White Fang (1991)

Alternatieve titel: Wittand

Avontuur / Drama

geregisseerd door Randal Kleiser
met Ethan Hawke, Klaus Maria Brandauer en James Remar

Na de dood van zijn vader gaat Jack Conroy (Hawke) naar Alaska om in diens voetsporen te treden als goudzoeker. Het is niet makkelijk voor hem in de barre omstandigheden, maar hij vindt warmte bij een wolvenjong, dat van de indianen de naam White Fang heeft meegekregen.

Heel erg lang geleden gezien. Vond hem toen erg mooi dus dan hou ik het maar op 3,5*.

avatar van bioscoopzaal
Hè wat een mooie film was dit zeg. Spannend, avontuurlijk, verrassend goed geacteerd en gelukkig geheel vrij van gepreek en gemoraliseer, zo typisch aan live-action Disney-films. Het boek van Jack London werd eens geen geweld aangedaan.

Aanrader, en niet alleen voor kinderen!

3.5 sterren

avatar van sn@ke
Leuke film van Disney. Zoals gewoonlijk worden feelgood momenten afgewisseld met aangrijpende momenten.De film is best vermakelijk maar toch redelijk cliché. 3*

Heb deze film al minstens tien keer gezien en vind hem nog steeds even mooi! Ook al ken ik hem volledig vanbuiten, ik moet nog steeds huilen bij dezelfde scenes...

Gisteren gezien, vroeg me alleen af hoe ze die vechtscenes met honden hebben opgenomen. Zag er behoorlijk pijnlijk voor ze uit. 2.5*

Het is een hele mooie dvd voor het gehele gezin.
Prachtig mooie beelden,mooi gefilmd,mooie natuur en realistisch.
Soms om op het puntje van je stoel te gaan zitten.
Er is zelfs een moment geweest dat ik in tranen uitbarste.

Groeten mariomia

Dit zijn zou films om elke keer aan te zetten. Prachtige beelden van de natuur en omgeving. Een meeslepend verhaal vol avonturen, echt de moeite waard voor iedereen!
het is gewoon een realistisch verhaal, daarom scoort deze film best hoog voor mij.

avatar van Intruder
Een van m'n lievelingsfilms vroeger. Heel sfeervol. Ik zou 'm eigenlijk 'ns moeten herzien. Ik hou het op 3 sterren.

Ik vind dit ook een mooie film met heel mooie beelden. Ik vind het mooi om te zien hoe er langzamerhand een hechte band bestaat tussen mens en dier. Dat is heel goed uitgewerkt.

Deze film moet je toch echt zien, het is een klasse film heb hem al twee keer gezien en ik vindt dat de rol ook goed gespeeld is.. Ik heb hem op Dvd namelijk zeker weten een van m'n favoriete films.. Alleen white fang 2 heb ik nog niet die wil ook nog wel graag hebben

ik vind white fang een hele mooi film

de wolf is dan ook echt een mooi beest

ik heb echt genoten met deze film

is hij eigenlijk op dvd verschenen?
ik heb hem nog niet kunnen vinden namelijk

avatar van Esteban
Het is één van de eerste films die ik ooit in de bioscoop heb gezien. Onder de indruk, het heeft geen naam. Dat stukje jeugdsenitment opzij gezet, blijft dit effectief een deftige familiefilm die qua verhaal en acteerwerk (de jonge Ethan Hawke) de meeste soortgenoten overstijgt.

3.5

avatar van Purmerend
Echt een meeslepende film waarin de hoofdrolspelers Ethan Hawke en de wolf/hond schitteren in de prachtige natuur van Alaska.

avatar van lucdecoster
sander183 schreef:

Idem, dit was spijtig met die wrede hondengevechten, het kost de film 1 ster.

lucdecoster schreef:

Idem, dit was spijtig met die wrede hondengevechten, het kost de film 1 ster.

Op de aftiteling staat dat die gevechten zijn gesimuleerd. De dieren hebben dus niet echt pijn geleden. Stel je voor zeg, in het echt hebben ze al zoveel pijn.

