The Adventures of Huck Finn (1993)

Alternatieve titels: The Adventures of Huckleberry Finn | De Lotgevallen van Huckleberry Finn

Familie / Avontuur

geregisseerd door Stephen Sommers
met Elijah Wood, Courtney B. Vance en Robbie Coltrane

Huckleberry Finn is een jongen die weg vlucht van zijn drankzuchtige en opvliegende vader en ontmoet op het eiland Jackson de ontsnapte negerslaaf Jim, die hoopt dat hij in een noordelijke staat van Amerika genoeg geld kan verdienen om zijn vrouw en kinderen vrij te kopen. Samen varen Huck en Jim op een vlot de Mississippi af en raken onderweg in allerlei hachelijke situaties verzeild.

Ribera
Vreemd dat hier geen berichten bij staan. Vroeger was dit mijn favoriete film, maar heb 'm al jaren niet meer gezien. Dus stemmen doe ik nog niet.

Om je een plezier te doen, zal ik er één bij zetten.

Wat een geweldige acteerprestaties!
En dan vooral van Elijah Wood, en dat op die leeftijd!

Sinds ik de film nog eens zag, heb ik de mening dat een acteerschool overbodig is. Want dat kun je niet leren.
Dat heb je in je , of je hebt het niet
To be or not to be

stukje in het begin erg goed: 'It's a hairball...' Mooie belichting en camerastandpunten.

Denk dat ik deze film 8 jaar geleden gezien voor het eerst zag, sommige scenes herinner ik me nog heel goed van die eerste keer.

Martinator
sommige scene's waren wel leuk maar sommige ook helemaal niet jamer genoeg zijn de meesten niet mooi.

avatar van getyourchucks
Ik heb het boek net voor school gelezen en vond het een erg ontroerende verhaal, wil dan ook heel graag de film zien!

avatar van Phantasm
Film met een leuk verhaal, vooral voor de jeugd.

avatar van DragQueen
Onderhoudende film, met een ontroerend verhaal. Ook de acteerprestaties zijn van formaat. Verder is alles sfeervol in beeld gebracht. 3 Sterren.

Redelijk goede film met de nog jonge Elijah Wood in de hoofdrol.
Er zitten trouwens veel bekende namen in de cast van deze film.
Het verhaal is alom bekend, naar het boek van Mark Twain.
En de film mag dan al redelijk zijn volgens mij, ik kan voor één keer ook eens zeggen dat ik het boek beter vond dan de film, want dit boek heb ik ooit eens gelezen.

avatar van missl
Leuke avonturenfilm van Disney (die bij mij sowieso niet veel fout kan doen) met een kleine schattige Elijah Wood.
het verhaal is alom bekend (tenminste wanneer je bekend bent met het boek) maar de beelden erbij zijn wel leuk.

MaartenTuinstra
Leuk voor kinderen, maar toch wat onder de maat.

Disney weet deze film een fijne sfeer te geven, wat mooie beelden oplevert. De cast zit vol bekende namen, maar speelt niet zo goed als ik had verwacht. Het ontroerende verhaal wordt redelijk verfilmd, maar ik had niettemin het gevoel dat er meer in had gezeten. Het biedt voor kinderen waarschijnlijk wel genoeg vermaak.