Walk on Water (2004)

Israël / Zweden
Drama / Thriller

geregisseerd door Eytan Fox
met Lior Ashkenazi, Knut Berger en Caroline Peters

Eyal is een professionele huurmoordenaar van de Mossad, de geheime dienst van Israël. Hij moet de stokoude Alfred Himmelman opsporen, een ex-nazi-officier die nog in leven zou zijn. Als Himmelmans kleinzoon Axel uit Duitsland op bezoek komt bij zijn zus in Israël, treedt Eyal op als zijn gids. Ondanks hun verschillende karakters, kan de taaie Eyal zich vinden in de liberale opvattingen en het opgewekte enthousiasme van Axel. Ongewoon kwetsbaar sinds de recente dood van zijn vrouw zal beroepsdoder Eyal enkele waarheden over zichzelf ontdekken.

avatar van Leo1954
Net echt een spannende Mossad thriller, maar wel een aangename film. Niet al te kritisch kijken, er zitten nogal wat foutjes en onwaarschijnlijkheden in, maar je hebt gewoon van die films die, nou ja zoals ik al zei, aangenaam zijn.

Niet gemakkelijk en traag verteld maar een boeiende en warme spionagethriller (met de ingrediënten nazisme, Jodenvervolging en Palestijnen) die spannend en licht van toon is en daarnaast intrigeert. Tevens de eerste dvd met een homoseksueel thema die ik kocht. De regisseur was zich zonneklaar bewust van de zwaarte van de behandelde thema's en probeerde op een niet politieke wijze mensen dichter bij elkaar te brengen. Hij legde het mechanisme van verdringen bloot en gooide vastgeroeste principes overboord. Het einde van de film is consequent, eerlijk en goed gekozen. Lior Ashkenazi speelde geweldig.

Walk on Water... Er staat dat het een drama/thriller is. Nou een Thriller was het geenszins, maar een drama des te meer. Deze film komt echt wel in mijn top tien van de slechtste films die ik ooit heb gezien. Het verhaal klinkt leuk en als je de recensies leest denk je van ..ja die moet ik zien, maar het is 1 zoetsappige baggerzooi met echt waar hele slechte acteurs + met de slechtste sterfscene ooit gespeeld en het einde was letterlijk en figuurlijk om te janken...Mijn hemel, wat een drama. Hoe kan deze film in godsnaam 3,36 sterren krijgen.. kom op zeg!

avatar van Agent47
Saaie film.

Als het verhaal moet zijn dat een mossadagent z'n klus moet klaren, dan is dit de meest slechtste weergave.
Het acteerwerk is ook niet echt om over naar huis te schrijven. Enkele onderdelen waren echt overbodig om in de film toe te voegen. Vechtscène in het metrostation sloeg al helemaal nergens op...

Dat Israël een mooi land is dat staat vast, maar de beelden konden zeker beter geschoten worden om de entourage van deze staat naar voren te laten komen om zo de kijker meer mee te nemen in de film.

1.5 ster.