Walt Disney was Vroeger een echte dierenvriend het getuigd dat alle films met dieren te maken hebben ik geef een volle 5 sterren

avatar van monsterball
super goede film voor mensen die van n avonturen film houden met veel inhoud ook van de natuur je moet er van houden denk ik maar ik vond hem echt goed

avatar van HarmJanStegenga
Geweldige film! Eén van mijn favoriete avonturenfilms die ik vroeger erg vaak gezien heb. Geweldige chemie tussen Hawke en White Fang en een prachtig verhaal. Cinematografisch een meesterwerk en een paar lekker spannende scénes maken dit een prachtig werkje van regisseur Kleiser. Deze ga ik nog vaak zien, heb er nu alweer zin in.

Heerlijke film, heb echt genoten 4*

Ik heb deze film minstens 15 jaar geleden gezien en kan het me nog herinneren als de dag van gisteren. één van de weinige films die een diepe indruk op me heeft achtergelaten. 4.5

avatar van filmofiel
Prachtige film uit de disney reeks, ontroerend en verveelt niet. Ik heb 'm zelfs al een paar keer gezien en er zitten zelfs momenten in dat je je waterlanders moet laten stromen.

avatar van Jessica.
Dit was jaren geleden mijn absolute top! En ik hou er nog steeds van. Helpt mee dat honden/wolven mij erg boeien. Vind het verhaal prachtig en het is sterk neergezet. Prachtige landscapes ook!
Verhalen van Jack London zijn vaak goed, maar White Fang springt er voor mij bovenuit

avatar van mcdaktari
hele mooie Disney film. mooi verhaal en prachtige natuur opname´s.
ouderwets goeie disney. 3,5 ster

avatar van m1701
Deze film heb ik als kind wel 1000x gekeken
Vindt het echt een heeeeele mooie en lieve film

ps. nooit geweten dat het Ethan Hawke was! Lees het nu voor het eerst

avatar van van duijn
zeker wel een goede film.

avatar van missl
Vond ik vroeger fantastisch. Mooie beelden van het landschap, daardoor krijgt de film een goede sfeer mee. Een beetje humor, slechterikken en veel avontuur.

Meh.

Ooit als klein kind wel eens gezien geloof ik, herinnerde me er echter helemaal niks meer van. Vond er ook helemaal niks aan trouwens. Het zag er vaak erg fake uit (hoi Ben de beer!), de vriendschap tussen wolf en mens wordt weinig spectaculair uitgewerkt en de "slechterikken" zijn muf en saai.

Het is een erg doorsneel familiefilmpje dat voor die-hard dierenliefhebbers vast wat waarde heeft, maar als film vond ik het meer dan ondermaats, erg voorspelbaar en vooral compleet zielloos voorgeschoteld.

Helemaal niet aan mij besteed.

Dit is een film die heerlijk weg kijkt met mooie rollen die goed door de acteurs neergezet worden. Ik heb me zelf geen moment verveeld ook al was het soms een beetje voorspelbaar. Een perfecte film om met je gezin te kijken. 4 sterren

Hoewel allemaal erg cliché en ook voorspelbaar was het ondanks dat toch een aardig familie filmpje. Het verhaal was best aardig (soms ook ontroerend maar dat is meestal als je een dier in een film stopt) en de beelden van Alaska zagen er fraai uit. Ook leuk om Ethan Hawke in één van zijn eerste films te zien.

Het einde van de film vond ik overigens zeer flauw, eerst jaagt hij de wolf zogenaamd weg en daarna gaat hij terug en komt de wolf ook terug

avatar van alexspyforever
Van de eerste keer dat ik deze in de bios heb gezien als tiener vond ik dit een wondermooie film. Het verhaal is ontroerend mooi en de natuurbeelden zijn gewoon fantastisch. Een film die me nooit zal vervelen.

avatar van 93.9
Goudeerlijke tranentrekker!