White Fang (1991)

Alternatieve titel: Wittand

Avontuur / Drama

geregisseerd door Randal Kleiser
met Ethan Hawke, Klaus Maria Brandauer en James Remar

Na de dood van zijn vader gaat Jack Conroy (Hawke) naar Alaska om in diens voetsporen te treden als goudzoeker. Het is niet makkelijk voor hem in de barre omstandigheden, maar hij vindt warmte bij een wolvenjong, dat van de indianen de naam White Fang heeft meegekregen.

avatar van alexspyforever
Van de eerste keer dat ik deze in de bios heb gezien als tiener vond ik dit een wondermooie film. Het verhaal is ontroerend mooi en de natuurbeelden zijn gewoon fantastisch. Een film die me nooit zal vervelen.

avatar van 93.9
Goudeerlijke tranentrekker!

Uitstekende film waarin een jongeman naar Alaska vertrekt om net als zijn vader voorheen naar goed te zoeken. Een mooi verhaal over de relatie die tussen mens en dier kan ontstaan. Avontuurlijk en bovenal prachtige beelden van de natuur in Alaska. Ethan Hawke doet het prima en de scenes met de wolf zien er goed uit. Een nipte 4.0 sterren.

1ste keer dat ik hem zag, zeker geen slechte film.