 uur [permalink]
Ze blijven leuk (jeugdsentiment)!

avatar van Mischa
geplaatst: 7 augustus 2004, 17:26 uur [permalink]
Ook een mooie Nederlandse titel: 'Herbie is de Pisang'

avatar van markiemark73
geplaatst: 29 november 2004, 15:58 uur [permalink]
Ik kan mij nog vaag herinneren dat ik naar deze film ging in de bioscoop, vond het toen een hele leuke film.

geplaatst: 13 augustus 2005, 13:25 uur [permalink]
Herbie rules

avatar van frankenstein

geplaatst: 1 mei 2006, 22:11 uur [permalink]
Jammer dat deze film al weer lang geleden op tv is geweest.
Zou hem best nog wel een keer willen zien.

avatar van chemdennis
geplaatst: 17 november 2007, 11:25 uur [permalink]
Een topper, net zoals alle Herbie-films.
Moet zeggen dat een heleboel Walt Disney films gewoon "tijdloos" zijn!

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
geplaatst: 20 april 2008, 14:31 uur [permalink]
Niet de beste Herbiefilm, maar nog steed onderhoudend. In tegenstelling tot vele andere familiefilms is dit een tijdloze film met een hoge dosis jeugdnostalgie. Eentje die vele generaties zal meegaan en enkel met een remake kan verknoeid worden.

avatar van kikondo
geplaatst: 23 april 2008, 19:22 uur [permalink]
Leuk! Jammer dat Herbie het met benzine moet doen. Desalniettemin: liever een half ei, dan een lege dop!

avatar van Zinema
Zinema (crew)
geplaatst: 21 september 2008, 15:34 uur [permalink]
Zoals wel vaker gaat met de verplichte vervolgen, wordt het allemaal wat minder. Zo ook hier. Nog enigszins onderhoudend maar wel erg mager en flauw. Wederom zonder Jones. Gemiddeld.

avatar van Legan
geplaatst: 31 juli 2009, 16:36 uur [permalink]
Herbie Goes Bananas kent een aardig begin, maar zakt alsnog snel in als de avontuur wegebt en romantisch gezwijmel de hoek om komt kijken. Daarnaast is het een stuk langdradiger doordat vele scènes erg uitgerekt zijn (neem alleen al het stierenvechten).

De paar bekende gezichten die meedoen zijn een plus, maar verder valt er niet veel positiefs te vertellen. Het verhaal is dunnetjes, de liedjes matig en het Herbie-gevoel verdwenen. Het is allemaal lief en schattig bedoeld, maar tevens saai en oninteressant. Naarmate het vorderde, kon het mijn aandacht vasthouden. Eigenlijk totaal niet.

avatar van boozebelly
geplaatst: 5 februari 2010, 09:03 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Dit is niet al te best, maar een leuke jeugdfilm is het toch wel
Tenminste, ik kon hem niet vaak genoeg zien en heb de videoband destijds volledig naar de kloten gedraaid.
Op het moment dat ze Herbie in zee kieperden was ik ontroostbaar, als ik toen oud genoeg was ging ik aan de drank van ellende...maar goed, toen hij later weer verroest en proestend het water uit kwam rijden vloog ik tegen het plafond van blijschap. Nobody f*cks with Herbie
3* en dan vooral vanwege het voor mij nostalgische gehalte. Iemand die hem nu voor het eerst ziet en een 1 geeft zal ik niks kwalijk nemen.

pgm
geplaatst: 16 mei 2010, 10:34 uur [permalink]
Blijft leuk voor de kids, en voor ons.

avatar van notorious_kim
geplaatst: 4 augustus 2010, 15:28 uur [permalink]
Leuke familiefim, zonder meer. Je kan eens goed lachen, en je kan meeleven met het verhaal. Maar super acteerprestaties zitten hier niet in.

geplaatst: 13 maart 2011, 15:54 uur [permalink]
Laatste film van allemaal dat ik moest zien. Zelfde als bij de vorige films. Zitten soms lang de zelfde stukken in die soms saai beginnen worden. En doordat de film ook zo oud is vind ik ze ook wat minder.

geplaatst: 12 april 2011, 16:06 uur [permalink]
Net zo leuk als de voorgaande delen, prima vermaak.

avatar van Osiris Apis

geplaatst: 15 december 2011, 23:04 uur [permalink]
Jeugdsentiment. Deze film heb ik vroeger erg vaak gekeken. Ik ben wel benieuwd wat ik er nu van zou vinden. Maar het zal vast een teleurstelling worden.

mange mange mange

avatar van Beertje45
geplaatst: 2 november 2013, 09:54 uur [permalink]
griezelig slecht deel met bordkartonnen, irritante figuren. Grote sterren als John Vernon en Cloris Leachman kunnen een hopeloos slecht scenario ook niet redden. Wat een slecht uitgewerkt karakter was die kapitein, zelden een akteur zich zo onsterfelijk belachelijk zien maken in een rol. Snel maar vergeten dit filmpje en heb, denk ik toch, daarmee alle films van De Dolle Kever gezien.