Candleshoe (1977)

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten
Familie / Avontuur

geregisseerd door Norman Tokar
met David Niven, Helen Hayes en Jodie Foster

Casey is een veertienjarig ouderloos straatkind. Ze wordt opgevoed door voogden, maar is erg eigenwijs en doet meestal haar eigen zin. Op een dag wordt ze door een plaatselijke detective meegenomen naar een chique hotelkamer en voorgesteld aan een zekere Harry, een geheimzinnige, wat sinistere Engelsman. Die beweert dat Casey eigenlijk niemand minder is dan lady Margaret Courtney, de vierde markiezin van Candleshoe, een groot domein in de buurt van Londen.

ik zoek deze film ! en nog meer disneys

avatar van Phantasm
Leuke Disneyfilm die lekker wegkijkt.

Matige film waarin een prive-detective beweerd de verloren kleindochter van een markiezin te hebben gevonden. Een jeugdfilm uit de Disney-stal met een voorspelbaar verloop. De film heeft de tand des tijds wellicht niet helemaal doorstaan, maar dit maakt het ook wel weer charmant. Hier en daar wel vermakelijk, en natuurlijk leuk om een jonge Jodie Foster aan het werk te zien.