White Fang (1991)

Alternatieve titel: Wittand

Avontuur / Drama

geregisseerd door Randal Kleiser
met Ethan Hawke, Klaus Maria Brandauer en James Remar

Na de dood van zijn vader gaat Jack Conroy (Hawke) naar Alaska om in diens voetsporen te treden als goudzoeker. Het is niet makkelijk voor hem in de barre omstandigheden, maar hij vindt warmte bij een wolvenjong, dat van de indianen de naam White Fang heeft meegekregen.

avatar van alexspyforever
Van de eerste keer dat ik deze in de bios heb gezien als tiener vond ik dit een wondermooie film. Het verhaal is ontroerend mooi en de natuurbeelden zijn gewoon fantastisch. Een film die me nooit zal vervelen.

avatar van 93.9
Goudeerlijke tranentrekker!

Uitstekende film waarin een jongeman naar Alaska vertrekt om net als zijn vader voorheen naar goed te zoeken. Een mooi verhaal over de relatie die tussen mens en dier kan ontstaan. Avontuurlijk en bovenal prachtige beelden van de natuur in Alaska. Ethan Hawke doet het prima en de scenes met de wolf zien er goed uit. Een nipte 4.0 sterren.

1ste keer dat ik hem zag, zeker geen slechte film.

avatar van Gerlof1378
Lang geleden voor het laatst gezien, en nu dus herzien en het blijft een mooie film met een mooi verhaal en een goede spelende Ethan Hawke. En wat deze film vooral zo mooi maakt is de prachtige omgeving en de relatie tussen mens en dier die erg goed is gedaan, leuk weetje is dat White Fang de wolf ook in de film The Thing uit 82 speelt. Zeker de moeite waard om te zien deze film en laat je niet misleiden dat het een Disney film is kijk ze luitjes

avatar van MindlessAssassin
Een degelijke en ontroerende Disney film. Mooie locaties en prima camera werk. Acteer prestaties waren mwah en het verhaal zelf is niet erg interessant. Het is ‘White Fang’ zelf die hier de show steelt.

6.5/10