• 8.518.241 stemmen

The Adventures of Huck Finn (1993)

Familie / Avontuur | 108 minuten

Genre: Familie / Avontuur

Alternatieve titels: The Adventures of Huckleberry Finn / De Lotgevallen van Huckleberry Finn

Geregisseerd door: Stephen Sommers

Met onder meer: Elijah Wood, Courtney B. Vance en Robbie Coltrane

• Disney+ Bekijk via Disney+

Plot The Adventures of Huck Finn

"For anyone who has ever dreamed of running away from it all"

Huckleberry Finn is een jongen die weg vlucht van zijn drankzuchtige en opvliegende vader en ontmoet op het eiland Jackson de ontsnapte negerslaaf Jim, die hoopt dat hij in een noordelijke staat van Amerika genoeg geld kan verdienen om zijn vrouw en kinderen vrij te kopen. Samen varen Huck en Jim op een vlot de Mississippi af en raken onderweg in allerlei hachelijke situaties verzeild.

imageimageimageimageimageimageimageimage

avatar van Ribera

Ribera

Vreemd dat hier geen berichten bij staan. Vroeger was dit mijn favoriete film, maar heb 'm al jaren niet meer gezien. Dus stemmen doe ik nog niet.

avatar van moeder theresa

moeder theresa

Om je een plezier te doen, zal ik er één bij zetten.

Wat een geweldige acteerprestaties!

En dan vooral van Elijah Wood, en dat op die leeftijd!

Sinds ik de film nog eens zag, heb ik de mening dat een acteerschool overbodig is. Want dat kun je niet leren.

Dat heb je in je , of je hebt het niet

To be or not to be

avatar van Matthis

Matthis

stukje in het begin erg goed: 'It's a hairball...' Mooie belichting en camerastandpunten.

Denk dat ik deze film 8 jaar geleden gezien voor het eerst zag, sommige scenes herinner ik me nog heel goed van die eerste keer.

Martinator

sommige scene's waren wel leuk maar sommige ook helemaal niet jamer genoeg zijn de meesten niet mooi.

avatar van getyourchucks

getyourchucks

Ik heb het boek net voor school gelezen en vond het een erg ontroerende verhaal, wil dan ook heel graag de film zien!

avatar van Phantasm

Phantasm

Film met een leuk verhaal, vooral voor de jeugd.

avatar van DragQueen

DragQueen

Onderhoudende film, met een ontroerend verhaal. Ook de acteerprestaties zijn van formaat. Verder is alles sfeervol in beeld gebracht. 3 Sterren.

Tarkus

Redelijk goede film met de nog jonge Elijah Wood in de hoofdrol.

Er zitten trouwens veel bekende namen in de cast van deze film.

Het verhaal is alom bekend, naar het boek van Mark Twain.

En de film mag dan al redelijk zijn volgens mij, ik kan voor één keer ook eens zeggen dat ik het boek beter vond dan de film, want dit boek heb ik ooit eens gelezen.

avatar van missl

missl

Leuke avonturenfilm van Disney (die bij mij sowieso niet veel fout kan doen) met een kleine schattige Elijah Wood.

het verhaal is alom bekend (tenminste wanneer je bekend bent met het boek) maar de beelden erbij zijn wel leuk.

avatar van MaartenTuinstra

MaartenTuinstra

Leuk voor kinderen, maar toch wat onder de maat.

Disney weet deze film een fijne sfeer te geven, wat mooie beelden oplevert. De cast zit vol bekende namen, maar speelt niet zo goed als ik had verwacht. Het ontroerende verhaal wordt redelijk verfilmd, maar ik had niettemin het gevoel dat er meer in had gezeten. Het biedt voor kinderen waarschijnlijk wel genoeg vermaak.

avatar van mrklm

mrklm

Elijah Wood is perfect gecast als Huckleberry Finn in deze Disney-versie van het beroemde boek van Mark Twain die echter lijdt aan een matige ondersteunende cast en een scenario dat de subtiele satirische ondertonen van het boek te vaak verruilt voor banaal gepreek. Sommige verhalen moet je niet proberen te moderniseren en dit is een goed voorbeeld. Als avontuur blijft het overeind, maar de oppervlakkige benadering doet veel af aan het bronmateriaal.

avatar van mcdaktari

mcdaktari

Ik weet nog wel dat ik vroeger als kind, het verhaal van Huckleberry Finn geweldig vond. Heb ook de boeken ervan gelezen en verschillende films en series gezien en bleef het altijd mooi vinden. Dit is nou echt jeugdsentiment voor mij. In die tijd vroeger op de lagere school, toen las je veel boeken want je had toen niet de mogelijkheid om films te kijken zoals we dat nu kunnen, op bv Netflix en andere streamingdiensten. Je zag toen dergelijke films alleen af en toe op tv. En het verhaal van Huckleberry Finn was toch wel één van m'n favorieten. Deze Disney versie vind ik ook helemaal niet verkeerd, met een toen al goed acterende Elijah Wood.